Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt näyttää käyrä siltä ku kuuluuki .-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Sellasta Hienoo pioneertyötä. Vaikka juttujen perusteella tuikku kärsitkin melkosesta "alitehofobiasta" ja mikään ei koskaan riitä, niin kai toi lappu edes pikkasen aiheuttaa sulle tyytyväisyyden tunnetta"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostSellasta Hienoo pioneertyötä. Vaikka juttujen perusteella tuikku kärsitkin melkosesta "alitehofobiasta" ja mikään ei koskaan riitä, niin kai toi lappu edes pikkasen aiheuttaa sulle tyytyväisyyden tunnettaF11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostMutta onhan tuikulla lappu, jossa rikottu tuo 1000 newtonia..."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostJuu. Mutta eikös tässä oo viimesillään haettu mieleistä muotoa käppyröihin ja noita tehoja tonne yläkierroksille, mitä nyt on löytynykkin Onhan ne tehotki ollu jo 400:n paikkeilla, mut nyt niitä on pitemmän aikaa käytettävissä. KierroskestävyysF11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
.
Kyllä kait tässä teho ja vääntö on varsinaisesti riittänyt, se max tehon kierrosluku vaivasi vaan aiemmin.
Ei tuo nytkään liian korkealla ole, mutta uskoisin että rajat määrittää nyt ahdin, joka on "hyväksyttävä" rajoitin.
Inertia penkissä tulee nätit käyrät.
Pelkäämpä, että jarrutettaessa totuus paljastuu ja käyrät rumenee, varsinkin kun tekisi mieli pikkuisen syöttöäkin vielä nostaa, on tuo hatemin tulos niin lähellä, vaikkei tässä mitään kilpailua olekkaan.
Muttamutta :think
Pääasiahan nyt tietty on, että auton tekniikka pelaa hyvin, oikeastaan tässä setupissa paremmin, kun ennen.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kyllä kait tässä teho ja vääntö on varsinaisesti riittänyt, se max tehon kierrosluku vaivasi vaan aiemmin.
Ei tuo nytkään liian korkealla ole, mutta uskoisin että rajat määrittää nyt ahdin, joka on "hyväksyttävä" rajoitin.
Inertia penkissä tulee nätit käyrät.
Pelkäämpä, että jarrutettaessa totuus paljastuu ja käyrät rumenee, varsinkin kun tekisi mieli pikkuisen syöttöäkin vielä nostaa, on tuo hatemin tulos niin lähellä, vaikkei tässä mitään kilpailua olekkaan.
Muttamutta :think
Pääasiahan nyt tietty on, että auton tekniikka pelaa hyvin, oikeastaan tässä setupissa paremmin, kun ennen.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Teettää vahvistetun laatikon esim. Siekkisellä, niinku Tuikkukin, niin piirtää sen 1000nm tiehen mukisematta.
Ja Tuikulle taas kerran ISO .
ps. alahan hieroa "oikeaa kokoonpanoa" näihin kaksi ahtimisiin... omalla 35D:llä hiukka yli 200tkm menty ja ahdinhuolto mielessä.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostTeettää vahvistetun laatikon esim. Siekkisellä, niinku Tuikkukin, niin piirtää sen 1000nm tiehen mukisematta.
Ja Tuikulle taas kerran ISO .
ps. alahan hieroa "oikeaa kokoonpanoa" näihin kaksi ahtimisiin... omalla 35D:llä hiukka yli 200tkm menty ja ahdinhuolto mielessä.
Kyllä minulla olisi joitain ideoita tuplaturboonkin, muttamutta, ei kovin montaa autoa voi tuohon pihalle ottaa.
Pitäis tästä ensin luopua, vaikka toisaalta, valmishan tämäkin oikeastaan on, ei yhdellä pienellä ahtimella enää oikein lisää taida tulla. Vaan saattaapa tällä ajella itsekkin, ihan mukava ajettava.
Mersumiehiähän minä vähän niin kuin olen olevinani, mutta käpykaartilaisten puolella on nyt monta mielenkiintoista projektia menossa ilman minuakin, joten minä kait vielä joutaisin vaikka jonkinlaisen tuplaturbon kanssa puuhastelemaan.
Olen hatemin kanssa samoilla linjoilla, ettei tämän vertaisista virittelyistä vielä moottorit taida paukahdella, siinä ympärillä olevat pikku mykyt ne ensin purkautuu.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
Päivitetäänpä pikkuisen...
Ahtimella on nyt muutama tuhat ajettu ja jonkinlaisia käyttökokemuksia alkaa olla.
Sellainen pikku harmi, että edellisen ahtimen viimeisintä ohjelmaversiota ei enää ole, tuli pikku kämmi. No, kortit on jaettu ja näillä mennään.
"Uuden" ja "vanhan" toiminnassa on kuitenkin sen verran eroa, että pakko oli säädellä toimintaa. Uudemman tehokkaampi kompura vaatii pakosiiveltä lisää toimintavoimaa, jotta se heräämisvaiheessa saisi ilmaa liikkumaan.
Entiseen verrattuna onkin oikeastaan kaksi selkeää eroa.
Ensiksikin herääminen. Se kaasupolkimen vaste ei mennytkään, niin kuin järkeilin, vaan siinä kävikin niin että säätelystä huolimatta herääminen on huonompaa, ei paljoa, mutta sen huomaa. Ja nyt on sitten sellainen ilmiö, että kun ahdin herää, niin kaikki tapahtuu todella rajusti. Ilmiötä ei huomaa normiajossa, eikä vähän reilummassakaan. Se ilmaantuu kun pyydetään lähelle täyttä polttoa, pienemmälle vaihto on aikamoinen muulinpotku.
Noinkohan turbiini pitkään kestää rääkkiä, ensimmäisiä oireita on jo aistittavissa, Jarkko joutuu keksimään ratkaisun asiaan ...
Kansitöiden vaikutus ? - en osaa sanoa, ei varmaan vähennä tai pienennä ilmiötä.
Toiseksi sellainen juttu että moottorista läpimenevän ilman määrä on kasvanut, auto oli melkeinpä savuton taas hetken aikaa ...
No, eihän mulla voi tietenkään olla sellaista autoa ...
Ohjelmaa on hiukan muuteltu, muun muassa olen yrittänyt vetäviä kierroksia edelleen jatkaa, no savut sain ainakin takaisin ja vähän pahan mielenkin, varsinaisesta paremmuudesta en sano mitään.
Kansityö ja tämä viimeisin ahdinmuutos on siis selkeästi nyt muuttanut moottorin toimintaa ja luonnetta.
Voi olla jo nyt niinkin että vetoja on sen verran, että kaikki lisäykset on oikeastaan "epämukavan tuntuisia" voimansiirron kannalta.
Tätä viimeisintä muutosta jos täysimääräisen hyödyntämisen kautta ajattelee, niin pakko on voimansiirrolle tehdä jotain radikaalia, ei kestä muuten.
Sama ahdin vakioon kompurakoteloon sopivalla billettisiivellä on huomattavasti sivistyneempi käytökseltään ja siihen saa sellaista tiettyä herkkyyttäkin siihen toimintaan, mikä tällä ottopään muutoksella muuttuu aika brutaaliksi - no iteppähän halusin.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post... Toiseksi sellainen juttu että moottorista läpimenevän ilman määrä on kasvanut, auto oli melkeinpä savuton taas hetken aikaa ...
No, eihän mulla voi tietenkään olla sellaista autoa ...
Ohjelmaa on hiukan muuteltu, muun muassa olen yrittänyt vetäviä kierroksia edelleen jatkaa, no savut sain ainakin takaisin ja vähän pahan mielenkin, varsinaisesta paremmuudesta en sano mitään...
No joo, valitettavasti perstuntuma oli oikeassa ...
Eipä toiminut enää syötönlisä kierroksilla, meni vaan ahdin tukkoon ja teho laski, niin kuin vähän jo aavistelinkin, ei näistä näköjään määränsä enempää saa lähtemään. Harmittaa kun muuten nyt käyrien muoto on hyvä ja sellainen kun haluan, omalla ahneudella pilasin sitten sen tuloksen, kun piti väkisellä yrittää vielä lisää, niin kuin ei olis entiset tehot jo riittäneet.
No, korjaaminen on nyt sikäli helppo, kun tiedän, ettei tarvi kun muutama prosentti ottaa kierroksilta syöttöä takaisin päin.
Pidän kyllä tätä nyt sikäli "parhaana" tuloksena, koska tässä oli vetäviä kierroksia nostettu 4300rpm asti ja se toteutui, samoin yritin ahtimen heräävyyttä parantaa ja sekin on nyt ok, ei erinomainen, mutta ok. 500nm raja rikkoontuu 1900rpm kohdalla, joka melko lailla vastaa vakiota.
Nämä pikkuahtimet loppuun vedettynä näyttää olevan aika tarkkoja tuon savuttelun suhteen ja voipi siellä olla uskomaton määrä pakopainettakin, kun oikein savua puskettaa...
Max teho näkyy jääneen piiloon, mutta se oli 386 ja osia.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
No niin
Puimuri meni kun menikin katsastuksesta läpi, että heilahti.
Auto siirtyykin nyt sitten pikkuhiljaa vaimon kauppakassiksi.
Eiköhän tämän auton tarina ollut nyt tässä.
Aloittelen tässä hissukseen itselleni seuraavan auton tekoa.
Tähtikeula tulee.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment