Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Sellasta Hienoo pioneertyötä. Vaikka juttujen perusteella tuikku kärsitkin melkosesta "alitehofobiasta" ja mikään ei koskaan riitä, niin kai toi lappu edes pikkasen aiheuttaa sulle tyytyväisyyden tunnetta
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Sellasta Hienoo pioneertyötä. Vaikka juttujen perusteella tuikku kärsitkin melkosesta "alitehofobiasta" ja mikään ei koskaan riitä, niin kai toi lappu edes pikkasen aiheuttaa sulle tyytyväisyyden tunnetta
Mutta onhan tuikulla lappu, jossa rikottu tuo 1000 newtonia...
Mutta onhan tuikulla lappu, jossa rikottu tuo 1000 newtonia...
Juu. Mutta eikös tässä oo viimesillään haettu mieleistä muotoa käppyröihin ja noita tehoja tonne yläkierroksille, mitä nyt on löytynykkin Onhan ne tehotki ollu jo 400:n paikkeilla, mut nyt niitä on pitemmän aikaa käytettävissä. Kierroskestävyys
Last edited by GuGi_; 26-02-2015, 12:12.
Reason: ...
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Juu. Mutta eikös tässä oo viimesillään haettu mieleistä muotoa käppyröihin ja noita tehoja tonne yläkierroksille, mitä nyt on löytynykkin Onhan ne tehotki ollu jo 400:n paikkeilla, mut nyt niitä on pitemmän aikaa käytettävissä. Kierroskestävyys
.
Kyllä kait tässä teho ja vääntö on varsinaisesti riittänyt, se max tehon kierrosluku vaivasi vaan aiemmin.
Ei tuo nytkään liian korkealla ole, mutta uskoisin että rajat määrittää nyt ahdin, joka on "hyväksyttävä" rajoitin.
Inertia penkissä tulee nätit käyrät.
Pelkäämpä, että jarrutettaessa totuus paljastuu ja käyrät rumenee, varsinkin kun tekisi mieli pikkuisen syöttöäkin vielä nostaa, on tuo hatemin tulos niin lähellä, vaikkei tässä mitään kilpailua olekkaan.
Muttamutta :think
Pääasiahan nyt tietty on, että auton tekniikka pelaa hyvin, oikeastaan tässä setupissa paremmin, kun ennen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Kyllä kait tässä teho ja vääntö on varsinaisesti riittänyt, se max tehon kierrosluku vaivasi vaan aiemmin.
Ei tuo nytkään liian korkealla ole, mutta uskoisin että rajat määrittää nyt ahdin, joka on "hyväksyttävä" rajoitin.
Inertia penkissä tulee nätit käyrät.
Pelkäämpä, että jarrutettaessa totuus paljastuu ja käyrät rumenee, varsinkin kun tekisi mieli pikkuisen syöttöäkin vielä nostaa, on tuo hatemin tulos niin lähellä, vaikkei tässä mitään kilpailua olekkaan.
Muttamutta :think
Pääasiahan nyt tietty on, että auton tekniikka pelaa hyvin, oikeastaan tässä setupissa paremmin, kun ennen.
Ihan intressinä paljonko on autolla mittarissa nyt? Jossakin dynoprintissä oli reilu 220tkm? Tuo sinun "optimointi" antaa kyllä rohkeutta laitella autoon tehoja vaikka olisikin lähemmäs 200tkm ajettu kuin 100tkm Kaipa kone kestää ihmeen hyvin kun kukaan ei ainakaan hirveitä kehu että olisi virittelystä mennyt kone. Laatikon varmaan saa luistamaan mutta kestänee jos pysytään alle 700nm arvoissa.
Kyllä ne koneet kestää. Kaikki siinä ympärillä alkaa vanhetessaan kenkkuilla. Kilometrilukema on vaan lukema. Väittäisin että aika monessa vehkeessä se on enempi vähempi suuntaa-antava.
Teettää vahvistetun laatikon esim. Siekkisellä, niinku Tuikkukin, niin piirtää sen 1000nm tiehen mukisematta.
Ja Tuikulle taas kerran ISO .
ps. alahan hieroa "oikeaa kokoonpanoa" näihin kaksi ahtimisiin... omalla 35D:llä hiukka yli 200tkm menty ja ahdinhuolto mielessä.
Eipä ne tuplaturbojen ohjelmat poikkea yksiahtimisista oikeastaan sen kummemmin muuten kun ahtimien ohjauksen kohdalta.
Kyllä minulla olisi joitain ideoita tuplaturboonkin, muttamutta, ei kovin montaa autoa voi tuohon pihalle ottaa.
Pitäis tästä ensin luopua, vaikka toisaalta, valmishan tämäkin oikeastaan on, ei yhdellä pienellä ahtimella enää oikein lisää taida tulla. Vaan saattaapa tällä ajella itsekkin, ihan mukava ajettava.
Mersumiehiähän minä vähän niin kuin olen olevinani, mutta käpykaartilaisten puolella on nyt monta mielenkiintoista projektia menossa ilman minuakin, joten minä kait vielä joutaisin vaikka jonkinlaisen tuplaturbon kanssa puuhastelemaan.
Olen hatemin kanssa samoilla linjoilla, ettei tämän vertaisista virittelyistä vielä moottorit taida paukahdella, siinä ympärillä olevat pikku mykyt ne ensin purkautuu.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ahtimella on nyt muutama tuhat ajettu ja jonkinlaisia käyttökokemuksia alkaa olla.
Sellainen pikku harmi, että edellisen ahtimen viimeisintä ohjelmaversiota ei enää ole, tuli pikku kämmi. No, kortit on jaettu ja näillä mennään.
"Uuden" ja "vanhan" toiminnassa on kuitenkin sen verran eroa, että pakko oli säädellä toimintaa. Uudemman tehokkaampi kompura vaatii pakosiiveltä lisää toimintavoimaa, jotta se heräämisvaiheessa saisi ilmaa liikkumaan.
Entiseen verrattuna onkin oikeastaan kaksi selkeää eroa.
Ensiksikin herääminen. Se kaasupolkimen vaste ei mennytkään, niin kuin järkeilin, vaan siinä kävikin niin että säätelystä huolimatta herääminen on huonompaa, ei paljoa, mutta sen huomaa. Ja nyt on sitten sellainen ilmiö, että kun ahdin herää, niin kaikki tapahtuu todella rajusti. Ilmiötä ei huomaa normiajossa, eikä vähän reilummassakaan. Se ilmaantuu kun pyydetään lähelle täyttä polttoa, pienemmälle vaihto on aikamoinen muulinpotku.
Noinkohan turbiini pitkään kestää rääkkiä, ensimmäisiä oireita on jo aistittavissa, Jarkko joutuu keksimään ratkaisun asiaan ...
Kansitöiden vaikutus ? - en osaa sanoa, ei varmaan vähennä tai pienennä ilmiötä.
Toiseksi sellainen juttu että moottorista läpimenevän ilman määrä on kasvanut, auto oli melkeinpä savuton taas hetken aikaa ...
No, eihän mulla voi tietenkään olla sellaista autoa ...
Ohjelmaa on hiukan muuteltu, muun muassa olen yrittänyt vetäviä kierroksia edelleen jatkaa, no savut sain ainakin takaisin ja vähän pahan mielenkin, varsinaisesta paremmuudesta en sano mitään.
Kansityö ja tämä viimeisin ahdinmuutos on siis selkeästi nyt muuttanut moottorin toimintaa ja luonnetta.
Voi olla jo nyt niinkin että vetoja on sen verran, että kaikki lisäykset on oikeastaan "epämukavan tuntuisia" voimansiirron kannalta.
Tätä viimeisintä muutosta jos täysimääräisen hyödyntämisen kautta ajattelee, niin pakko on voimansiirrolle tehdä jotain radikaalia, ei kestä muuten.
Sama ahdin vakioon kompurakoteloon sopivalla billettisiivellä on huomattavasti sivistyneempi käytökseltään ja siihen saa sellaista tiettyä herkkyyttäkin siihen toimintaan, mikä tällä ottopään muutoksella muuttuu aika brutaaliksi - no iteppähän halusin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
... Toiseksi sellainen juttu että moottorista läpimenevän ilman määrä on kasvanut, auto oli melkeinpä savuton taas hetken aikaa ...
No, eihän mulla voi tietenkään olla sellaista autoa ...
Ohjelmaa on hiukan muuteltu, muun muassa olen yrittänyt vetäviä kierroksia edelleen jatkaa, no savut sain ainakin takaisin ja vähän pahan mielenkin, varsinaisesta paremmuudesta en sano mitään...
No joo, valitettavasti perstuntuma oli oikeassa ...
Eipä toiminut enää syötönlisä kierroksilla, meni vaan ahdin tukkoon ja teho laski, niin kuin vähän jo aavistelinkin, ei näistä näköjään määränsä enempää saa lähtemään. Harmittaa kun muuten nyt käyrien muoto on hyvä ja sellainen kun haluan, omalla ahneudella pilasin sitten sen tuloksen, kun piti väkisellä yrittää vielä lisää, niin kuin ei olis entiset tehot jo riittäneet.
No, korjaaminen on nyt sikäli helppo, kun tiedän, ettei tarvi kun muutama prosentti ottaa kierroksilta syöttöä takaisin päin.
Pidän kyllä tätä nyt sikäli "parhaana" tuloksena, koska tässä oli vetäviä kierroksia nostettu 4300rpm asti ja se toteutui, samoin yritin ahtimen heräävyyttä parantaa ja sekin on nyt ok, ei erinomainen, mutta ok. 500nm raja rikkoontuu 1900rpm kohdalla, joka melko lailla vastaa vakiota.
Nämä pikkuahtimet loppuun vedettynä näyttää olevan aika tarkkoja tuon savuttelun suhteen ja voipi siellä olla uskomaton määrä pakopainettakin, kun oikein savua puskettaa...
Max teho näkyy jääneen piiloon, mutta se oli 386 ja osia.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No niin
Puimuri meni kun menikin katsastuksesta läpi, että heilahti.
Auto siirtyykin nyt sitten pikkuhiljaa vaimon kauppakassiksi.
Eiköhän tämän auton tarina ollut nyt tässä.
Aloittelen tässä hissukseen itselleni seuraavan auton tekoa.
Tähtikeula tulee.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment