AJ tech ja nämä pari nimekästä softaajaa kaikki tietää,mut sit on viel tää yks velho PK-seudulla,Heikkisen Jari.On sit perkeleen pätevä Mb ja BMW kanssa.Ohjelmoinut mulle jo kaks 535D ja on sitten vetoa ihan erilailla.Penkissä en ole viimeisintä käyttänyt (eilen ohjelmoitu) , mut huomattavasti enemmän on vetoa kuin 370/750 dynotetussa 535 Bemarissa jollaisella kävin ajelemassa.
Missä tässä HKI-seudulla pääsis iisisti penkittään?
Motorbit tuusulassa. Ja kun olet käyny niin laita dynolappu tänne
Mistä saa selville maksimi ahtopaineet ja vikatilarajan ohjelmoidussa. Carlyn puhelin softa käytössä, mutta vasta opettelussa.
Onko tuo setpoint yhtä kuin pyydetty? Jos on niin ois näköjään hukkista säädettävä.
06.09.2019 05:59:37 Actual boost pressure (hPa) Boost pressure setpoint (hPa) Charge air temperature after intercooler (°C) Desired torque AC (Nm) Intake air temperature (°C) Coolant temperature (°C)
06.09.2019 05:59:34 1704,902222 1434,897949 23,858654 0,907227 12,846386 91,443115
06.09.2019 05:59:41 1640,901245 2764,919189 24,446201 0,907227 16,858479 89,747635
06.09.2019 05:59:48 3293,927734 3009,923096 50,549984 0,907227 14,357212 84,543655
06.09.2019 05:59:55 3058,923828 2846,920410 69,351425 0,907227 13,349995 86,843475
Mistä saa selville maksimi ahtopaineet ja vikatilarajan ohjelmoidussa. Carlyn puhelin softa käytössä, mutta vasta opettelussa.
Onko tuo setpoint yhtä kuin pyydetty? Jos on niin ois näköjään hukkista säädettävä.
Setpoint on yhtä kuin pyydetty. Vikatilarajaa et saa selville kuin sillä että menee vikatilaan, tai softasta kartat kaivamalla.
Ei tuo omaan silmään mahdoton ole jos 0.2bar käy pyydettyä ylempänä, toki jos rajoitinkartat paukkuu jo aiemmin niin ongelmia tulee.
AJ tech ja nämä pari nimekästä softaajaa kaikki tietää,mut sit on viel tää yks velho PK-seudulla,Heikkisen Jari.On sit perkeleen pätevä Mb ja BMW kanssa.Ohjelmoinut mulle jo kaks 535D ja on sitten vetoa ihan erilailla.Penkissä en ole viimeisintä käyttänyt (eilen ohjelmoitu) , mut huomattavasti enemmän on vetoa kuin 370/750 dynotetussa 535 Bemarissa jollaisella kävin ajelemassa.
Missä tässä HKI-seudulla pääsis iisisti penkittään?
Valaise ihmeessä lisää, mm. mitä siihen eilen ohjelmoituun 535d:hen on muuta tehty, kuin ohjelma? Mikä pumppu, dpf, ic, dp, egr, turbot, tms? Ja missä tuo dynoaminen tuohon 370/750 oli tehty?
Setpoint on yhtä kuin pyydetty. Vikatilarajaa et saa selville kuin sillä että menee vikatilaan, tai softasta kartat kaivamalla.
Ei tuo omaan silmään mahdoton ole jos 0.2bar käy pyydettyä ylempänä, toki jos rajoitinkartat paukkuu jo aiemmin niin ongelmia tulee.
Tuo 3,3 vaikuttaa aika kovalta?
Missäs lämmöissä ahtoilman takia rupeaa pudottamaan polttoainetta vähemmälle? Aika nopeaan oli tuo 70 astetta mittarissa kun polkaisi, pitäis se wagner hommata keulille.
Tuo 3,3 vaikuttaa aika kovalta?
Missäs lämmöissä ahtoilman takia rupeaa pudottamaan polttoainetta vähemmälle? Aika nopeaan oli tuo 70 astetta mittarissa kun polkaisi, pitäis se wagner hommata keulille.
3.3bar absoluuttista eli 2.3bar ahtopainetta, ei vielä paha.
3.3bar absoluuttista eli 2.3bar ahtopainetta, ei vielä paha.
Tämä selvensi paljon, kiitos
Onko tämä ecun takia näin että huomioi ilmanpaineen? Eli jos normi mekaanisen mittarin laitan lisäksi niin se lähtee nollasta?
Tuo 3,3 vaikuttaa aika kovalta?
Missäs lämmöissä ahtoilman takia rupeaa pudottamaan polttoainetta vähemmälle? Aika nopeaan oli tuo 70 astetta mittarissa kun polkaisi, pitäis se wagner hommata keulille.
Aika moni siitä Wagnerista puhuu, mutta olisiko siitä ihan faktaakin jollain ohjelmoidun x35d:n nokalla ns. ennen ja jälkeen? Siitä jostain syystä ei puhuta, että se nousee osin jäähdyttimen päälle eli ymmärränkö oikein, että näin intercoolerin läpi menee osiltaan lämmintä ilmaa jäähdyttimelle ja ainakin e60 535d:ssä jäähdytinneste lauhduttaa sekä vaihteisto- että ohjaustehostinöljyt, korjatkaa, jos olen väärässä. ts. onko tuo kokonaisjäähdysmielessä plussaa vai miinusta...
Tämä selvensi paljon, kiitos
Onko tämä ecun takia näin että huomioi ilmanpaineen? Eli jos normi mekaanisen mittarin laitan lisäksi niin se lähtee nollasta?
Vähän pakko ottaa absoluuttinen paine huomioon, niin auto toimii sitten olit merenpinnalla tai sitten vuoristossa. Ellei ottaisi, niin ei toimisi kuten suunniteltu. Näin taitaa toimia melkein kaikki aftermarket ecut myös.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Vähän pakko ottaa absoluuttinen paine huomioon, niin auto toimii sitten olit merenpinnalla tai sitten vuoristossa. Ellei ottaisi, niin ei toimisi kuten suunniteltu. Näin taitaa toimia melkein kaikki aftermarket ecut myös.
Joo tuo vain ihmetytti että se sisältyy tuohon ahtopaineeseen tuossa datassa kun se kerta erillään kuitenkin löytyy
Onko eri softaajien ohjelmissa eroa turboviiveellä? Joskus tuntuu kauhean pitkältä se kunnon lähtö kun kaasua on painanut, siis lähtee kyllä, mutta jotenkin kauhean pitkä viive siihen kunnon tehontuottoon.
Olisi kyllä makeampi jos vähän nopeammin reagoisi, alipaineletkut ym on vaihdettu ettei siitä pitäisi johtua.
Onko eri softaajien ohjelmissa eroa turboviiveellä? Joskus tuntuu kauhean pitkältä se kunnon lähtö kun kaasua on painanut, siis lähtee kyllä, mutta jotenkin kauhean pitkä viive siihen kunnon tehontuottoon.
Olisi kyllä makeampi jos vähän nopeammin reagoisi, alipaineletkut ym on vaihdettu ettei siitä pitäisi johtua.
Onko sillai että kevyemmällä kaasujalalla tuntuu olevan kohtapa herkempi kiihtymään kuin täys kaasulla?
Omassa tuntuu ainakin olevan näin enkä ole vielä päässyt ihan selville mistä johtuu.
Yrittää livedatasta saada selville tässä kun ehtii.
Onko sillai että kevyemmällä kaasujalalla tuntuu olevan kohtapa herkempi kiihtymään kuin täys kaasulla?
Omassa tuntuu ainakin olevan näin enkä ole vielä päässyt ihan selville mistä johtuu.
Yrittää livedatasta saada selville tässä kun ehtii.
Näinkin sitä voisi kuvailla, ihan kulkeva noin normiajossa, mutta täyshönkä on kyllä jokusen sekunnin viiveellä.. kerkiää 1.6 vaparibensa jo pitkälle ennenkuin pata herää Muistan kyllä jostain tuikun kirjoituksesta että ohjelmoidessa sitä viivettä tulee:think Laatikossa on xhp3stage.
Eli tuntuu kuin pienemmällä kaasunkäytöllä pääsisi nopeammin eteenpäin kuin painamalla kaasun pohjaan. Jos kuvauksesta nyt ymmärtää mitä tarkoitan.
Olen myös huomannut että on alkanut polkaistessa jättämään sellaista harmaa/ruskeaa savua, tätä ei ole aina esiintynyt, eikä normi ajossa esiinny.
Autolla toki ajetaan melko leppoisasti pelkkää maantietä, eikä sitä nyt usein tule reviteltyä. Motaria kun tuli kesällä ajettua reipasta vauhtia pitkiäkin matkoja, tuntui auto sen jälkeen paljon paremmin reagoivalta, mutta sitä iloa ei pitkään kestänyt.
Näinkin sitä voisi kuvailla, ihan kulkeva noin normiajossa, mutta täyshönkä on kyllä jokusen sekunnin viiveellä.. kerkiää 1.6 vaparibensa jo pitkälle ennenkuin pata herää Muistan kyllä jostain tuikun kirjoituksesta että ohjelmoidessa sitä viivettä tulee:think Laatikossa on xhp3stage.
Eli tuntuu kuin pienemmällä kaasunkäytöllä pääsisi nopeammin eteenpäin kuin painamalla kaasun pohjaan. Jos kuvauksesta nyt ymmärtää mitä tarkoitan.
Olen myös huomannut että on alkanut polkaistessa jättämään sellaista harmaa/ruskeaa savua, tätä ei ole aina esiintynyt, eikä normi ajossa esiinny.
Autolla toki ajetaan melko leppoisasti pelkkää maantietä, eikä sitä nyt usein tule reviteltyä. Motaria kun tuli kesällä ajettua reipasta vauhtia pitkiäkin matkoja, tuntui auto sen jälkeen paljon paremmin reagoivalta, mutta sitä iloa ei pitkään kestänyt.
Pitää kattoa itteltä noita polttoainepuolen hommia seuraavaksi kun ainakin ahtojen pyynnit ja toteumat oli ok. Josko se syypää jostakin tulee vastaan
Joku joka näitä enemmän on rassannut tietäisi varmaan sanoa koeajamalla missä kiikastaa.
Comment