Miksi tuota "vaihteisto muutosta" ei ole kerrottu esim. realoem sivustolla,vaan kaikki laatikot on tuolla ilmoitettu GA6HP19Z merkinnällä?Vai eikö BMW:llä olla muka asiasta tietoisia?
ED: Tosin joillain ulkomaisilla sivustoilla kirjoitellaan vähän samanlaista,kuin tuo sinun kirjoituksesi.
Voihan se olla, että vanha varasto on lyöty ensin kiinni. 2007 ZF kuitenkin esitteli 6HP21 eli BMW:n koodinimellä 6HP19TU. Sitä en tiedä mikä oli tarkka päivämäärä, kun ne oikeasti tehtaalla vaihtui. Näyttäs ETK:ssä pysyvän koodi samana koko ajan, Up To and From vaihtuu 09/2008.
Mikäs malli e61 bensa malleista on lujalla koneella ja laatikolla? Emäntä ajoi tässä aamulla e39 toukan lunastukseen. Kiitos saksalaisen lujan teräksen ja airbagien, emäntä säilyi ehjänä, mutta autosta ei enää kalua tule. Nelos koneissahan jakopään kanssa on ollut ongelmia ja käsittääkseni kutos Bensoissa ei niitä murheita ole? Tarkoitus olisi katsella parin kympin hujakoilla olevia vaihtoehtoja ja jos ei kohtuullisella ajomäärällä löydy, niin silloin täytyy nöyrtyä ja ostaa joko muu merkki. Automaatti laatikoissakin tuntuu olevan yhtä sun toista murhetta? Toi vanha e39 -01 oli automaatilla ja mittarissa oli n.248tkm. Automaatissa ei ikään ollut mitään murhetta. Autolla meillä olo aikana ajettiin n. 100tkm. Tuntuu vain mitä noita vikoja on lueskellut, että tohtiiko e61 ostaa ollenkaan , vai jättääkö suosiolla väliin..:think
Tuntuu vain mitä noita vikoja on lueskellut, että tohtiiko e61 ostaa ollenkaan , vai jättääkö suosiolla väliin..:think
Ihan yleisesti, niin tohtii! Sama pätee näissäkin, tiedä mitä olet ostamassa. Eikä perinteisesti, että ostetaan näkemättä ja sen jälkeen huudellaan paskaksi autoksi/korimalliksi.
Mikäs malli e61 bensa malleista on lujalla koneella ja laatikolla? Emäntä ajoi tässä aamulla e39 toukan lunastukseen. Kiitos saksalaisen lujan teräksen ja airbagien, emäntä säilyi ehjänä, mutta autosta ei enää kalua tule. Nelos koneissahan jakopään kanssa on ollut ongelmia ja käsittääkseni kutos Bensoissa ei niitä murheita ole? Tarkoitus olisi katsella parin kympin hujakoilla olevia vaihtoehtoja ja jos ei kohtuullisella ajomäärällä löydy, niin silloin täytyy nöyrtyä ja ostaa joko muu merkki. Automaatti laatikoissakin tuntuu olevan yhtä sun toista murhetta? Toi vanha e39 -01 oli automaatilla ja mittarissa oli n.248tkm. Automaatissa ei ikään ollut mitään murhetta. Autolla meillä olo aikana ajettiin n. 100tkm. Tuntuu vain mitä noita vikoja on lueskellut, että tohtiiko e61 ostaa ollenkaan , vai jättääkö suosiolla väliin..:think
Eipä kait tuossa E61 nyt mitään muuta tyyppivikaa ole paitsi takaluukun toiminassa on aikas monilla täälläkin ollut vaikeuksia. Niistä enemmän juttua muissa ketjuissa.
Samat moottorit ja laatikothan löytyy muistakin malleista.
Kunhan laatikosta öljyjä ja suotimia muistettu vaihtaa niin tuskin suuria ongelmia pitäisi olla...tosin jonkin moisena tyyppivikana tuossa 6HP sarjassa ovat nuo magneettiventtiilit....mutta jonkin sortin uudistumista vissiin laatikossakin tapahtunut tuossa LCI:n yhteydessä (tai ainakin hieman sen jälkeen)...
Bensakuutosessa pitäisi mitään ihmeellisyyksiä olla. Hyvä kone ymmärtääkseni. Sellainen itsellä ainakin hakusessa. 525 tai 530...sama konehan on molemmissa.
Jos alle 100tkm löytyy niin eiköhän sitten edessä ainakin ole vielä runsaasti huolettomia kilometrejä kunhan ne vaihteistoöljyt muistaa vaihtaa.
Minkälaisia 523 on? Käsittääkseni 2.5 litraisella kutosella. Milloin vaihtuu uudempaan malliin eli lci? Onko näissä e61:ssä kuinka yleisesti integroituja lapsi korokkeita takapenkissä? Meillä on 3 lasta ja tähän asti sopineet takapenkille,mutta juuri oli tarkoitus korokkeelliset tuohon e39 ettiä,koska silloin keskellä istujalle jää eniten tilaa.
Minkälaisia 523 on? Käsittääkseni 2.5 litraisella kutosella. Milloin vaihtuu uudempaan malliin eli lci? Onko näissä e61:ssä kuinka yleisesti integroituja lapsi korokkeita takapenkissä? Meillä on 3 lasta ja tähän asti sopineet takapenkille,mutta juuri oli tarkoitus korokkeelliset tuohon e39 ettiä,koska silloin keskellä istujalle jää eniten tilaa.
LCI tuli alkuvuodesta 2007 (olisikohan ollut 04/2007). LCI 523i on juurikin tuolla 2.5l koneella, mutta en juurikaan näe syytä tuota ottaa koska tehoa on huomattavasti vähemmän (alle sen maagisen 200hv), mutta kulutus ja päästöt silti samat kuin 525 ja 530...myös varustetasot helposti heikommat tuossa...
Näyttää kyllä olevan huono tarjonta tuohon 20te hintaan. Paljon ajettuja tai valmiiksi jo jotain korjailtavaa.Eli liian köyhä ostaja Ei huvittais e39 enää ostaa. Onkohan tuollaista 07-08 ikäistä autoa mitään iloa tuoda saksasta,vai onko järjestään pelkkiä pommia? Tarjontaa näyttäis kyllä olevan,mutta voittaako siinä juuri mitään,kun huohottimen ja lohkolämppärin ja talvirenkaat on ostanut?
Näyttää kyllä olevan huono tarjonta tuohon 20te hintaan. Paljon ajettuja tai valmiiksi jo jotain korjailtavaa.Eli liian köyhä ostaja Ei huvittais e39 enää ostaa. Onkohan tuollaista 07-08 ikäistä autoa mitään iloa tuoda saksasta,vai onko järjestään pelkkiä pommia? Tarjontaa näyttäis kyllä olevan,mutta voittaako siinä juuri mitään,kun huohottimen ja lohkolämppärin ja talvirenkaat on ostanut?
No itse en ainakaan suomesta osta vaan ehdottomasti Saksasta.
Eihän tuossa nyt hinnoissa paljoa eroa ole (hetkellisesti hieman ehkä veroalennuksen myötä) mutta kilometreissä paljonkin samoin kuin varustetasossa ja yleisesti tarjonnassa.
Löytyyhän noita webastollakin niin ei tarvitse lämppäriä laittaa...toki talvirenkaat täytyy ostaa...ja eiköhän se huohotin löydy ihan tehtaalta lähtien
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Onko näissä uudemmissa sama huohotin saksa ja suomi malleissa. Siis bensoissa? Pitäis ehdottomasti olla farkku. Lapset juuri sen ikäisiä,että raahaillaan suksia ja rattiksia edes takasin. Tuossa eilen kuolleessa e39 toukassa oli eristämätön huohotin ja väärät ohjaustehostimen ölpät saksan jäljiltä. Hyvin pelasi muuten epd vaihto ratin bagi. Oli meinaan aika kova tälli, emäntä ajoi 80km/h ehtimättä jarruttaa hiluksin keulaan. Laukesi ratin bagi mutta hytti pysyi hyvin koossa. Siitä joku saa hyvän ratin aihion vakuutus yhtiöltä.
Onko näissä uudemmissa sama huohotin saksa ja suomi malleissa. Siis bensoissa? Pitäis ehdottomasti olla farkku. Lapset juuri sen ikäisiä,että raahaillaan suksia ja rattiksia edes takasin. Tuossa eilen kuolleessa e39 toukassa oli eristämätön huohotin ja väärät ohjaustehostimen ölpät saksan jäljiltä. Hyvin pelasi muuten epd vaihto ratin bagi. Oli meinaan aika kova tälli, emäntä ajoi 80km/h ehtimättä jarruttaa hiluksin keulaan. Laukesi ratin bagi mutta hytti pysyi hyvin koossa. Siitä joku saa hyvän ratin aihion vakuutus yhtiöltä.
Enpä tuosta eristyksestä tiedä. Oma E39 on saksantuontia enkä sille mitään ole tehnyt ja hyvin on toiminut talvetkin jo 8 vuotta. En usko että nuo mitenkään elintärkeitä juttuja siis ovat. Tuskin uudemmissakaan. Tämä kyllä vain mutua...
Kova on ollut tömähdys rouvalla kyllä. Tuuriakin ollut sitten matkassa. Mutta turvallisia autojahan nämä ovat siitä ei pääse mihinkään.
"im Kundenauftrag" ja penkinlämmittimet puuttuu,
haiskahtaa ruuvatulta tuonti-autolta, itse ainakin välttelen noita
muualta Saksaan tuotuja,
vaikka historia täsmäisikin niin silti niissä on paljon todennäköisemmin
ongelmaa, esim. huoltokulttuuri tuntuu Italiassa olevan vähän sinnepäin...
Bensoissa on sitten suutin- ja puolaongelma,
ei niihin tosin normaalin ihmisen talous kaadu...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
No en nyt sillä noita vikoja pelkää, mulla kun on tallissa nosturit ym. Tuo m54 jäädytti kyllä eristämättömät huohottimet ,tietysti siitäkin kiinni ajoiko pala ajoa vai pitempää. -30 asteessa atf öljyt tehostimessa oli liian jäykät, suomessahan käytetään chf öljyjä. Ei vain aika tahtois riittää minkään rakennussarjan korjaalemiseen, mutta eipä tuolla mun hinta haitarilla saa kuin kohtalaisesti ajettuja karvalakkeja tai paljon ajettuja varusteltuja. Mutta ei mulla niin hirvittävä vaatimus taso olekkaan. Täytyy nyt hetken kattella mikä on tarjonta, mutta jotain pitäis lähiaikoina keksiä. Kahta autoa kun jokapäivä tarvitaan ja tuo -74 vuosimallin valmetin kyytikään ei hirveästi houkuta, vaikka on todella hyvällä ilmastoinnilla.
No en nyt sillä noita vikoja pelkää, mulla kun on tallissa nosturit ym. Tuo m54 jäädytti kyllä eristämättömät huohottimet ,tietysti siitäkin kiinni ajoiko pala ajoa vai pitempää. -30 asteessa atf öljyt tehostimessa oli liian jäykät, suomessahan käytetään chf öljyjä.
Eipäs käytetä vaan nimenomaan ATF. CHF öljyjen kanssa on ollut enemmän ongelmia...paitsi tietysti dynamic drive autoissa joissa sitä pitää käyttää.
M52 ainakaan mitään ongelmaa ole tuon huohottimen kanssa ollut...liekkö sitten paikka vaihtunut.
N52 en osaa huohottimen paikkaa sanoa, enkä myöskään tiedä onko niihin edes mitään erillistä "talvipakettia" saanut...yhdenkään varustelistassa en ainakaan ole semmoista nähnyt...on sitten kyse ollut suomiautosta tai saksassa olevasta.
Comment