Announcement

Collapse
No announcement yet.

5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #61
    Originally posted by jarnori View Post
    Meillä diesel on E60 235hv ja bensa on E92 218hv versio. Teho/paino menee aika tasan koska kyllähän E60 on painavampi. Molemmat nelivetoja, molemmat automaatteja. Etenkin perstuntumalla mutta myös paperilla dieseli (E60) liikkuu vikkelämmin. Tällä hetkellä kulutuslukemat dieselillä 8.3 ja bensalla 14.4 litraa sadalla. Molemmilla suht samanlaista taajama-ajelua.
    millaista on taajama-ajo ton bensavehkeen kulutuksen kanssa? Jotenkin ei mahdu kaaliin, että ihan vain normiajolla tuo veisi jopa enemmän kakkua kuin 5.4 litrainen V12 yli 2000kg omamassaltaan olevassa autossa.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      #62
      Originally posted by BeamR View Post
      millaista on taajama-ajo ton bensavehkeen kulutuksen kanssa? Jotenkin ei mahdu kaaliin, että ihan vain normiajolla tuo veisi jopa enemmän kakkua kuin 5.4 litrainen V12 yli 2000kg omamassaltaan olevassa autossa.
      Pari vuotta sitten ajelin viikonlopun verran kaverini E91 330xiA:lla ja mieleen siitä jäi nimenomaan huikea kulutus. Seka-ajossa heiluttiin 11-12 litran tuntumassa aivan normaalilla kesäisellä pyörittelyllä, vaikka paljon mentiin matkasiivujakin. Joten veikkaan isomman 530xiA:n riehuvan helposti 12 litran yläpuolella. Suorituskyvyn suhteen ei myöskään jäänyt yhtään wow-muistikuvaa, vaan pikemminkin mieleen jäi sellainen herrasmiesmäinen olemus. Kyllä nämä dieselit kiskoo ehdottomasti väkevämmin käytännön tasolla. Ja välillä polkaistessa saattaa tulla sellainen fiilis että hitto, tämähän oikeasti liikahtaa...

      Olennaisin ero on se, että dieselpannu ei "rankaise" läheskään niin pahasti satunnaisista poljennoista. Vastaava bensaversio näpäyttää pienestäkin hauskanpidosta samantien litran lisää keskikulutusmittariin. Tuo 530xdA tuntuu kuluttavan koko ajan 7,8 - 8,3 l/100km ajoi tankillisen kuinka tahansa.
      Last edited by JKK; 04-01-2013, 22:20.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #63
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Pärjäähän se:

        No kyllä mulle kelpais vaikka tuo sun sigun vähävoimainen (?) manuaali oikein hyvin.
        On kai siinä vähän voimaakin.. mutta hiton kova hämmentäminen


        Originally posted by Messier View Post
        Sitähän se. Itse en vaan tykkää dieselin hetkellisestä aasinpotkusta. Just kun luulee että nyt mennään niin se potku meni jo. Bensakoneen parasta antia mulle on se tasainen tehon nousu ja varsinkin se kun niitä pääsee soittamaan ylös asti.
        Oletko ajanut 530D\535D tomaattia ?
        Omat kokemukset tuo 530d tosiaan vetää jossain 2500 kierroksen kohdalla selvästi repivän potkun kuin 535d,ja ohjelmoituna tuo vielä korostuu tuo.
        Tuo johtuu yhdestä turbosta,tuplaturbo työntää tasaisesti ja voimalla tyhjäkäynniltä loppuun asti.
        Mä en tiedä mikä on mutta meidän talon suosikki on tuo naku..se on kai vaan tylsä ja helppo ajaa..ei hämmentämistä vaan nopea etenemistä ilman hämmentämistä.

        Uskoisin että tuo LCI 530xd on hemmetin hieno keksintö tänne pohjolaan
        Tympinyt jo monta päivää kun ajellut (etuvetoisella) ja ei vaan etenee mihinkään
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • bemarikari5
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 167

          #64
          Originally posted by Messier View Post
          Sitähän se. Itse en vaan tykkää dieselin hetkellisestä aasinpotkusta. Just kun luulee että nyt mennään niin se potku meni jo. Bensakoneen parasta antia mulle on se tasainen tehon nousu ja varsinkin se kun niitä pääsee soittamaan ylös asti.
          Älä vertaa 1,6-2,0 hditdi kikkareisiin niissä on juuri kuvailemasi ominaisuus, oletko ajanut lastutetulla 3,0d bemmillä?
          VAG-väritettyjenlasien läpi maailmaa tuijottava hoviasentajani on sitä mieltä, että makeempaa konetta ei ole kuin bemmin 3,0d yhdellä tai kahdella mutkalla.
          Turhahan sitä on soitella, jos mitään ei oikeesti tapahdu
          Last edited by bemarikari5; 04-01-2013, 23:50.
          -04 e60 530da
          ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

          Comment

          • bemarikari5
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 167

            #65
            Ei millään pahalla, mutta miksi väkevimmät/kantaaottavimmat kommentit antavat kaverit joiden märissä ja tavoittamattomissa?päiväunissa on alkuperäisen kysyjän havittelema ajokki??? Kaverihan kysyi kokemusperäistä faktaa hankintansa tueksi. Ei palkoja nenään
            -04 e60 530da
            ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #66
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Olisinko niin puusilmä, että olisin katsonut väärin. Se esite on työpaikan kahvipöydällä, pitää tarkistaa maanantaina. Jos näin on, niin 550i 2wd ei edes pärjää nelikko dieselille. 530i:stä puhumattakaan...
              Automaattina 535d jää 550i:lle 2s 80-160km/h kiihdytyksessä. 530d jää vähän enemmän. Todennäköisesti tuollaisessa kiihdytyksessä 530i ja 530d mallimerkintänsä mukaisesti hyvin tasoissa. Eri asia sitten nuo vedätystestit.

              Comment

              • bemarikari5
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 167

                #67
                Originally posted by BeamR View Post
                millaista on taajama-ajo ton bensavehkeen kulutuksen kanssa? Jotenkin ei mahdu kaaliin, että ihan vain normiajolla tuo veisi jopa enemmän kakkua kuin 5.4 litrainen V12 yli 2000kg omamassaltaan olevassa autossa.
                Joskus 80-luvun alussa teknarin tai tuulilasin asakaskyselypalstalla kaveri ihmetteli, miksi naapurin tiiselikolffi vie 3l/100km ja hän ei pääse millään alle viiden? Vastaus oli: Valehtele sinäkin
                -04 e60 530da
                ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                Comment

                • jarnori
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 67
                  • Tampere

                  #68
                  Originally posted by BeamR View Post
                  millaista on taajama-ajo ton bensavehkeen kulutuksen kanssa? Jotenkin ei mahdu kaaliin, että ihan vain normiajolla tuo veisi jopa enemmän kakkua kuin 5.4 litrainen V12 yli 2000kg omamassaltaan olevassa autossa.
                  Ihmetyttää tuo meitäkin mutta 14.4:ää ajotietokone näyttää. Sitä on parin viikon välein resetoitu ja aina se tuonne yli 14 litraan asettuu. Lähinnä vaimo käy tuolla töissä, ajelee päivittäin 6-7km suuntaansa josta suurin osa valtatietä. Kyllä vain soppa maistuu pienelle E92 325xia:lle. Täytyy toivoa että kesällä kulutus ei ole enää noin kovaa.

                  Ken uskoo, ken ei. Väitän että ihan oikeasti 530xia:lla kulutus menee seka-ajossa talvella yli 15 litran ihan heittämällä. Matka-ajossa voi päästä johonkin 9 litraan. (vertailuna vielä väkevämmän 530xda LCI:n lukemat seka-ajossa ~8.3 ja normaalissa 100km/h matka-ajossa ~6.4).

                  Edit/lisäys: Tuon bensakutosen kulutus on sellasta luokkaa että harkinnassa on ollut siirtyminen ihan perus nelimukiseen turbodiseleiin vaikka tuolle "kakkosautolle" tuleekin vain max 10tkm vuodessa. Tehojen valossa tuo pikkudiesel (taitavat olla jossain 177hv tienoilla) häviää paperilla mutta veikkaan että arkiajossa persdyno antaisi jopa pikkudieselillekin paremmat tulokset kuin vaparikutosbensalle.
                  Last edited by jarnori; 05-01-2013, 00:25.

                  Comment

                  • bemarikari5
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 167

                    #69
                    [QUOTE=jarnori;2912852]Ihmetyttää tuo meitäkin mutta 14.4:ää ajotietokone näyttää. Sitä on parin viikon välein resetoitu ja aina se tuonne yli 14 litraan asettuu. Lähinnä vaimo käy tuolla töissä, ajelee päivittäin 6-7km suuntaansa josta suurin osa valtatietä. Kyllä vain soppa maistuu pienelle E92 325xia:lle. Täytyy toivoa että kesällä kulutus ei ole enää noin kovaa.

                    Ken uskoo, ken ei. Väitän että ihan oikeasti 530xia:lla kulutus menee seka-ajossa talvella yli 15 litran ihan heittämällä. Matka-ajossa voi päästä johonkin 9 litraan.

                    Valehtele/uskottele itsellesi sinäkin, e32 730i sukkasillaan matkassa +10l/100km, e31 850i sekalaisessa ajossa n.18l/100km.
                    En ole tehnyt kumpaakaan autoa, joten minun ei tarvitse valehdella.
                    Kumpikin oli kunnossa, niin kuin nykyinenkin.
                    Last edited by bemarikari5; 05-01-2013, 00:33.
                    -04 e60 530da
                    ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                    Comment

                    • jarnori
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 67
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by bemarikari5 View Post
                      Valehtele/uskottele itsellesi sinäkin, e32 730i sukkasillaan matkassa +10l/100km, e31 850i sekalaisessa ajossa n.18l/100km.
                      En ole tehnyt kumpaakaan autoa, joten minun ei tarvitse valehdella.
                      Kumpikin oli kunnossa, niin kuin nykyinenkin.
                      Mikä tässä kommentissasi nyt on siis idea? Väität että valehtelen? Tule käymään koeajolla tolla E92:lla jos Tampereella päin pyörit.
                      Ilmeisesti ihan yhtä epätaloudellista tekniikkaa, vapaahengitteinen bensa mikä vapaahengitteinen bensa. Sentään alle 730i lukemien pääsee.
                      Last edited by jarnori; 05-01-2013, 00:45.

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        #71
                        Mulla on kanssa vapaahengitteinen bensamoottori. 4.6 litraa, 300hv. eikä koppakaan ole keveimmästä päästä. Ikikuuna valkeana ei ole keskikulutus edes lähes kokonaan pätkäajoa sisältäneessä ajossa noussut yli 12.4:n.
                        Nilkka kyllä oikenee, siis en ajele kananmuna jalan ja kaasupedaalin välissä.
                        Nollailen myös tuota keskikulutusta, että todellisista puhutaan. Myös tankkausten yhteydessä lasketun mukaan.

                        Auto on Cadillac DeVille, vm.2002
                        Uskomukseni mukaan Saksalaisen pikkuauton täytyy olla pihimpi bensankulutuksen suhteen. Tässähän on ilmanvastuskin tuomiokirkon luokkaa.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • jarnori
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 67
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by TFV View Post
                          Mulla on kanssa vapaahengitteinen bensamoottori. 4.6 litraa, 300hv. eikä koppakaan ole keveimmästä päästä. Ikikuuna valkeana ei ole keskikulutus edes lähes kokonaan pätkäajoa sisältäneessä ajossa noussut yli 12.4:n.
                          Nilkka kyllä oikenee, siis en ajele kananmuna jalan ja kaasupedaalin välissä.
                          Nollailen myös tuota keskikulutusta, että todellisista puhutaan. Myös tankkausten yhteydessä lasketun mukaan.

                          Auto on Cadillac DeVille, vm.2002
                          Uskomukseni mukaan Saksalaisen pikkuauton täytyy olla pihimpi bensankulutuksen suhteen. Tässähän on ilmanvastuskin tuomiokirkon luokkaa.
                          No en tiedä mitä tähän nyt sitten sanoa. takavetoiselle manuaalille tehdaskin lupailee pari litraa pienempää kulutusta mutta tälle nelikkoautomaatille tuo 14.4 litran keskikulutus talvisessa seka-ajossa on ihan totista totta. Eikä tietääkseni vaimo tuolla kylillä kilpaa ajele, tosin ei ole myöskään mikään taloudellisuusajaja. Viimeksi kun itse pidemmän siivun ko. autolla ajoin, niin ajoin Hyvinkäältä Tampereelle moottoritietä ja kulutus oli tuolla pätkällä 8.5 litraa satasella kun ajoin talvirajoituksien mukaan. Taajama-ajossa mennäänkin sitten ihan eri litralukemissa.
                          Last edited by jarnori; 05-01-2013, 01:03.

                          Comment

                          • bemarikari5
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 167

                            #73
                            Originally posted by jarnori View Post
                            Mikä tässä kommentissasi nyt on siis idea? Väität että valehtelen? Tule käymään koeajolla tolla E92:lla jos Tampereella päin pyörit.
                            Ilmeisesti ihan yhtä epätaloudellista tekniikkaa, vapaahengitteinen bensa mikä vapaahengitteinen bensa. Sentään alle 730i lukemien pääsee.
                            Sori,
                            Jos loukkasin Sinua se ei ollut tarkoitus.
                            Väitän että vastaavassa pyörityksessä, varsinkin nurkissa tiiselin kulutus on VARMASTI pienempi, mitä jotkut yrittää uskotella.
                            Rupee jo menemään tintot perille, herätänkö eukon ja lähetään kattelemaan kulutuksia(+200km etäisyys)
                            -04 e60 530da
                            ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #74
                              Originally posted by jarnori View Post
                              No en tiedä mitä tähän nyt sitten sanoa. takavetoiselle manuaalille tehdaskin lupailee pari litraa pienempää kulutusta mutta tälle nelikkoautomaatille tuo 14.4 litran keskikulutus talvisessa seka-ajossa on ihan totista totta. Eikä tietääkseni vaimo tuolla kylillä kilpaa ajele, tosin ei ole myöskään mikään taloudellisuusajaja. Viimeksi kun itse pidemmän siivun ko. autolla ajoin, niin ajoin Hyvinkäältä Tampereelle moottoritietä ja kulutus oli tuolla pätkällä 8.5 litraa satasella kun ajoin talvirajoituksien mukaan.
                              Ajattelin, että jos joku vika päällä. Eihän tuo ole oikein.
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2323
                                • Uusimaa

                                #75
                                Originally posted by TFV View Post
                                Auto on Cadillac DeVille, vm.2002
                                Uskomukseni mukaan Saksalaisen pikkuauton täytyy olla pihimpi bensankulutuksen suhteen. Tässähän on ilmanvastuskin tuomiokirkon luokkaa.
                                Ton täytyy olla joku ihmevehje tai sitten kulutusmittari/matkamittari kusee urakalla silmään. Mulla oli reilun puolen vuoden verran 540iA 4,4V8 farkku, ja se vei ultrahöyhenkaasulla ajettuna seka-ajossa aina yli 13 litraa sataselle (mitattuna). Matkassa pääsi kympin pintaan. Ei vain kestänyt meikäläisen selkänahka 30.000km vuosiajoa sillä vehkeellä.

                                Tuntuu kovasti että näiden kuusipyttyisten bensabemujen taloudellisuuskehitys on huomattavasti näyttävämpää esitteissä ja paperilla kuin todellisuudessa. Se millä annoksella E39:n 523/528i:t kulkivat suhteessa nykyisiin, on kulutusero todellisuudessa aika pieni, jos sitä on laisinkaan. Ittellä oli ennen ym. V8:ia pari vuotta käyttiksenä E39 528iA ja sillä tuli kyllä ajeltua hämmästyttävän pienillä lukemilla ihan mitattunakin. Samoin nykyisellä kesäautollani 328iA:lla, joka suvikelillä menee mittaustenkin mukaan alle 7 litran rauhallisessa matka-ajossa. Vaikea uskoa että vastaavilla nykypemuilla pääsee juuri yhtään alhaisempiin lukemiin. Ja kuulopuheiden/kokemusten mukaan ei pääsekään. Laittaa vain epäilemaan entisestään näitä tehtaiden ilmoittamia päästöarvoja.

                                Meinaa nyt karata vähän offtopikiksi...
                                BMW G30 530e X-Drive

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎