Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arne525
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 97
    • 02600

    Originally posted by Nobody View Post
    Tuossa siis bensakoneisen, ei webasto -mallin pumppu. Kuskin puolen runkopalkissa.
    Ainakaan rest-toiminto päällä ei inahdakkaan, tiedä sitten voiko niin hiljaa käydä ettei korvalla kuule. Joku jos jaksaisi omastaan kuunnella niin auttaisi paljon ...
    Tänään puuhtattu tallilla ja etsitty kiertovesipumppua. Ei siellä kyllä tässä eikä missään muuallakaan mitään löydy. Liittenä kuva LCI 530iA tehdasweballa.
    Pakko sen on sitten olla niin, että ainut kiertovesipumppu löytyy webaston vierestä ja se sitten pyörittää myös ajon aikana eli ei webastokäytössä. Voiko joku vahvistaa tämän? Voiko joku myös vahvistaa että webasto toimii vaikka pumppu on rikki?
    Attached Files

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Originally posted by arne525 View Post
      Tänään puuhtattu tallilla ja etsitty kiertovesipumppua. Ei siellä kyllä tässä eikä missään muuallakaan mitään löydy. Liittenä kuva LCI 530iA tehdasweballa.
      Pakko sen on sitten olla niin, että ainut kiertovesipumppu löytyy webaston vierestä ja se sitten pyörittää myös ajon aikana eli ei webastokäytössä. Voiko joku vahvistaa tämän? Voiko joku myös vahvistaa että webasto toimii vaikka pumppu on rikki?

      No jos sulla kabiini lämpenee esilämmitys käytössä, niin weban pumppu pelaa
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        Originally posted by arne525 View Post
        Tänään puuhtattu tallilla ja etsitty kiertovesipumppua. Ei siellä kyllä tässä eikä missään muuallakaan mitään löydy. Liittenä kuva LCI 530iA tehdasweballa.
        Pakko sen on sitten olla niin, että ainut kiertovesipumppu löytyy webaston vierestä ja se sitten pyörittää myös ajon aikana eli ei webastokäytössä. Voiko joku vahvistaa tämän? Voiko joku myös vahvistaa että webasto toimii vaikka pumppu on rikki?

        se pyörii sen aikaa kun lämpörele napsahtaa ja sammuttaa webaston..
        tuleehan tuolta siis normisti ajon aikana lämmintä vaikka ko. pumppu olisikin sökö, aina sen verran kiertää varsinki kaupungissa kun kierrokset vaihtelee yms..

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1483
          • Porvoo

          Originally posted by Nobody View Post
          Tuossa siis bensakoneisen, ei webasto -mallin pumppu. Kuskin puolen runkopalkissa.
          Ainakaan rest-toiminto päällä ei inahdakkaan, tiedä sitten voiko niin hiljaa käydä ettei korvalla kuule. Joku jos jaksaisi omastaan kuunnella niin auttaisi paljon ...
          Ja lisätään, että myös webastolla olevassa sama paikka ja varmaan pumppu myös.

          Eli ilmeisesti kasi koneisissa tuo kannattaa varmistaa ensimmäisenä.
          Last edited by Rale; 12-09-2014, 18:04.

          Comment

          • 280Paavo
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 136
            • joensuu

            Meillä tuossa 530i viimetalvena aina välillä kiertovesipumppu kurahteli ja kävi karkealla äänellä pätkittäin. Tänä talvena on ollut ihan hiljaa eli luultavasti seis. Noin 150e sanovan sille hintaa kun kyselin huollon yhteydessä. Ja pers tuntumalta hyttiin tulee hieman huonommin lämmintä kuin ennen..
            Euro-spec supra tt
            e60 530i
            audi 100 2.6Q
            honda cbr 954

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              Mitäs kautta tuo kenno vaihdetaan? Tarviiko koko kojelauta purkaa veks? Autodata antoi ohjeajaksi 7,8h. :think

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5447
                • S:t Karins

                Originally posted by sonikk View Post
                Mitäs kautta tuo kenno vaihdetaan? Tarviiko koko kojelauta purkaa veks? Autodata antoi ohjeajaksi 7,8h. :think
                Kaikki puretaan kenon ympäriltä pois, mm. kojelauta, ilmastoinnin kenno ym...
                Kova aika tuo 7,8 h
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  Ilmeisesti mulla ei ole pumppu eikä kenno viallinen.
                  Eilen pukkasi -20°C kelillä jaloille viileämpää ilmaa kuin keskisuuttimista..
                  Tänään oli -27°C ja nohevana kokeilin laittaa Individual säädöt ja laitoin saman määrän joka suuttimille, no tulipahan joka suuttimista lämmintä
                  Eli syyllinen oli Automatic Air Distribution-moodissa
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1424

                    Originally posted by zanta View Post
                    Ilmeisesti mulla ei ole pumppu eikä kenno viallinen.
                    Eilen pukkasi -20°C kelillä jaloille viileämpää ilmaa kuin keskisuuttimista..
                    Tänään oli -27°C ja nohevana kokeilin laittaa Individual säädöt ja laitoin saman määrän joka suuttimille, no tulipahan joka suuttimista lämmintä
                    Eli syyllinen oli Automatic Air Distribution-moodissa
                    Meillä manuaalikäyttö ei vaikuta asiaan, mutta (lähes?) aina kun käyttää webaa esilämmitykseen puhaltaa kylmää sisälle ajossa, vaikka webasto lämmittääkin hyttiä ennen ajoa. Startti ilman webaa=no problems. Vesiventtiili poistettu. Eli oman logiikan mukaan kenno ja pumppu ovat OK, mitä muita vikakohteita jää jäljelle?
                    e39 M54B22 manual
                    Polestar2 LRDM -21
                    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1424

                      Tänään raportoitu seuraavaa: Pakkasta -18, reilu webastolämmitys aamulla. Ajossa ikkunoille tulee lämpimähköä ilmaa, keskisuuttimista kylmää. Auto sisäkierrolle ja taas normaalimoodiin jonka jälkeen alkoi tulla lämpimämpää ilmaa myös keskisuuttimista.

                      Auton ilmastointi hummailee tosinaan, kyseessä lienee ikkunoiden huurtumis-sensorin vika. Voiko tämä aiheuttaa näitä ilmastointiongelmia, saattaa olla että aina kun hummailua tapahtuu niin auto ei lämpene ja päinvastoin. Kokemuksia tästä kenelläkään?
                      Last edited by 205/65-15H; 19-01-2013, 05:52. Reason: typo
                      e39 M54B22 manual
                      Polestar2 LRDM -21
                      Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5447
                        • S:t Karins

                        On nää ihme vehkeitä...
                        Vesiventtiiliin palautettu tiiviste. Tänään -22 C, ennen safkalle lähtöä laitoin kakesta weban päälle, vartin päästä menin autoon. Kabiinissa oli lämpöä kyllä mutta vähän ja starttasin mosan tulille. Tarkastin moottorin lämmön ja +40 C väitti, ja siis vesiventtiilillä tiiviste paikoillaan...
                        Hytti kyllä lämpeää ajossa muutamassa kilometrissä .
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1424

                          Tänään pakkasta -15, weba päällä 20 minuuttia. Startatessa moottorinlämmöt +28 astetta. Siitä ne lähti ajossa nousemaan rivakasti, kunnes nousu loppui 75-77 asteeseen eikä noussut enää siitä kunnes löin auton parkkiin 11km ajon (80km/h) jälkeen. Lämppäri puhalsi tuulilasille aika lämmintä, jaloille kylmempää automaattiasennossa. Kylmempääkin kyytiä on tullut koettua. Alkaako vaikuttaa termarivialta?

                          Paluumatkalla auto lämpesi taas kauttaaltaa hyvin, webaa ei käytetty.

                          Ilmastoini ei hummaillut koko matkalla, tosin ikkunatkin oli kirkkaat.
                          Last edited by 205/65-15H; 19-01-2013, 20:19.
                          e39 M54B22 manual
                          Polestar2 LRDM -21
                          Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1424

                            Tänään sunnuntaina pakkasta -10. Taas oli viilenevää kyytia webaston käytön jälkeen motarilla.

                            Piti rueta tutkimaan moottorilämpöjä paluumatkalla. Auto lämpeni +40 -> +77 nopsasti. Sen jälkeen lämpötila ei noussut vaikka ajelin tasaista 60km/h nopeutta 20 km. Kun automaatti-ilmastoinnin pisti manuaalille ja vähensi puhaltimen nopeutta, hyppäsi lämmöt nopsasti +82. Reilummin kun kiihdytti, lämmöt nousi +92 josta ne tippui vajaaseen 90 asteeseen. Paluumatkalla lämpöä tuli kabiiniin hyvin.

                            Tuntuisi että ei ole ihan tikissä tuo termari, alaetumaskin tukkiminen voisi tuoda ensiavun imo. Onko tähän saatavana kuumempaa termaria ja mikä olisi suositus suomen olosuhteisiin?

                            Pientä hummailua myös manuaali-ilmastointipuolellakin havaittavissa.
                            Last edited by 205/65-15H; 20-01-2013, 16:57. Reason: typo
                            e39 M54B22 manual
                            Polestar2 LRDM -21
                            Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1575

                              Minulla on justiin samat oireet kuin sinulla 205. Sillä erolla että joulukuussa vaihdettu takuuseen kaikki termarit kustcarilla.

                              Comment

                              • Raidahl
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 90
                                • Helsinki

                                Tuli tässä mieleen kun luin tätä, että voiko ulkolämpömittari vaikuttaa tuohon lämpimän ilman antoon kabiinin puolelle tai veden kiertoon?. Mulla näyttää -26 asteen tietämillä auto ulkolämpötilaksi +30

                                Lämmöt olen ilmastoinnista laittanut sinne yhtä vaille maksimiin.

                                Joskus kun suutuspäissään on joutunut jollekin torvea soittamaan, niin on ulkolämpötilamittari herännyt hetkeksi näyttämään oikeita lukemia ja jolloin on tullut kuumaa ilmaa kabiiniin. Vajaa vuosi sitten vaihdettu EGR ja normitermari, mutta tuntuu ettei auto oikein lämpiä.

                                Ei kai noita termareita nyt vuosittain tarvii olla vaihtamassa
                                Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

                                Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎