En nyt epäilekkään ettei autossa olisi vääntöä ja tehoa. Lähinnä kiinnostaa mistä johtuu dynossa ja tiellä ajettujen teho ja vääntö käyrien eroavuus.
Tässä kävi minulla 530d dpf tyhjennyksessä. Sitä ajettiin samalla dynossa ja saatiin kahdenlaisia penkki tuloksia. Yhdessä vedossa laatikko tai turbiini luisti noin 3000:sti ja moottorin todellinen kierrosluku oli huomattavasti suurempi kuin laskennallisesti dynosoftaan saatu kierrosluku. Teho ja vääntö käyrät olivat insoricin lapun mukaiset tuhdilla alaväännöillä, mutta tietenkin teho ja vääntö oli huomattavasti pienemmät mitä noissa lapuissa. Muissa vedoissa teho ja vääntökäyrät olivat VRT motorsportin lapun mukaiset missä moottorin kierrosluku oli oikein dynosoftassa.
Pystytkö vertaamaan todellista moottorinkierroslukua ja insoric näyttämää kierroslukua vedoista?
Tässä kävi minulla 530d dpf tyhjennyksessä. Sitä ajettiin samalla dynossa ja saatiin kahdenlaisia penkki tuloksia. Yhdessä vedossa laatikko tai turbiini luisti noin 3000:sti ja moottorin todellinen kierrosluku oli huomattavasti suurempi kuin laskennallisesti dynosoftaan saatu kierrosluku. Teho ja vääntö käyrät olivat insoricin lapun mukaiset tuhdilla alaväännöillä, mutta tietenkin teho ja vääntö oli huomattavasti pienemmät mitä noissa lapuissa. Muissa vedoissa teho ja vääntökäyrät olivat VRT motorsportin lapun mukaiset missä moottorin kierrosluku oli oikein dynosoftassa.
Pystytkö vertaamaan todellista moottorinkierroslukua ja insoric näyttämää kierroslukua vedoista?
Comment