Announcement

Collapse
No announcement yet.

5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarnori
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 67
    • Tampere

    Originally posted by XV70D View Post
    Olis tuossa pari ehdokasta tarjolla: 130tkm ajettu -06 530xd ja -07 530xd 180tkm. Kumpi järkevämpi, pyyntihinnat on samat. Mitenkä kulutus poikkeaa vanhan ja faceliftin välillä käytännössä, normikulutuksissahan ero on iso. Onko muita ominaisuuksia, mitkä kallistaisi valintaa faceliftin suuntaan? :think
    Valitsisin näistä faceliftin. Toki varustetasot myös vaikuttaa mutta kyllä faceliftiin on tullut paljon muutoksia.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      Tuossa vaimon tekemä parin viikon takainen suoritus 530xd LCI:llä. Perillä kolmensadan kilometrin jälkeen kulutus oli noussut jo 5,8 litraan/100km. Tosin keskinopeuskin oli jo siinä vaiheessa 95km/h viimeisen motaripätkän ansiosta. Mielestäni taloudellinen suoritus, vaikka kyydissä oli neljä henkilöä ja auto täynnä tavaraa. Mulla ajotietokoneen lukema heittää todelliseen laskettuun yleensä desin verran - suuntaan tai toiseen.


      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • XV70D
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 198
        • Oulu

        Originally posted by jarnori View Post
        Valitsisin näistä faceliftin. Toki varustetasot myös vaikuttaa mutta kyllä faceliftiin on tullut paljon muutoksia.
        Mitkä ovat LCI:n tärkeimmät parannukset joiden perusteella se kannattaisi ottaa vaikka sitten reilusti enemmän ajettunakin???
        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

        Comment

        • 535SD
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1068
          • Lahti

          Originally posted by XV70D View Post
          Mitkä ovat LCI:n tärkeimmät parannukset joiden perusteella se kannattaisi ottaa vaikka sitten reilusti enemmän ajettunakin???
          Ja minuakin kiinnostaa muut kuin ulkoiset erot 9/05 uudemmat pre faceliftit vs "real" facelift
          Olleita ja menneitä
          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

          Comment

          • jarnori
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 67
            • Tampere

            Originally posted by 535SD View Post
            Ja minuakin kiinnostaa muut kuin ulkoiset erot 9/05 uudemmat pre faceliftit vs "real" facelift
            Googlettakaa esim E60 LCI differences tai changes jne... Ei jaksaisi alkaa ihan kaikkea kopioimaan tänne koska muutoksia on luokkaa satoja ellei tuhansia ympäri autoa. Kukin kun itse saa päättää mitkä asiat ovat tärkeimpiä mutta nyt ihan äkkiseltään näkyvimpinä/tuntuvimpina tulee mieleen:
            - päivittynyt sisusta (useita pieniä muutoksia ja parempia materiaaleja kojelaudassa, mittaristossa, keskikonsolissa, ovissa ym.)
            - sähköinen vaihdevalitsin kun vanhassa on mekaaninen. Myös vaihelaatikko on uusi.
            - sähköinen ohjaustehostin, pienemmät päästöt/kulutus, enemmän tehoa moottorista
            - lukuisat laatuparannukset
            - uudet valot edessä ja takana, myös uudet puskurit yms

            Tässä esim tällainen jonkinlainen kooste: http://5series.net/info/2008_LCI_Detailed_Changes.pdf

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by jarnori View Post
              - sähköinen vaihdevalitsin kun vanhassa on mekaaninen.
              Tuosta uudesta ei ole muutakuin haittaa.

              Comment

              • jarnori
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 67
                • Tampere

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Tuosta uudesta ei ole muutakuin haittaa.
                Kyl mä tykkään. Mitä haittaa siitä on?

                Comment

                • ekaBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 446
                  • Oulu

                  En tunne miten usein BMW:llä yleensä noita päivityksiä tulee, mutta LCIn jälkeenkin on tullut muutoksia.
                  - iDrive lisänapit
                  - navi CCC/CIC
                  - 520d:ssä lisää tehoja
                  yms.
                  F11 530d xDrive 09/16
                  Ex E60 530d xDrive A 10/08
                  Ex E60 520dA 09/08 liisari
                  Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                  Ex Opel Kadett 1.6 -89

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by jarnori View Post
                    Kyl mä tykkään. Mitä haittaa siitä on?

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Originally posted by jarnori View Post
                      - sähköinen ohjaustehostin, pienemmät päästöt/kulutus, enemmän tehoa moottorista
                      Voin olla väärässä, mutta mielestäni tehostin säilyi hydraulisena. Onko tästä muutoksesta antaa jotain lisätietoa?
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Mitenkäs tuo on faceliftin näköinen, ainakin puskuri, mutta vaihdekeppi on kuitenkin vanhaa mallia:

                        http://www.nettiauto.com/bmw/520/4864813
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • juster
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 624

                          Originally posted by touring39 View Post
                          Mitenkäs tuo on faceliftin näköinen, ainakin puskuri, mutta vaihdekeppi on kuitenkin vanhaa mallia:

                          http://www.nettiauto.com/bmw/520/4864813
                          520D malliin tuli cobran mallinen vaihdekeppi muita malleja myöhemmin.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by juster View Post
                            520D malliin tuli cobran mallinen vaihdekeppi muita malleja myöhemmin.
                            Jep, samalla kuin kone muuttui n. 9/2007 alkaen N47 malliseksi,
                            kannattaa ostaa vanhalla kepillä oleva jos ei halua kepillä koittaa jäätä ja omistaa ketjuongelmaista autoa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • jarnori
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 67
                              • Tampere

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Jep, samalla kuin kone muuttui n. 9/2007 alkaen N47 malliseksi,
                              kannattaa ostaa vanhalla kepillä oleva jos ei halua kepillä koittaa jäätä ja omistaa ketjuongelmaista autoa...
                              Tuntuu aika erikoiselta valita auto pre-LCI:n vanhemmalla moottorilla, jossa vähemmän tehoa ja isommat päästö yms. Ettei tässä nyt vähän liioitella? Tottakai esim. sähköiseen valitsimeen voi tulla vika todennäköisemmin kuin mekaaniseen, mutta kyllä nuo viat ovat olleet harvassa ja mahdolliset virhekoodit taitaa useimmiten aiheutua liian alhaisesta akun jännitteestä eikä itse valitsimesta. Ketjuvikojen yleisyydestä N47:n kohdalla en tiedä. Kutosdieselit ovat näissä ainakin about paras ko. teholuokan dieselmoottori mitä on olemassa.

                              Tuo mekaaninen keppi kuitenkin myyntivaiheessa antaa ostajalle sen käsityksen että kyseessä ei ole facelift, ja se tarkoittaa alhaisempaa hintaa.
                              Last edited by jarnori; 06-05-2013, 11:09.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by jarnori View Post
                                Tuntuu aika erikoiselta valita auto pre-LCI:n vanhemmalla moottorilla, jossa vähemmän tehoa ja isommat päästö yms. Ettei tässä nyt vähän liioitella? Tottakai esim. sähköiseen valitsimeen voi tulla vika todennäköisemmin kuin mekaaniseen, mutta kyllä nuo viat ovat olleet harvassa ja mahdolliset virhekoodit taitaa useimmiten aiheutua liian alhaisesta akun jännitteestä eikä itse valitsimesta. Ketjuvikojen yleisyydestä N47:n kohdalla en tiedä. Kutosdieselit ovat näissä ainakin about paras ko. teholuokan dieselmoottori mitä on olemassa.

                                Tuo mekaaninen keppi kuitenkin myyntivaiheessa antaa ostajalle sen käsityksen että kyseessä ei ole facelift, ja se tarkoittaa alhaisempaa hintaa.
                                Syy ei ole kepissä vaan jakoketjussa, vähäinen hinnan alennus ~4 tonnin jakoketjurempan sijaan ei harmita yhtään...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎