Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 569
    • pk

    Kaasupolkimen vääntöpyyntö-kartat voi softaaja virittää just niin herkäksi/äkäiseksi kuin halutaan, ne ovat se kaikista helpoin tapa antaa vaikutelma että "nyt kulkee herkästi". Tosin ei sitä löylyä sitten tulekaan lineaarisesti polkimen loppuliikeradalla.

    Väännön nousun jyrkkyyteen lähinnä tulee mieleen erot softissa, kuinka paljon sallitaan savuntuottoa tai kuinka kovaa turboja halutaan ajaa. Vakioturboilla ei viivettä pitäisi ylenmäärin kuitenkaan syntyä, eriasia jos ovat muokattuja.

    Perinteisiä tarkastuskohteita olisi EGR (eihän vuoda), likainen ilmanputsari tai huonosti toimiva MAF=ilmamassamittari .. ennenkuin mennään mihinkään x35d erikoisuuksiin.
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • Vanhapieru
      Newbiemmer
      • Jan 2019
      • 19
      • West

      jeps

      Originally posted by Jacques View Post
      Kaasupolkimen vääntöpyyntö-kartat voi softaaja virittää just niin herkäksi/äkäiseksi kuin halutaan, ne ovat se kaikista helpoin tapa antaa vaikutelma että "nyt kulkee herkästi". Tosin ei sitä löylyä sitten tulekaan lineaarisesti polkimen loppuliikeradalla.

      Väännön nousun jyrkkyyteen lähinnä tulee mieleen erot softissa, kuinka paljon sallitaan savuntuottoa tai kuinka kovaa turboja halutaan ajaa. Vakioturboilla ei viivettä pitäisi ylenmäärin kuitenkaan syntyä, eriasia jos ovat muokattuja.

      Perinteisiä tarkastuskohteita olisi EGR (eihän vuoda), likainen ilmanputsari tai huonosti toimiva MAF=ilmamassamittari .. ennenkuin mennään mihinkään x35d erikoisuuksiin.

      Muut osiot on kunnossa, mutta maffi on alkuperäinen. onko kaikki vaihtaneet maffin ennen 200000km?



      Tuli mieleen että voisiko tuohon täyskaasukiihdytyksen viiveeseen vaikuttaa laatikon xhp3 ohjelmointi mistä tuo kikdown puuttuu, nopeasti polkaistuna kikdown antaa koneelle heti suuremmat kierrokset ja kone reagoi nopeammin tietysti koska on pienen vaihteen takia suuremmilla kierroksilla valmiiksi:think

      Nythän kiihdytykset tehdään aina pykälää suuremmalla vaihteella.


      Tämä koskee tietysti tilannetta että ollaan jo liikkeellä, en paikalta paljon viitsi vedätellä, säästää varmaan laatikkoa pitkässäjuoksussa.

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 569
        • pk

        Alemmilla kierroksilla (alle 3000rpm) ollaan pikkuturbon alueella ja mitään viivettä ei pitäisi olla. MAF on vielä alkuperäinen omassa 220tkm ajetussa.

        Eli jos nyt on tilanne ettei hönkää ole alakierroksilla pikkuturbon alueella ja alipaineletkut on vaihdettu - onko vaihdettu myös alipaineen ohjaussolenoidit? Turbojen ohjaukseen edelleen kohdistaisin fokuksen.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • j_mp
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 60
          • Seinäjoki

          Hauska nähdä, että ketju vain jatkuu vaikka allekirjoittanut on joutunut vaihtamaan bemun pois jo vuosia sitten.

          Nykyisin joudun tyytymään XC60 (D5) vajaa pyttyisen ääneen, mutta onneksi kyydissä oleva jälkikasvu sentään ymmärtää tuskani...
          Ehkä taas joku päivä palaan oikean automerkin pariin...
          Last edited by j_mp; 06-11-2019, 22:08.
          Volvo XC60 D5 AWD
          Ex. BMW 535D M-Sport
          Ex. 520D Touring

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Vastahan näitä aletaan virittämmään
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 569
              • pk

              Rupeaa sopivasti halpenemaan että tulee projekteja rahvaalle.
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Noniin, nytkun ei oo enään ahtimista kiinni niin mikä tässä on seuraava pullonkaula?

                Välijäähyn vaihan kun sopivan löydän vaan jostain kaupalta niin onko seuraavaks downpipe ongelmana?

                Pumppu eiks piisaa aika pitkälle ja suuttimet ilmeisesti myös ihan mukaviin lukemiin?

                nykynen lähtökohta on 361/742 joka toki tuli jonkunlaisen savun saattelemana isomman ahtimen herättyä mukaan, lie siinä kovat syötöt samassa kohtaa sitten.

                Ja onko välijäähyn ja downpipen jälkeen millasia vaihettavia osia vielä?

                Tietysti jos hyviä downpipeä porukka vaihtanut niin linkki semmosesta kävis kans niin näppäis paikoilleen..
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Jusu^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1440
                  • Seinäjoki

                  Anna olla

                  Edit: voin myydä ilokaasu setin ja koko auton
                  Last edited by Jusu^; 05-12-2019, 22:01.

                  F11 M550d -13
                  F15 X5 30d -14 M-Sport
                  E46 M3 Cabrio -03
                  E92 Drifter
                  ex: E91 ///M3D -07
                  ex: E90 M335D -08
                  ex: E46 M3 Cabrio -01
                  ex: E38 L7 -98

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Nääh, piijään nyt tämä pitoauto..
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Kernwaffe
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 166
                      • Masku

                      Comment

                      • mersu211
                        Banned
                        • Feb 2023
                        • 51
                        • tree

                        tekekkö https://www.motorbit.fi/ dynossä vaiko logituksella softia? tuntuu ettei missää saa ammattilaista ketä hoitaa dynolla uusimaalla

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2554
                          • Tampere

                          Originally posted by mersu211 View Post
                          tekekkö https://www.motorbit.fi/ dynossä vaiko logituksella softia?
                          Etkö voi tiedustella asiaa suoraan yrityksestä, jolloin saat ajantasaisen vastauksen? Vai onko asiakaspalvelu nykyään täällä?

                          N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 569
                            • pk

                            Dynamometri on mainittu jo etusivulla.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎