Announcement

Collapse
No announcement yet.

Todellinen sports mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAK85
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2015
    • 210
    • Pello

    Onko siellä tyhjät pinnipaikat siis liittimessä olemassa?(lci malli)? Ja tämä liitin kampa löytyy hanskalokeron alta? josko viikonloppuna näpertäis kokeilla onko eroa 535D
    E61 535D 360/750

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      Vaihdelaatikkoon pitää ajaa uusi softa että homma toimii kunnolla, lisäksi auto pitää koodata oikein että ohjaus ei jäykisty liikaa. Pelkkä fds:n aktivointi ei riitä siihen että sportautomaattitoiminto toimisi kunnolla.

      Kyllä siellä pinnien paikat on, eiköhän se ole tässä topikissa selostettu (muistaakseni).
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • JAK85
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2015
        • 210
        • Pello

        Originally posted by böntti View Post
        Vaihdelaatikkoon pitää ajaa uusi softa että homma toimii kunnolla, lisäksi auto pitää koodata oikein että ohjaus ei jäykisty liikaa. Pelkkä fds:n aktivointi ei riitä siihen että sportautomaattitoiminto toimisi kunnolla.

        Kyllä siellä pinnien paikat on, eiköhän se ole tässä topikissa selostettu (muistaakseni).
        Oolrait!
        On hyvinkin mahdollista että meni ohi kun tuli niin paljon sisäistettävää asiaa
        E61 535D 360/750

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Hanskalootan takaosassa valkoinen boksi jonka vedät sieltä niin että pystyt käsittelemään. Boksi irti ja sitten liittimen housing irti ja sinne pinneihin 7 ja 9 piuhat. sitten mieti minkälaisen napin haluat sijoittaa ja minne. Sitten tosiaan koodausta omien halujen mukaan. Aikaa operaatiossa menee peruskoodauksineen ~45min ja toki sitten jos haluaa kaiken ilon irti niin enemmän.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • JAK85
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2015
            • 210
            • Pello

            Originally posted by E39Fin View Post
            Hanskalootan takaosassa valkoinen boksi jonka vedät sieltä niin että pystyt käsittelemään. Boksi irti ja sitten liittimen housing irti ja sinne pinneihin 7 ja 9 piuhat. sitten mieti minkälaisen napin haluat sijoittaa ja minne. Sitten tosiaan koodausta omien halujen mukaan. Aikaa operaatiossa menee peruskoodauksineen ~45min ja toki sitten jos haluaa kaiken ilon irti niin enemmän.
            Jebaa! Tuttuja puuhia raskaan kaluston puolelta ja teinkin parikaapelin jossa toisessa päässä volvon liittimet ja toisessa Scanian , jos vahingossa sattuu oleen jompikumpi oikean kokoinen.. Meininki oli värkätä huomenna koplaukset, mutta tulikin lähettyä reissuun

            Oisko rovaniemen korkeudella jotakuta joka kykenis softaileen sitte tarvittavat? Muutenki pitäis käyttää roikan nokassa kun active cruise control huutaa anturi herjaa
            E61 535D 360/750

            Comment

            • Dudismi
              BTCF Member
              • Feb 2006
              • 166
              • Rauma

              Onko kukaan lähtenyt tälläsellä ratkaisemaan?

              http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-5-se...3D171436586335
              E30 325i
              E36 325i cabriolet
              F11 520da
              Harley bagger

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                Tuo myyjähän tämän buumin kai aloitti. Helppo settihän tuo on
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • Emmatiia
                  Newbiemmer
                  • Feb 2011
                  • 1
                  • Lappeenranta

                  Terve kaikille tuoreelta foorumilaiselta!

                  Tänään olisi tarkoituksena suorittaa Sports moden koodaus, mutta ketjun ahkerasta lukemisesta huolimatta on jäänyt vielä epäselväksi mikä on 530da LCI laatikkoon sopivan ohjelman koodi. Eli olisiko jollain antaa vinkkiä dieselille sopivasta 2tb-koodista SAT-ohjelmoinnin toteuttamiseksi?

                  Noviisi kiittää ja kumartaa jo etukäteen

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Minä auttaisin jos saisin sen VIN numeron.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • JAK85
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2015
                      • 210
                      • Pello

                      Tekikö kukaan rovaniemen suunnalla näitä ohjelmointeja? Korvausta vastaan oc
                      E61 535D 360/750

                      Comment

                      • JAK85
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2015
                        • 210
                        • Pello

                        Nyt on nappi hanskalokerossa ja toiminnassa, samalla tuli viimein säädettyä HUD ylemmäs..
                        Ihan eri ajotuntuma kyllä tuli ja selvä ero vaihtamisessa
                        Ensin kyllä epäilin että pieleen meni, kun ei sitä "sport mode" tekstiä ilmestynyt ollenkaan.

                        Joku kun vielä koodailis nuo softat tuonne ja ilmoitukset päälle jne
                        E61 535D 360/750

                        Comment

                        • Pasa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 71
                          • Keski-Suomi

                          Ihan vertailun vuoksi, pakko kysyä, että mites auto käyttäytyy kiihdytyksessä, jos laittaa manuaalipuolelle 1:sen päälle ja sit lähtee polkemaan? Sehän silloin vaihtaa sitten itsestään siellä punarajan tuntumassa? Onko sama efekti kuin silloin kun se valo siellä palaa?

                          Tuo tavan DS taitaa kyllä olla selvästi ko. systeemiä laiskempi, uskon kyllä eroa olevan siihen.

                          Itse en autoa omista, mutta ajanut kyllä.

                          Vastaava kyseenalaistus taisi jossakin näissä YouTube videoissa olla..

                          Comment

                          • markku55
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2015
                            • 200
                            • Hanko

                            Olen ihmetellyt 520Da autoni vaihteiston ideologiaa, jos pistän manuaalipuolelle, niin vaihteisto menee DS moodiin, itse asiassa en huomaa kovinkaan paljoa eroa tavan D moodiin, paitsi että valttsee ihan turhan pieniä vaihteita ja kierrättää konetta yläkierroksilla ilman mitää todellista etua liikkuvuuteen.
                            Manuaalivaihteet valittuani, huomaan kyllä nopeamman reagoinnin, mutta edelleen kierrokset nousee sinne 5000rpm:n tienoille ennen vaihtoa.
                            Onko mitään keinoa vähentää sitä viivettä milloin vetoa oikeasti syntyy kun kaasun painaa pohjaan, nyt tuntuu siltä, että seisovassa lähdössä viive on lähes sekunnin ja hitaassakin liikkeessä melkein saman verran.
                            Toimiiko oikein, vai olisiko jotain millä voisin vaikuttaa viiveeseen.
                            Auto on lastutettu ja tehot nousi 166hp:sta 200HP.hen, vastaavasti vääntö jostain 340Nm:stä vähän yli 400Nm:iin.
                            Normaali D asennolla vaihteet on joskus turhan isolla ja momentinmuunnin jurisee ennen kuin kierrokset nousee.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10036
                              • KVLA

                              Originally posted by markku55 View Post
                              Manuaalivaihteet valittuani, huomaan kyllä nopeamman reagoinnin, mutta edelleen kierrokset nousee sinne 5000rpm:n tienoille ennen vaihtoa.
                              Eikö se muka vaihda isommalle heti manuaali puolella,jos ja kun kepistä käskyttää? Outoa. Ainakin omassa vaihtaa heti,eikä nosta kierroksia yhtään ylemmäksi,kun vaihdat. Vaan vaihtaa heti.
                              Last edited by Heguli 31; 24-06-2016, 19:47.

                              Comment

                              • markku55
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2015
                                • 200
                                • Hanko

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Eikö se muka vaihda isommalle heti manuaali puolella,jos ja kun kepistä käskyttää? Outoa. Ainakin omassa vaihtaa heti,eikä nosta kierroksia yhtään ylemmäksi,kun vaihdat. Vaan vaihtaa heti.
                                Kyllähän se sen tekee, mutta sillä ei ole mitään etua itse lähdön viiveeseen.
                                Ihmetykseni olikin siinä, ettei DS:n ja D:n välillä ole mitään todellista eroa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎