Announcement

Collapse
No announcement yet.

5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    Originally posted by BeamR View Post
    Saarikosken kirjoituksesta tulee mieleen kaksi asiaa: bemarit ei ole koskaan luotettavia ja toisekseen vaimojen ja lasten olisi syytä ajaa corolloilla.
    mun mielestä taas sun kirjotuksista huokuu se, että suosittelet bensasedania pelkästään sen takia kun itselläs on sellanen...tai siis vaimolla ja lapsilla, no ei ainakaan tule topicin aloittajalla ongelmia auton valinnassa sun kriteereillä...löytyyhän suomesta jopa 1kpl LCI/4-veto/bensakoneisia sedaneita myynnistä..

    Enkä sano, että pitäis ajaa corollalla, mutta jos on valmis laittaan n. 30 000euroa autoon niin luulis, että kourallinen ns. tyyppivikoja jotka on suurin osa lähes ilmaisia ja säälittävän helppoja korjata ei tuntuis missää. Sitä tuossa hain, että se vaan on valitettava tosiasia kun autoon pumpataan tekniikkaa paljon niin joskus jotain myös porsii ja tämä kannattaa tiedostaa ostaa minkä tahansa e6x koppasen bmw:n. Bensasedanissa ehkä vähemmän rikkoontuvia osia, mutta väitän, että on aika paljo eroa varsinki 4-vetoversiossa esim 3.0 bensa vrt 3.0d niin kulkupuolessa, kulutuksessa ja ajomukavuudessa..-itselle ei ko auto tulis edes kysymykseen bensaversiona, farmari tietysti käyttötarpeen mukaan.. Ja oon melko varma, että suurin osa foorumilaisista on samoilla linjoilla.

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      tässä on nyt sellainen iso ero, että minä kerroin miksi ITSE valitsimme juuri tällaisen auton, sinä kerrot millainen MUIDEN PITÄÄ valita. No, onneksi en ole koskaan tarvinnut muita kertomaan itselleni millä autolla pitäisi ajaa, enkä pidä ketään tollona jos valitsee eri tavalla kuin minä. En ymmärrä ihmisiä joiden pitää väen vängällä todistella juuri oman valintansa olevan maailman paras valinta. Topicin aloittajahan kyseli nimenomaan kokemuksia, ja kerroin niitä, tällä kertaa bensasedanista. Jos olisimme tarvinneet farkkudieselin, niin olisimme sellaisen ostaneet (ja korostan että yksi sellainen löytyy jo pihasta, mitä edes tekisimme kahdella), ja sinäkin sitten taputtaisit karvaisia käsiäsi yhteen "parhaasta ostoksesta ikinä". End of OT.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • pemaristiE60
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 135
        • Lieksa

        Itelläni kolmas E6X korinen ja kaikki on ollut bensa malleja 520i, 523i ja 525i ja oon tykännyt, hiljasia ja murmattaakin mukavasti tarvittaessa tuollaiseksi nykyautoksi, ihan tarpeeksi tehokkaita eikä ole vikoja moottorin suhteen ainakaan vielä ollut mitään, eihän ne väännä niinkuin isot dieselit mutta itellä riittää kulkupuoli noissa bensoissakin ja kulutukset on varsin maltillisia, kahdessa viimeisimmässä uudempi moottorimalli, en hauku dieseliä huonoksi kun ei oo kokemusta ite vaan olen aina vieroksunut dieseliä, juurikin näiden huhujen mukaan että paljon vikoja moottorissa sekä isot verot tämänkokoluokan autossa. dieseleitä taitaa saada halvemmalla netin mukaan, ainakin ovat yleensä enemmän ajettujakin, toki niitä on tosiaan nelinkertainen määrä verrattuna bensoihin.
        Skoda octavia RS 2.0TSi -14
        Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
        Ski-Doo renegade backcountry X -14

        Comment

        • XV70D
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 197
          • Oulu

          Originally posted by Saarikoski View Post
          Topicin aloittaja ei tietääkseni ollu ostamassa autoa vaimolleen ja lapsilleen plus eikö siinä vaiheessa kannata katsella luokkaa toyota corolla jos haluaa ultimaattista kestävyyttä autolta ja muut ominaisuudet seuraa perässä, jos oletetaan että asiaan haluaa yhtään vihkiytyä kun tänne foorumillekin jaksaa kirjautua ja kirjoitella niin nuo e61 diisselin ns tyyppiviat on aika pientä vrt elämän muihin haasteisiin ja ylipäänsä tähän bmw-merkkisten autojen kanssa harrastamiseen. Eli pienellä panostuksella ei varmasti tarvii miettiä ajopelinsä termostaatteja ja kontinsaranoiden sähköjohtoja joka aamu ja suurimmasta osasta noita tyyppivikoja on pitkälle jo korjattu ja jos asiaan paneutuu ennakkoon voi jopa löytää täysin läpikäydyn yksilön vai voisko tän topicin otsikko olla (Mikä e6x koppanen on paras ostaa ns.sika säkissä tyylillä ymmärtämättä ko kamppeesta mitään) sillon varmaan mahd uus ja pieni bensakone tai joku ihan muu auto.

          +Kannattaa verrata myynnissä olevien esim yli 250tkm ajettujen e6x koppasten bensojen ja dieselien lukumääriä niin saa jonku käsityksen suomen teillä liikkuvista autoista ja siittä millasia kilometrejä noilla ajetaan. ja väitän, että sama suhde on myös esim täällä foorumilla vika topiceissa..
          No joo, ostaisin tojotan varmaan jos niitä olisi myytävänä farmarina nelivedolla n.200 hevosvoimaisina. Se vaan on niin että hermoja raastaa jos auto on aina jostain päin rikki. Volvoissa oli aina joku 100 euron vika päällä, ja niitä oli paljon. Mersussa on vähemmän vikoja, mutta hinnaltaan viisinkertaiset. Sen vuoksi kiinnostaisi kokeilla bemaria, meneekö hermo heti vai myöhemmin. Tai audikin voisi tulla kyseeseen, jos hyvän löytäisi...
          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2324
            • Uusimaa

            Originally posted by XV70D View Post
            No joo, ostaisin tojotan varmaan jos niitä olisi myytävänä farmarina nelivedolla n.200 hevosvoimaisina. Se vaan on niin että hermoja raastaa jos auto on aina jostain päin rikki. Volvoissa oli aina joku 100 euron vika päällä, ja niitä oli paljon. Mersussa on vähemmän vikoja, mutta hinnaltaan viisinkertaiset. Sen vuoksi kiinnostaisi kokeilla bemaria, meneekö hermo heti vai myöhemmin. Tai audikin voisi tulla kyseeseen, jos hyvän löytäisi...
            Näppituntuma on, että takuukilometreiltään alle 130tkm ajettu LCI mallinen sedan täyttää melkolailla murheettoman pelin speksit. Lukuunottamatta näitä termariongelmia, jotka voi jo lukea ominaisuudeksi.

            Älä vaan osta Audia... Tuntuu ihan hyvältä ekat pari viikkoa mutta maku menee aika nopeasti. Tuntuu persiin alla vaan niin volkkarilta. Viisi eri audia omistaneena on kaikista jäänyt tosi laimea maku bemuihin verrattuna. Periaatteessa hyviä, mutta fiilitasolla pelkkä kulkuneuvo. Jokin vaikeati määriteltävä fiilisseikka vain erottaa Audin Mersuista ja Bemareista. Audi on auto tuulipukukansalle. Automaailman kansitakki.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              Originally posted by JKK View Post
              Audi on auto tuulipukukansalle. Automaailman kansitakki.
              Vähänkö revettiin vaimon kanssa(se tapaa työssään audikuskeja)
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                Originally posted by XV70D View Post
                No joo, ostaisin tojotan varmaan jos niitä olisi myytävänä farmarina nelivedolla n.200 hevosvoimaisina. Se vaan on niin että hermoja raastaa jos auto on aina jostain päin rikki. Volvoissa oli aina joku 100 euron vika päällä, ja niitä oli paljon. Mersussa on vähemmän vikoja, mutta hinnaltaan viisinkertaiset. Sen vuoksi kiinnostaisi kokeilla bemaria, meneekö hermo heti vai myöhemmin. Tai audikin voisi tulla kyseeseen, jos hyvän löytäisi...
                Meillä tuon e61:n osto ajateltiin niin, että pidetään koko ajan +3k€ korvamerkittyjä pelimerkkejä sille "sivussa". Eli voi olla että on hyvällä yksilöllä ajaa huoletta 200tkm mutta jos korjauksia tarvitaan niin ne tehdään niin kauan kuin autoa pidetään. Onhan tuo e61 raskaasti varusteltuna monimutkainen ja vikaherkkäkin auto normiajoon. Ainoastaan panoraamakatto oli varuste jota en suostunut ottamaan vastaan, siitä kun ei ole mitään muuta kuin harmia. Kerranhan täällä vain eletään....eikä e61 sentään mikään Alfa ole (kaikki kunnia Alfoille, hienoja pelejä imo)
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2324
                  • Uusimaa

                  Originally posted by GuGi_ View Post
                  ... (se tapaa työssään audikuskeja)
                  Sano vaimolle että otan osaa Audihan on ihan selkeä nykypäivän henkinen Avensis, jos vielä lisämäärittelyjä kaipaatte...
                  Last edited by JKK; 12-02-2013, 22:25.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • overboost
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 181
                    • E-Suomi

                    Lyhyt otanta 530xi LCI sedan ja automaatti
                    600 km sekalaista autobahn-ajoa sisältäen jonkinverrran kaupunkiajoa 8,8l/100km

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by overboost View Post
                      Lyhyt otanta 530xi LCI sedan ja automaatti
                      600 km sekalaista autobahn-ajoa sisältäen jonkinverrran kaupunkiajoa 8,8l/100km
                      No ei oo paha! Oma 530xd -06 8,1 litraa/100km, sekalaisessa ajossa.
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        nyt on vähän enemmän maileja takana, eli 05-mallin 530xiA, 258hp N52-koneella. TOTAL 3600km, joista 1600 maantietä ja loput 2000 kehillä kurvailua suomalaisessa talvessa. Aamuisin aina lohkolämmitin käytössä. AVG CONS 9,6l/100km. Cruisea käytän aina kun mahdollista, auto on vakio 17" nastarengastuksella. Ilman maakunta-ajoa arvioisin kulutuksen olevan 11,5-12,5. Mitattu maantiekulutus 8,5.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • XV70D
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 197
                          • Oulu

                          Olis tuossa pari ehdokasta tarjolla: 130tkm ajettu -06 530xd ja -07 530xd 180tkm. Kumpi järkevämpi, pyyntihinnat on samat. Mitenkä kulutus poikkeaa vanhan ja faceliftin välillä käytännössä, normikulutuksissahan ero on iso. Onko muita ominaisuuksia, mitkä kallistaisi valintaa faceliftin suuntaan? :think
                          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                          Comment

                          • JJtalo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 350
                            • Kokkola

                            pistä linkkejä niin tulee mielipiteitä
                            Kuinka tarkka on varusteiden suhteen/mitä pitää olla, väri, miten huollettu, onko käytönjälkiä ym ratkasee..

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              Olen kirjoittanut joskus aika kipakasti, kun jotkut satuilevat jotain ihan mahdotomia kulutuslukemaia E61 530dA:lle. No pitää vähän vetää takaisin päin
                              Tankkasin Seinäjoen hujakoilla ja siitä Tampereelle hyvin tasaista maantieajoa, vain pari ohitusta, muuten rauhallisesti. Mittari näytti 6,4.
                              Tankkasin Lahden keskustassa, siitä kehä III:lle, sama 6,4 talvirajoituksilla, n +5 km/h yli rajoitusten.
                              Tankkauksista laskettuna minulla on kulutusmittari aina näyttänyt 0,3 - 0,6 liikaa todelliseen nähden, mutta veikkaan, että noissa em on kyllä aika lähellä totuutta.
                              Eli, kyllä tuolla sittenkin pystyy tasaisessa, leppoisassa maantieajossa pääsemään ehkä jopa kuuden pintaan.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7431
                                • Oulu

                                Originally posted by XV70D View Post
                                Olis tuossa pari ehdokasta tarjolla: 130tkm ajettu -06 530xd ja -07 530xd 180tkm. Kumpi järkevämpi, pyyntihinnat on samat. Mitenkä kulutus poikkeaa vanhan ja faceliftin välillä käytännössä, normikulutuksissahan ero on iso. Onko muita ominaisuuksia, mitkä kallistaisi valintaa faceliftin suuntaan? :think
                                Eikös tuossa ole moottorikin muuttunut? En ole näistä itse oikein perillä, mutta http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M57 kertoilee tuon suuntaista.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎