Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5446
    • S:t Karins

    E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)

    Nyt tuli outo vika tuohon e60:een. Kabiiniin tulee vain kylmää/haaleaa ilmaa. Tilane on sama kuskin ja pelkääjän puolella. Lämpötilan säätönuppien säätely ei vaikuta tilanteeseen. Nyt testattu:
    - iDrive valikossa valittu kuuma ilmaa kabiiniin kojelaudan suutimista (ei vaikutusta kylmää, harmaa, kuumaa)
    - automaatti/manuaalisäädöillä ei vaikutusta
    - moottorin lämmöt kohdallaan ~ 88 C
    - kokeilin konehuoneessa kädellä kabiiniin meneviä letkuja (3 kpl), kaikki ovat kuumia
    - puhalin toimii normaalisti manuaali/automaattimoodissa

    Weba lähtee nätisti päälle ja lämmittää moottoria kyllä mutta ei kabiinia(tehty tiivisteiden poisto ventiilillä).

    Unohtui mainita:
    Ei vikakoodeja weballa eikä lämppärissä...

    Mitäs lähtis kotioloissa ensiksi vielä kokeilemaan?

    Edittiä:
    Vika korjaantui kennon vaihdolla.
    Last edited by Tommix; 14-01-2013, 20:50. Reason: lisäys
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #2
    Originally posted by Tommix View Post
    Nyt tuli outo vika tuohon e60:een. Kabiiniin tulee vain kylmää/haaleaa ilmaa. Tilane on sama kuskin ja pelkääjän puolella. Lämpötilan säätönuppien säätely ei vaikuta tilanteeseen. Nyt testattu:
    - iDrive valikossa valittu kuuma ilmaa kabiiniin kojelaudan suutimista (ei vaikutusta kylmää, harmaa, kuumaa)
    - automaatti/manuaalisäädöillä ei vaikutusta
    - moottorin lämmöt kohdallaan ~ 88 C
    - kokeilin konehuoneessa kädellä kabiiniin meneviä letkuja (3 kpl), kaikki ovat kuumia
    - puhalin toimii normaalisti manuaali/automaattimoodissa

    Weba lähtee nätisti päälle ja lämmittää moottoria kyllä mutta ei kabiinia(tehty tiivisteiden poisto ventiilillä).

    Unohtui mainita:
    Ei vikakoodeja weballa eikä lämppärissä...

    Mitäs lähtis kotioloissa ensiksi vielä kokeilemaan?
    Ei kai tuo voi muualla olla vika,kun siinä ettei vesi kierrä kennolla kunnolla. Eli pumppu ja venttiilit tulis lähinnä mieleen.
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5446
      • S:t Karins

      #3
      Originally posted by exautisti View Post
      Ei kai tuo voi muualla olla vika,kun siinä ettei vesi kierrä kennolla kunnolla. Eli pumppu ja venttiilit tulis lähinnä mieleen.
      Meinaatko weban jälkeistä sähköpumppua? Luulisi jäävän vikakoodi?
      Niin ja nesteiden määrä on OK.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Eikös sulla oo tapana viedä auto purettavaksi, ja vaihtaa kenno keskeltä kojetaulua? Aloitat siitä vianmetsästyksen.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • skeeny
          Bimmer Rookie
          • Jul 2011
          • 44
          • Vantaa

          #5
          Mulla kans puhaltaa viileetä/kylmää jalkatilaan ja oikeesta suuttimesta vaikka miten säätelis..autona siis e60 523 bensa :think Mikähän mahtaa olla vikana?

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            en tiiä liittyykö tähän milläänlailla, mutta vanhoissa e34 koppasissa itsellä oli se ongelma että lämmönsäätörullien kosketuspinnat kulahti ja ku ei saanu kontaktia auto luuli namiskojen olevan kaakossa...näissä kylläki kuuman puoli kaakossa...lähti aina rokkaamaan vähäks aikaa ku väänteli lämmönsäätörullia ja kampes namiskaa samalla en muista enää minnesuuntaan että sai löysiä pois...

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1367
              • Lempäälä

              #7
              onneks näitä ei pitäs sotkea e34:n mitenkään.

              vesiventtiili varmaankin kulunut ja sulkumäntä on siel kiilautuneena jumiin, jos siis muut varmat hommat on laskettu laskuista pois.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5446
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by repsa View Post
                onneks näitä ei pitäs sotkea e34:n mitenkään.

                vesiventtiili varmaankin kulunut ja sulkumäntä on siel kiilautuneena jumiin, jos siis muut varmat hommat on laskettu laskuista pois.
                Virtausta tai siis sen puutetta tässä epäilen. Katson liittimet ja kolistelen venttiilejä josko heräisi...

                Originally posted by touring39 View Post
                Eikös sulla oo tapana viedä auto purettavaksi, ja vaihtaa kenno keskeltä kojetaulua? Aloitat siitä vianmetsästyksen.
                Äläs nyt maalaa piruja seinille...
                No mun tuurilla siellä on molemmat kennot tukossa
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • code_xi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 64
                  • Kempele

                  #9
                  Originally posted by skeeny View Post
                  Mulla kans puhaltaa viileetä/kylmää jalkatilaan ja oikeesta suuttimesta vaikka miten säätelis..autona siis e60 523 bensa :think Mikähän mahtaa olla vikana?
                  Muistaakseni täällä on ketju mainitsemasi pirssin vastaavasta ongelmasta, lopputulema taisi olla tukkeutunut kenno. Ilmeisesti koskee bensiiniversioita.
                  E60 530i LCI M-Sport 2007

                  Comment

                  • skeeny
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 44
                    • Vantaa

                    #10
                    Ok..kiitoksia tiedosta pitääpä searchata

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5446
                      • S:t Karins

                      #11
                      Auto oli yön lämpimässä tallissa. Aamulla liikkeelle -5 C pakkaseen, vilpoista tuo taas puhalteli. Motaria kun olin puolisen tuntia ajellut niin havaintona oli seuraavaa. Kuskin jalkatilaan puhaltaa viileää, tuulilasille lämmintä ja pelkääjän puolelen jalkatilaan lämmintä. Katsotaan mitä tapahtuu kun päivällä lähden suhaamaan kotia kohti ja ilman lämpötila pitäisi nousta reilusti plussan puolelle.
                      Ettei olisi tuo saakelin kenno tukossa...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7544
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Jos kenno on tukossa, kai siihen jokin muukin lääke on kuin vaihto?

                        Ennenvanhaan noita pestiin kidesoodaliuoksella, mitköhän alumiiniosat siihen sanoo?

                        Veikkaan että sama "ominaisuus" jäähdytysnesteessä myös jumittaa termarit auki...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5446
                          • S:t Karins

                          #13
                          No niin, raporttia kotimatkasta. Alkuun motarilla lämmintä pukkasi lämmönsäädön mukaisesti tuulilasille ja pelkääjän puolelle. Kuskin puoli sai vain viileää ilmaa. No aloin kikkailemaan kuskin puolen säätönupin kanssa ja säädin puhalluksen pelkästään jalkatilaan. Jo rupesi lämmintä pukkaamaan jalkoihin. Tästä ihanuudesta hetken nautittuani painoin automaattitilan päälle. Tämän jälkeen ei jalkoja palellut loppumatkasta. Outoa toimintaa kyllä. Jatkan tutkimuksia huomenna.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            #14
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Outoa toimintaa kyllä. Jatkan tutkimuksia huomenna.
                            Voisko se konsolista löytyvä lämpöantura olla pölyinen/paskanen, että antais väärää tietoa?
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by WarHead View Post
                              Voisko se konsolista löytyvä lämpöantura olla pölyinen/paskanen, että antais väärää tietoa?
                              Just meinasin kirjotella samaa, luulis että jos kenno on paskanen/neste ei kierrä, ei sieltä tuu lämmintä mihinkään, varsinkaan noin että vänkärin jaloille puhaltaa lämmintä ja kuskille kylmää. Montako lämpötila-anturia tuossa on ? luulis ton automaatin kyttäävän muualtakin kun keskeltä konsolia, varsinki ku lämpötila-säädöt on erikseen vänkärille ja kuskille...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎