Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Kaasupolkimen herkkyys on ohjelmoitavissa. Ihan samalla jipolla saadaan pienitehoiset autot tuntumaan arkiajossa suorituskykyisiltä kun alakierroksilla pienellä peedaalin painalluksella kiihtyvät hyvin - mutta yllätys yllätys kaasupoljin pohjassa ei sitten "väännäkkään" juurikaan sen paremmin.
Viime kesänä ohjelmoinnin jälkeen huomasin tehojen nosto muutti kaasupoljinta liian herkäksi joten sen toimintaa muokattiin allekirjoittaneen toivomusten mukaan.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostSamat havinnot Sedoxin ohjelmista, asiakkaat on raportoineet ainoastaan vaivattomammasta liikkumisesta. Esim.530d tulee vakio 535d tuntuinen käytökseltään. Ensimmäinen 535 ohjelmointi on ens viikolla, koitan muistaa raportoida.
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
.
Kaasupolkimen lyhyt oppimäärä:
Tämän ikäisissä puimureissa on kaksi ”kaasupoljinta” ohjelmassa, man ja autom.
Kun kaasupoljinta poljetaan, välittää säätövastus asentotiedon prosentteina eculle, joka sen asennon lisäksi ottaa huomioon moottorin kierrosluvun. Suhteessa näihin kahteen tekijään, on ohjelmassa kartta, jossa se pyytää, tai vaatii itseltään vääntömomenttia.
Kaasupolkimen kartta on näissä jo vakiona toooodella agrssiivinen, 70% painettuna käytännössä jo pyydetään maksimia, miltei koko ajan.
Sitä ei tarvitsemisen vuoksi tarvi muuttaa, kun ainoastaan sieltä "lätty lattiassa" kohdasta, kaikki muu voi olla tehtaan jäljiltä …
Näin ei valitettavasti yleensä ole, vaan aivan turhaan väännellään ko. karttoja ja saadaan vaan kummallista käyttäytymistä.
Minun autossani voisi sanoa, että vääntökäyrä nousee aivan riittävän pystyyn, eikö ?
Laitan tähän lopuksi vastaavan kuvan oman autoni valtavasta kaasupoljin muutoksesta ohjelmassa, hyvään vasteeseen tarvitaan sen polkimen kartan lisäksi paljon muutakin, mutta se on toinen juttu.
Last edited by tuikku; 02-02-2015, 14:03.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostKaasupolkimen kartta on näissä jo vakiona toooodella agrssiivinen, 70% painettuna käytännössä jo pyydetään maksimia, miltei koko ajan.
Sitä ei tarvitsemisen vuoksi tarvi muuttaa, kun ainoastaan sieltä "lätty lattiassa" kohdasta, kaikki muu voi olla tehtaan jäljiltä …
Näin ei valitettavasti yleensä ole, vaan aivan turhaan väännellään ko. karttoja ja saadaan vaan kummallista käyttäytymistä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
kiitos hyvistä vastauksista, varsinkin tuikku!
Tota tätä vähän epäilinkin, että minun sepitys saa "ongelman" kuulostamaan liian vakavalta.. Ohjelma on tehny itse maestro (Aj-tech ja kysyin tästä myös häneltä ohi mennen) ja eihän tuohon käyttöalueeseen saati sit kaasun käyttäytymiseen olla koskettu tai muutoksia tehty. Epäilenkin, että tämä on siis päänsisällä, auton muuten muuttuneen käyttäytymisen johtuneista syistä, eli vääntää jo niin prkl ku vähänki polkaisee (kaasua painaa, niin että reagoi). Eli ei kulmikasta ole mitenkään, erittäin sujuvaa kunnes vauhtia on liikaakin ajaessa.
Silti jotenkin tuntuu, että katsoessa bensankulutusmittaria esimerkiksi noin 70km/h tuntivauhdissa kun tulee ylämäkeen, niin joutuisi ihan hivenen enemmän kaasua painamaan, että autopysyisi tasaisessa vauhdissa. Eli tätä tarkoitin tuolla hmm.. tasaisella kun rullaa 70km/h niin riittänee kun kulutusmittari on siinä 6L/100km ja siitä ennen kun nosti sen sanotaanko vaikka 8.5L/100km, niin vauhti pysyi ylämäessä. Nyt sitten tuntuu, että joutuu nostamaan kaasuapainamalla johonki lähemmäs 12L/100km, että tulee se pienehkä vääntö joka jaksaa pitää tasaisen vauhdin. :think kaikki tämä tapahtuu myös siis kierros alueilla 1000- max2000. Eli tällä pintakaasu-käyttöalueella tai miten sen sanois.
Tuikkukin varmaan tähän osaa sanoa, että tämän on pakko olla vaan päänsisäinen juttu, koska eihän ohjelmoidessa kajota mihinkään tämmyiseen, että se voisi tuohon kaasuun tällä lailla vaikuttaa.
Tämä on varmasti aivan järjettömän tyhmä kysymys/epäily, mutta jotenkin tosiaan ku tuntuu olevan vähän eroa... Joskus vaan liikaa miettii kaikkea, no sitä varten tämäkin foorumi on olemassa, että saa fiksummilta kysellä tyhmiä.Last edited by Control^; 02-02-2015, 20:24.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by 35DP View PostMä ainakin ymmärrän.. edellisessä autossa kun ohjelma ajettiin sisään niin käytöksestä tuli ihan p*ska peruskäytön kannalta.. Se oli joko tai. Käytännön ajossa kun perusliikenteessä tarvii just sen "puoli senttiä" ja jos painat enemmän niin hyvällä tsäkällä onkin jo pienempi lootassa sisällä ja hyökitäänkin eteenpäin... helevetin tyylikästä jossain ruuhkissa Tyhmältäkin se tuntui ettei liiku koska tehoa ja vääntöä pitäisi olla vaikka muille jakaa..
Siksi hiukan arvuuttelen ohjelmaa tähän nykyiseen. Olisi kiva testaa joku vastaava ennen seinäjoen käyntiä.. tai onko jotain että pitäisi päivitellä jotain muutakin ennen itse moottorinohjausta.. en tiedä.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by Control^ View PostJa näköjää joku muuki ehkä huomannut tätä samaa sitten... No en tiiä minäkään! Koska maestro itse sanoi vaan, että tämä on luultavasti vain tottumus kysymys! Auton luonnehan on muuttunun radikaalisti.
Pikku turbon ajatus on juurikin se että vaste kaasuun tulee heti eikä sillon kuuluisana viidentenätoista päivänä. Jos haluaa että luonne on semmonen ku on niin ehkä kannattaa oikeasti ajaa vakioautollaVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Tuohon kaasuun vasteeseen vaikuttaa moni muukin kartta kuin pelkkä pedaali. Riippuen suutinkarttaan ja syötönmäärän newttoneiksi muutavien karttojen mallista, käytös ja kulutusmittarin lukema voi muuttua radikaalisti. Jotkut noita tahtoo väännellä ihan tolkuttomasti. Yleensä kuitenkin " Eurooppalaisen autoinsinöörin" tekemissä kurasoftissa nuo raiskataan vaan raakasti. Syynä tuohon on se ,etteivät jaksa tai viitsi tai osaa kaivaa niitä rajoittimia pois sieltä softasta. Toki joillain kotimaisillakin pajoilla tuo osataan...tdituning.fi
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostPikku turbon ajatus on juurikin se että vaste kaasuun tulee heti eikä sillon kuuluisana viidentenätoista päivänä. Jos haluaa että luonne on semmonen ku on niin ehkä kannattaa oikeasti ajaa vakioautolla
Kuollut kohta polkimen "liikeradassa" iso
Terävän kaasuvasteen oppii hyvin pian ja ajamaan jopa pehmeästi. Toki kuolleen kohdan polkimessakin, mut se vaan oli rasittava ja typerä ominaisuus. Varsinkin tietyilla nopeuksilla ja/tai jos kuollut kohta asettuu lähelle kick-downia. Muistan jostain ketjusta lukeneeni (oliko peräti tämä), että dpf-poiston jälkeen ahtojen muutos vähemmän agressiiviseksi olisi paikallaan.. tiedä sitten onko asialla syy-yhteyttä.. / miten ajatusmaailma asettuu muuten piristelyyn.
Aiempaan: Edellinen ohjelma pk-seudulta. En viitsi mainostaa enempää.Last edited by 35DP; 02-02-2015, 22:26.
Comment
-
-
Originally posted by Control^ View PostJa näköjää joku muuki ehkä huomannut tätä samaa sitten... No en tiiä minäkään! Koska maestro itse sanoi vaan, että tämä on luultavasti vain tottumus kysymys! Auton luonnehan on muuttunun radikaalisti.
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostSe "ongelma" tuohon herkkyyteen on siinä, että nämä tupla puhallin vehkeet vaan tuppaa heräämään melkosen iloisesti kunnon softalla. Kaikkiahan tämäkään ei voi miellyttää joka tilanteessa.
Pikku turbon ajatus on juurikin se että vaste kaasuun tulee heti eikä sillon kuuluisana viidentenätoista päivänä. Jos haluaa että luonne on semmonen ku on niin ehkä kannattaa oikeasti ajaa vakioautolla
Siitähän ei ollu tosiaan kysymys (pahoitteluni, jos minun sepityksistä ei saanu oikein selkoa), vaan juuri siitä, että tuntuu siltä, että joutuu hivenen kaasua enempi polkaiseen ennenkuin se reagoi yhtikääs...
Originally posted by 35DP View PostTerävä vaste kaasuun iso
Kuollut kohta polkimen "liikeradassa" iso
Terävän kaasuvasteen oppii hyvin pian ja ajamaan jopa pehmeästi. Toki kuolleen kohdan polkimessakin, mut se vaan oli rasittava ja typerä ominaisuus. Varsinkin tietyilla nopeuksilla ja/tai jos kuollut kohta asettuu lähelle kick-downia. Muistan jostain ketjusta lukeneeni (oliko peräti tämä), että dpf-poiston jälkeen ahtojen muutos vähemmän agressiiviseksi olisi paikallaan.. tiedä sitten onko asialla syy-yhteyttä.. / miten ajatusmaailma asettuu muuten piristelyyn.
Aiempaan: Edellinen ohjelma pk-seudulta. En viitsi mainostaa enempää.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by -Jani View PostItse oon myös ajatellut käydä Antin luona. Ootko muuten mittaillut kulutusta päivityksen jälkeen? Itse en auton hetkelliseen kulutusmittariin liikaa tuijottaisi kun tuntuu että vakisoftallakin se voi näyttää eroavaisuuksia joka aamu samassa mäessä. Kävitkös muuten päivittämässä auton softia ennen optimointia? Hyvät lukemat oot saanut penkissä, tuliko sulla downpipe samalla vaihdettua?
Ja okei kiitos tosta, on ehkä totta et tyhmää sitä kattoa ja varsinkin jos auto on kylmä/lämmin se taitaapi heitellä vielä enemmänkin!
Kiitos, alkanu tosiaan jo nyt mietityttää, että oisko sittenki pitäny kaikki ottaa irti Antilla oli tosi hyvä palvelua ja tietää mistä puhuu ei tarvinnu miettiä hetkeäkään enää sielä, että haluaako ohjelmoida vai ei, eli se oli loistava kokemus ja suuri kiitos nyt vielä sinne!! Mulla oli set cat-DPF yhdistelmä pönttö, eli pönttö auki ja DPF pois ja pönttö kiinni ja takas autoon. Ja kävin joo, tai oli tarkoitus päivittää, mutta eipä ollu mitään mitä päivittää.Last edited by Control^; 03-02-2015, 19:00.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
Comment