E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mik@
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    vannerengas setti olis tiedossa ja tuonmoset kumit päällä mitkä laitoin
    Nuo on e39 kokoa.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Laita nyt edes 235/35 ja 275/30...

    Eteen saat laittaa coilien kanssa 15mm spacerit.
    vannerengas setti olis tiedossa ja tuonmoset kumit päällä mitkä laitoin

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    mahtuuko pyörimään e61sen alla 19" 9,5" et 20 ja 11" et 20 rengastuksella 225/35 ja 265/30

    alusta msport, tulossa coilit niin tarviiko spaceria heittää väliin?
    Laita nyt edes 235/35 ja 275/30...

    Eteen saat laittaa coilien kanssa 15mm spacerit.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    mahtuuko pyörimään e61sen alla 19" 9,5" et 20 ja 11" et 20 rengastuksella 225/35 ja 265/30

    alusta msport, tulossa coilit niin tarviiko spaceria heittää väliin?

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Orkkis on 245/40-18, kyllä nuo sentin kapeammatkin toimii Ok.
    Tai järkikoko vois olla 235/45-18 jolloin olis vähän enemmän maavaraa...
    Kiitos...

    Tuo 45 profiili taitaa olla liian korkea kun tuo auto on reilusti madallettu !!

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Onkos tuohon sigun madallettuun E60:iin passeli nastarengaskoko 235/40-18 ??

    Kun hakusessa on ollut 245 leveät niinkuin nuo kesärenkaatkin on...

    Renkaat tulis 8,5 leveisiin vanteisiin...
    Orkkis on 245/40-18, kyllä nuo sentin kapeammatkin toimii Ok.
    Tai järkikoko vois olla 235/45-18 jolloin olis vähän enemmän maavaraa...

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Onkos tuohon sigun madallettuun E60:iin passeli nastarengaskoko 235/40-18 ??

    Kun hakusessa on ollut 245 leveät niinkuin nuo kesärenkaatkin on...

    Renkaat tulis 8,5 leveisiin vanteisiin...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by veku View Post
    contin cv5 toimi hyvin E61 535d alla tuossa koossa, ja nykyisen alle tulee nokian R2 245\40-19 ja nämä renkaat oli puoli talvea E61:sen alla ja toimivat myös loistavasti
    Hinta taitaa vain olla noissa jäätävä .

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Laitapa tietoa, jos löydät sopivat itsellänkin haussa koossa 245/40-18".
    contin cv5 toimi hyvin E61 535d alla tuossa koossa, ja nykyisen alle tulee nokian R2 245\40-19 ja nämä renkaat oli puoli talvea E61:sen alla ja toimivat myös loistavasti

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by syncro^^ View Post
    http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=4&item=804


    näitä kattellu mut mikäs rengas koko olis soppeli talveks pitäs siis kitkapyörät saaha
    Laitapa tietoa, jos löydät sopivat itsellänkin haussa koossa 245/40-18".

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied



    näitä kattellu mut mikäs rengas koko olis soppeli talveks pitäs siis kitkapyörät saaha

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    19":lla spacerit näköjään uppoaa. Mulla kanssa camberit niin pystyssä kun saa ja ei puhettakaan, että 10mm spaceri menis raapimatta. Tuossa 275/30/20 renkaassa halkaisija sen verta isompi, että alkaa heti ottamaan kiinni siihen takapuskurin/korin saumassa olevaan "pattiin". Vanne on 10x20" et25. 5mm biltema limpun kanssakin otti kiinni ainakin kuljettajan puolelta...

    Tuo on joka tapauksessa totta, että perä reippaasti madallettuna menee aivan liian löysäksi. Kai ne pussit on niin tyhjätty ja mennään iskarin varassa? :think Löytyisköhän jostain päin maailmaa sopivia lyhyempiä pusseja? Vai paraniskohan tuo pelkästään iskarien vaihdolla?
    Taitaa tuo 19" toimia paremmin E61:ssä . Nyt on ajettu lisää ja toistaiseksi ei ole kertaakaan ottanut vielä takana kiinni . Täytyy testata vielä ajaa kovaa vasemmalle kääntyvään ramppiin / kuoppaan, tuo oikea puoli kun mulla ottaa enemmän kiinni.

    Pussilinkkejä saa laittaa. Onko kellään kokemuksia iskarinvaihdosta reilulla madalluksella?

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Päivitetäänpä tätä. Nelipyöräsäädössä camberit käännettiin niin pystyyn kuin säädöt antoivat myöten ja ovat nyt ohjearvoissa. Piti muuten tukivarsia vaihtaa vain siksi, että pultit olivat aivan jumissa (sahattiin poikki), vaikka tukivarret olivat vielä ehjät .

    Edellä mainitusta johtuen renkaat ottivat entistä enemmän ja pienemmissä kuopissa kaareen kiinni. Tarkkaanottaen takana vanne oli ehkä jopa hieman kaaren yli, mutta rengas kaaren ulkoreunan sisäpuolella.

    No, vaihdoin eilen taakse 12mm spacerit eli ET on nyt 13 ja 3mm tuli siis sisäänpäin. Ainakin alustavan 15km ajon perusteella ei hipsi kaariin enää kiinni, tosin tositestit on vielä tekemättä. Koitan muistaa raportoida tänne.

    Ongelma tässä joka tapauksessa on, että noin matalana takapää ja vielä orkkis M-sport-iskareilla on auttamatta liian löysä ja pehmeä...
    19":lla spacerit näköjään uppoaa. Mulla kanssa camberit niin pystyssä kun saa ja ei puhettakaan, että 10mm spaceri menis raapimatta. Tuossa 275/30/20 renkaassa halkaisija sen verta isompi, että alkaa heti ottamaan kiinni siihen takapuskurin/korin saumassa olevaan "pattiin". Vanne on 10x20" et25. 5mm biltema limpun kanssakin otti kiinni ainakin kuljettajan puolelta...

    Tuo on joka tapauksessa totta, että perä reippaasti madallettuna menee aivan liian löysäksi. Kai ne pussit on niin tyhjätty ja mennään iskarin varassa? :think Löytyisköhän jostain päin maailmaa sopivia lyhyempiä pusseja? Vai paraniskohan tuo pelkästään iskarien vaihdolla?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Jep, mulla on takaa säädetty n. 25mm alaspäin ja edessä H&R -50mm eli alkuperäinen M-sport on varsin matala. Renkaat on 275/30 ja 235/35 19" koossa ja mielestäni näyttää ja toimii erinomaisesti autossa.



    Näin on, sillä mulla on edessä 8½x19 ET 17 ja edessä 10mm spaceri ja on sopivasti kaarella.



    Mitkä coilit sulla on E61:ssä? Mulla on orkkis M-sport iskarit ja takana 10x19 ET 25 ja vanne ottaa kiinni tolppaan. Edes 5mm lätty ei auta. Paikalla on tuolla nyt 15mm spacer eli ET on nyt 10.
    Päivitetäänpä tätä. Nelipyöräsäädössä camberit käännettiin niin pystyyn kuin säädöt antoivat myöten ja ovat nyt ohjearvoissa. Piti muuten tukivarsia vaihtaa vain siksi, että pultit olivat aivan jumissa (sahattiin poikki), vaikka tukivarret olivat vielä ehjät .

    Edellä mainitusta johtuen renkaat ottivat entistä enemmän ja pienemmissä kuopissa kaareen kiinni. Tarkkaanottaen takana vanne oli ehkä jopa hieman kaaren yli, mutta rengas kaaren ulkoreunan sisäpuolella.

    No, vaihdoin eilen taakse 12mm spacerit eli ET on nyt 13 ja 3mm tuli siis sisäänpäin. Ainakin alustavan 15km ajon perusteella ei hipsi kaariin enää kiinni, tosin tositestit on vielä tekemättä. Koitan muistaa raportoida tänne.

    Ongelma tässä joka tapauksessa on, että noin matalana takapää ja vielä orkkis M-sport-iskareilla on auttamatta liian löysä ja pehmeä...
    Last edited by Laku; 16-09-2014, 09:01. Reason: Kirjoitusvirheen korjaaminen

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Paarma78 View Post
    Jep. Ja -35mm nelikkoon tarkoittaa aika prikulleen samankorkuista alustaa kuin takaveto M-Sport alusta.
    Juuri näin. Tuo takaveto M-sportin korkeus oli oma tavoite ja siihen päästiin tällä ratkaisulla.

    Leave a comment:

Working...
X