E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Matson^
    replied
    tupla

Leave a comment:

• nappe74
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Riippuu alustasta.
    Kiintee tolppa + jouset / hr coilit / bc coilit > 9,5"
    Kw:n coilit / tatexnixnaxpox coilit / jne muut > 8,5" (max max 9")

= Jääkö jousi ja/tai säätömutteri renkaan tai jopa vanteen taakse tähän tapaan, jolloin pakettia pitää ottaa ainakin sen tuuman verran ulos.
    Kuvassa siis 19", 8,5" levee et12, 245-renkaalla ja KW:n street comfortilla. Maalit jo lähtee jousesta, mutta ei haittaa.
    Kiinteä tolppa+jouset tossa on...

Onko 10" liian leveä spacereiden kanssa??

Leave a comment:

• Matson^
    replied
    Riippuu alustasta.
    Kiintee tolppa + jouset / hr coilit / bc coilit > 9,5"
    Kw:n coilit / tatexnixnaxpox coilit / jne muut > 8,5" (max max 9")

= Jääkö jousi ja/tai säätömutteri renkaan tai jopa vanteen taakse tähän tapaan, jolloin pakettia pitää ottaa ainakin sen tuuman verran ulos.
    Kuvassa siis 19", 8,5" levee et12, 245-renkaalla ja KW:n street comfortilla. Maalit jo lähtee jousesta, mutta ei haittaa.
    Last edited by Matson^; 09-10-2014, 09:12.

Leave a comment:

• nappe74
    replied
    Hox !! Mikäs on maksimi vanteen leveys eteen, reilusti madallettuun E60:iin??

Hakusessa on 20" concave-vanne ja saisi olla edessäkin mahd. leveä kun kapeissa tahtoo concave jäädä niin pieneksi !!

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by t-o-m-i View Post
    Kumpaakos kokoa suosittelisitte e61 530D xd -08 alle talvirenkaiksi 225/45/18 vai 245/40/18. Kehässä ei taida olla merkittäviä eroja. Rengasliike suositteli kapeampaa, mutta sattuiko heillä olemaan niitä vain enemmän varastossa? Kummatkohan renkaat toimisi autossa paremmin hankookin w419 vai hakka 8?

Heh, kumpi mahtaa toimia paremmin, ylivoimainen testivoittaja vai keskitason rengas

Joku vanha jäärä varmaan suosittelee tuota kapeampaa, mutta kyllähän tuolla leveämmällä tulee tukevampi ajettavuus. Pehmeällä pinnalla pito kapeassa parempi. Se on ihan makuaisia mitä haluaa.

Leave a comment:

• t-o-m-i
    replied
    Kumpaakos kokoa suosittelisitte e61 530D xd -08 alle talvirenkaiksi 225/45/18 vai 245/40/18. Kehässä ei taida olla merkittäviä eroja. Rengasliike suositteli kapeampaa, mutta sattuiko heillä olemaan niitä vain enemmän varastossa? Kummatkohan renkaat toimisi autossa paremmin hankookin w419 vai hakka 8?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Samaa mieltä kuin Punisherikin. Ei sovi ongelmitta pyörimään reilusti madalletussa. 245/45/18 on viel noin 5mm halkaisijaltaan isompi kuin esim. mulla olevat 235/35/20 & 275/30/20 kesäkumit. Kurkkaappa varsin hallilla miten lähelle sisälokareita ne menee. Pari kertaa olen saanut kevyesti hipsimään kiinnikkin... ja aika samoilla korkeuksilla taitaa sun auto olla kuin mullakin.
    Jepujee. Vertaillaanko tänään? Oon tänään tallilla iltasella. Voi tuota korkeuseroakin vertailla.

Leave a comment:

• BmwPunisher
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Tarkoitat varmaan edessä? Spacereista puhuin ainoastaan taakse. Edessä ei ole kyllä ylimääräistä tilaa madallettuna ja varmasti kerää lunta väliin.

Edit: Noin paljon madallettuun en itse lähtisi laittamaan noin korkeita. En tuota etupäätä ajatellut.
    Juu tarkoitin etupäätä.. itsellä oli takana tuolla rengastuksella ja reilulla madalluksella 15mm spaceri myös eikä takapää olekaan se ongelma..

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Itsellä juuri tuon kokoinen rengastus ja sama m-sportin vakio vanne viime talvena m-sport jousilla ei ongelmia mutta kun laittoi eibachit nii rupes hipsimään sisälokareihin ja lumea keräs helpolla kaaret täyteen myös..

Tarkoitat varmaan edessä? Spacereista puhuin ainoastaan taakse. Edessä ei ole kyllä ylimääräistä tilaa madallettuna ja varmasti kerää lunta väliin.

Edit: Noin paljon madallettuun en itse lähtisi laittamaan noin korkeita. En tuota etupäätä ajatellut.
    Last edited by bemu2000; 07-10-2014, 09:03.

Leave a comment:

• ///THe
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mahtuuko 245/45-18" nastarengas vanteella 8x18" ET20 pyörimään reilusti madalletun E61:n alla? Edessä H&R -50mm ja takana reilusti myös madallettu.
    Samaa mieltä kuin Punisherikin. Ei sovi ongelmitta pyörimään reilusti madalletussa. 245/45/18 on viel noin 5mm halkaisijaltaan isompi kuin esim. mulla olevat 235/35/20 & 275/30/20 kesäkumit. Kurkkaappa varsin hallilla miten lähelle sisälokareita ne menee. Pari kertaa olen saanut kevyesti hipsimään kiinnikkin... ja aika samoilla korkeuksilla taitaa sun auto olla kuin mullakin.

Leave a comment:

• BmwPunisher
    replied
    Ok, kiitos, hyvä tietää. Kumma kun muistelen, että jossain topikissa joku kirjoitti ihan päinvastaista :think.
    Minä olen ainakin kirjoittanut niin kuin yllä kirjoitin nytkin..

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Helposti, menee vaikka 10-15mm spacerikin.
    Ok, kiitos, hyvä tietää. Kumma kun muistelen, että jossain topikissa joku kirjoitti ihan päinvastaista :think.

Leave a comment:

• BmwPunisher
    replied
    Mahtuuko 245/45-18" nastarengas vanteella 8x18" ET20 pyörimään reilusti madalletun E61:n alla? Edessä H&R -50mm ja takana reilusti myös madallettu.
    Itsellä juuri tuon kokoinen rengastus ja sama m-sportin vakio vanne viime talvena m-sport jousilla ei ongelmia mutta kun laittoi eibachit nii rupes hipsimään sisälokareihin ja lumea keräs helpolla kaaret täyteen myös..

Leave a comment:

• bemu2000
    replied

Helposti, menee vaikka 10-15mm spacerikin.

Leave a comment:

• Laku
    replied

Leave a comment:

Working...
X