Originally posted by Hakkapeliitta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Kysymys:
Minkälaisia kokemuksia ohjelmoidun ja dpf poistetun auton ostajina ja myyjinä?
Eli miten ko. Toimenpiteet ovat vaikuttaneet auton osto/myyntipäätöksiin? olettaisin että toimepiteen tekemisestä saa (ostaja) tarvittaessa siis selvän ja tiedolla vaikutus tällaisen auton haluttavuuuteen jatkossa....
Vai onko joku pistänyt dpf takaisin ja ohjelmoinut ns "vakioksi" ennnen myyntiä eteenpäin?
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View PostKysymys:
Minkälaisia kokemuksia ohjelmoidun ja dpf poistetun auton ostajina ja myyjinä?
Eli miten ko. Toimenpiteet ovat vaikuttaneet auton osto/myyntipäätöksiin? olettaisin että toimepiteen tekemisestä saa (ostaja) tarvittaessa siis selvän ja tiedolla vaikutus tällaisen auton haluttavuuuteen jatkossa....
Vai onko joku pistänyt dpf takaisin ja ohjelmoinut ns "vakioksi" ennnen myyntiä eteenpäin?
Epäilen kyllä toki tuota 60v tuulipukuista toyotalla ajelevaa seinänaapuria tuntuu olevan joka asiaan hyvin kriittinen :thinkNyt
Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
Ex
F25 30d M-sport GNA-500
E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
F25 20d M-Sport UZV-655
Audi B8 S4 ILM-448
F31 330d M-Sport VYZ-717
E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
F30 320d M-Sport VXU-494
E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
E91 335i M-Sport N54 CJT-858
E91 335d M-Sport NJN-958
E91 330d M-Sport GJB-752
E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
Comment
-
-
Originally posted by jumuli View Post
Epäilen kyllä toki tuota 60v tuulipukuista toyotalla ajelevaa seinänaapuria tuntuu olevan joka asiaan hyvin kriittinen :thinkJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostIlmeisesti DBF:ää ei ole pakko poistaa käytöstä jos viriohjelma laitetaan, vaan poltto voidaan koodata myös viriohjelmaan ?
Yleensä se muokataan sieltä pois sillon ku pönttö tyhjätään. Näin ollen softan missä pönttö jätetään paikolleen saa monesta paikkaa vähä edullisemminki mitä semmosen josta se otetaan pois.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostIlmeisesti DBF:ää ei ole pakko poistaa käytöstä jos viriohjelma laitetaan, vaan poltto voidaan koodata myös viriohjelmaan ?
Ja vissiin suoritusarvot ovat sitten ohjelmoinnin jälkeen jotain muuta kuin ilman pönttöä.
Tässä houkuttelee se ettei tarvitse dpf:ää uusia 200tkm kohdilla, tai pesetyttää ja uudelleen asennuttaa.
Ehkä siis paras ratkaisu on myydessä laitatuttaa pönttö takaisin ja palauttaa normi softa. Veikkaan että jos auto menee vaihdossa uudempaan, niin vastapuoli kyllä selvittää onko ko. "Puukotus" autolle tehty.
En usko että kaikki suhtautuvat yhtä positiivisesti softaukseen ja dpf poistoon kuin tähän mennessä vastanneet. Mielelläni kuulisin lisää mielipiteitä.
Comment
-
-
On niitä jotka suhtautuu spektisemminkin, mm. edellistä autoa kun myin niin kaksi (2) ostaja ehdokkaasta jotka kävivät autoa paikanpäällä katsomassa, molemmat kyselivät moneen kertaan kestävyydestä ohjelmoinnin jälkeen yms yms. Auto kuitenkin lähti toisen matkaan. Toisenkaan ostajan kohdalla kynnyskysymys ei kuitenkaan ollut loppujen lopuksi ohjelmointi, vaan hinta
En tiedä onko monille jäänyt semmoinen kuva e39:n romurauta gm:stä takaraivoon vuosien varrella, vai mistä lie johtuu että ei kestä enää kasvaneita vääntöjä (ehkei muut merkit kestä edelleenkään niin rajusti?). En usko että dpf:n poistosta kyselee kuin joku viherpiipertäjä maksimissaan. (Sillä ehdolla että mustaa ei tule perän täydeltä, mutta softaahan on helppo lieventää tässä tapauksessa vähän..)
Itse henkilökohtaisesti kun autoja katselen, ei ohjelmointi ole siellä "must" listalla mihin auton varusteet valitsen. Tietysti jos kaksi täysin samanlaista yksilöä olisi tarjolla, ja toisesssa olisi hyvä softa, niin varmaan sen valitsisin kun auto olisi jokatapauksessa käytettävä rullilla jossain vaiheessa.Last edited by -rik; 17-01-2015, 11:36.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Nyt on pari vikkoa körrötelty "maltillisella" ohjelmalla... Auto muuttunu kyllä aika moiseksi hirviöksi tai sanotaanko raketiksi ja vedot 40km/h vauhdista ylöspäin sujahtaa silmänräpäyksessä niin, että 200km/h on melkein liiankin nopeasti vastassa Tosin luistonesto vilkkuu kyllä melkein tosiaan koko ajan näytöllä näillä keleillä, niin eipä kaikkea riemua ole vielä päässy ottamaan vastaan ja kulutuskaan ei ole väitetysti laskenu yhtään mihinkään päinvastoin! Eikun kyllä se kotimatkalla seinäjoelta laski melkein 1L/100km tosin sitäkään vähän vaikee mitata, koska tuli silloinkin jo vähän päästeltyä... Melkein alkanu mietityttää, että ois kaikki pitäny ottaa moottorista vain irti kun kerran nyt tehtiin... No eipä kuitenkaa suuresta erosta puhuta. Eiköhän näilläki passaa mennä...
Tehot: 375hp/760Nm
Yksi juttu jääny vähän ihmetyttää (varmasti päänsisäinen ongelma), tuntuu siltä, että tuo auton "käyttö alue" kaasulla on jotenkin vähän pidentyny, eli miten tämän selittäisin, että ei minua ymmärretä väärin, tehot ei kyllä ole siis mihinkään voinu kadota (pikku turboa tai alipaineletkuja ajatellen), NIIN tuntuu siltä, että 50-90km/h vauhdissa joutuisi vähän enemmän kaasua painamaan, että se alkaa kiihdyttämään tai jotain alkaa ees tapahtumaan. Nyt puhutaan kuitenki ehkä siitä, että tuntuisi, että kaasua joutuu joku puolisenttiä, jos sitäkään enemmän painamaan... Kuvittelenkohan siitä syystä että se ero pintakaasulla ja itse kiihdytys kaasulla on suurempi kuin ennen tehojen kannalta.. hmm. Eli samoin myös sitten kulutus kasvaisi, jos joutuu vähän enempi painaan, että saa sitä pientä haettua vauhtia tai pysyvää vauhtia esim ylämäessä. Saakohan tästä selityksestä nyt mitää selkoa...Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by Control^ View Post
Yksi juttu jääny vähän ihmetyttää (varmasti päänsisäinen ongelma), tuntuu siltä, että tuo auton "käyttö alue" kaasulla on jotenkin vähän pidentyny, eli miten tämän selittäisin, että ei minua ymmärretä väärin, tehot ei kyllä ole siis mihinkään voinu kadota (pikku turboa tai alipaineletkuja ajatellen), NIIN tuntuu siltä, että 50-90km/h vauhdissa joutuisi vähän enemmän kaasua painamaan, että se alkaa kiihdyttämään tai jotain alkaa ees tapahtumaan. Nyt puhutaan kuitenki ehkä siitä, että tuntuisi, että kaasua joutuu joku puolisenttiä, jos sitäkään enemmän painamaan... Kuvittelenkohan siitä syystä että se ero pintakaasulla ja itse kiihdytys kaasulla on suurempi kuin ennen tehojen kannalta.. hmm. Eli samoin myös sitten kulutus kasvaisi, jos joutuu vähän enempi painaan, että saa sitä pientä haettua vauhtia tai pysyvää vauhtia esim ylämäessä. Saakohan tästä selityksestä nyt mitää selkoa...
Siksi hiukan arvuuttelen ohjelmaa tähän nykyiseen. Olisi kiva testaa joku vastaava ennen seinäjoen käyntiä.. tai onko jotain että pitäisi päivitellä jotain muutakin ennen itse moottorinohjausta.. en tiedä.Last edited by 35DP; 01-02-2015, 22:35.
Comment
-
-
Originally posted by 35DP View PostMä ainakin ymmärrän.. edellisessä autossa kun ohjelma ajettiin sisään niin käytöksestä tuli ihan p*ska peruskäytön kannalta.. Se oli joko tai. Käytännön ajossa kun perusliikenteessä tarvii just sen "puoli senttiä" ja jos painat enemmän niin hyvällä tsäkällä onkin jo pienempi lootassa sisällä ja hyökitäänkin eteenpäin... helevetin tyylikästä jossain ruuhkissa Tyhmältäkin se tuntui ettei liiku koska tehoa ja vääntöä pitäisi olla vaikka muille jakaa..
Siksi hiukan arvuuttelen ohjelmaa tähän nykyiseen. Olisi kiva testaa joku vastaava ennen seinäjoen käyntiä.. tai onko jotain että pitäisi päivitellä jotain muutakin ennen itse moottorinohjausta.. en tiedä.
Kukas sulle on tehnyt aiemmat ohjelmat?
En itse ole noissa Karalan tekeleissä mitään muutosta havainnut kaasuun vastaavuuteen muuten kuin että auto kiihtyy paremmin koko kierrosalueella,
ei kaasua ole tarvinut yhteään enempää painaa kuin ennenkään eikä polkimen käytöstä ole tullut mitenkään kulmikasta...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment