memebuy23buy

LCI valojen enkeleiden kirkastaminen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hjördis
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 174
    • Kirkkonummi

    #61
    Originally posted by veku View Post
    Onkohan kuvaa missä xenon valo palaa myös näiden 24-30w ledien kanssa,omasta mielestä ok nykyisillä 10-15 w ? ledeillä kun pelkät parkit päälllä,tilanne muuttu kun xenonit sytyttää.
    En tiedä onko syy se että minulla pre malli jossa LCI valot
    Jos tarkoitat sitä että enkelit himmenevät (LM2) kun xenonit syttyy niin se pystyy helposti koodauksella estämään (niin että jännite pysyy 12,7 voltissa). Sitten jos 12.7v ei riitä niin nettodata koodauksella saa enkeleille syötettyä täysi latausjännite (noin 14,4 -14,7v).

    Comment

    • Sigfried
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 261
      • Rannalla

      #62
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Ei se valojen irroituskaan mikään iso homma ole,
      piuhat irti, takaa pari torx/10 mm mutteria löysälle,
      etupuskurin/maskin yläreunasta tiiviste irti ja alta löytyvät
      torxit auki,
      umpio lähtee sen jälkeen eteenpäin vetämällä irti hahloistaan
      ja nätisti taiteilemalla ja maskia taivuttamalla pois paikaltaan....

      Offtopick:

      Mites auto on pelannu, joko olet sen 50 tkm ehtinyt ajaa?
      Ok, pitää katsella kun toiselta puolelta on anneli pimeänä...

      Offtopic:

      hyvin on pelannut, kilsoja on tullut n. 65 tkm. Eipä tossa mitään ihmeellistä ole ollut, jarrulevyt eteen, turbojen alipaineletkut vaihdatin kuten joskus olikin puhetta ja kuskin penkin tuuletuksesta oli piuha poikki. jaa niin, akku menee vaihtoon.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        #63
        Originally posted by Sigfried View Post

        Offtopic:

        hyvin on pelannut, kilsoja on tullut n. 65 tkm. Eipä tossa mitään ihmeellistä ole ollut, jarrulevyt eteen, turbojen alipaineletkut vaihdatin kuten joskus olikin puhetta ja kuskin penkin tuuletuksesta oli piuha poikki. jaa niin, akku menee vaihtoon.
        On se kumma kun tuolle km-määrälle ja vajaaseen kahteen vuoteen joutuu noin paljon tekemään sisään ajettuun (kohta ~250 tkm) autoon
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Sigfried
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 261
          • Rannalla

          #64
          Originally posted by MajorDrake View Post
          On se kumma kun tuolle km-määrälle ja vajaaseen kahteen vuoteen joutuu noin paljon tekemään sisään ajettuun (kohta ~250 tkm) autoon
          Nykyään tehdään niin surkealaatuisia autoja :think

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #65
            Originally posted by Hjördis View Post
            Jos tarkoitat sitä että enkelit himmenevät (LM2) kun xenonit syttyy niin se pystyy helposti koodauksella estämään (niin että jännite pysyy 12,7 voltissa). Sitten jos 12.7v ei riitä niin nettodata koodauksella saa enkeleille syötettyä täysi latausjännite (noin 14,4 -14,7v).

            Mitkä on "Nettodata" koodaus?
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              #66
              Originally posted by Hjördis View Post
              Jos tarkoitat sitä että enkelit himmenevät (LM2) kun xenonit syttyy niin se pystyy helposti koodauksella estämään (niin että jännite pysyy 12,7 voltissa). Sitten jos 12.7v ei riitä niin nettodata koodauksella saa enkeleille syötettyä täysi latausjännite (noin 14,4 -14,7v).
              Just tätä tarkoitin. ,ei haittas vaikka olisi koko ajan tuo max jännite.
              Onnistuuko millä ohjelmalla ja miten ?
              Toki se taitaa lyhentää ledien kestoa.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • anntti
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 237
                • Seinäjoki

                #67
                NCSexpertillä + ncsdummyllä onnistuu ja simppeli homma on, ohjeet löytyy netistä Toki ohjelman lisäksi tarvit sitten piuhan vielä, jolla yhdistät auton koneeseen.
                ex. E90 320d 'M-sport LCI'

                Comment

                • Hjördis
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 174
                  • Kirkkonummi

                  #68
                  Originally posted by EPDM View Post
                  Mitkä on "Nettodata" koodaus?
                  Nettodata koodauksella muutetaan hexadecimaalilukuja kun tavallisella koodauksella muutetaan valmiita textiparametreja. Nettodata menetelmän etu on että joissakin tapauksissa saadaan käytöön sellaisia vaihtoehtoja jotka ei tavallisella koodauksella on mahdollista valita (esim. enkeleiden jännite tavallisella koodauksella max n. 13v ja nettodatalla latausjännite n. 14.5v).

                  Originally posted by veku View Post
                  Just tätä tarkoitin. ,ei haittas vaikka olisi koko ajan tuo max jännite.
                  Onnistuuko millä ohjelmalla ja miten ?
                  Juurikin noilla nimimerkki anntti:n mainitsemilla työkaluilla. NCS riittää jos haluu vain himmennyksen pois (jännite jatkuvasti 12.7v).

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #69
                    Minähän koodasin Clavun kanssa mun ex-autoon eli LCI 535d:hen parkkien syöttöjännitteen semmoseksi, että siellä pysyy katkeamaton DC, ja Xenonit siis pysyy päällä. Xenonien asennus parkkeihin oli kyllä helppo homma, ja koodauksella ne saa palamaan normaalisti. On ne aivan sairaan kirkkaat kyllä. Mulla ne paloi päiväajovaloina.

                    Niin ja tohon ei siis tarvi mitään relesarjoja tai muuta schaibaa kun se koodataan se parkkien tulojännite jatkuvaksi, ilman että auto katkoo sitä.

                    edit: lisätietoja täältä http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=57

                    Tero
                    Last edited by teropa; 14-12-2012, 21:32.
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Hjördis
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 174
                      • Kirkkonummi

                      #70
                      Tuossa teropa:n kirjoituksessahan löytyy kaikki tarvittava tieto enkeleiden kirkastamiseksi.

                      Lisääyksenä xenon asennuksen tekeville voisi mainita että xenoneiden lyhyhet vilkkumiset saadaan pois lisäämällä sopiva kondensaattori kytkentään.

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #71
                        Originally posted by Hjördis View Post
                        Tuossa teropa:n kirjoituksessahan löytyy kaikki tarvittava tieto enkeleiden kirkastamiseksi.

                        Lisääyksenä xenon asennuksen tekeville voisi mainita että xenoneiden lyhyhet vilkkumiset saadaan pois lisäämällä sopiva kondensaattori kytkentään.
                        Unohtui tuosta vielä mainita. Ei tarvita niitä konkkiakaan. Myöhemmin selvisi, että tuo vilkkuminen johtuu noista welcome valoista, jotka saa iDrivesta offille. Kun sen tekee, eli että valot syttyy vasta kun auto startataan, niin ne ei räpi yhtään. Tuo welcome valojen jännite ei tule normaalisti, ja siitä se räppiminen tuli, mutta sen saa tosiaan pois päältä. Niin tein itsekin.

                        edit: taidat tarkoittaa eri syystä aiheutuvaa vilkkumista, joten jep kyllä niillä konkilla saadaan se hoidettua. Tarkoitin omassa autossani tapahtunutta räppimistä joka liittyi vain ja ainoastaan welcome valoihin

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Hjördis
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 174
                          • Kirkkonummi

                          #72
                          Originally posted by teropa View Post
                          Unohtui tuosta vielä mainita. Ei tarvita niitä konkkiakaan. Myöhemmin selvisi, että tuo vilkkuminen johtuu noista welcome valoista, jotka saa iDrivesta offille. Kun sen tekee, eli että valot syttyy vasta kun auto startataan, niin ne ei räpi yhtään. Tuo welcome valojen jännite ei tule normaalisti, ja siitä se räppiminen tuli, mutta sen saa tosiaan pois päältä. Niin tein itsekin.

                          edit: taidat tarkoittaa eri syystä aiheutuvaa vilkkumista, joten jep kyllä niillä konkilla saadaan se hoidettua. Tarkoitin omassa autossani tapahtunutta räppimistä joka liittyi vain ja ainoastaan welcome valoihin

                          Tero
                          Tarkoitin juurikin tuo Welcome Lights:ien nousevasta/laskevasta pvm jännitteestä (joka ei saa koodattu pois) johtuva vilkkuminen. Se että asia korjaantuu elämällä ilman saattovaloja oli minulle uutta tietoa.

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4624
                            • Lahti.

                            #73
                            Jeps, kiitos vinkistä. Pitää saada se NCSexpert ohjelma skulamaan läppärissä, nyt se ei saa yhteyttä autoon.
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4624
                              • Lahti.

                              #74
                              Originally posted by veku View Post
                              Onkohan kuvaa missä xenon valo palaa myös näiden 24-30w ledien kanssa,omasta mielestä ok nykyisillä 10-15 w ? ledeillä kun pelkät parkit päälllä,tilanne muuttu kun xenonit sytyttää.
                              En tiedä onko syy se että minulla pre malli jossa LCI valot

                              Tässä on yhden asiakkaan/foorummilaisen omia ottamia kuvia siitä ns "30W" versiosta missä on ne 2x 3 cree ledit ledit 180 asteen kulmassa. Kuten jo mainitsin parkit kun on pelkästään päällä niin sisä- ja ulko rinkuloiden kirkkaus on melkoinen (vrt ns 24w missä on 4 ledit 90 asteen kulmassa).





                              Mutta toki jos laittaa lähi, eli xenonit päällä niin hyvältä kyllä näyttää...

                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • tanttu-
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 43
                                • Kirkkonummi

                                #75
                                Oliko porukalla kokemusta näistä Dectanen H8:sta?



                                Joku asiasta tässä topicissa mainitsikin mutta löytyykö keltään kuvaa?

                                Tuohan olisi vallan mainio ratkaisu mikäli valo on valkoinen? Ihan jo pelkän hinnan puolesta..

                                Comment

                                Working...
                                X