Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kukas sulle on tehnyt aiemmat ohjelmat?
    En itse ole noissa Karalan tekeleissä mitään muutosta havainnut kaasuun vastaavuuteen muuten kuin että auto kiihtyy paremmin koko kierrosalueella,
    ei kaasua ole tarvinut yhteään enempää painaa kuin ennenkään eikä polkimen käytöstä ole tullut mitenkään kulmikasta...
    Samat havinnot Sedoxin ohjelmista, asiakkaat on raportoineet ainoastaan vaivattomammasta liikkumisesta. Esim.530d tulee vakio 535d tuntuinen käytökseltään. Ensimmäinen 535 ohjelmointi on ens viikolla, koitan muistaa raportoida.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      Kaasupolkimen herkkyys on ohjelmoitavissa. Ihan samalla jipolla saadaan pienitehoiset autot tuntumaan arkiajossa suorituskykyisiltä kun alakierroksilla pienellä peedaalin painalluksella kiihtyvät hyvin - mutta yllätys yllätys kaasupoljin pohjassa ei sitten "väännäkkään" juurikaan sen paremmin.
      Viime kesänä ohjelmoinnin jälkeen huomasin tehojen nosto muutti kaasupoljinta liian herkäksi joten sen toimintaa muokattiin allekirjoittaneen toivomusten mukaan.
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 759
        • Kerava

        Originally posted by suppari View Post
        Samat havinnot Sedoxin ohjelmista, asiakkaat on raportoineet ainoastaan vaivattomammasta liikkumisesta. Esim.530d tulee vakio 535d tuntuinen käytökseltään. Ensimmäinen 535 ohjelmointi on ens viikolla, koitan muistaa raportoida.
        Ja samanlaiset kokemukset kahdesta x30d laitteesta EPDM:n ohjelmalla.
        Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • SlickT
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 55
          • Vantaa

          Minulla myös kaasu mielestäni toimii hyvin ja ei ole kulmikas. Kaasulla voi helposti "valita" kiihdytelläänkö nätisti väännöllä samalla vaihteella tai vähän enemmän painamalla pykälä pienemmälle jne...

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .

            Kaasupolkimen lyhyt oppimäärä:

            Tämän ikäisissä puimureissa on kaksi ”kaasupoljinta” ohjelmassa, man ja autom.
            Kun kaasupoljinta poljetaan, välittää säätövastus asentotiedon prosentteina eculle, joka sen asennon lisäksi ottaa huomioon moottorin kierrosluvun. Suhteessa näihin kahteen tekijään, on ohjelmassa kartta, jossa se pyytää, tai vaatii itseltään vääntömomenttia.
            Kaasupolkimen kartta on näissä jo vakiona toooodella agrssiivinen, 70% painettuna käytännössä jo pyydetään maksimia, miltei koko ajan.
            Sitä ei tarvitsemisen vuoksi tarvi muuttaa, kun ainoastaan sieltä "lätty lattiassa" kohdasta, kaikki muu voi olla tehtaan jäljiltä …
            Näin ei valitettavasti yleensä ole, vaan aivan turhaan väännellään ko. karttoja ja saadaan vaan kummallista käyttäytymistä.
            Minun autossani voisi sanoa, että vääntökäyrä nousee aivan riittävän pystyyn, eikö ?
            Laitan tähän lopuksi vastaavan kuvan oman autoni valtavasta kaasupoljin muutoksesta ohjelmassa, hyvään vasteeseen tarvitaan sen polkimen kartan lisäksi paljon muutakin, mutta se on toinen juttu.

            Last edited by tuikku; 02-02-2015, 14:03.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              Originally posted by tuikku View Post
              Kaasupolkimen kartta on näissä jo vakiona toooodella agrssiivinen, 70% painettuna käytännössä jo pyydetään maksimia, miltei koko ajan.
              Sitä ei tarvitsemisen vuoksi tarvi muuttaa, kun ainoastaan sieltä "lätty lattiassa" kohdasta, kaikki muu voi olla tehtaan jäljiltä …
              Näin ei valitettavasti yleensä ole, vaan aivan turhaan väännellään ko. karttoja ja saadaan vaan kummallista käyttäytymistä.
              Itselläni ongelmaksi tehonnostojen jälkeen tuli tarpeeseen nähden liian aggressiivinen kaasunvaste, alkuperäisellä poljikartalla. Tai ongelma ja ongelma, mutta ketutti kylmällä autolla liiallinen kierrosherkkyys yhdistettynä kylmän laatikon luistoon.
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • Control^
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 198
                • Hki

                kiitos hyvistä vastauksista, varsinkin tuikku!

                Tota tätä vähän epäilinkin, että minun sepitys saa "ongelman" kuulostamaan liian vakavalta.. Ohjelma on tehny itse maestro (Aj-tech ja kysyin tästä myös häneltä ohi mennen) ja eihän tuohon käyttöalueeseen saati sit kaasun käyttäytymiseen olla koskettu tai muutoksia tehty. Epäilenkin, että tämä on siis päänsisällä, auton muuten muuttuneen käyttäytymisen johtuneista syistä, eli vääntää jo niin prkl ku vähänki polkaisee (kaasua painaa, niin että reagoi). Eli ei kulmikasta ole mitenkään, erittäin sujuvaa kunnes vauhtia on liikaakin ajaessa.

                Silti jotenkin tuntuu, että katsoessa bensankulutusmittaria esimerkiksi noin 70km/h tuntivauhdissa kun tulee ylämäkeen, niin joutuisi ihan hivenen enemmän kaasua painamaan, että autopysyisi tasaisessa vauhdissa. Eli tätä tarkoitin tuolla hmm.. tasaisella kun rullaa 70km/h niin riittänee kun kulutusmittari on siinä 6L/100km ja siitä ennen kun nosti sen sanotaanko vaikka 8.5L/100km, niin vauhti pysyi ylämäessä. Nyt sitten tuntuu, että joutuu nostamaan kaasuapainamalla johonki lähemmäs 12L/100km, että tulee se pienehkä vääntö joka jaksaa pitää tasaisen vauhdin. :think kaikki tämä tapahtuu myös siis kierros alueilla 1000- max2000. Eli tällä pintakaasu-käyttöalueella tai miten sen sanois.

                Tuikkukin varmaan tähän osaa sanoa, että tämän on pakko olla vaan päänsisäinen juttu, koska eihän ohjelmoidessa kajota mihinkään tämmyiseen, että se voisi tuohon kaasuun tällä lailla vaikuttaa.

                Tämä on varmasti aivan järjettömän tyhmä kysymys/epäily, mutta jotenkin tosiaan ku tuntuu olevan vähän eroa... Joskus vaan liikaa miettii kaikkea, no sitä varten tämäkin foorumi on olemassa, että saa fiksummilta kysellä tyhmiä.
                Last edited by Control^; 02-02-2015, 20:24.
                Ex:
                Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                Comment

                • Control^
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 198
                  • Hki

                  Originally posted by 35DP View Post
                  Mä ainakin ymmärrän.. edellisessä autossa kun ohjelma ajettiin sisään niin käytöksestä tuli ihan p*ska peruskäytön kannalta.. Se oli joko tai. Käytännön ajossa kun perusliikenteessä tarvii just sen "puoli senttiä" ja jos painat enemmän niin hyvällä tsäkällä onkin jo pienempi lootassa sisällä ja hyökitäänkin eteenpäin... helevetin tyylikästä jossain ruuhkissa Tyhmältäkin se tuntui ettei liiku koska tehoa ja vääntöä pitäisi olla vaikka muille jakaa..

                  Siksi hiukan arvuuttelen ohjelmaa tähän nykyiseen. Olisi kiva testaa joku vastaava ennen seinäjoen käyntiä.. tai onko jotain että pitäisi päivitellä jotain muutakin ennen itse moottorinohjausta.. en tiedä.
                  Ja näköjää joku muuki ehkä huomannut tätä samaa sitten... No en tiiä minäkään! Koska maestro itse sanoi vaan, että tämä on luultavasti vain tottumus kysymys! Auton luonnehan on muuttunun radikaalisti.
                  Ex:
                  Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by Control^ View Post
                    Ja näköjää joku muuki ehkä huomannut tätä samaa sitten... No en tiiä minäkään! Koska maestro itse sanoi vaan, että tämä on luultavasti vain tottumus kysymys! Auton luonnehan on muuttunun radikaalisti.
                    Se "ongelma" tuohon herkkyyteen on siinä, että nämä tupla puhallin vehkeet vaan tuppaa heräämään melkosen iloisesti kunnon softalla. Kaikkiahan tämäkään ei voi miellyttää joka tilanteessa.
                    Pikku turbon ajatus on juurikin se että vaste kaasuun tulee heti eikä sillon kuuluisana viidentenätoista päivänä. Jos haluaa että luonne on semmonen ku on niin ehkä kannattaa oikeasti ajaa vakioautolla
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • hatemi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 106
                      • Jkl

                      Tuohon kaasuun vasteeseen vaikuttaa moni muukin kartta kuin pelkkä pedaali. Riippuen suutinkarttaan ja syötönmäärän newttoneiksi muutavien karttojen mallista, käytös ja kulutusmittarin lukema voi muuttua radikaalisti. Jotkut noita tahtoo väännellä ihan tolkuttomasti. Yleensä kuitenkin " Eurooppalaisen autoinsinöörin" tekemissä kurasoftissa nuo raiskataan vaan raakasti. Syynä tuohon on se ,etteivät jaksa tai viitsi tai osaa kaivaa niitä rajoittimia pois sieltä softasta. Toki joillain kotimaisillakin pajoilla tuo osataan...
                      tdituning.fi

                      Comment

                      • 35DP
                        Newbiemmer
                        • May 2014
                        • 11
                        • Espoo

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Pikku turbon ajatus on juurikin se että vaste kaasuun tulee heti eikä sillon kuuluisana viidentenätoista päivänä. Jos haluaa että luonne on semmonen ku on niin ehkä kannattaa oikeasti ajaa vakioautolla
                        Terävä vaste kaasuun iso
                        Kuollut kohta polkimen "liikeradassa" iso

                        Terävän kaasuvasteen oppii hyvin pian ja ajamaan jopa pehmeästi. Toki kuolleen kohdan polkimessakin, mut se vaan oli rasittava ja typerä ominaisuus. Varsinkin tietyilla nopeuksilla ja/tai jos kuollut kohta asettuu lähelle kick-downia. Muistan jostain ketjusta lukeneeni (oliko peräti tämä), että dpf-poiston jälkeen ahtojen muutos vähemmän agressiiviseksi olisi paikallaan.. tiedä sitten onko asialla syy-yhteyttä.. / miten ajatusmaailma asettuu muuten piristelyyn.

                        Aiempaan: Edellinen ohjelma pk-seudulta. En viitsi mainostaa enempää.
                        Last edited by 35DP; 02-02-2015, 22:26.

                        Comment

                        • -Jani
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 6
                          • Helsinki

                          Originally posted by Control^ View Post
                          Ja näköjää joku muuki ehkä huomannut tätä samaa sitten... No en tiiä minäkään! Koska maestro itse sanoi vaan, että tämä on luultavasti vain tottumus kysymys! Auton luonnehan on muuttunun radikaalisti.
                          Itse oon myös ajatellut käydä Antin luona. Ootko muuten mittaillut kulutusta päivityksen jälkeen? Itse en auton hetkelliseen kulutusmittariin liikaa tuijottaisi kun tuntuu että vakisoftallakin se voi näyttää eroavaisuuksia joka aamu samassa mäessä. Kävitkös muuten päivittämässä auton softia ennen optimointia? Hyvät lukemat oot saanut penkissä, tuliko sulla downpipe samalla vaihdettua?

                          Comment

                          • Control^
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 198
                            • Hki

                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Se "ongelma" tuohon herkkyyteen on siinä, että nämä tupla puhallin vehkeet vaan tuppaa heräämään melkosen iloisesti kunnon softalla. Kaikkiahan tämäkään ei voi miellyttää joka tilanteessa.
                            Pikku turbon ajatus on juurikin se että vaste kaasuun tulee heti eikä sillon kuuluisana viidentenätoista päivänä. Jos haluaa että luonne on semmonen ku on niin ehkä kannattaa oikeasti ajaa vakioautolla
                            Juujuujuujujujuju Minulla ei tota "ongelmaa" ole onneksi missään nimessä, prätkäki on yksipyttyinen KTM ja siinä tai isommassakin kaksipyttyisessä Superdukessa, molemmissa on vähä sama homma et "kaikki tai ei mitään", kaasu on erittäin räväkkä ja se vaan sopii minulle kuin nyrkki silmään

                            Siitähän ei ollu tosiaan kysymys (pahoitteluni, jos minun sepityksistä ei saanu oikein selkoa), vaan juuri siitä, että tuntuu siltä, että joutuu hivenen kaasua enempi polkaiseen ennenkuin se reagoi yhtikääs...

                            Originally posted by 35DP View Post
                            Terävä vaste kaasuun iso
                            Kuollut kohta polkimen "liikeradassa" iso

                            Terävän kaasuvasteen oppii hyvin pian ja ajamaan jopa pehmeästi. Toki kuolleen kohdan polkimessakin, mut se vaan oli rasittava ja typerä ominaisuus. Varsinkin tietyilla nopeuksilla ja/tai jos kuollut kohta asettuu lähelle kick-downia. Muistan jostain ketjusta lukeneeni (oliko peräti tämä), että dpf-poiston jälkeen ahtojen muutos vähemmän agressiiviseksi olisi paikallaan.. tiedä sitten onko asialla syy-yhteyttä.. / miten ajatusmaailma asettuu muuten piristelyyn.

                            Aiempaan: Edellinen ohjelma pk-seudulta. En viitsi mainostaa enempää.
                            Amen. Toi kuollu kohta voisikin olla se minunki etsimäni termi, tosin sekin kuulostaa aika radikaalilta ja eilen kävin oikein tätä nyt kokeilemassa ja ettimässä... Veikkaan, että ongelma on jotenki minun pään sisällä Vai voiko nyt olla joku tämmyinen kuollu kohta kaasussa sitten varsinkin juuri tietyissä nopeuksissa... en tiiä :think
                            Ex:
                            Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                            Comment

                            • Control^
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 198
                              • Hki

                              Originally posted by -Jani View Post
                              Itse oon myös ajatellut käydä Antin luona. Ootko muuten mittaillut kulutusta päivityksen jälkeen? Itse en auton hetkelliseen kulutusmittariin liikaa tuijottaisi kun tuntuu että vakisoftallakin se voi näyttää eroavaisuuksia joka aamu samassa mäessä. Kävitkös muuten päivittämässä auton softia ennen optimointia? Hyvät lukemat oot saanut penkissä, tuliko sulla downpipe samalla vaihdettua?
                              En ole mittaillu, ainoastaan trippi mittarin meniessä ja tullessa Antin luota nollasin ja silloin kulutus oli palttirallaa 1L vähemmän tullessa kotia. Nyt taas on aivan mahdoton sanoa koska toi lumi ja luistoneston vilkkuminen varmasti korottaa aivan mielettömästi kulututsa ja vieläkin "uutuuden into" päästellä vähä menemään välillä. Tänään oli keskikulutus 9.2L/100km, yleensä keskustassa minulla on siinä 8.2L-8.4L/100km... Mutta tossa joulunpaikkeilla ku lunta oli kunnolla, niin keskikulutus oli 12.6L/100km... eli pitääpi sitten keväällä tuota tarkkailla matka ajossa on varmasti laskenu! Koska vääntäähän tuo pienemmillä kierroksilla -> eli vähemmän kaasua tarttee painella.

                              Ja okei kiitos tosta, on ehkä totta et tyhmää sitä kattoa ja varsinkin jos auto on kylmä/lämmin se taitaapi heitellä vielä enemmänkin!

                              Kiitos, alkanu tosiaan jo nyt mietityttää, että oisko sittenki pitäny kaikki ottaa irti Antilla oli tosi hyvä palvelua ja tietää mistä puhuu ei tarvinnu miettiä hetkeäkään enää sielä, että haluaako ohjelmoida vai ei, eli se oli loistava kokemus ja suuri kiitos nyt vielä sinne!! Mulla oli set cat-DPF yhdistelmä pönttö, eli pönttö auki ja DPF pois ja pönttö kiinni ja takas autoon. Ja kävin joo, tai oli tarkoitus päivittää, mutta eipä ollu mitään mitä päivittää.
                              Last edited by Control^; 03-02-2015, 19:00.
                              Ex:
                              Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                              Comment

                              • revote
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2013
                                • 1886
                                • Hollola

                                Minä vien autoni sunnuntaina Antille uudelleen. Mulle rempataan samalla ne turbot, uskaltasko sitten ottaa kaikki irti mitä vaan saa? 400hp kyllä kuulostas ja tuntus hienolta, eri asia saisko tuosta niin paljoa otettua. Ja miten lie auton kestävyys jos otetaan ihan kaikki tehot irti.
                                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎