Alipaineletkujen lisäksi ongelma voisi olla myös siinä läpässä jolla pudotetaan pikkuahdin pois? Toista topicia lainaten "Compressor bypass plate".
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hyvin se vakiomutkakin jaksaa ilmaa työntää näköjään.
Meikäläistä ja varmaan muitakin kiinnostais cooleria ajatellen ahtopaine ja se ilman lämpötila maffilla vs imusarjassa? Ahtoputket edelleen vakiot ja egr-venttiili paikallaan?
Minkälaisilla syöttömäärillä saavutettu toi 421hv? Pakopaine/-lämpötila?BMW e61 535d M-sport
Lancia Delta HF integrale
Comment
-
-
.
Ihan on vakio auto kaikin puolin lukuun ottamatta cooleria.
Ahtoja on 2,5bar maksimissaan ja syöttöjä jotain 130mg.
Pitää kattoa niitä lämpöjä, jos löydän sopivan testerin, joka helposti piirtäisi käyrää sellaisessa muodossaan, että siitä saisi kuvankin aikaiseksi.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Ihan on vakio auto kaikin puolin lukuun ottamatta cooleria.
Ahtoja on 2,5bar maksimissaan ja syöttöjä jotain 130mg.
Pitää kattoa niitä lämpöjä, jos löydän sopivan testerin, joka helposti piirtäisi käyrää sellaisessa muodossaan, että siitä saisi kuvankin aikaiseksi.
Tuossa exceliin tuotu parit arvot:
Onko näissä EDC16-mokkuloissa jokin muuntotaulukko väännölle (pyyntö vs toteutuva) jemmassa, vai mikä mahtaa olla syy kun pyydetään 415nm = 85mg syöttöä. 85mg toteutuu ja DDE muuntaa sen n. 370nm (vai arvioiko laskemalla jotenkin ihan oikeasti toteutuvaa?). Ei sillä että kauheasti väliä taitaa olla, tärkeämpää että pyydetty syöttömäärä toteutuu.Last edited by Supra^; 08-11-2015, 01:26.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostPhenon kehittämä Testo-softa? Tekee kivaa käppyrää ja voi ihan yksitellen valita seurattavat arvot.
Tuossa exceliin tuotu parit arvot ...
Onko näissä EDC16-mokkuloissa jokin muuntotaulukko väännölle (pyyntö vs toteutuva) jemmassa, vai mikä mahtaa olla syy kun pyydetään 415nm = 85mg syöttöä. 85mg toteutuu ja DDE muuntaa sen n. 370nm (vai arvioiko laskemalla jotenkin ihan oikeasti toteutuvaa?). Ei sillä että kauheasti väliä taitaa olla, tärkeämpää että pyydetty syöttömäärä toteutuu.
On kartta/kartat jotka muuttaa vääntömomentin syöttömääräksi.
Vakio-ohjelma pyytää noin 65mg maksimissaan, jolla se 340nm toteutuu, mikäli autosi on se, mitä luulen.
Sinä tulkitset nyt näyttöjä hiukan väärin.
85mg on suutinkartan suurin arvo, joka voisi vaikka toteutua noilla ilman määrillä, mikäli asian osaa ohjelmassa oikein kertoa...
370nm on rajattu väännönrajoittimella, se on ohjelman sisäistä vääntöarvoa, jolla se 340 voisi todellisuudessa toteutua, kunhan ecu on ottanut kaikki (ulkoisetkin) tekijät huomioon.
On siellä rajoittimia lisääkin.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostKyllä, hyvältähän tuo näyttää.
On kartta/kartat jotka muuttaa vääntömomentin syöttömääräksi.
Vakio-ohjelma pyytää noin 65mg maksimissaan, jolla se 340nm toteutuu, mikäli autosi on se, mitä luulen.
Sinä tulkitset nyt näyttöjä hiukan väärin.
85mg on suutinkartan suurin arvo, joka voisi vaikka toteutua noilla ilman määrillä, mikäli asian osaa ohjelmassa oikein kertoa...
370nm on rajattu väännönrajoittimella, se on ohjelman sisäistä vääntöarvoa, jolla se 340 voisi todellisuudessa toteutua, kunhan ecu on ottanut kaikki (ulkoisetkin) tekijät huomioon.
On siellä rajoittimia lisääkin.
Kysymys pelkistettynä: Onko DDE:ltä ulos tuleva ainoa logattava vääntöarvo pyydetty vaiko toteutunut vääntömomentti?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
.
Mietitäänpä ...
Jos testerille tulee väännöksi 370nm.
Ja todellinen vääntö on 340.
Niin eihän se ole kumpikaan, ei pyydetty, eikä toteutunut.
Se on ohjelman "sisäistä, ohjelmallista" vääntöä, sen täytyykin olla hiukan suurempi, kuin se ulostuleva, joka on sitten leikattu sinne 340-tasoon.
Eli, ohjelmassa on mahdollisuus 370 vääntöön, sitä on siis "liikaa", varmaankin siksi, jotta se 340, mitä luvataan, niin sillä olisi mahdollisuus toteutua ainakin lähes joka tilanteessa, vaikka anturitiedot joissain tapauksissa hiukan jo pyrkisi rajoittamaan.
Näin olen ymmärtänyt tämän "ristiriidan".CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Mietitäänpä ...
Jos testerille tulee väännöksi 370nm.
Ja todellinen vääntö on 340.
Niin eihän se ole kumpikaan, ei pyydetty, eikä toteutunut.
Se on ohjelman "sisäistä, ohjelmallista" vääntöä, sen täytyykin olla hiukan suurempi, kuin se ulostuleva, joka on sitten leikattu sinne 340-tasoon.
Eli, ohjelmassa on mahdollisuus 370 vääntöön, sitä on siis "liikaa", varmaankin siksi, jotta se 340, mitä luvataan, niin sillä olisi mahdollisuus toteutua ainakin lähes joka tilanteessa, vaikka anturitiedot joissain tapauksissa hiukan jo pyrkisi rajoittamaan.
Näin olen ymmärtänyt tämän "ristiriidan".
Jeps, näinhän se meneekin kun vähän järkeilee.
Mulla vaan näkyy testerille tuo 370, ja oikeassa maailmassa se on kutakuinkin 400, auto siis ei ole vakio. Vakiosoftaa saattaisikin olla monessa mielessä helpompi ymmärtää mutta siihen ei ole vielä löytynyt mahdollisuutta ainakaan tasantarkkaan saman softaversion tiimoilta. Duraatiokartat on vielä löytämättä, ja olettaisin että niistä loppuu skaala kesken, jos haluaa syöttöjä lisäillä lähemmäs sataan.
Toivottavasti ei haittaa että näitä täällä pähkäilen, eipä vaan sopivampaa topicia ainakaan toistaiseksi ole, ja täältä löytyy tietotaitoa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Kertokaahan nyt diesel velhot apuja miten tuon cp1 (1350mbar)pumpun saa tuottamaan hiukan enemmän...tuikun vinkin jo kokeilin mutta ei apuja.saako näihin parempia sisuskaluja että tuotto kasvaisi?koska tuo m57n koneen rail pumpun asennus ei olekkaan niin yksin kertainen hommaE60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
.
Osaiskohan Antti neuvoa.
Varmaan sitten pitää pumpun sisältä elementtejä suurentaa.
Minulla on hyvin vähän kokemusta näistä vanhemmista, mutta pumpun tuotto kokemuksieni mukaan loppuu jo reilusti ennen kolmea sataa - tai se perustuu omaan mittaustapaani, joka antaa vähän nuukasti.
Omastani sen verran, että tiistaina olisi tarkoitus purkaa ahtimet poikkeen.
Muutos tulee vaan suurempaan, pikkuinen jää ennalleen.
Muutostyö on sovittu Pro Turbon kanssa, tarkoitus olisi, että jos saisi aikaiseksi sellaisen kohtuuhintaisen paketin toimenpiteelle ilman mitään eksoottisia ja kalliita osia.
Siipikoot tulee sellaiset, joilla pitäisi se viissatanen ahtimien puolesta rikkoontua, että jonkinlainen kunnollinen etu tulisi ja vastine rahalle.
Toinen juttu on sitten se, mihin vakiotekniikka moottorissa, parannetulla coolerilla riittää, mutta se kyllä kohta selviää.
Tässä yritän kuutioida sellaista ajatusta, että mitä sen "tavan" lastutuksen jälkeen, kun osia suuremmin vaihtamatta haluaisi vakiosta ruiskutusjärjestelmästä kaiken hyödyn irti.
Sama tietty pätee lci-malleihinkin, mutta niihin pitää tällaisen vanhemman pumppu vaihtaa.
Pikkuahtimen toiminnalle en ole nyt tehnyt mitään korjaavaa toimenpidettä.
Vuotavan takailmapussin tilalle on hankittu uusi, vaihtamatta.
Muutenpa auto alkaisi olla iskussaan, muutostyön ja korjauksen jälkeen voisi viedä ulkoa ja päältä fixattavaksi.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Pitää varmaan live datalla seurata siirtopainetta miten käyttäytyy.selannut juttuja ulkomaan merkkiuskollisten foorumia ja ilmeisesti rail pumppu jaksaa työntää hiukan enemmän ku vaihtaa siirtopumpun isompaan,tiedä sitte onko tuosta mitään apujaE60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostOmastani sen verran, että tiistaina olisi tarkoitus purkaa ahtimet poikkeen.
Muutos tulee vaan suurempaan, pikkuinen jää ennalleen.
Muutostyö on sovittu Pro Turbon kanssa, tarkoitus olisi, että jos saisi aikaiseksi sellaisen kohtuuhintaisen paketin toimenpiteelle ilman mitään eksoottisia ja kalliita osia.
Siipikoot tulee sellaiset, joilla pitäisi se viissatanen ahtimien puolesta rikkoontua, että jonkinlainen kunnollinen etu tulisi ja vastine rahalle.
Toinen juttu on sitten se, mihin vakiotekniikka moottorissa, parannetulla coolerilla riittää, mutta se kyllä kohta selviää.
Tässä yritän kuutioida sellaista ajatusta, että mitä sen "tavan" lastutuksen jälkeen, kun osia suuremmin vaihtamatta haluaisi vakiosta ruiskutusjärjestelmästä kaiken hyödyn irti.
Sama tietty pätee lci-malleihinkin, mutta niihin pitää tällaisen vanhemman pumppu vaihtaa.BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
.
Siipikokoja olen kuutioinut jo aiemminkin, eikä ne ole oikeastaan siitä muuttuneet, eli kompressorin ottopää noin 55mm ja noin 71 millin jättökin siihen riittää. Pakosiiven jättöpää noin 60 millinen.
Tarkempi tieto jääköön sitten tekijän taakse, kertoo jos kertoo, tärkeintä on että toimii.
Oikeasti tässä tähdätään siihen viiteen sataan, pelivaroja ei oikeastaan jätetä, kun luulen että suuttimet on siinä jo aivan tapissaan ja vähän ylikin.
Lci,ssä on sitten potentiaalia enempäänkin.
Tämän vanhemman mallin pakopesä taitaa olla toisenlainen kun uudemmissa.
Tässä enemmän työstövaraa, ... jospa vaikka riittävästi.
Jos niin kätevästi onnistuu, niin pitää kuutioida mahdollisuutta vaihtaa vanhemman mallinen pakopesä uudempaan ahtimeen.
Mutta eipä tässä ole vielä mitään valmista.
Varmaa kuitenkin on, että ahdin suurenee, tavalla tai toisella.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
Aikamoinen punnerrus oli ahtimet irrottaa.
Mutta nyt paketti on irti ja huomenna paketissa Lappeenrantaa kohden menossa. Täytyy vaan toivoa, ettei kovin kauaa menisi.
Näytösti, että alipaineletkuja olisi kahta kokoa, onko joku jo vähän yrittänyt korjatakkin. Oletteko yhdellä letkukoolla selvinneet.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment