Originally posted by Juggie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 etupään kolinat
Collapse
X
-
Originally posted by HV530XD View PostTunkkaa rengas ilmaan, laita sormi kierrejouselle ja pyöritä rengasta reippaasti. Jos laakeri on pahasti kulunut, niin jousessa tuntuu selvää tärinää. Vertaa ehjään puoleen ja huomaat eron.
Pitääpä koettaa uudestaan noin tunnustelemalla
Comment
-
-
E61 rattia käännellessä kuuluu vinkuna, melkein kun kuivalla kumilastalla pyyhkis ikkunaa. Mikähän tämän aiheuttaa?
ÄÄNINÄYTE VIDEOLLA
F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by Weuli View PostE61 rattia käännellessä kuuluu vinkuna, melkein kun kuivalla kumilastalla pyyhkis ikkunaa. Mikähän tämän aiheuttaa?
ÄÄNINÄYTE VIDEOLLA
https://youtu.be/li2S4n-MOHQ
Vaihdoin redlinen tehostinnesteet huuhtelemalla niin äänet loppui.
Comment
-
-
Mistäs seuraavaksi lähtisi kolinaa etsimään. Autoon vaihdettiin iskarin yläpäät, iskarit, jouset, koiranluut, alatukivarret, reaktiotangot ja ulompi/sisempi raidetangonpää.
Kallistuksenvakaajan kumit on vaihdettu noin puoli vuotta sitten. Olisiko ne voinut mennä jo entiseksi tuossa ajassa? Kun oli toinen koiranluu poikki ja toinen iskari ihan loppu?
Mites itse raidetanko?
Kasaus kämmi? Rikat iskareihin meni oikeinpäin.
Jotain muuta?
Ja kaikki osat on lemförder/Sachs
Ja auto menee nyt tasasella pinnalla kun juna. Hiekkatie tai mukulakatu niin kuskin puolelta kuuluu.Last edited by marsep; 15-04-2015, 20:07.E61 535d -05 "377/747"
ex. E38 728 -97
Comment
-
-
Originally posted by marsep View PostMistäs seuraavaksi lähtisi kolinaa etsimään. Autoon vaihdettiin iskarin yläpäät, iskarit, jouset, koiranluut, alatukivarret, reaktiotangot ja ulompi/sisempi raidetangonpää.
Kallistuksenvakaajan kumit on vaihdettu noin puoli vuotta sitten. Olisiko ne voinut mennä jo entiseksi tuossa ajassa? Kun oli toinen koiranluu poikki ja toinen iskari ihan loppu?
Mites itse raidetanko?
Kasaus kämmi? Rikat iskareihin meni oikeinpäin.
Jotain muuta?
Ja kaikki osat on lemförder/Sachs
Ja auto menee nyt tasasella pinnalla kun juna. Hiekkatie tai mukulakatu niin kuskin puolelta kuuluu.
Kun vaihdettiin raidetangonpäät niin tsekattiinko mahdollinen hammastangon väljyys?
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostNyt on kyllä pakko sanoa hieman eriävä mielipide. Tällä hetkellä itsellä alla 61:nen xd todella tikissä olevalla vakioalustalla. Ja se kyllä pesee suuntavakauden ja ajettavuuden kannalta nuo edellämainitsemasi.
Viimesen puolenvuoden aikana on tullu koettua toisiks uusin V70(lähes uusi), Uusin SuperB, Uusin Octavia, Uusin Mondeo sekä erinäinen määrä uusia Nissaneita, Pösöjä ja ikäväkyllä jopa pari Kiaa (näitä viimesiä nyt ei voi edes verrata millään tavalla). Kaikkia noita V70, SuperB, Octavia, Mondeo, on joutunu "ajamaan" ihan eri tavalla kun tätä 61:stä.
En tiedä onko mun perse vaan tehty takavetoselle (ei homolla tavalla) vai mikä on, mutta yksikään etuvetonen ei mun käsiin tunnu niin suuntavakaalta ja vähemmän "ajoa" tarvitsevalta kun about -04< isot BMW:t. Kunhan alustat on kunnossa, eikä teini madallettu.
Tähän kun lisätään BMW:n "kiksikerroin", ni mun päätä on todella hankala tällä hetkellä saada käännettyä minkään muun merkin tuotteisiin...Just ton takia -14 Insignia myynnissä.
Last edited by Kössi745; 20-04-2015, 08:23.518D -20
+ 10 edellistä bemuu
+ 2 bemu mopoo
Comment
-
-
Originally posted by Juggie View PostKyllä minä sitä jo ilmassa pyörittelin, mutta en siinä kovin isoa ääntä huomannut.
Pitääpä koettaa uudestaan noin tunnustelemalla
Nuo hiljaisessa vauhdissa kuuluvat äänet hävisi, mutta motarilla edelleenkin kuuluu vähänkin oikealla käännettäessä tympeä jurina.
Voisiko tuo olla jotenkin ohjausvaihteeseen liittyvä juttu?
Tässä ei ole mitään active stearingia, mutta onko noissa normaalisti jotenkin vauhdin mukaan säätyvä tehostus?
Jos siellä on jonkin verran klappia, tai jotenkin muuten vikaa systeemissä, että aiheuttaa vain oikealle käännettäessä jurinaa.
Esim. jos ratin keskiasennossa tehostus menee kokonaan pois päältä ja kun rattia hiemankin kääntää, niin alkaa tehostamaan ja kun ollaan tuon rajamailla, niin aiheuttaisi äänen?
Tämä ihan vaan ajatuksen tasolla, kun en tosiaan yhtään tiedä minkälainen tuo tehostinsysteemi on.
En ole missään päässyt niin kanttailemaan >100km/h vauhdeissa, että pääsisi kuulemaan kuuluuko tuota ääntä jyrkemmin kääntäessä.
Comment
-
-
Originally posted by Juggie View PostVaihdoin äsken FAGin laakerin tuonne ja eipä kaikki äänet lähteneet.
Nuo hiljaisessa vauhdissa kuuluvat äänet hävisi, mutta motarilla edelleenkin kuuluu vähänkin oikealla käännettäessä tympeä jurina.
Voisiko tuo olla jotenkin ohjausvaihteeseen liittyvä juttu?Last edited by Heguli 31; 25-04-2015, 18:09.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostToisen puolen laakeri? Rengas/renkaat kuluneet hampaille?
Rengasko voisi myös tehdä tuollaisen äänen :think
On nuo kyllä kohta kolme vuotta vanhat renkaat...
Edit: eipä taida kuulua renkaista, koska sekä kesä- ja talvirenkailla kuuluu
Comment
-
-
Originally posted by Juggie View PostSe ääni ei kyllä enää yhtään selvemmin voisi kuulua kuskin puolelta, eli epäilen ettei ole pelkääjän puolen laakeri.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMinulla oli vähän vastaavaa ulinaa ex.E39 M5:ssa.Keula ylös ja pyöränlaakereita testailemaan.Toinen puoli "pykälti" jo aivan selvästi,toinen vaikutti ehjälle.Tuo selvästi viallinen vaihdettiin,mutta ääni ei paljoa hiljentynytkään.Vaidettiin vielä tuo ehjän tuntuinen laakeri,niin sitten hiljeni laakerijurinat.
Mietiskelin myös, että tilaisko tällaisen setin iskarin yläpäiden ja kallistuksenvakaajan kumien kanssa:
Comment
-
-
Originally posted by Juggie View PostNiinköhän tuo pitää vielä vaihtaa toistamiseen se toinenkin laakeri...
Mietiskelin myös, että tilaisko tällaisen setin iskarin yläpäiden ja kallistuksenvakaajan kumien kanssa:
http://www.ebay.de/itm/MEYLE-HD-QUER...item4d2956df51
Kysymys: Joskus kolahtelee etupäässä epätasaisuuksilla ja jarrua pumppaillessa tuntuu, että jokin hiukan antaa periksi ja tuntee ratissa. Olisko tuo oire reaktiotankojen tai tukivarsien nivelten löysyydestä? Vaihdettuna tuohon on jo kallistuksenvakaajan kiinnityskumit, raidetangonpäät, koiranluut ja iskarin yläpäät.
Millä lailla oireilee hammastanko, jos siellä väljää?E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View PostMissäköhän voisi vika olla, kun kuskin puoli narisee/kitisee töyssyissä, esim. nopeuden hidasteissa?
Hiljattain vaihdettu: iskarit (Bilstein), jouset (HR), iskarien yläpäänlaakerit (BMW), reaktiotangon puslat (Lemförder muistaakseni tms OEM), raidetangon päät (uloimmat), koiranluut.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment