memebuy23buy

E61 etupään kolinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Mulla ärsyttävää lopinaa tilanteessa, kun vain toinen pyörä tipahtaa jonnekin monttuun tai muuhun maastonmuotoon. Jos molemmat pyörät tulee esim hidastetöyssyyn samaan aikaan niin ei kuulu lopinaa. Jos menee vinottain niin aivan järkyttävä lopina. Voiko kallistuksenvakaajan puslat aiheuttaa tätä? Koiranluut (OEM) vaihdettu 50tkm sitten eivätkä ne vieneet tätä lopinaa silloin pois.

    Lisäksi mukulakivillä ajaessa kuuluu sellainen naksunta kun hidastaa vauhtia.
    Epäilen että tämä voisi olla erillinen vika. Sama naksunta kuuluu kun ajaa kovalla vauhdilla tasaiseen kaarteeseen. Kuuluu silloin sellaisena tasaisena naksahteluna. :think

    Ärsyttää kun auto muuten iskussa mutta alustasta tulee ikäviä ääniä.
    Eli vaihdettua on jo:
    -Koiranluut
    -Iskarit+yläpäät
    -ulommat raidetangonpäät
    -Etummaisten tukivarsien puslat (reaktiotangoiksi näitä kai kutsutaan?)

    Jos joku alustatohtori on joku kerta halukas koeajamaan ja esittämään näkemyksensä uudenmaan alueella niin voisin päästää rattiin.
    Auto ilmaan ja tutkimaan missä väljää. Voisi hyvinkin olla kallistuksen vakaajan runkokumit. Ellei itse halua tutkia, niin eiköhän joku BMW:n hyvin tunteva paja nuo melko nopeasti nosturilla tarkasta.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Mulla ärsyttävää lopinaa tilanteessa, kun vain toinen pyörä tipahtaa jonnekin monttuun tai muuhun maastonmuotoon. Jos molemmat pyörät tulee esim hidastetöyssyyn samaan aikaan niin ei kuulu lopinaa. Jos menee vinottain niin aivan järkyttävä lopina. Voiko kallistuksenvakaajan puslat aiheuttaa tätä? Koiranluut (OEM) vaihdettu 50tkm sitten eivätkä ne vieneet tätä lopinaa silloin pois.

    Lisäksi mukulakivillä ajaessa kuuluu sellainen naksunta kun hidastaa vauhtia.
    Epäilen että tämä voisi olla erillinen vika. Sama naksunta kuuluu kun ajaa kovalla vauhdilla tasaiseen kaarteeseen. Kuuluu silloin sellaisena tasaisena naksahteluna. :think

    Ärsyttää kun auto muuten iskussa mutta alustasta tulee ikäviä ääniä.
    Eli vaihdettua on jo:
    -Koiranluut
    -Iskarit+yläpäät
    -ulommat raidetangonpäät
    -Etummaisten tukivarsien puslat (reaktiotangoiksi näitä kai kutsutaan?)

    Jos joku alustatohtori on joku kerta halukas koeajamaan ja esittämään näkemyksensä uudenmaan alueella niin voisin päästää rattiin.
    Last edited by E39Fin; 14-07-2016, 10:09.

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan et kääntäessä kolahtaa joku ja se tuntuu rattiin,ihan kuin ohjausakseli kolahtaisi. Välillä tuntuu että kolahtaisi jostain ratin ja tulipellin välistä. Auto e61 lci aktiiviohjauksella...
    Oletko kokeillut vaihdelaatikon alla olevaa peltiä, joka on pulteilla kiinni? Itsellä oli sen pultit löysät ja napsui käänntäessä :think Eli pohjamuovi vain pois ja se alumiinipellin kireys

    Leave a comment:


  • Märde
    replied
    Joo olen lueskellu tuosta täältä foorumilta ja olihan niitä muillaki menny muttei vissiin mitenkään tosi yleistä ole? Kl varaosilta hinta oli 450€ joka tuntu aika kovalta. Pitää katella ja kuulostella muuttuuko se tuosta mihin suuntaan tuo kolina...

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Originally posted by Märde View Post
    Täällä kans kuulu jännää kolinaa/kuminaa keulasta ja vikaa etittiin vaikka mistä. Keulassa oli kaikki timmissä kunnossa koiranluut vasta vaihettu yms yms... vika löyty rattiakselin ristikkonivelestä. Normaalissa ajossa ei kuulu mtään mutta hitaassa vauhdissa ja käännellessä kumahtelee jännästi.
    Näitä ei vissiin pahemmin ole menny? Ja autona siis -06 preface e60 197tkm mittarissa.��
    Kyllä tuosta viasta on ollut puhe ja tältä foorumilta löytyy muitakin joilla on sama vika. Muutamat joita vika häirinnyt riittävästi ovat vaihtaneet/vaihdattaneet rattiakselin. Olikohan alkup. osa uutena jotain 300e luokkaa, työt päälle.

    Ajoittain spray vaseliinin ruiskiminen rattiakseliin ja hammastangon yhtymäkohtaan ja rattiakselin niveleen on vähentänyt tuota naksumista, mutta ei sinänsä tietenkään korjaa vikaa eikä lopullisesti poista ongelmaa.

    Itsellä sama oire, mutta en ole asialle tehnyt mitään pl. vaseliinitempun...

    Leave a comment:


  • Märde
    replied
    Täällä kans kuulu jännää kolinaa/kuminaa keulasta ja vikaa etittiin vaikka mistä. Keulassa oli kaikki timmissä kunnossa koiranluut vasta vaihettu yms yms... vika löyty rattiakselin ristikkonivelestä. Normaalissa ajossa ei kuulu mtään mutta hitaassa vauhdissa ja käännellessä kumahtelee jännästi.
    Näitä ei vissiin pahemmin ole menny? Ja autona siis -06 preface e60 197tkm mittarissa.🤔

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan et kääntäessä kolahtaa joku ja se tuntuu rattiin,ihan kuin ohjausakseli kolahtaisi. Välillä tuntuu että kolahtaisi jostain ratin ja tulipellin välistä. Auto e61 lci aktiiviohjauksella...
    Mulla on samanlaista oiretta. En ole tutkinut ainakaan vielä sen kummemmin.

    E61 pre-LCI myös aktiiviohjauksella.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan et kääntäessä kolahtaa joku ja se tuntuu rattiin,ihan kuin ohjausakseli kolahtaisi. Välillä tuntuu että kolahtaisi jostain ratin ja tulipellin välistä. Auto e61 lci aktiiviohjauksella...

    Leave a comment:


  • Hartza69
    replied
    Kyseessä E60 -05. Etupäästä tulee outo kolina. Tämä ilmenee ainostaan lämpöisillä keleillä ja alkaa kuulumaan vasta kun on jonkun verran ajettu. Kuullostaa siltä suurinpiirtein et jotain olis irti. Kuuluu eniten hitaasti ajettaessa. Osaisko kukaan vinkata, mistä moinen voisi johtua?

    Leave a comment:


  • MazterI
    replied
    Ei ole ollut huollossa pitkään aikaan, eli ei ole tehty mitään sen kummempaa. Iskarit tosiaan vaihdoin talvella, mutta siitäkon on se ++5000 kilsaa. KOiranluut on aina mulla aiemmin oireilleet kolinana montuissa ihan suoraankin ajettaessa, mutta ne on kyllä semmoista kulutustavaraa että voisi ne lämpimikseen vaihtaa.

    Mystinen tuo vähän on, eilen illasta en saanut ääntä toistumaan mitenkään vaikka kuinka linkussa koitin pihassa pyöriä... Pitänee vaan odotella mistä ääntä alkaa enemmän kuulumaan ja olla tyytyväinen kun mitään ei nyt kuulu

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Originally posted by MazterI View Post
    Jatketaanpas samaa ketjua kun tätä tuli tavailtua: kyseessä on siis E60 mutta samaa kamaahan nää nokasta on. Pari päivää sitten kuului ihme kolahduksia pari kun parkkikselta lähdin tosi hitaasti ajamaan ratti ihan linkussa. Asia unohtui, kunnes ennen eilistä Helsingin keikkaa tein tiukan käännöksen pihamalla ja sama toistui.

    Normiajossa ei kuulu mitää, ei paukkeita montuissa tasaisella tms. Kokeilin nostaa etupäätä ylös ja väljyyttä ei tunnu renkaasta kummaltakaan puolelta. Epäilin nimittäin ensin etupyörän laakeria, koska ääni toistuu tasaisesti pyörimisen mukaan ja käännyttäessä vaan vasemmalle. Mutta eikö tämän pitäisi väljyytenä tuntua?

    Autolla on ajettu tuo melkeen 200tkm, ja pari kuukautta sitten vaihdoin iskarit ja yläpäät. Sen jälkeen ei ole kolinoita kuulunut. Katsastuksessa about kuukausi sitten ei mitään moitteita. Ideoita vai lisää rempomista?
    Mulla kolisi koiranluut edessä kaikista pahiten kun ajoi pyörät linkussa tai täysin käännettynä terävistä montuista pienillä nopeuksilla. Kokeile niitä nyt vaikka ensimmäiseksi
    Jos vaihdat itse niin varmista, että tulee tarpeeksi kireelle. Olen saanut uuden koiranluun kolisemaan kun en pistänyt tarpeeksi newtoneita.
    Last edited by Petsku333; 01-06-2016, 17:40.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Onko auto ollut huollossa? Jos on,niin onkohan konehuoneesta poikittaistuet ( http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=51_5152 ) kiristetty molemmista päistä kunnolla? Osanum.1.

    Tosin nämä ei ole riippuvaisia pyörien pyörimisnopeudesta.

    Leave a comment:


  • MazterI
    replied
    Jatketaanpas samaa ketjua kun tätä tuli tavailtua: kyseessä on siis E60 mutta samaa kamaahan nää nokasta on. Pari päivää sitten kuului ihme kolahduksia pari kun parkkikselta lähdin tosi hitaasti ajamaan ratti ihan linkussa. Asia unohtui, kunnes ennen eilistä Helsingin keikkaa tein tiukan käännöksen pihamalla ja sama toistui.

    Normiajossa ei kuulu mitää, ei paukkeita montuissa tasaisella tms. Kokeilin nostaa etupäätä ylös ja väljyyttä ei tunnu renkaasta kummaltakaan puolelta. Epäilin nimittäin ensin etupyörän laakeria, koska ääni toistuu tasaisesti pyörimisen mukaan ja käännyttäessä vaan vasemmalle. Mutta eikö tämän pitäisi väljyytenä tuntua?

    Autolla on ajettu tuo melkeen 200tkm, ja pari kuukautta sitten vaihdoin iskarit ja yläpäät. Sen jälkeen ei ole kolinoita kuulunut. Katsastuksessa about kuukausi sitten ei mitään moitteita. Ideoita vai lisää rempomista?

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Totta. Mulla tuli se virhe tehtyä että viime vuonna kun laittoi eteen ison nipun orkkispuslia sekä koiranluita niin en samalla vaihtanut raidetangonpäitä enkä kallistuksenvakaajan puslia vaikka ois pieni lisävaiva (ja lisäsumma) ollut. Ei noita 35tkm ajettuja orkkisosia viitti ruveta jo nyt uusiin vaihtamaan niin täytyy vaihtaa niitä mitä jäi silloin tekemättä..

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Tekis mieli tehdä temppu että laittais koko alustan kaikki puslat yms uusiks mutta meneehän siihenkin sitten taas touhutonni.
    ...Mutta silti se on ihan fiksu veto jos autossa alkaa olla 200tkm lähestyvä mittarilukema. Ei tartte sen jälkeen kuluttaa iltojansa täällä foorumilla arpomassa kollektiivin kanssa seuraavaa kolinan lähdettä. Ja se tonni menee jokatapauksessa johonkin muuhun älyttömään. Ei se lompakkoon jää koskaan ihaitavaksi...

    Nykyisen E61:n tapauksessakin pistin vuosi sitten koko keulan 100% uusiksi ja nyt on mukava ajella kun mistään ei kuulu minkäänlaista ylimääräistä pauketta, napsahdusta tai kolahdusta vaikka millaiseen monttuun ajaisi. Siltikin vaikka alla on suht. tiukka Konin Sport-jousitus.

    Leave a comment:

Working...
X