Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1424

    Originally posted by Raidahl View Post
    Tuli tässä mieleen kun luin tätä, että voiko ulkolämpömittari vaikuttaa tuohon lämpimän ilman antoon kabiinin puolelle tai veden kiertoon?. Mulla näyttää -26 asteen tietämillä auto ulkolämpötilaksi +30

    Lämmöt olen ilmastoinnista laittanut sinne yhtä vaille maksimiin.

    Joskus kun suutuspäissään on joutunut jollekin torvea soittamaan, niin on ulkolämpötilamittari herännyt hetkeksi näyttämään oikeita lukemia ja jolloin on tullut kuumaa ilmaa kabiiniin. Vajaa vuosi sitten vaihdettu EGR ja normitermari, mutta tuntuu ettei auto oikein lämpiä.

    Ei kai noita termareita nyt vuosittain tarvii olla vaihtamassa
    Meillä näyttää ulkolämpömittari oikein. Diiselien termareitahan porukat on vaihdelleet paljonkin, bensoista ei ole kuulunut vastaavaa, onhan niitä tosin aika paljon vähemmän liikentteessä ja niillä ajetaan vähemmän.
    e39 M54B22 manual
    Polestar2 LRDM -21
    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1575

      jep. onko sulla se anturi ehyt? tappi siellä etupuskurissa...

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        Onko jollekkin jo selvinnyt mikä aiheuttaa kennon tukkeutumisen?
        Merkkiliikkeestä tänään kyselin ja muutamasta on kuulemma kenno vaihdettu, eikä syytä tukkeentumiseen tiedetty.

        Comment

        • mr81
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 300
          • PK-seutu

          Mitään faktaa ei ole olemassa, mutta arvailtu et liittyisi jotenkin tehtaan jäähdytysnesteitten laatuun. Täydellisessä tukoksessahan se ei ole vaan se pääsee vähäsen kiertämään.
          Ainakin itse vaihtaisin aika nopeasti pois tehtaan omat litkut jos uutena ostaisin.
          E65 730d '08 Monaco blue
          Ex: E60 523iA '08

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1575

            tulikos 205:lle (karhukopla nimi ) selvyyttä siellä huollossa tuohon lämpö ongelmaan?

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1424

              Originally posted by ptikkala View Post
              tulikos 205:lle (karhukopla nimi ) selvyyttä siellä huollossa tuohon lämpö ongelmaan?
              Se on mun oman kulkineen rengasprofiili

              Eivät ehtineet tutkia autoa lainkaan. Eli orkkistermari ja nesteet vaihdettiin. Ei mitään vaikutusta, eli vanha termari oli ehkä kunnossa tai uusikin on "rikki" samalla tavalla. Vike lienee muualla. Kun vein auton viime torstaina huoltoon niin vanhan termarin avituksella kaupunkipyörityksen jälkeen lämmöt oli 99 asteessa.

              Minun täytyy korostaa tässä vielä, että jos moottorilämpöjä ei katsele niin auto toimii hienosti pl. päivän eka startti webaston kanssa. Paradoksaalista tässä on se, että silloin kun webastosta olisi eniten hyötyä (kovilla pakkasilla) sitä haluaa vähiten käyttää, koska kyyti kylmenee. Kävin hakemassa vaimon lentokentältä sunnuntai-iltana, pakkasta -5. Kylmää pukkasi 10km ajon jälkeen, vaikka lämmintä tuli alkumatkasta. Auto oli parkissa muutaman minuutin sammutettuna. Sen jälkeen alkoi puhaltaa lämmintä. Eli jos meidän e61:ssa "vika" on päällä, kahvitauko riittää saamaa auton "kuntoon" perstuntumalla.

              Kunnossahan se ei oikeasti ole, koska viime talvena mentiin ongelmitta. Nyt ei ole mielessä mitään muuta fixausideaa kuin keulan alaosan tukkiminen.
              e39 M54B22 manual
              Polestar2 LRDM -21
              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1483
                • Porvoo

                Originally posted by 205/65-15H View Post
                Se on mun oman kulkineen rengasprofiili

                Eivät ehtineet tutkia autoa lainkaan. Eli orkkistermari ja nesteet vaihdettiin. Ei mitään vaikutusta, eli vanha termari oli ehkä kunnossa tai uusikin on "rikki" samalla tavalla. Vike lienee muualla. Kun vein auton viime torstaina huoltoon niin vanhan termarin avituksella kaupunkipyörityksen jälkeen lämmöt oli 99 asteessa.

                Minun täytyy korostaa tässä vielä, että jos moottorilämpöjä ei katsele niin auto toimii hienosti pl. päivän eka startti webaston kanssa. Paradoksaalista tässä on se, että silloin kun webastosta olisi eniten hyötyä (kovilla pakkasilla) sitä haluaa vähiten käyttää, koska kyyti kylmenee. Kävin hakemassa vaimon lentokentältä sunnuntai-iltana, pakkasta -5. Kylmää pukkasi 10km ajon jälkeen, vaikka lämmintä tuli alkumatkasta. Auto oli parkissa muutaman minuutin sammutettuna. Sen jälkeen alkoi puhaltaa lämmintä. Eli jos meidän e61:ssa "vika" on päällä, kahvitauko riittää saamaa auton "kuntoon" perstuntumalla.

                Kunnossahan se ei oikeasti ole, koska viime talvena mentiin ongelmitta. Nyt ei ole mielessä mitään muuta fixausideaa kuin keulan alaosan tukkiminen.
                Olikos sulla tässä minkälainen vesipumppu? sähköisesti toimiva? Jos se alkaisi olla ehtoopuolella, niin ei riitä enää kennolle asti lämmintä, mutta kuitenkin niin että, moottorin lämmöt pysyy vielä kurissa.

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1424

                  Originally posted by Rale View Post
                  Olikos sulla tässä minkälainen vesipumppu? sähköisesti toimiva? Jos se alkaisi olla ehtoopuolella, niin ei riitä enää kennolle asti lämmintä, mutta kuitenkin niin että, moottorin lämmöt pysyy vielä kurissa.
                  Kiitokset vinkistä. Vesipumpun tyypistä ei ole havaintoa, ei varmaankaan anna vika-koodia. Onko näihin vaihdettu vesipumppuja jo alle 100tkm?
                  e39 M54B22 manual
                  Polestar2 LRDM -21
                  Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1483
                    • Porvoo

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Kiitokset vinkistä. Vesipumpun tyypistä ei ole havaintoa, ei varmaankaan anna vika-koodia. Onko näihin vaihdettu vesipumppuja jo alle 100tkm?
                    Ei se varmaan vikakoodia anna, jos se vielä jollain lailla siellä pyörii. Olin vaan tosta realoem:ista katsovinaan että tuossa sun vehkeessä voisi olla tuo sähköisesti pyörivä vesipumppu. Mutta katsoppa josko sieltä rupeaisi vika löytymään. En usko että se kenno ainakaan olisi tukossa jos webastolla sisätilat lämpiää. Mulla oli tossa omassa (545i E61:ssä) se lisä-vedenkiertopumppu paskana ja ei antanut mitään vikakoodia itelläkään. Ja webastolla lämpesi kabiini oikein mukavasti eli ei ollut kennossa tukosta.

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1424

                      Olikohan niin eetä nimimerkki arne525 selvitti että tästä ei löytyisi kuin webaston yhteydessä oleva vesipumppu (1kpl)?
                      e39 M54B22 manual
                      Polestar2 LRDM -21
                      Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5446
                        • S:t Karins

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Olikohan niin eetä nimimerkki arne525 selvitti että tästä ei löytyisi kuin webaston yhteydessä oleva vesipumppu (1kpl)?
                        + tietysti auton oma "mekaaninen" vesipumppu.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by mr81 View Post
                          Mitään faktaa ei ole olemassa, mutta arvailtu et liittyisi jotenkin tehtaan jäähdytysnesteitten laatuun.
                          Tuntuu vähän kaukaa haetulta, mitä sellaista olisi nesteissä joka tuon aiheuttaisi vain lämppärinkennoon ja etenkin kun samaa tavaraa on käytetty pitkät ajat? Ennemmin heittäisin että kennoon on jäänyt koneistusjätettä tuotannon yhteydessä johon iskeepi korro ja muuttuu vihreäksi mössöksi niillä alueilla mistä suora virtaus ei sitä pois huuhdo. Valmistajan laatuongelma, esim. kennon katkaisusahauksesta lastua.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1483
                            • Porvoo

                            Vesipumppu

                            Olisikohan sulla tämän näköinen pumppu siellä.
                            Last edited by Rale; 12-09-2014, 18:03.

                            Comment

                            • arne525
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 97
                              • 02600

                              Ilmeisesti noissa LCI malleissa on tuo sähköinen vesipumppu ja se hoitaa myös kiertovesipumpun virkaa ja webastokierrossa sitten oma.
                              Tukkeutuneen kennnon tunnistaa siitä että yleensä kusikin jaloille tulee kylmempää kuin pelkääjän jaloille vaikka lämmöt samoilla asetuksilla.

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1424

                                Originally posted by arne525 View Post
                                Ilmeisesti noissa LCI malleissa on tuo sähköinen vesipumppu ja se hoitaa myös kiertovesipumpun virkaa ja webastokierrossa sitten oma.
                                Tukkeutuneen kennnon tunnistaa siitä että yleensä kusikin jaloille tulee kylmempää kuin pelkääjän jaloille vaikka lämmöt samoilla asetuksilla.
                                Jos tuo sähköinen vesipumppu löytyy niin miten sen kuntoa voi tutkia?
                                e39 M54B22 manual
                                Polestar2 LRDM -21
                                Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎