onko muut käyttäneet minkä merkkisiä nastarenkaita ja minkä levyisiä ja profiilia 18"? pitäisi ite tällä viikolla tilata renkaat ja vähän auki vielä mitkä tilaan :think
Michelinit on alla jo ja koossa 245/40 .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Juuri auto renkaan vaihdossa, ja 225/45/18 hankook w419 nasta tulossa alle. Saa nähä pysyykö sillä tiellä, mutta hinta houkutteli ostopäätöksen tekemiseen.
Mahtuukohan pyörimään ilman ongelmia ja muutoksia? Vanteet 8.5 ja 9.5 et 35 ja 19 on nuo vanteet. Renkaat 245/40r19 ja 255/40r18. Ja talvirenkaat on nuo.
Mahtuukohan pyörimään ilman ongelmia ja muutoksia? Vanteet 8.5 ja 9.5 et 35 ja 19 on nuo vanteet. Renkaat 245/40r19 ja 255/40r18. Ja talvirenkaat on nuo.
Ensinnäkin mihin malliin noi olisi menossa (takatuuppari vai nelikko)?Jos nuo ilmoittamasi rengaskoot pitää paikkansa,niin aika erikoinen valinta.Näppishäiriö?
Ensinnäkin mihin malliin noi olisi menossa (takatuuppari vai nelikko)?Jos nuo ilmoittamasi rengaskoot pitää paikkansa,niin aika erikoinen valinta.Näppishäiriö?
Talvirenkaat nyt 245/40/18. Vanteet edessä 8,5 ja takana 9,5 . Taakse pitäisi hankkia uudet kumit. Mikä olisi sopiva koko vai hankinko saman kokoiset ja venytän vanteelle?
Talvirenkaat nyt 245/40/18. Vanteet edessä 8,5 ja takana 9,5 . Taakse pitäisi hankkia uudet kumit. Mikä olisi sopiva koko vai hankinko saman kokoiset ja venytän vanteelle?
275/35R18 olisi ns. Oikea koko. Itse laittaisin kylläkin tuollaisen 245/40 renkaan suorilta taaksekin.
275/35R18 olisi ns. Oikea koko. Itse laittaisin kylläkin tuollaisen 245/40 renkaan suorilta taaksekin.
Edelliset talvirenkaat(taka) kuluivat keskeltä viime "talven" aikana aika voimakkaasti. Reunat on hyvässä kunnossa. Rengaspaineet takarenkaissa oli n.3kiloa. mietin vaan sitä että johtuiko kuluminen juuri siitä että rengas on venytetty leveälle vanteelle vai oliko vika lumettoman talven? Mutta miks se kukui pelkästään keskeltä?
Edelliset talvirenkaat(taka) kuluivat keskeltä viime "talven" aikana aika voimakkaasti. Reunat on hyvässä kunnossa. Rengaspaineet takarenkaissa oli n.3kiloa. mietin vaan sitä että johtuiko kuluminen juuri siitä että rengas on venytetty leveälle vanteelle vai oliko vika lumettoman talven? Mutta miks se kukui pelkästään keskeltä?
Onko aurauskulmia koska viimeksi tarkastettu? En välttämättä pitäisi ihan noin kovia paineita talvirenkailla. Joku 2,6 luulisi jo riittävän, kun ei kyseessä kuitenkaan ole ihan narukumit. :think
10.10. -13 ja sitten 25.5.-14. Molemmillan kerroilla vaihdettu joku nivel, joka vaatii nelipyöräsuuntauksen. Sekin on käynyt mielessä, että olisiko juuri tuo rengaspaine ollut se tekijä, jonka takia kuluminen on ollut noin keskellä.
10.10. -13 ja sitten 25.5.-14. Molemmillan kerroilla vaihdettu joku nivel, joka vaatii nelipyöräsuuntauksen. Sekin on käynyt mielessä, että olisiko juuri tuo rengaspaine ollut se tekijä, jonka takia kuluminen on ollut noin keskellä.
Niin kauan kuluu keskeltä kun painetta on liian vähän.. eli lisää vaan. Itse ajellu 3,4-3,6 kilon paineilla talvipyörillä (18-20"), kesällä pari kymmenystä vähemmän ja tasan kuluu.
Minkälaisia paineita olette pitäneet etu- vs. takapyörillä?
Manuaali (e61 LCI, 523i) ohjeistaa noin 0.5 barin eroon, 2.1 eteen ja 2.6 taakse, mutta rengasliike sanoi, että sama paine vaan joka paikkaan. Kehoittivat lisäksi ylittämään selvästi manuaalin ohjeen.
Itse järkeilin, että tuo ero liittyy takapainoiseen painojakaumaan, jonka vuoksi takana olisi hyvä olla enemmän.
Minkälaisia paineita olette pitäneet etu- vs. takapyörillä?
Manuaali (e61 LCI, 523i) ohjeistaa noin 0.5 barin eroon, 2.1 eteen ja 2.6 taakse, mutta rengasliike sanoi, että sama paine vaan joka paikkaan. Kehoittivat lisäksi ylittämään selvästi manuaalin ohjeen.
Itse järkeilin, että tuo ero liittyy takapainoiseen painojakaumaan, jonka vuoksi takana olisi hyvä olla enemmän.
Edessä 3,1 ja takana 3,3. Yleensä aina pitänyt Bemuissa tuon 0,2 paine-eron etu ja taka-akselin välillä.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Niin kauan kuluu keskeltä kun painetta on liian vähän.. eli lisää vaan. Itse ajellu 3,4-3,6 kilon paineilla talvipyörillä (18-20"), kesällä pari kymmenystä vähemmän ja tasan kuluu.
Pitäneen ostaa taakse uudet rattaa ja nostaa painetta tuonne 3,5 kiloon. Olitko muuten se sinä, joka oli taannoin Järven Antin pajalla, ku kävin EGR jäähdytintä poistamassa? Auto pihassa oli ainakin samanlainen.
Comment