Onko siellä tyhjät pinnipaikat siis liittimessä olemassa?(lci malli)? Ja tämä liitin kampa löytyy hanskalokeron alta? josko viikonloppuna näpertäis kokeilla onko eroa 535D
Vaihdelaatikkoon pitää ajaa uusi softa että homma toimii kunnolla, lisäksi auto pitää koodata oikein että ohjaus ei jäykisty liikaa. Pelkkä fds:n aktivointi ei riitä siihen että sportautomaattitoiminto toimisi kunnolla.
Kyllä siellä pinnien paikat on, eiköhän se ole tässä topikissa selostettu (muistaakseni).
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Vaihdelaatikkoon pitää ajaa uusi softa että homma toimii kunnolla, lisäksi auto pitää koodata oikein että ohjaus ei jäykisty liikaa. Pelkkä fds:n aktivointi ei riitä siihen että sportautomaattitoiminto toimisi kunnolla.
Kyllä siellä pinnien paikat on, eiköhän se ole tässä topikissa selostettu (muistaakseni).
Oolrait!
On hyvinkin mahdollista että meni ohi kun tuli niin paljon sisäistettävää asiaa
Hanskalootan takaosassa valkoinen boksi jonka vedät sieltä niin että pystyt käsittelemään. Boksi irti ja sitten liittimen housing irti ja sinne pinneihin 7 ja 9 piuhat. sitten mieti minkälaisen napin haluat sijoittaa ja minne. Sitten tosiaan koodausta omien halujen mukaan. Aikaa operaatiossa menee peruskoodauksineen ~45min ja toki sitten jos haluaa kaiken ilon irti niin enemmän.
Hanskalootan takaosassa valkoinen boksi jonka vedät sieltä niin että pystyt käsittelemään. Boksi irti ja sitten liittimen housing irti ja sinne pinneihin 7 ja 9 piuhat. sitten mieti minkälaisen napin haluat sijoittaa ja minne. Sitten tosiaan koodausta omien halujen mukaan. Aikaa operaatiossa menee peruskoodauksineen ~45min ja toki sitten jos haluaa kaiken ilon irti niin enemmän.
Jebaa! Tuttuja puuhia raskaan kaluston puolelta ja teinkin parikaapelin jossa toisessa päässä volvon liittimet ja toisessa Scanian , jos vahingossa sattuu oleen jompikumpi oikean kokoinen.. Meininki oli värkätä huomenna koplaukset, mutta tulikin lähettyä reissuun
Oisko rovaniemen korkeudella jotakuta joka kykenis softaileen sitte tarvittavat? Muutenki pitäis käyttää roikan nokassa kun active cruise control huutaa anturi herjaa
Tänään olisi tarkoituksena suorittaa Sports moden koodaus, mutta ketjun ahkerasta lukemisesta huolimatta on jäänyt vielä epäselväksi mikä on 530da LCI laatikkoon sopivan ohjelman koodi. Eli olisiko jollain antaa vinkkiä dieselille sopivasta 2tb-koodista SAT-ohjelmoinnin toteuttamiseksi?
Nyt on nappi hanskalokerossa ja toiminnassa, samalla tuli viimein säädettyä HUD ylemmäs..
Ihan eri ajotuntuma kyllä tuli ja selvä ero vaihtamisessa
Ensin kyllä epäilin että pieleen meni, kun ei sitä "sport mode" tekstiä ilmestynyt ollenkaan.
Joku kun vielä koodailis nuo softat tuonne ja ilmoitukset päälle jne
Ihan vertailun vuoksi, pakko kysyä, että mites auto käyttäytyy kiihdytyksessä, jos laittaa manuaalipuolelle 1:sen päälle ja sit lähtee polkemaan? Sehän silloin vaihtaa sitten itsestään siellä punarajan tuntumassa? Onko sama efekti kuin silloin kun se valo siellä palaa?
Tuo tavan DS taitaa kyllä olla selvästi ko. systeemiä laiskempi, uskon kyllä eroa olevan siihen.
Itse en autoa omista, mutta ajanut kyllä.
Vastaava kyseenalaistus taisi jossakin näissä YouTube videoissa olla..
Olen ihmetellyt 520Da autoni vaihteiston ideologiaa, jos pistän manuaalipuolelle, niin vaihteisto menee DS moodiin, itse asiassa en huomaa kovinkaan paljoa eroa tavan D moodiin, paitsi että valttsee ihan turhan pieniä vaihteita ja kierrättää konetta yläkierroksilla ilman mitää todellista etua liikkuvuuteen.
Manuaalivaihteet valittuani, huomaan kyllä nopeamman reagoinnin, mutta edelleen kierrokset nousee sinne 5000rpm:n tienoille ennen vaihtoa.
Onko mitään keinoa vähentää sitä viivettä milloin vetoa oikeasti syntyy kun kaasun painaa pohjaan, nyt tuntuu siltä, että seisovassa lähdössä viive on lähes sekunnin ja hitaassakin liikkeessä melkein saman verran.
Toimiiko oikein, vai olisiko jotain millä voisin vaikuttaa viiveeseen.
Auto on lastutettu ja tehot nousi 166hp:sta 200HP.hen, vastaavasti vääntö jostain 340Nm:stä vähän yli 400Nm:iin.
Normaali D asennolla vaihteet on joskus turhan isolla ja momentinmuunnin jurisee ennen kuin kierrokset nousee.
Manuaalivaihteet valittuani, huomaan kyllä nopeamman reagoinnin, mutta edelleen kierrokset nousee sinne 5000rpm:n tienoille ennen vaihtoa.
Eikö se muka vaihda isommalle heti manuaali puolella,jos ja kun kepistä käskyttää? Outoa. Ainakin omassa vaihtaa heti,eikä nosta kierroksia yhtään ylemmäksi,kun vaihdat. Vaan vaihtaa heti.
Eikö se muka vaihda isommalle heti manuaali puolella,jos ja kun kepistä käskyttää? Outoa. Ainakin omassa vaihtaa heti,eikä nosta kierroksia yhtään ylemmäksi,kun vaihdat. Vaan vaihtaa heti.
Kyllähän se sen tekee, mutta sillä ei ole mitään etua itse lähdön viiveeseen.
Ihmetykseni olikin siinä, ettei DS:n ja D:n välillä ole mitään todellista eroa.
Comment