Originally posted by SlickT
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Originally posted by Mlatvala View Post(AIKA) hyvännäköinen ohjelma.
Haluaisin uskoa, ettei vääntökäyrästä ihan sattumalta tullut tuollainen.
Ideana on, että väännöt mahdollisimman äkkiä nousisi sille tasolle, jonka voisi kuvitella tekniikan vielä kestävän ja sitten sopivalla tavalla pikkuhiljaa suhteessa kierroslukuun syöttöä lisäämällä se vääntö myös pysyisi siinä.
Noin neljän sadan tehoon on vääntö käytännössä pakko päästää reilustikkin yli 700,n sadan, mutta haastavuus on siis siinä, että se olisi rajattu ja että max vääntö olisi käytössä "koko ajan".
Hiukkasloukku paikoillaan ja yhden ahtimen malleissa tuollainen ei ole oikein mahdollista.
Niissä on pakko höllätä syöttöjä kolmen tonnin jälkeen.
Yhden ahtimen malleissa loppuu ilma, hiukkasautoissa ei kärsi aiheuttaa ylimääräistä rasitusta suodattimelle, jottei se ala regeneroimaan aina jokaisen kiihdytyksen jälkeen.
Vetoaluetta voi tieten venyttää, jos haluaa, mutta tosiasia on että näissä suorasuihkareissa moottorin paras hyötysuhde on suunnilleen kahden ja kolmen tonnin välissä ja suunniteltu max tehon kierrosluku siellä neljän tonnin ympärillä.
Jos tästä mantrasta meinaa poiketa, niin pitäisi tehdä rautaan muutoksia, jotka tukisi tätä muuttunutta tilannetta, muuten siitä tulee vaan "pakottamista". Muutos tulee, muttei rauta sitä tue, eikä hyötysuhde voi olla optimaalinen.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Mukaviltahan ne setien laput näyttää. MUTTA: itseä kiinnostaa käytännön suorituskyky. Onko kukaan repinyt varttimailia, 0-100 0-200km/h? Vai onko nämä mehukkaimmat saatu tehtyä talven aikana? Nyt ei ole aikaa lukea koko topikkia. Mutu ei kiinnosta. Joten infoa kehiin rakkaat siskot ja veljet!Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Originally posted by peeämwee View PostMukaviltahan ne setien laput näyttää. MUTTA: itseä kiinnostaa käytännön suorituskyky. Onko kukaan repinyt varttimailia, 0-100 0-200km/h? Vai onko nämä mehukkaimmat saatu tehtyä talven aikana? Nyt ei ole aikaa lukea koko topikkia. Mutu ei kiinnosta. Joten infoa kehiin rakkaat siskot ja veljet!
Pitää keväällä käydä tämä nykyinenkin ohjelmoimassa ja kiinnostaakin mitä tästä saa sitten irti kun DPF jää autoon.
Muistaakseni Matson:in ex 535d meni 36x\7++ setillä johonkin 13.3-13.7 nurkille vartinF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostEx E61 535d m-sport meni muistaakseni 370\770 setillä 5.4-5.5 0-100,tämän jälkeen autoon tuli pikkasen lisää voimaa..
Pitää keväällä käydä tämä nykyinenkin ohjelmoimassa ja kiinnostaakin mitä tästä saa sitten irti kun DPF jää autoon.
Muistaakseni Matson:in ex 535d meni 36x\7++ setillä johonkin 13.3-13.7 nurkille vartin
Tämä nykyinen jäi treenin puutteessa tuosta jonkun verran, vaikka tehoa pitäisi selkeesti enemmän ollakkin;
Matson^ 535D 1,17 s 169,61 km/h 13,339 s
Jusun 335d taisi alittaa nyt partyilla ensinmäisenä(?) 13s;
Jusu^ M3D 1,15 s 173,44 km/h 12,805 sLast edited by Matson^; 13-01-2015, 13:46.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Zamppa View PostKaukana on kympit peruspiristetyillä perheautoilla
EDIT: taitaapi siinä olla, jos on sama 2993cc konekkin näköjään.... Ja siksi kyselin vaan, että jos siinäkin kestää tuollaisia tehoja ottaa irti kuin siinä on, niin miksi ei myös tämmyisestä 535D mallista.
EDIT 2: Eipähän sekään 550D näytä paljon ripeämmin menevän kuin 535D.Last edited by Control^; 13-01-2015, 20:03.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by Control^ View PostHeh juu juu, sarkasmi. 550D pääsis jo ehkä aika lähelle ohjelmoituna. Josta päästäänki kysymykseen, että teitääköhän kukaan onko näissä 535D sama vaihdelaatikko yms. kuin 550D..? Googlettamalla varmaan selviäisi myös, mutta juuri nyt laiskotta tosi pahasti niin ei jaksa ite
EDIT: taitaapi siinä olla, jos on sama 2993cc konekkin näköjään....M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo ei ainakaan tuossa kopassa (E6x vs. 550d) laatikolla ole muuta yhteistä kuin valmistaja...
Enpä siis hetkellisesti musitanu, että siinä on se 8 vaihteinen.... Jotenkin vaan kun huomasin, että iskutilavuus on sama, nin aattelin, että jotenki voisi verrata konetta/tekniikkaa ja siitä jotenki vinksahtaneesti uskaltaisi päätellä paljon 535D uskaltaisi tehoja ottaa irti. Lisää tukittua huoamsin myös että 550:ssä on 3 turboa. Eli joo... tyhmä kysymys tai ajatus.Last edited by Control^; 13-01-2015, 20:05.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by Control^ View PostJoo, tuli vähän tyhmä olo nyt taas. Pitäisi joskus käyttää omia aivoja, edes pienen hetken ennenkuin alkaa kirjottamaan.
Enpä siis hetkellisesti musitanu, että siinä on se 8 vaihteinen.... Jotenkin vaan kun huomasin, että iskutilavuus on sama, nin aattelin, että jotenki voisi verrata konetta/tekniikkaa ja siitä jotenki vinksahtaneesti uskaltaisi päätellä paljon 535D uskaltaisi tehoja ottaa irti. Lisää tukittua huoamsin myös että 550:ssä on 3 turboa. Eli joo... tyhmä kysymys tai ajatus.
550d konehan on eri raudaltaankin kuin 35d kone vaikka iskutilavuus sama, näin muistan kuulleen..
Laatikothan on E6x:ssä 6-vaihteinen ja F1x :ssä 8-vaihteinen..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostEikohän se antti sulle 380-400 sinne laita jos niin haluat
550d konehan on eri raudaltaankin kuin 35d kone vaikka iskutilavuus sama, näin muistan kuulleen..
Laatikothan on E6x:ssä 6-vaihteinen ja F1x :ssä 8-vaihteinen..Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostEikohän se antti sulle 380-400 sinne laita jos niin haluat
550d konehan on eri raudaltaankin kuin 35d kone vaikka iskutilavuus sama, näin muistan kuulleen..
Laatikothan on E6x:ssä 6-vaihteinen ja F1x :ssä 8-vaihteinen..Mutta pakko myöntää et vähän ujostuttaa... ehkä enimmikseen siksi, että autossa on jo kilometrejä takana. Mutta eiköhän se hyvin kestä, ohan se laatu bimmeri kuitenki
Ja niinku moni, muistaakseni sinäkin jossain kirjottanu, niin omasta ajo tyylistä se on kiinni! Saa semmoisen 1.4L vakio fiatinki rikki, jos niin haluaa.
Joo näin se vissiin onki ku eilen sitten samalla ku kysyin kattelin googlesta.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostJoo ei niisä ole juuri samaa muuta ku litratilavuus. Ainaki jos M57N ja N57S myllyjä verrataan.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
Comment