memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    Ei ole tullut paljon seurattua E60/E61 topiikkeja, joten ehkä helpommin pääsee kärryille kun vaan kysyy..

    Vähän olisi mielessä kyseinen peli hommata bensakoneella ja varmaankin kohtalaisen hyvin varusteltuna. Mihin varusteisiin tässä mallissa kannattaa panostaa? Aktiiviohjaus?

    Onko bensakoneissa jotain suuria eroja, "mikä on paras"? Eli ilmeisesti 525 tai 530. Onko näiden välillä isoa eroa? Vikoja / väännönpuutetta yms.
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • Basillicus
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 153
      • Turku

      Originally posted by JiPe View Post
      Ei ole tullut paljon seurattua E60/E61 topiikkeja, joten ehkä helpommin pääsee kärryille kun vaan kysyy..

      Vähän olisi mielessä kyseinen peli hommata bensakoneella ja varmaankin kohtalaisen hyvin varusteltuna. Mihin varusteisiin tässä mallissa kannattaa panostaa? Aktiiviohjaus?

      Onko bensakoneissa jotain suuria eroja, "mikä on paras"? Eli ilmeisesti 525 tai 530. Onko näiden välillä isoa eroa? Vikoja / väännönpuutetta yms.
      Kaipa nuo varusteet ovat vähän kuskin toiveista kiinni. Yleisen mukavuuden kannalta comfort-penkit ovat ihan ehdottomat, ja pro-hifit myös aika tarpeelliset jos musaa tykkää kuunnella. Vakiopenkit ja vakio-hifit ovat suoraan sanottuna huonot. HUD on aika näppärä ja aika monesta autosta se löytyykin. Aktiivinen cruise olisi kiva, omassa autossa sitä ei valitettavasti ole.

      Useimmista autoista löytyvät tietokoneet M-ASK (vakio, pieninäyttöinen) tai CCC (isompinäyttöinen, pro-navi) ovat vanha-aikaisia ja toimivat hitaasti. 2008 jälkeen tehdyistä voi löytyä CIC joka on modernimpi, en tosin ole itse käyttänyt.

      Ajettavuuden suhteen usein vannotaan dynamic driven ja aktiiviohjauksen nimeen. Tuo DD on kyllä erittäin hyvän tuntuinen jos haluaa kurvailla vähän sporttisemmin. Aktiiviohjaus on ihan näppärä jos pitää pyöritellä paljon parkkipaikoilla tai muuten kaupungissa, muuten en itse ole sen tarpeellisuudesta hirveän vakuuttunut.

      Itse päädyin moottoreiden suhteen siihen, että N53-koneellinen 530i on aika optimi. Tehoja on tarpeeksi, mutta kulutus on samaa luokkaa ellei pienempi kuin M54-koneellisessa 520i:ssä. Myös saman moottorin pienempiin versioihin verrattuna kulutus ei ole paljoa suurempi, joten saman tien voi ostaa sitten tuon tehokkaimman. Näitä ei tosin Suomesta hirveän helpolla löydy, mutta N53 525 voisi olla myös riittävä. 520i on auttamatta liian tuhnu millä tahansa moottorilla. Vikaherkkyydeltään N53 ja N52 taitavat olla aika samaa luokkaa, eli erinäisiä pieniä ongelmia voi olla, M54 taas on luotettavuudeltaan parempi mutta tehojen ja kulutuksen suhteen tosi vanha-aikainen (eli bensaa kuluu mutta auto ei liiku).
      BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
      ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        Originally posted by Basillicus View Post
        Kaipa nuo varusteet ovat vähän kuskin toiveista kiinni.
        Juuri noin.

        Yleisen mukavuuden kannalta comfort-penkit ovat ihan ehdottomat, ja pro-hifit myös aika tarpeelliset jos musaa tykkää kuunnella. Vakiopenkit ja vakio-hifit ovat suoraan sanottuna huonot
        Höpö höpö. Vakiopenkit on hämmästyttävän hyvät ainakin normaalimittaiselle- ja vartaloiselle. Perustereot on kyllä huonot, mutta jo hifit on varsin hyvät. Ei ne tietenkään näille rihannajumputtajille käy, mutta nimenomaan musiikinkuuntelijoille käy hyvin.

        HUD on aika näppärä ja aika monesta autosta se löytyykin.
        HUD ei kyllä ole monessa, mutta hyvä varuste nimenomaan, jos tarvitsee navigaattoria usein.
        Aktiiviohjaus löytyy aika hyvin vanhemmista (2004 - 2007), mutta ihmeekseni facelifteissä se tuntuisi olevan harvinaisempi varuste. Ei hajua miksi. Raidetangon päitä se kyllä syö todella paljon.

        Useimmista autoista löytyvät tietokoneet M-ASK (vakio, pieninäyttöinen) tai CCC (isompinäyttöinen, pro-navi) ovat vanha-aikaisia ja toimivat hitaasti. 2008 jälkeen tehdyistä voi löytyä CIC joka on modernimpi, en tosin ole itse käyttänyt.
        LCI mallin M-ASK ja CCC ovat jo ihan riittävän nopeita. Ok, joku tomtom on hiukan nopeampi, mutta mihin sen säästyneen kolme sekuntia käyttää. :think

        Itse päädyin moottoreiden suhteen siihen, että N53-koneellinen 530i on aika optimi. Tehoja on tarpeeksi, mutta kulutus on samaa luokkaa ellei pienempi ku
        Suurin ongelmahan bensakoneisissa on se, että niitä on myyty n 20%, kun dieseleitä 80%. On hiukan eroa valikoimassa, kun käytettyä ostaa,
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • JiPe
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2548
          • Kuopio

          Originally posted by Basillicus View Post
          Kaipa nuo varusteet ovat vähän kuskin toiveista kiinni. Yleisen mukavuuden kannalta comfort-penkit ovat ihan ehdottomat, ja pro-hifit myös aika tarpeelliset jos musaa tykkää kuunnella. Vakiopenkit ja vakio-hifit ovat suoraan sanottuna huonot. HUD on aika näppärä ja aika monesta autosta se löytyykin. Aktiivinen cruise olisi kiva, omassa autossa sitä ei valitettavasti ole.

          Useimmista autoista löytyvät tietokoneet M-ASK (vakio, pieninäyttöinen) tai CCC (isompinäyttöinen, pro-navi) ovat vanha-aikaisia ja toimivat hitaasti. 2008 jälkeen tehdyistä voi löytyä CIC joka on modernimpi, en tosin ole itse käyttänyt.

          Ajettavuuden suhteen usein vannotaan dynamic driven ja aktiiviohjauksen nimeen. Tuo DD on kyllä erittäin hyvän tuntuinen jos haluaa kurvailla vähän sporttisemmin. Aktiiviohjaus on ihan näppärä jos pitää pyöritellä paljon parkkipaikoilla tai muuten kaupungissa, muuten en itse ole sen tarpeellisuudesta hirveän vakuuttunut.

          Itse päädyin moottoreiden suhteen siihen, että N53-koneellinen 530i on aika optimi. Tehoja on tarpeeksi, mutta kulutus on samaa luokkaa ellei pienempi kuin M54-koneellisessa 520i:ssä. Myös saman moottorin pienempiin versioihin verrattuna kulutus ei ole paljoa suurempi, joten saman tien voi ostaa sitten tuon tehokkaimman. Näitä ei tosin Suomesta hirveän helpolla löydy, mutta N53 525 voisi olla myös riittävä. 520i on auttamatta liian tuhnu millä tahansa moottorilla. Vikaherkkyydeltään N53 ja N52 taitavat olla aika samaa luokkaa, eli erinäisiä pieniä ongelmia voi olla, M54 taas on luotettavuudeltaan parempi mutta tehojen ja kulutuksen suhteen tosi vanha-aikainen (eli bensaa kuluu mutta auto ei liiku).
          Kiitoksia, tämä selkeytti jo melko paljon.

          Varmaan comfort-penkit on kyllä ehdoton omalla kohdalla. Äänentoisto ja Hud:kin kiinnostavat. Vakkaria paljon käyttävänä menisi toki tuo aktiivinenkin. Taitaa vaan jo lähteä lapasesta homma..

          Sehän tuossa konevalinnassa juuri onkin. M54 tuntuisi luotettavammalta, toisaalta kulutus nousee äkkiä niin ylös, että diesel alkaa olla vaihtoehto pienemmän kulutuksen vuoksi. Laskin, että 10tkm vuodessa, niin dieselin pitää kuluttaa 3,5L/100km vähemmän jotta voipi veron maksaa. Eli jos bensa vie sen 10-11, niin 6,5-7,5 on varmaan ihan odotettu arvio dieselille (530d)? Ominaisuuksiltaan itse enempi noista diesel-vehkeistä tykkään, joskaan kilometrejä ei varmaan paljoa yli 10 tule vuoteen.

          No eipä tässä hätä ole, pitää rauhassa tutkailla. Korimalli ja saatavat varusteet kiinnostavat, toisaalta hinta on vielä, varsinkin varustelluissa ja sopivasti ajetuista, korkeahko omalle lompakolle. Harmittavan vähän noita vaan täällä päin liikkuu. Yhtä 530d olen koeajamassa käynyt, kun sopivasti kohdalle osui. Olisi mukava käydä noita bensojakin testaamassa, mitä käytännön eroa on eri koneiden välillä.
          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            Kyllä sporttipenkit ristiseläntuen säädöllä on aika monelle riittävän hyvät,
            kaikkein isoimmille kavereille ne ei tietysti sovi,
            ja Comfortit on liki kaikille paras valinta, mutta ei kannata muuten hyvää yksilöä jättää ottamatta jos siinä on "vain" Sportit...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • JiPe
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2548
              • Kuopio

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Kyllä sporttipenkit ristiseläntuen säädöllä on aika monelle riittävän hyvät,
              kaikkein isoimmille kavereille ne ei tietysti sovi,
              ja Comfortit on liki kaikille paras valinta, mutta ei kannata muuten hyvää yksilöä jättää ottamatta jos siinä on "vain" Sportit...
              Itsellä ei ole kokemuksia bemarin sportti jakkaroista muuta kuin kaverin e34:stä. Siinä ne ovat ainakin pirun kovat ja paikat puutuu kyllä nopeasti. Onko tässä sama ongelma?
              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

              Comment

              • Basillicus
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 153
                • Turku

                Originally posted by jaki View Post
                LCI mallin M-ASK ja CCC ovat jo ihan riittävän nopeita. Ok, joku tomtom on hiukan nopeampi, mutta mihin sen säästyneen kolme sekuntia käyttää. :think
                Navigoinnissa toimii ihan OK, tosin useimmilla on kännykässä nykyään parempi navigaattori. Mutta hitaus häiritsee itseä esim. siinä, että kun tulee puhelu niin se ehtii soida ainakin jotain 4 kertaa ellei enemmän ennen kuin tajuttoman hidas CCC tajuaa että puhelin soi ja antaa mahdollisuuden vastata siihen. Ja käynnistyksen jälkeen pitää odotella useampikin hetki ennenkuin laite on saanut käynnisteltyä kaikki ominaisuudet.
                BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                Comment

                • Basillicus
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 153
                  • Turku

                  Originally posted by JiPe View Post
                  Eli jos bensa vie sen 10-11, niin 6,5-7,5 on varmaan ihan odotettu arvio dieselille (530d)?
                  Riippuu tietty missä ja miten ajaa, mutta mulla on noissa molemmissa sigun vehkeissä ollut pitkän aikavälin kulutus aika tarkalleen sama 8.7-8.9, enkä ole erityisen taloudellisesti yrittänyt ajaa. Arviolta n. 1/4 kaupunkiajoa ja loput motaria.
                  BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                  ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                  Comment

                  • Hakanowitz
                    Newbiemmer
                    • Aug 2014
                    • 2
                    • Varsinais-Suomi

                    Morjensta!

                    Tässä on tullut alkukesästä asti katseltua toista farkkua emännän nykyisen patonkimaan tekeleen tilalle. Itsellä ollut aikaisemmin E39 530dA vuodelta 2000 ja siihen olin kaikin puolin tyytyväinen sen reilun 100tkm aikana jonka sillä päästelin. Ikävä jäi kun luovuin, ajokilometrien vähentyminen syynä.

                    Nyt olis taas tarvetta dieselille ja "hieman" polttelis saada tuollainen E61 530xd kotipihaan naapurien ihmeteltäväksi.

                    Monenmoista juttua olen kuullut ja lukenut (mm. tältä foorumilta) E6x:n luotettavuudesta vielä ilman tuota xDraivia. :think Audia ja Volvoakin on tullut koeajettua/harkittua, mutta taidan olla päästäni vialla kun edelleen se bemari vaan pyörii päässä.

                    Mites, arvon asiantuntijat, uskaltaisko sitä tuollaisella yrittää onneaan?

                    Kilsoja ihan kiitettävästi, mutta taitaa olla huoltohistoria kunnossa kun EUROPlussan siihen antavat. Kuvien perusteella kohtuu hyvännäköinen, ainakin sisustaltaan.

                    Mitä mieltä, uskaltaisitteko itse ostaa?

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      Originally posted by Hakanowitz View Post
                      Kilsoja ihan kiitettävästi, mutta taitaa olla huoltohistoria kunnossa kun EUROPlussan siihen antavat. Kuvien perusteella kohtuu hyvännäköinen, ainakin sisustaltaan.
                      Tä? tuohan myydään vain ilman takuuta yrityksille, eli tavallaan "romuna".
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Hakanowitz View Post
                        Morjensta!

                        Tässä on tullut alkukesästä asti katseltua toista farkkua emännän nykyisen patonkimaan tekeleen tilalle. Itsellä ollut aikaisemmin E39 530dA vuodelta 2000 ja siihen olin kaikin puolin tyytyväinen sen reilun 100tkm aikana jonka sillä päästelin. Ikävä jäi kun luovuin, ajokilometrien vähentyminen syynä.

                        Nyt olis taas tarvetta dieselille ja "hieman" polttelis saada tuollainen E61 530xd kotipihaan naapurien ihmeteltäväksi.

                        Monenmoista juttua olen kuullut ja lukenut (mm. tältä foorumilta) E6x:n luotettavuudesta vielä ilman tuota xDraivia. :think Audia ja Volvoakin on tullut koeajettua/harkittua, mutta taidan olla päästäni vialla kun edelleen se bemari vaan pyörii päässä.

                        Mites, arvon asiantuntijat, uskaltaisko sitä tuollaisella yrittää onneaan?

                        Kilsoja ihan kiitettävästi, mutta taitaa olla huoltohistoria kunnossa kun EUROPlussan siihen antavat. Kuvien perusteella kohtuu hyvännäköinen, ainakin sisustaltaan.

                        Mitä mieltä, uskaltaisitteko itse ostaa?
                        Europlussa? Vaikka sen saisikin niin ei se mitään korvaisi,
                        ei se korvaa 200 tkm jälkeen oikeastaan mitään,
                        käytännössä karkeasti ottaen 100 tkm asti korvatana kohtuu hyvin,
                        150 tkm ajettuna maksat puolet ja kohti 200 tkm korvaus lähenee nollaa...

                        Ei noin paljon ajetun tuomisessa ole mitään järkeä...
                        Last edited by MajorDrake; 27-08-2014, 23:04.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Hakanowitz
                          Newbiemmer
                          • Aug 2014
                          • 2
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Europlussa? Vaikka sen saisikin niin ei se mitään korvaisi,
                          ei se korvaa 200 tkm jälkeen oikeastaan mitään,
                          käytännössä karkeasti ottaen 100 tkm asti korvatana kohtuu hyvin,
                          150 tkm ajettuna maksat puolet ja kohti 200 tkm korvaus lähenee nollaa...

                          Ei noin paljon ajetun tuomisessa ole mitään järkeä...
                          Joo huomasinkin, että tuo Europlus-merkintä puuttui tuosta. Taisi olla siellä BMW Gebrauchtwagenbörsen ilmoituksessa. Jaa siinä on tuollaiset ehdot, niinpä tietysti. Vähän liian hyvältä se vaikuttikin.

                          Eikös tuon tekniikka pääosin ole kestävää sorttia, hyvin huollettuna ainakin? Noilla lukemilla varmaan moni tyyppivika jo korjattuna (kertaalleen)?

                          Mutta joo, taitaapi olla parempi siirtää katse toisiin yksilöihin.

                          Comment

                          • pouri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 370
                            • 06 area

                            Jaa, noitakin alkaa saamaan tuohon hintaan. Onhan tuolla jo ikää ja kilometrejä, mutta jos työkalut pysyy kädessä ettei kaikkea tarvi teettää muualla, niin mikä ettei. Yleiskunto ratkaisee jo noissakin enempi kuin huoltokirja ja kilometrit.

                            Originally posted by Hakanowitz View Post
                            Joo huomasinkin, että tuo Europlus-merkintä puuttui tuosta. Taisi olla siellä BMW Gebrauchtwagenbörsen ilmoituksessa. Jaa siinä on tuollaiset ehdot, niinpä tietysti. Vähän liian hyvältä se vaikuttikin.

                            Eikös tuon tekniikka pääosin ole kestävää sorttia, hyvin huollettuna ainakin? Noilla lukemilla varmaan moni tyyppivika jo korjattuna (kertaalleen)?

                            Mutta joo, taitaapi olla parempi siirtää katse toisiin yksilöihin.
                            Diesel, fuel of satin man

                            Comment

                            • Mikiis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 906
                              • Oulu



                              Tunnustaako joku kenen auto, vai muistanko väärin, että jonkun foorumilaisen.

                              Tai oliko tästä showroomia. Kaveri olis kovasti kiinnostunut:think
                              F11 530d -11
                              E91 -06 320d
                              x2 Tuikut
                              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                              Comment

                              • buksin-1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 4592
                                • Keski-Pohjanmaa

                                Originally posted by Mikiis View Post
                                http://www.nettiauto.com/bmw/530/6611556

                                Tunnustaako joku kenen auto, vai muistanko väärin, että jonkun foorumilaisen.

                                Tai oliko tästä showroomia. Kaveri olis kovasti kiinnostunut:think
                                Tuttu auto eli Santun se on oliko nm. SanttuRepo...
                                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                                SISUSTAT modaukset

                                Comment

                                Working...
                                X