Originally posted by Supra^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
.
AIM tuon selvittikin tyhjentävästi.
Iskun pituutta voi kasvattaa sen verran, että akselin vielä saa takaisin kolmio sisään, eli parisen milliä.
Ja kun alkup. nosto oli muistaakseni luokkaa 8mm, niin ihan hyvä muutos tulee. Nykyisillä solenoidi suuttimilla tulee sitten tilanne jossa pumppu riittääkin pidemmälle, suuttimet loppuu.
Tarkoitus on siis ettei mäntä nouse yhtään "korkeammalle" suhteessa sylinterin kattoon, vaan että nosto lähtee alempaa.
Sitähän tässä tosiaan kartoitan että jos jollain varmasti onnistuu, niin tulkoon se täällä ilmi, tulevaisuudessa arvelisin tarvitsijoita sitten kyllä olevan ihan tasaiseen tahtiin. Eikö ole kaikkien etu että jollain se homma kuitenkin sen verran kannattaa, että pystyy tarvittavat työkalut pitämään ja on halua homman hoitaa. Siitä minun mielestäni voi vähän maksaakkin.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
AIM tuon selvittikin tyhjentävästi.
Iskun pituutta voi kasvattaa sen verran, että akselin vielä saa takaisin kolmio sisään, eli parisen milliä.
Ja kun alkup. nosto oli muistaakseni luokkaa 8mm, niin ihan hyvä muutos tulee. Nykyisillä solenoidi suuttimilla tulee sitten tilanne jossa pumppu riittääkin pidemmälle, suuttimet loppuu.
Tarkoitus on siis ettei mäntä nouse yhtään "korkeammalle" suhteessa sylinterin kattoon, vaan että nosto lähtee alempaa.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Tuotanoin... Eikö nyt olla vähän mettässä jo alkuperäsen idean kanssa? Helppo 500hv resepti...?
Eiks olis vaan helpompaa ja halvempaa poistaa ne ahdistukset sieltä ahtimen ja kannen välistä ja kattoo riittäskö jo se tavotteen täyttymiseen huolletun vakiopumpun kanssa?
Nyt kun olis dataa siittä Wagnerin coolerista ni sitäkin vois miettiä et onks se tilanteen tasalla... Jos bensakoneen ahdoilla painehäviötä oli jo yli 5psi ni en ihmettelis jos dieselissä olis vähintään tuplat? Ja tästä päästään siihen että tuo aiemmin täällä julkastu kompura (jos sellanen edes siä ahtimessa on?) ei vaan toimi sillä painesuhteella jos yrität imusarjaan saada 2,7-3bar. Siä on taas kohta ropelli downpipessä...
Tiä sit, mää näistä mitää tiä, mut mää en siihen pumppuun koskis ennenkun moottori on muuten terveellisellä alueella.
D50mm, 750cfm, 400+mph/0.5+mach.
Paljonko AJ-Techin penkkilukemat eroo Tuikun laitteiston lukemista?BMW e61 535d M-sport
Lancia Delta HF integrale
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostJäi vähän epäselväksi, että miten tuo muutos siis on toteutettavissa? Jotenkin miun järki sanoo, että, jos tuota epäkeskeisyyttä lisätään (saadaan iskua lisää) mäntä nousee ylemmäs?X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostJäi vähän epäselväksi, että miten tuo muutos siis on toteutettavissa? Jotenkin miun järki sanoo, että, jos tuota epäkeskeisyyttä lisätään (saadaan iskua lisää) mäntä nousee ylemmäs?
Kyllä meillä tavara nyt pitäisi johonkin riittää. Tuo pakopuoli enemmän se ongelma. Tuikku voisi yrittää saada pakopaineet mitattua, vaikka egr holesta. Näkee, että riittääkö tuo turbon muokkaus jo, vai jääkö Wastegate vieläkin liian pieneksi. Voisin itellenk rakentaa jonkun laipan siihen niin saa vastinearvon vakiokilkkeistä.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Kylläkyllä ...
Huomaampa kirjoittaneeni tuon iskunpituus kohdan huonosti.
///The oli kuitenkin osannut "rivien" välistä lukea, eli mäntiä ei nostateta yhtään korkeammalle, vaan isku lähtee "alempaa", tämä vaatii sen lisäksi että suurempi epäkeskeisyys sen jo luontojaan tekee, niin siihen kolmion tasasivuihin tehtävän muutoksen - tai tieten, voisihan sen mitata jääkö sinne hattuun tilaa, että tarviiko edes hommaan ruveta. Mutta alun perin siis ajattelin pelata varman päälle ja rajoittaa sen nousun ylhäällä vakioksi.
Pakopaine on nyt kyllä aivan sopivalla tasolla.
Hukkaportti on vakio ja ahtopaine pysyy halutulla tasolla, ilman ongelmia.
Savua ei tule.
Nämä on ihan hyviä indikaattoreita asialle.
Melkein sanoisin, ettei näistä toinna pakopaineita mittailla, tämmöisessä tuplaturbopaketissa sitä on kuitenkin järkyttävästi, varsinkin vakiossa. Jo se, ettei ahdot tahdo pysyä kurissa millään, kertoo sen. Muutoksen jälkeen pysyy.
En ole ollenkaan varma, haluanko edes tietää, siitä kun aina tulee vaan pahalle päälle.
Vnt-ahdinmuutoksessa pakopaine pysyy hyvin kurissa, jopa erinomaisella tasolla sillä ~2,2-2,4bar ahtopaineella, luokkaa ~ kilon päälle ahtojen, se on näille suorasuihkareille aivan hyvä taso.
Näissä vanhemmissa suuttimet hetikohta viiden sadan jälkeen loppuu, se on varmaa. Piezoissa lähelle sata heppaa vielä varaa voisi olla. Niillä sitten saakin ahdinmuutoksesta puristettua kaiken irti. Aika varmaan näyttää, että mikä se sitten on, mutta veikkaan jonnekkin 520-540 väliin.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Jos halutaan männän laen pysyvän samalla korkeudella tuossa lienee 2 vaihtoehtoa
- epäkeskon "viilaaminen"
- männän lyhentäminen
Kuinka pitkä tuo sylinterin alaosa on? nyt kun iskunpituus kasvaa niin onko vaarana että mäntä voisi tipahtaa "sylinteristä alakuolokohdassa"? Eikös jossain VW pumpussa ollut tämmöistä ongelmaa ihan vakionakin? Vai oliko se että mäntä pääsi pyörähtämään poikittain?F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Tuo täyttäminen kuullostaa kalliilta ratkaisulta. Entäs jos asiaa lähtisi ajattelemaan niin, että pienentäisi tuota akselin halkaisijaa sen 2mm tuosta kolmiopalan kohdalta, siten että hioisi sitä eniten tuolta "matalalta puolelta" ja tuolta nokalta ei ottaisi pois kuin sen mitä tarve vaatii että tulee varmasti pyöreä. Sen jälkeen holkittaisi tuon kolmiopalan reijän 2mm pienemmäksi. Sitten vain tuota kolmiopalaa madaltaisi sen verran ettei männät pohjaa.
Tämän tekniikan yksi huonopuolihan olisi se että iskunpituus ei kasvaisi kuin tuon 2mm. Kun taas täyttämällä sitä pystyisi kasvattamaan yhteensä 4mm.
Voisi kuitenkin kuvitella että tähän muutokseen pystyy kaikki jotka voivat nokka-akseleita hioa/pinnoittaa.E39 530Da Touring -03
E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
E39 525Da Touring -00
E39 530D Touring -99
Comment
-
-
Originally posted by hatemi View PostOisko tuplapumppu kuitenkin se helpompi vaihtoehto.
Olen tässä kuutioinut tilannetta ja tullut siihen tulokseen, että joko muutos tehdään, niin kuin alun perin kaavailin, toiselle puolen akselia lisätään ainetta ja toiselta poistetaan.
Tai toinen vaihtoehto tuntuisi nyt helpommalta. Kolmio holkitetaan ja laitetaan sisään uusi, noin 2mm pienempi laakeri. Nokka-akselin ympyrää vain hiotaan, niin että se sopii uuteen, holkitettuun pesäänsä. Tämä voisi olla kestävämpikin, ainakin tuntuu halvemmalta. Hyvällä tuurilla voisi löytyä sopivasti paksumpirunkoinen (pinnoitettua terästä ?) laakeri, joka kolmioon upotetaan, ei tartteis holkkiakaan. Mitta ei ole niin tarkka edes, jotain 1,5 - 2mm välille, kun tuotonlisä ei ole niin nöpön nuukaa näille suuttimille, riittää varmaan.
Minusta tärkeää olisi nyt löytää kaikin puolin sopiva formaatti, jota voi sitten soveltaa tarpeen tai extriimin mukaan.
Taidan kallistua tuon jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen, ellei jollain ole parempaa ajatusta aiheeseen.
Tietty, konepajojen sana tietyllä tapaa ratkaisee.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Tuli itselläkin tutkailtua internetin ihmeellistä maailmaa ja noihin cumminsin sekä duramaxin CP3 pumppuihin tuntuu olevan paljon tarjolla stroke akselia aina 12mm iskulle saakka. Vakio 8.2mm iskusta kasvatus 10mm iskuun pitäisi toimia täysin boschin alkuperäisosilla. Ovat sitten madaltaneet noita mäntien lakia, jotta männän laki pysyy pidentyneen iskun myötä samalla tasolla. Akselit ei ilmeisesti käy pituutensa puolesta näihin r90 pumppuihin, niinkuin AIM mainitsikin jo aiemmin. Taitaa olla tuo perusympyrän pienemmäksi sorvaus ja kolmiopalan holkitus helpoiten toteutettavissa, jos näihin ei kerta valmiita store akseleita löydy.
Paljon löytyi juttua myös kanavien/reikien suurentamisesta/määränsäätimen modaamisesta, jotta pumpun sylintereihin saadaan parempi täyttö. Varmaankin jo tällä operaatiolla saisi tuottoa sen verta lisää, että 500hv menis solenoidisuuttimien kanssa rikki...Last edited by ///THe; 02-01-2016, 08:16.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
.
Määränsäädin riittää noin 540hv vauhtiin, on kokeiltu, mersussa samanlainen.
110 vakiopumppu riitti 490hv takarattailta.
Eli limiitissä kaiken puolin ollaan nyt.
Vähän pidemmällä, aidatulla pihalla koemielessä kaikki avusteet päällä ja nastarenkailla, sen kummemmin temppuilematta 0-200 noin 16s.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment