E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kemo81
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Minkä kokoisena menasit, noitahan löytyy useampaa kokoa ja eri ET:llä...

    Photo and technical params BMW wheel style 101 | BmwStyleWheels.com


    Esim E63:n 20" ET13/20 koossa tai E60:n 19" ET20/32...
    No katsoppas vaan.Oletin että olisi vain tuossa 20" koossa.Ja tuolla 19" et:llä?Mut tuo 20" et:hän vois olla vallan soiva?Setille kylläkin tulee hintaa kun kumin hinta nousee tuntuvasti..Pitänees viä metsästää jos löytäis kuvaa e61n alla tuota 20" koossa että miltä näyttää.Suomessa aika harvassa.Täälläkin olis yhdet myynnissä mut projekti kuntoisena..

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Onkos kellään ollut täällä koskaan style 101 e61 tai e60 alla?Miten tuo taakse istuu kun on suht suuri et?Tuollaiset vähä mietityttänyt jos jostai maailmalta löytäis varastettujen bebsien tilalle?
    Minkä kokoisena menasit, noitahan löytyy useampaa kokoa ja eri ET:llä...

    Photo and technical params BMW wheel style 101 | BmwStyleWheels.com


    Esim E63:n 20" ET13/20 koossa tai E60:n 19" ET20/32...

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Onkos kellään ollut täällä koskaan style 101 e61 tai e60 alla?Miten tuo taakse istuu kun on suht suuri et?Tuollaiset vähä mietityttänyt jos jostai maailmalta löytäis varastettujen bebsien tilalle?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Pade_ View Post
    Ok, kiitoksia!
    Auto on E60.
    Eli taakse mahdollisesti spaceria väliin? Ulkokaaren osaltako ei ongelmia edes 11" leveä vanne 285 renkailla tolla ET:llä?

    275 ET20 setti menee just ja just, eli ei hirveästi voi spaceria enää laittaa. Jos meinaat madalluksen jälkeen säätää pyöränkulmat, niin ei mene spacereita ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Pade_
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Rengaskoot aivan päin seiniä. Jos olet uusia ostamassa, niin laita eteen 235/35 ja jos reilummin meinasit madaltaa, niin 245/30 menee eteen, mutta taakse saa olla 285/25.

    Onko auto E60 vai E61? Mahtaakohan olla takana sisäpuolella tilaa riittävästi? Kauhean ulos nuo ei tule.
    Ok, kiitoksia!
    Auto on E60.
    Eli taakse mahdollisesti spaceria väliin? Ulkokaaren osaltako ei ongelmia edes 11" leveä vanne 285 renkailla tolla ET:llä?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Pade_ View Post
    Mitäs arvon raati sanoo seuraavanlaisesta setistä jos ajatuksena olisi madaltaa hieman reilummin joko H&R tai KW V1 -coileilla:

    Etu: 9x20 ET20 245/30-20
    Taka: 11x20 ET28 275/30-20

    Onnistuuko jollain maltillisella kaarien pokkaamisella?

    Rengaskoot aivan päin seiniä. Jos olet uusia ostamassa, niin laita eteen 235/35 ja jos reilummin meinasit madaltaa, niin 245/30 menee eteen, mutta taakse saa olla 285/25.

    Onko auto E60 vai E61? Mahtaakohan olla takana sisäpuolella tilaa riittävästi? Kauhean ulos nuo ei tule.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Kiitos. Näillä näkymin alusta on (ensi kesänä ainakin) ihan vaan M-Sportin oma alusta, mutta ei sitä tiedä muuttuuko suunnitelmat ja milloin. Tähän asti olen madaltanut jokaista autoa enempi ja vähempi mutta nyt voi olla etten mene raiskaamaan ajettavuutta kun tuntus että M-Sport -alusta voi olla aika makea ajettava?

    Nuo vanteet ovat Cades Apollo Concavet, miltähän ne näyttäisi pullarenkailla vai laittaisko nuo 245/35R19 -kokoiset vaikkei madallusta välttämättä tule nyt enempää?

    245/35-19 näyttää aika pieneltä ilman madallusta. Ihan sitten makuasia laittaako 245/35 vai 255/35. 255/35 voi alkaa hakea urista jo enemmän, mutta näyttää takana varsinkin paremmalta.

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Istuu ne, mutta älä ihmeessä laita mitään ylikokoisia pullakumeja.. siis jos meinaat vähänkin madaltaa.

    Itse laittaisin noille ehdottomasti 4kpl 245/35 renkaita.
    Eteen sen verran limppua ettei harraa tolppaan (3-5mm), ja taakse niin paljon kun sopii ilman kosketuksia kaariin (10-15mm).
    Sopivan hillitty veny, sopii toimimaan etupäässäkin, kumia ihan riittävästi, ja pystyy kierrättää edestä-taakse jos kuluu epätasaisesti (painava konehan syö eturenkaita )

    Ja aina pitää huomioida mikä alusta, etenkin jos korkeussäädettävä niin säätömutteri saattaa alas laskiessa tulla vanteen tai kumin taakse etupäässä, jolloin settiä pitää ollaa ulospäin sen 10-20mm.. mikä ei ole enää mahdollista vakiokaarilla.
    Kiitos. Näillä näkymin alusta on (ensi kesänä ainakin) ihan vaan M-Sportin oma alusta, mutta ei sitä tiedä muuttuuko suunnitelmat ja milloin. Tähän asti olen madaltanut jokaista autoa enempi ja vähempi mutta nyt voi olla etten mene raiskaamaan ajettavuutta kun tuntus että M-Sport -alusta voi olla aika makea ajettava?

    Nuo vanteet ovat Cades Apollo Concavet, miltähän ne näyttäisi pullarenkailla vai laittaisko nuo 245/35R19 -kokoiset vaikkei madallusta välttämättä tule nyt enempää?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Alustana E61 koni fsd + 50mm h&r etujouset ja takaa säädetty samalle tasolle.. Vanteiksi tulossa joka nurkkaan 9x19 ET15 ja takana olis valmiina jo 20mm spacerit niin olisko tyhmä jos heittäis 235/35-19 joka nurkkaan ja mahtuuko 9x19 ET-5 taakse?
    Kyllä se likellä on, että mahtuuko. Mulla oli kesällä 10x19 ET10 275/30 ja raapi kiinni. Vaihdoin samoilla renkailla 10x19" ET13 ja toimii. Toki ei näyttänyt enää niin hyvältä .

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    ensikesälle oon tilailemassa uutta vannesettii, mitenhän käy e61sen alle 19" taakse 11,5" leveät et 25 ja eteen 9,5" et25 myös :think autohan tulee kulkemaan todella lähellä maata ja tarvittava määrä camberia täytyy kikkailla. kaaret myös mankeloin ja vanne saa/pitää tulla ulos kaaresta
    kumpanakohan kannattaa ottaa, ^ tuossa koossa vai 11,5" etllä 15 ja 9,5" etllä 20 :think

    Leave a comment:


  • juxo
    replied
    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Alustana E61 koni fsd + 50mm h&r etujouset ja takaa säädetty samalle tasolle.. Vanteiksi tulossa joka nurkkaan 9x19 ET15 ja takana olis valmiina jo 20mm spacerit niin olisko tyhmä jos heittäis 235/35-19 joka nurkkaan ja mahtuuko 9x19 ET-5 taakse?
    Itellä on talvella 235 rengas 9,5 vanteilla ympäri autoa ja takanahan se nyt näyttää vähän kaposelta, mutta pelastaa sentään vähän kun rengas venyy...:think

    Mahtaa olla "liukas" kesällä tuo 235 takana, kun enemmän polkee

    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    Alustana E61 koni fsd + 50mm h&r etujouset ja takaa säädetty samalle tasolle.. Vanteiksi tulossa joka nurkkaan 9x19 ET15 ja takana olis valmiina jo 20mm spacerit niin olisko tyhmä jos heittäis 235/35-19 joka nurkkaan ja mahtuuko 9x19 ET-5 taakse?

    Leave a comment:


  • Pade_
    replied
    Mitäs arvon raati sanoo seuraavanlaisesta setistä jos ajatuksena olisi madaltaa hieman reilummin joko H&R tai KW V1 -coileilla:

    Etu: 9x20 ET20 245/30-20
    Taka: 11x20 ET28 275/30-20

    Onnistuuko jollain maltillisella kaarien pokkaamisella?

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Ostin allekirjoituksen mukaisen auton, ja sattumalta minulla on siihen jo vanteet valmiina

    Miten tulee istumaan 9,5x19" vanteet joissa ET on 20, taakse menee varmaan isoa limppua vielä väliin mutta mites edessä? Millaiset renkaat noille käärisi?
    Istuu ne, mutta älä ihmeessä laita mitään ylikokoisia pullakumeja.. siis jos meinaat vähänkin madaltaa.

    Itse laittaisin noille ehdottomasti 4kpl 245/35 renkaita.
    Eteen sen verran limppua ettei harraa tolppaan (3-5mm), ja taakse niin paljon kun sopii ilman kosketuksia kaariin (10-15mm).
    Sopivan hillitty veny, sopii toimimaan etupäässäkin, kumia ihan riittävästi, ja pystyy kierrättää edestä-taakse jos kuluu epätasaisesti (painava konehan syö eturenkaita )

    Ja aina pitää huomioida mikä alusta, etenkin jos korkeussäädettävä niin säätömutteri saattaa alas laskiessa tulla vanteen tai kumin taakse etupäässä, jolloin settiä pitää ollaa ulospäin sen 10-20mm.. mikä ei ole enää mahdollista vakiokaarilla.
    Last edited by Matson^; 30-12-2014, 11:56.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    265-275 on optimi 9,5" vanteelle. Sinä meinasit laittaa 9,5" ympäriinsä, niin sopiva kompromissi joka nurkkaan on 255 ja takaa spacereilla vannetta ulommas... Toki niillekin voi laittaa 245/275 setin, mutta sitten on rengas takana pullea ja edessä venytetty.
    Mitä itellä näistä on viime kesältä yhtään kokemusta, ni laittaisin ote suoraan vähän kapeemman 255 tai 265. E60:in takakaari on niin pullee sisään päin että rajottaa aivan älyttömästä madallusta ellei ala kaarihommiin tai camberiia kääntää missä ei oo mitään järkeä. Niiiku sanoit ni 275 takana niin on sit pullea, mikä ei esim huulivanteen kanssa sovi.

    Leave a comment:

Working...
X