Originally posted by jjanii
View Post
E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Laita nyt edes 235/35 ja 275/30...Originally posted by jjanii View Postmahtuuko pyörimään e61sen alla 19" 9,5" et 20 ja 11" et 20 rengastuksella 225/35 ja 265/30
alusta msport, tulossa coilit niin tarviiko spaceria heittää väliin?
Eteen saat laittaa coilien kanssa 15mm spacerit.
Leave a comment:
-
mahtuuko pyörimään e61sen alla 19" 9,5" et 20 ja 11" et 20 rengastuksella 225/35 ja 265/30
alusta msport, tulossa coilit niin tarviiko spaceria heittää väliin?
Leave a comment:
-
Orkkis on 245/40-18, kyllä nuo sentin kapeammatkin toimii Ok.Originally posted by nappe74 View PostOnkos tuohon sigun madallettuun E60:iin passeli nastarengaskoko 235/40-18 ??
Kun hakusessa on ollut 245 leveät niinkuin nuo kesärenkaatkin on...
Renkaat tulis 8,5 leveisiin vanteisiin...
Tai järkikoko vois olla 235/45-18 jolloin olis vähän enemmän maavaraa...
Leave a comment:
-
Onkos tuohon sigun madallettuun E60:iin passeli nastarengaskoko 235/40-18 ??
Kun hakusessa on ollut 245 leveät niinkuin nuo kesärenkaatkin on...
Renkaat tulis 8,5 leveisiin vanteisiin...
Leave a comment:
-
contin cv5 toimi hyvin E61 535d alla tuossa koossa, ja nykyisen alle tulee nokian R2 245\40-19 ja nämä renkaat oli puoli talvea E61:sen alla ja toimivat myös loistavastiOriginally posted by Laku View PostLaitapa tietoa, jos löydät sopivat itsellänkin haussa koossa 245/40-18".
Leave a comment:
-
Laitapa tietoa, jos löydät sopivat itsellänkin haussa koossa 245/40-18".Originally posted by syncro^^ View Posthttp://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=4&item=804
näitä kattellu mut mikäs rengas koko olis soppeli
talveks pitäs siis kitkapyörät saaha
Leave a comment:
-
näitä kattellu mut mikäs rengas koko olis soppeli
talveks pitäs siis kitkapyörät saaha
Leave a comment:
-
Taitaa tuo 19" toimia paremmin E61:ssäOriginally posted by ///THe View Post19":lla spacerit näköjään uppoaa. Mulla kanssa camberit niin pystyssä kun saa ja ei puhettakaan, että 10mm spaceri menis raapimatta. Tuossa 275/30/20 renkaassa halkaisija sen verta isompi, että alkaa heti ottamaan kiinni siihen takapuskurin/korin saumassa olevaan "pattiin". Vanne on 10x20" et25. 5mm biltema limpun kanssakin otti kiinni ainakin kuljettajan puolelta...
Tuo on joka tapauksessa totta, että perä reippaasti madallettuna menee aivan liian löysäksi. Kai ne pussit on niin tyhjätty ja mennään iskarin varassa? :think Löytyisköhän jostain päin maailmaa sopivia lyhyempiä pusseja? Vai paraniskohan tuo pelkästään iskarien vaihdolla?
. Nyt on ajettu lisää ja toistaiseksi ei ole kertaakaan ottanut vielä takana kiinni
. Täytyy testata vielä ajaa kovaa vasemmalle kääntyvään ramppiin / kuoppaan, tuo oikea puoli kun mulla ottaa enemmän kiinni.
Pussilinkkejä saa laittaa. Onko kellään kokemuksia iskarinvaihdosta reilulla madalluksella?
Leave a comment:
-
19":lla spacerit näköjään uppoaa. Mulla kanssa camberit niin pystyssä kun saa ja ei puhettakaan, että 10mm spaceri menis raapimatta. Tuossa 275/30/20 renkaassa halkaisija sen verta isompi, että alkaa heti ottamaan kiinni siihen takapuskurin/korin saumassa olevaan "pattiin". Vanne on 10x20" et25. 5mm biltema limpun kanssakin otti kiinni ainakin kuljettajan puolelta...Originally posted by Laku View PostPäivitetäänpä tätä. Nelipyöräsäädössä camberit käännettiin niin pystyyn kuin säädöt antoivat myöten ja ovat nyt ohjearvoissa. Piti muuten tukivarsia vaihtaa vain siksi, että pultit olivat aivan jumissa (sahattiin poikki), vaikka tukivarret olivat vielä ehjät
.
Edellä mainitusta johtuen renkaat ottivat entistä enemmän ja pienemmissä kuopissa kaareen kiinni. Tarkkaanottaen takana vanne oli ehkä jopa hieman kaaren yli, mutta rengas kaaren ulkoreunan sisäpuolella.
No, vaihdoin eilen taakse 12mm spacerit eli ET on nyt 13 ja 3mm tuli siis sisäänpäin. Ainakin alustavan 15km ajon perusteella ei hipsi kaariin enää kiinni, tosin tositestit on vielä tekemättä. Koitan muistaa raportoida tänne.
Ongelma tässä joka tapauksessa on, että noin matalana takapää ja vielä orkkis M-sport-iskareilla on auttamatta liian löysä ja pehmeä...
Tuo on joka tapauksessa totta, että perä reippaasti madallettuna menee aivan liian löysäksi. Kai ne pussit on niin tyhjätty ja mennään iskarin varassa? :think Löytyisköhän jostain päin maailmaa sopivia lyhyempiä pusseja? Vai paraniskohan tuo pelkästään iskarien vaihdolla?
Leave a comment:
-
Päivitetäänpä tätä. Nelipyöräsäädössä camberit käännettiin niin pystyyn kuin säädöt antoivat myöten ja ovat nyt ohjearvoissa. Piti muuten tukivarsia vaihtaa vain siksi, että pultit olivat aivan jumissa (sahattiin poikki), vaikka tukivarret olivat vielä ehjätOriginally posted by Laku View PostJep, mulla on takaa säädetty n. 25mm alaspäin ja edessä H&R -50mm eli alkuperäinen M-sport on varsin matala. Renkaat on 275/30 ja 235/35 19" koossa ja mielestäni näyttää ja toimii erinomaisesti autossa.
Näin on, sillä mulla on edessä 8½x19 ET 17 ja edessä 10mm spaceri ja on sopivasti kaarella.
Mitkä coilit sulla on E61:ssä? Mulla on orkkis M-sport iskarit ja takana 10x19 ET 25 ja vanne ottaa kiinni tolppaan. Edes 5mm lätty ei auta. Paikalla on tuolla nyt 15mm spacer eli ET on nyt 10.
.
Edellä mainitusta johtuen renkaat ottivat entistä enemmän ja pienemmissä kuopissa kaareen kiinni. Tarkkaanottaen takana vanne oli ehkä jopa hieman kaaren yli, mutta rengas kaaren ulkoreunan sisäpuolella.
No, vaihdoin eilen taakse 12mm spacerit eli ET on nyt 13 ja 3mm tuli siis sisäänpäin. Ainakin alustavan 15km ajon perusteella ei hipsi kaariin enää kiinni, tosin tositestit on vielä tekemättä. Koitan muistaa raportoida tänne.
Ongelma tässä joka tapauksessa on, että noin matalana takapää ja vielä orkkis M-sport-iskareilla on auttamatta liian löysä ja pehmeä...
Leave a comment:
.
Leave a comment: