Announcement

Collapse
No announcement yet.

5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #91
    Originally posted by Fabsu View Post
    Eikai mitään järkeä tämäntasoisissa autossa miettiä ja nahuta jonkun kulutuksen kanssa. Ostaa sen mikä tuntuu hyvältä.
    Just näin ..paitti että mulla ois muuten E61 M5 mutta kun ...se ei neliveto ja lompakko on eri mieltä
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • XV70D
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 197
      • Oulu

      #92
      Pessimisti ei pety. Sen takia kyselen tietoa ylläpitokuluista, koska en ole uutta autoa ostamassa, vaan 100-150tkm ajettua ja ettei menisi ojasta allikkoon. Kokemusta on sen verran autoista tullut, että melkein kaikki tyyppiviat on meikäläisen omistamissa dsl volvoissa ja mersuissa ollut...
      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        #93
        Originally posted by XV70D View Post
        Kokemusta on sen verran autoista tullut, että melkein kaikki tyyppiviat on meikäläisen omistamissa dsl volvoissa ja mersuissa ollut...
        Etkä näistä eroon pääse tälläkään automerkillä, nuo on ostettuja ominaisuuksia. Nämä pitää vaan tiedostaa ja hyväksyä.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • BemariAndy
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 230
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #94
          Kyllä minä ottaisin ehdottomasti nelivetoisena touring 525xd dieselin ja automaattina. Siinä on kohtuu kulutus ja autovero on alhaisempi kuin 530:ssa tai 535:ssa päästöjen takia. Tuollainen oli jopa jonkinsorttisena vaihtoehtona omaa valitessa, mutta päädyin silti takavetoiseen juuri ylläpitokulujen sekä autoveronkin takia. Tuo 100-150 tkm tarkoittaa varmaan n. 08-09 vuosimalleja. Autovero on varmaan arviolta n. 8500-9000e luokkaa. 525:ssa ei ole niitä kuuluisia läppiä ja virittämällä sais kuitenkin aika hyvin tehoja lähes saman tai enemmän kuin vakio 530.
          Nelivetotekniikasta minulla ei ole mitään tietoa, että onko niissä jotain erityistä tai tyyppivikaa ja kuinka paljon ne sitten lisäävät kuluja...

          Originally posted by XV70D View Post
          Pessimisti ei pety. Sen takia kyselen tietoa ylläpitokuluista, koska en ole uutta autoa ostamassa, vaan 100-150tkm ajettua ja ettei menisi ojasta allikkoon. Kokemusta on sen verran autoista tullut, että melkein kaikki tyyppiviat on meikäläisen omistamissa dsl volvoissa ja mersuissa ollut...
          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #95
            Originally posted by BemariAndy View Post
            autovero on alhaisempi kuin 530:ssa tai 535:ssa päästöjen takia
            Ei kulutuksessa ja päästöissä eroa juurikaan ole,
            525xdTA LCI (2007/2008) 187
            vs.
            530xdTA LCI (2007/2008) 192
            vs.
            535dTA LCI (2007/2008) 186 (182 2008)

            Ero tulee verotusarvosta eikä veroprosentista...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #96
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Olisinko niin puusilmä, että olisin katsonut väärin.
              Väärin katsoin, nelivedon tiedot eri rivillä. Kaksivetoisissa 530d vs 550i ohituskiihtyvyydessä diesel hieman nopeampi tuon esitteen mukaan.

              Comment

              • jarnori
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 67
                • Tampere

                #97
                Originally posted by VESiX View Post
                Kuuden talven vuoden kokemuksella 530ix:stä voin sanoa että Jarnori puhuu taas omiaan. Yli 15 kulutusta en ole mittanut kertaakaan, vaikka talvella on ajettu ihan samanlaista pätkäajoa. Ja ajotietokone näyttää enemmän kuin tankkauksista laskemalla. Tuo 325ix:n 14,4 lukema tuossa ajossa kertoo, että koneessa voi hyvinkin olla vikaa. Imupuolen Vanoksen jumitus aiheutti mulla parin litran hypyn luokkaan >13l/100, mutta sen vaihto oli alle 100€ remontti. Ja taas mennään 8km työmatkaa kulutuksella 11,2!

                Tämän ketjun keskustelun taso on niin heikkoa, että suosittelen kyllä lukkoa. Ei ole eduksi palstan tai BMW:n maineelle!
                Kyllä osaa olla törkeetä porukkaa täällä. Kerron paljonko auto oikeasti kuluttaa niin Jonne tulee huutelemaan että keskustelun taso on heikkoa ja että puhun paskaa? Ihan käsittämätön asenne! Ja mikä tuo "Jarnori puhuu taas omiaan" on? En voi kun pyöritellä päätäni ja hämmästellä tällaista kommentointia.

                Kyseessä on siis 6-7km pätkäajoa talvikelillä ja auto on kuitenkin kuusisylinterinen bensa jossa jatkuva neliveto ja automaattilaatikko. Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta eikä minulla ole mitään syytä tästä asiasta paskaa puhua, uskokaa nyt herran jestas sentään!

                Matka-ajossa moottoritiellä tuo auto vie 8.4 litraa sadalla, sekin on kyllä mielestäni melko paljon mutta minkäs sille teet. Liekkö autossa mitään vikaa, veikkaan että ihan kunnossa on.
                Last edited by jarnori; 12-01-2013, 10:51.

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #98
                  Originally posted by jarnori View Post
                  Kyllä osaa olla törkeetä porukkaa täällä. Kerron paljonko auto oikeasti kuluttaa niin tullaan päin naamaa huutelemaan että keskustelun taso on heikkoa ja että puhun paskaa? Ihan käsittämätön asenne porukalla! Ja mikä tuo "Jarnori puhuu taas omiaan" on? En voi kun pyöritellä päätäni ja hämmästellä tällaista kommentointia.

                  Kyseessä on siis 6-7km pätkäajoa talvikelillä ja auto on kuitenkin kuusisylinterinen bensa jossa jatkuva neliveto ja automaattilaatikko. Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta eikä minulla ole mitään syytä tästä asiasta paskaa puhua, uskokaa nyt herran jestas sentään!

                  Matka-ajossa moottoritiellä tuo auto vie 8.4 litraa sadalla, sekin on kyllä mielestäni melko paljon mutta minkäs sille teet. Liekkö autossa mitään vikaa, veikkaan että ihan kunnossa on.
                  Samoilla linjoilla. Tuo meidän pikkupemu vetää 12-13 l satasella kesät talvet pätkäajossa. Tahkon reissulla 80 rajoituksilla saatiin se menemään 7,7 litraan, joka oli tottumatta aivan hämmästyttävää
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • jarnori
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 67
                    • Tampere

                    #99
                    Ja ei tuo ole mikään uusi juttu että bemarin bensakutoset imee tota polttoainetta reilusti. Googlettamalla löytyy kyllä paljon ihan vastaavia kokemuksia, mm. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=616339

                    kuusimukinen neliveto automaatti ei ole köyhiä varten, näin se vain on. Auto on hieno ja kulkee hienosti mutta ei halvalla, siitä tuskin tarvitsee sen kummemin vääntää.

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      Originally posted by jarnori View Post
                      Kyseessä on siis 6-7km pätkäajoa talvikelillä ja auto on kuitenkin kuusisylinterinen bensa jossa jatkuva neliveto ja automaattilaatikko. Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta eikä minulla ole mitään syytä tästä asiasta paskaa puhua, uskokaa nyt herran jestas sentään!

                      Matka-ajossa moottoritiellä tuo auto vie 8.4 litraa sadalla, sekin on kyllä mielestäni melko paljon mutta minkäs sille teet. Liekkö autossa mitään vikaa, veikkaan että ihan kunnossa on.
                      Aikoinaan E39 528iA vei pätkäajossa yli 15 talvella. Tuo E90 on uudempaa moottori- ja laatikkotekniikkaa. Toisaalta siinä on jatkuva neliveto. Eli tuo reilu 14 kuulostaa ihan realistiselta.
                      Sekin pitää muistaa, että pätkäajokäsite on ihan eri, asuuko Helsingissä vai Juupajoella :think
                      Matkaajossa tuo bensa E39 vei tuon saman reilu 8.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • jarnori
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 67
                        • Tampere

                        Aika monilla on tapana mainostaa ns. ennätysalhaisia lukemiaan joihin on onnistunut pääsemään 80 km/h ajolla ihan sukkasillaan myötätuulessa. Näistä syntyy melko vääristynyttä mielikuvaa siitä mikä todellinen kulutustaso on. Olen päässyt 530xda:lla 500km pätkän 5.9 litralla satasella, mutta en väitä että se olisi auton matkakulutus normaalissa matka-ajossa. Normaalisti kulutus on 6.4-6.5 litrassa matka-ajossa. Vastaavasti 325xia 07 E92 vie sen 8.4 vaikka sillä pääsee parhaimmillaan tasan 8 litran lukemaan kun ihan sukkasillaan ajaa niin taloudellisesti kuin vain mahdollista ja tasan 80km/h eikä yhtään yli.

                        Pahoittelut tuosta aiemmasta avautumisesta, meinaa vain kiukuttaa kun omaa hyvyttäään jakaa tietoa/kokemuksiaan ihan rehellisesti ja saa siitä niskaansa tuollaisia syytöksiä...

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2324
                          • Uusimaa

                          Originally posted by jarnori View Post
                          Olen päässyt 530xda:lla 500km pätkän 5.9 litralla satasella, mutta en väitä että se olisi auton matkakulutus normaalissa matka-ajossa. Normaalisti kulutus on 6.4-6.5 litrassa matka-ajossa.

                          Pahoittelut tuosta aiemmasta avautumisesta, meinaa vain kiukuttaa kun omaa hyvyttäään jakaa tietoa/kokemuksiaan ihan rehellisesti ja saa siitä niskaansa tuollaisia syytöksiä...
                          Komppaan kyllä noita 530xda:n lukemia. Täsmälleen noilla lukemilla täälläkin mennään. Alle 6 litran suoritukset vaativat tarkanpuoleista "ilotonta" ajotyyliä.

                          Ja olen kyllä "Jarnorin" kanssa samoilla linjoilla noiden nelivetoisten bensakuutosten suhteen sen perusteella, mitä itse olen niillä ajellut.
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • VESiX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 407
                            • Kehä 1

                            Originally posted by jarnori View Post
                            Kyllä osaa olla törkeetä porukkaa täällä. Kerron paljonko auto oikeasti kuluttaa niin Jonne tulee huutelemaan että keskustelun taso on heikkoa ja että puhun paskaa? Ihan käsittämätön asenne! Ja mikä tuo "Jarnori puhuu taas omiaan" on? En voi kun pyöritellä päätäni ja hämmästellä tällaista kommentointia.

                            Kyseessä on siis 6-7km pätkäajoa talvikelillä ja auto on kuitenkin kuusisylinterinen bensa jossa jatkuva neliveto ja automaattilaatikko. Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta eikä minulla ole mitään syytä tästä asiasta paskaa puhua, uskokaa nyt herran jestas sentään!

                            Matka-ajossa moottoritiellä tuo auto vie 8.4 litraa sadalla, sekin on kyllä mielestäni melko paljon mutta minkäs sille teet. Liekkö autossa mitään vikaa, veikkaan että ihan kunnossa on.
                            No, kerta se on ensimmäinenkin, kun törkeäksi tällä palstalla haukutaan, mutta pakko oli vähän provosoitua sinun kirjoituksista ja hyvin taisi onnistua. Näen kyllä, että sulla on käytännön kokemusta omista autoista kirjoituksen tukena, mutta aika vahva asenne myös dieselin puolesta. Jonkun pitää sitten pitää heikompien tai ainakin pienemmän joukon puolta . Fakta pohjalta meikäkäinen täällä yrittää yleensä kirjoitella ja kohtalotoverita auttaa erilaisissa ongelmissa Siispä pahoittelen, palaan asiaan ja vähennän puuttumista omasta mielestäni "kevyisiin" kommentteihin.

                            Arvasitkin varmaan, että viittasin sun aikaisempaan kommenttiin "Ja ottakaa nyt huomioon että diesel on näistä se parempi moottori. Kyllä siinä vaan on enemmän väkevyyttä ja sen tuntee selvästi kun sitä kaasua painaa." Tämähän on sellainen bensahöyrypäisten palsta, että täällä pakko on ymmärtää, että kaikki ei mahduta samaan muottiin ja se paras moottori ja auto ei millään ole kaikille sama. Eikä niitä valintoja ja mielipiteitä kannata liikaa faktoilla arvioida tai ole tarpeen aina edes ymmärtää. Eihän me muuten näillä autoilla ajeltaisi vaan jollain toyotoilla.... Tunne ensin ja sitten vähän järkeä mukaan

                            Kun tässä ketjussa kuitenkin nimenomaan puhutaan 5-sarjan x-drivesta, niin tuollaiset heitot että "yli 15 menee heittämällä" suorastaa vaativat kommenttia, kun se ei kuitenkaan ollut ihan faktaa. 325iXA:stä johdettua kyllä, mutta eipä N52B25 ja N52B30 kulutuksissa ole juurikaan eroa, edes normien mukaan. Paljon enemmän kulutus on kiinni ajo-olosuhteista ja -tavoista. Toki sen 15:kin varmasti saa helposti menemään, jos jatkuvasti kiihdyttelee. Mutta aika harva jaksaa, varsikaan perhekäytössä ja siitähän tämäkin ketju lähti liikkeelle. Enkä minä tässä mitään ennätyksiä mainostanut, joten pieni tarkennus lienee pakallaan. Muutaman kerran nimittäin olen päässyt kohtalaisen lähelle noita 15 lukemia . Silloin työmatka oli vielä lyhyempi kuin nykyään ja keskinopeus pienempi. Johonkin toiseen ketjuun olen raportoinut lukuja useamman vuoden kulutusseurannasta ja luvut ovat 530iXA:lla tankkausväleiltä 9 ja 14,4 välissä, keskikulutuksen asetuttua alle 11.5 litran. Isoiman muistan vielä hyvin, pienempi on jotain sinne päin.

                            Meilläkin on pihassa sekä bensa- että dieselkoneinen BMW:n tuote, joten minullakaan ei ole suurempaa syytä vedättää tietoisesti tätä keskustelua kumpaankaan suuntaan. Nykyinen autovero on sen mallinen, että nämä isot bensat häviävät kyllä pian ihan marginaali-ilmiöksi, joten nautitaan näistä BMW:n perinteisistä suorista bensa kutosista niin kauan kuin voidaan ja muistellaan niitä sitten vanhana. Automaatit ja nelivedot meillä on varmasti jatkossakin
                            Last edited by VESiX; 12-01-2013, 21:51. Reason: listätty "omasta mielestäni"

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              Tuli eilen heitettyä reissu ItäVantaa-Turku-ItäVantaa sigun e61:llä, kyydissä yhteensä neljä ukkoa, mutta ei matkatavaroita. Pakkasta -15 kahden puolen, mukana neljä kylmäkäynnistystä, webastoa en käyttänyt ja vähän paikallisliikennettä Turun ja Vantaan päässä. Ajelin rajoitusten mukaan+10km=110 mittarinopeus. Kulutus ajotiekoneen mukaan 95E:tä 8,9l. Renkaat Continetal IceContact 215/55-17. Oli heikkotuulinen päivä niin auton suuntavakavuus oli lähes kiitettävää luokkaa, eli meni junamaisen vakaasti.
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by jarnori View Post
                                Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta .
                                E39 528ia touring. Eilen ajoin pikkulenkin ja tänä aamuna. Kalibroitu ajotietokone näyttää 17l/100km. Mielestäni ihan ok jos uudempi nelikko pääsee hieman pienemmällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎