Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1179
    • lahti

    35d käyriä

    Milläs kierroksilla muilla on tullut huipputeho&huippuvääntö? Itsellä viimesiä rautalohko 535d tyhjäl putkel ja cooleri vaihdettu 391.5hp/3801rpm ja 833nm 3007rpm minusta jää aika pienille kierroksille maximit, lopullinen lasku 4600rpm jälkeen( pakoventtiilit alkaa kelluu ? Mustaa alkaa tulee vähän ennen rajoittimelle menoa) penkki oli realistinen kunnon jarrulla ja puolueeton ei siis samassa paikassa mitattu kuin ohjelmoitu.
    Last edited by mige95; 23-02-2018, 23:04.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • LUMI
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 251
      • kotona

      404/4516rpm ja 840/3032rpm omasta tosin 335D kopassa

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1179
        • lahti

        Originally posted by LUMI View Post
        404/4516rpm ja 840/3032rpm omasta tosin 335D kopassa
        Nii onhan sullaki 700rpm korkeemmalla huipputeho, löysin yhen foorumilaisen 335d lapusta kuvan ja siinä oli noin 4300rpm max hp, olis tossa omassaki eri hp lukemat jos jaksais vetää täysii noille kierroksille:think
        Last edited by mige95; 23-02-2018, 23:01.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • JAK85
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2015
          • 210
          • Pello

          Mistä porukat on hommannu noita suurempia korkeapainepumppuja? Oma lci on tuolla R70 ja pitäis vaihtaa R90 tilalle ennen kesää ja kärpäsiä 😎
          E61 535D 360/750

          Comment

          • Sinkola
            Newbiemmer
            • Jan 2017
            • 22
            • Lohja

            Originally posted by Mylyperi View Post
            Kiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.

            Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:in ohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.

            0-200kmh 00:19:922s
            0-180kmh 00:15.940s
            0-160kmh 00:12.112s
            0-140kmh 00:09.637s
            0-120kmh 00:07.129s
            0-100kmh 00:05.214s



            Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
            Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllilla Saattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?

            Seuraakos äxää musta savu🤔

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              Originally posted by mige95 View Post
              Nii onhan sullaki 700rpm korkeemmalla huipputeho, löysin yhen foorumilaisen 335d lapusta kuvan ja siinä oli noin 4300rpm max hp, olis tossa omassaki eri hp lukemat jos jaksais vetää täysii noille kierroksille:think

              Kyseessä on eri moottorit, erilaiset suuttimet, erilaiset ahtimetkin.
              Eikä ero ole sellainen, että kannattaisi viiltäviä spekulaatioita alkaa tekemään.
              Mitteustavat ja -tarkkuuden huomioon ottaen mitään todellista eroa ei oikeastaan ole.
              Vääntötiedon samansuuruuskin antaa vihjeen yhtenevästä syöttömäärästä.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • walopower
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 294
                • Espoo

                .....
                Last edited by walopower; 10-04-2018, 15:23.
                Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1179
                  • lahti

                  Originally posted by tuikku View Post
                  Kyseessä on eri moottorit, erilaiset suuttimet, erilaiset ahtimetkin.
                  Eikä ero ole sellainen, että kannattaisi viiltäviä spekulaatioita alkaa tekemään.
                  Mitteustavat ja -tarkkuuden huomioon ottaen mitään todellista eroa ei oikeastaan ole.
                  Vääntötiedon samansuuruuskin antaa vihjeen yhtenevästä syöttömäärästä.
                  Okei sen verran on sitte eroja tässä ja lci koneessa, mietinki kun tehdas sanoo rautalohkoista max hp tulevan 4000rpm ja lci 4400rpm, edellä mainituista asioista siis johtuva, mutta johtuuko loppukierroksilla tuleva mustasavu siitä että pakoventtiilit alkaa kelluu vai kenties jostai muusta tekijästä?
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • kalyytik
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 77
                    • Espoo

                    Ohjelmointi hoidettu.

                    Originally posted by kalyytik View Post
                    Moi! Täällä olis Espoossa yks 530d e61:n DPF pienhiukkassuodatin tiensä päässä ja joutaa pois käytöstä. Tarttisin apuja ohjelmoimaan poltot pois ja samalla muut hyödylliset muutokset ohjelmaan.
                    Kiitos avusta, homma tuli hoidettua kuntoon paikallisin voimin ja ripeästi!

                    DPF:n irroitus huoltoa varten oli lopulta työläin vaihe. Pöntön kahdeksan pulttia ja mutteria oli niin syöpyneet, että kaikki mutterit piti taltata auki ja niidenkin poistamisen jälkeen vain yksi pultti lähti avaimella irti. Loput piti vasaroida tai taltata.

                    https://photos.app.goo.gl/ICRTSc6VHvjM5UR53
                    2005 530d(A) touring
                    ex: 1998 325tds touring

                    Comment

                    • tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

                      Originally posted by mige95 View Post
                      Okei sen verran on sitte eroja tässä ja lci koneessa, mietinki kun tehdas sanoo rautalohkoista max hp tulevan 4000rpm ja lci 4400rpm, edellä mainituista asioista siis johtuva, mutta johtuuko loppukierroksilla tuleva mustasavu siitä että pakoventtiilit alkaa kelluu vai kenties jostai muusta tekijästä?
                      Vakio auto

                      Jos oletusarvoisesti lähdetään siitä, että ohjelma on tehty kutakuinkin kunnolla, niin max ruiskutusajaksi riittää hitusen päälle 1ms neljäänsataan heppaan.
                      Se on siis ihan ok aika, ei aiheuta ylimääräistä savunmuodostusta noinniinkuin ruiskutuksen pituus suhteessa toimintaperiaate - akselilla.
                      Suuttimien kunto pitää olla hyvä.

                      Jäljelle jää oikeastaan se ilman/hapen riittävyys ja laatu sylinterissä ja palotapahtumassa .
                      Cooleri
                      Ahtimien kunto
                      Kanavien kunto ja -tiiviys.
                      Pakoputkessakin on tiettyjä asioita.
                      Venttiilin jouset, pysyykö ne kaasut erillään siellä sylinterissä ja tuleeko täytöksestä sellainen kun kuvitellaan.

                      Hyvän vihjeen siitä, mille kierroksille ohjelmassa kannattaa yrittää vakio-osilla max teho saada, on juurikin se valmistajan ilmoitus ja hiukan siihen alle, koska aina ja jokaisella tuunaajalla ohjelma, sen toimivuus ja moottorin hyötysuhde laskee suhteessa tehtaan tekeleeseen.
                      Kun sitä extriimiä sieltä haetaan.
                      Tilanne muuttuu paremmaksi vastakun aletaan osia vaihtamaan.
                      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1179
                        • lahti

                        -tuikku

                        Okei, tosiaa mustaa ei tule yhtää ns vetoalueella pelkästää siellä kierrosalueen lopussa.
                        Kiitos kattavasta vastauksesta.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          Mikähän järki on noita pultteja väkisin irroittaa, kun koko putkisto lähtee kolmella pultilla irti...

                          Originally posted by kalyytik View Post
                          Kiitos avusta, homma tuli hoidettua kuntoon paikallisin voimin ja ripeästi!

                          DPF:n irroitus huoltoa varten oli lopulta työläin vaihe. Pöntön kahdeksan pulttia ja mutteria oli niin syöpyneet, että kaikki mutterit piti taltata auki ja niidenkin poistamisen jälkeen vain yksi pultti lähti avaimella irti. Loput piti vasaroida tai taltata.

                          https://photos.app.goo.gl/ICRTSc6VHvjM5UR53
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Originally posted by exautisti View Post
                            Mikähän järki on noita pultteja väkisin irroittaa, kun koko putkisto lähtee kolmella pultilla irti...
                            Varmaankin se kun se dpf on niillä kiinni, mitä järkeä irrottaa koko putkisto jos on vanhemman mallinen vehje jossa dpf keskellä autoa.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Itse irroitan prelci:ssä downpipeltä taaksepäin koko huilun lattialle. Lattialla on näppärämpi rälläköidä vanhat pultit ja asentaa uudet.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • kalyytik
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 77
                                • Espoo

                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Itse irroitan prelci:ssä downpipeltä taaksepäin koko huilun lattialle. Lattialla on näppärämpi rälläköidä vanhat pultit ja asentaa uudet.
                                Joo olisi varmasti kannattanu tehdä just noin. Tää oli eka kerta, niin tuli tehtyä näin vaikeamman kautta.
                                2005 530d(A) touring
                                ex: 1998 325tds touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎