Originally posted by 35DP
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Particle filter häiriö !
Collapse
X
-
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
-
-
Paljon on mittarissa? Eiköhän tuosta ole DPF tukossa. Tyhjennä pönttö ja kovaa ajoa !Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostPaljon on mittarissa? Eiköhän tuosta ole DPF tukossa. Tyhjennä pönttö ja kovaa ajoa !
Komppaan Lakua, oli ehdottomasti elämäni parhaita päätöksiä poistattaa dpf&katti autosta, kulutus tippui 1,2-1,5l/100km.
Ja se dpf:n putsaus taitaa edelleenkin olla vain ja ainoastaan kosmeettinen apua tähän perin v***umaiseen vaivaan.
Itsellä poltettiin ihan korjaamon (Bosch Car Service) toimesta litkuilla dpf auki ja vielä varmuuden vuoksi kahteen kertaan, ja siitä(kin) oli apua reippaan kk:n ajaksi, kunnes pamahti uudelleen tukkoon.
Kilometrejä mulla oli mittarissa ~200tkm, kun suodattimen v**uilu alkoi,
Alapuolella foto siitä minkänäköinen dpf poistettaessa oli, vaikka kaikki parametrit polttoon olivat kunnossa.
Kaikki mustat alueet täysin tukossa.
On kyllä täysin järjenvastainen laitos kaikenkaikkiaan (moottorin hengitys, kasvava kulutus, kalliimmat öljyt ymsyms)
Mulla on myös hyvä ja ennenkaikkea edullinen paikka, missä hengenahdistus (voiman lisäämisen lisäksi) poistuu
ja autona juurikin sigun LCI 535dLast edited by *PexU*; 23-03-2018, 20:20.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Kattia ei kannata heivata mäkeen vaan ainoastaan dpf-osuus siitä yhdistelmäpöntöstä. Katin kun poistaa niin pakokaasun haju on törkeä ja saa silmät kirvelemään. Katista kun ei ole mitään haittaa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostKattia ei kannata heivata mäkeen vaan ainoastaan dpf-osuus siitä yhdistelmäpöntöstä. Katin kun poistaa niin pakokaasun haju on törkeä ja saa silmät kirvelemään. Katista kun ei ole mitään haittaa.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostJuu, onhan se vähän noinkin, tosin ei se haju ihan noin hirveä ole, ja harvoinhan sitä oman auton perässä ajeleeJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
.
Kyllä kaikki savut ja hajut saa käytännössä kokonaan poikkeen.
Ainoastaan talvella pitkällisessä tyhjäkäynnissä alkaa jotain erottuvaan kitkua tulemaan.
Katin paikoilleen jättäminen kyllä todellakin selvästi auttaa ongelmaan.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Sain tänään ekaa kertaa kokeilla ottaa autoon yhteyttä DIS:llä. DDE:llä oli kolme vikakoodia. IMM arvo liian suuri täyskaasulla ja sitten kaks hiukkasloukkuun liittyvää. Toinen oli että regenerointitiheys liian suuri ja toinen taas viittas eliniänodotteen lyhyyteen. Nyt on mittarissa 198650. Ja jos en väärin muista niin eliniän kilsat oli 186tkm ja risat toisella 196tkm ja risat. Tuo liian tiheän regeneroinnin sekä IMM vikakoodit putkahtaa heti tauluun nollauksen jälkeen. Tarkoittaako tämä nyt sitä että viimesen kerran on poltettu pönttö pari tkm sitte vai tuolloin 12tkm sitten? Ajelen päivittäin 57km/suunta työmatkaa. Ei oo kauaakaan, ku tulin kotiin ja jätin auton käyntiin niin auton takana hais niin mädäntyny että melkeen silmiä kirveli, eli kai tuo ny sitte polttaa kuitenki. Polttohan ei pitäis alkaa jos on jokin siihen liittyvä koodi muistissa. Auttaako tuohon nyt sitten se, että lähteä maantielle ja ajaessa nollata koodia kunnes poltto lähtee käyntiin vai mikä? Ja kuinka se tapahtuu. Dissillä löyty dpf poltolle enable ja request, kumpi niistä? Luin myös että Tool32 olis helpompi nollailla koodia ajaessa. Senkin avasin, mutten tajunnu siitä mitään kuinka sitä ajetaan
Tietty olis voinu nuo koodit panna oikeen ylös johkin, ettei tarttis arvailla ja muistella, mutta läppäristä loppu akku, joten enää se ei tällä erää onnistu.
Comment
-
-
LCI:ssä koodi eliniän lyhyydestä tulee automaattisesti siinä vajaa 200 tkm kohdalla. Siitä ei sinänsä tarvitse välittää ja jos se häiritsee,
kuittaa dpf:n vaihdetuksi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment