Originally posted by exautisti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
.
Terve Mikko, pitkästä aikaa ...
Eipä ole mitään vielä oikein tapahtunutkaan, millä kannattaisi kiihdytellä.
Ihan normi setti tähän tulee.
Kaksi "neljänsadan" vnt,tä pakosarjoineen.
Cooleri, jotain pientä pumppuun ja neljän baarin mappi.
Tietty hiukkasjutut poikkeen.
Kun mersu on paineohjattu, niin voin rakentaa kaikki ilmaputkistot uusiksi ilman maffeja, niitä kun ei tässä tarvita välttämättä.
Katsastuksen jälkeen.
Edellä mainitulla "perussetillä" alkaa 740/745d myös kulkemaan.
740d,ssä tosi pienet suuttimet vakiona, ne pitää vaihtaa, 535,stä käy.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Kertokaa nyt viisaammat mikä riivaa 335d ohjelmoitu aj, kaasu pohjassa tekee satunnaisesti sen että alkaa savuamaan ja heittää 2-3 sylinteriä pois pelistä noin 5-10 sekunniksi, autoon on vaihdettu ahtotunnistin,ahtolämmön tunnistin,ilmamäärämittari, 6 syl suutin kun heitti johonkon +3 ajossa. Lisäksi vaihdettu egr puolelta ahtopuolle solenoidi venttiili ja yhdellä uudella solenoidilla kokeiltu turbojen puolle säädintä niitä mitä on kaksi kpl.
Onko tuo alipainekellon säädöstä miten nuuka se mikä on helposti säädettävissä ja näkyvissä?
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostKertokaa nyt viisaammat mikä riivaa 335d ohjelmoitu aj, kaasu pohjassa tekee satunnaisesti sen että alkaa savuamaan ja heittää 2-3 sylinteriä pois pelistä noin 5-10 sekunniksi, autoon on vaihdettu ahtotunnistin,ahtolämmön tunnistin,ilmamäärämittari, 6 syl suutin kun heitti johonkon +3 ajossa. Lisäksi vaihdettu egr puolelta ahtopuolle solenoidi venttiili ja yhdellä uudella solenoidilla kokeiltu turbojen puolle säädintä niitä mitä on kaksi kpl.
Onko tuo alipainekellon säädöstä miten nuuka se mikä on helposti säädettävissä ja näkyvissä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostKertokaa nyt viisaammat mikä riivaa 335d ohjelmoitu aj, kaasu pohjassa tekee satunnaisesti sen että alkaa savuamaan ja heittää 2-3 sylinteriä pois pelistä noin 5-10 sekunniksi, autoon on vaihdettu ahtotunnistin,ahtolämmön tunnistin,ilmamäärämittari, 6 syl suutin kun heitti johonkon +3 ajossa. Lisäksi vaihdettu egr puolelta ahtopuolle solenoidi venttiili ja yhdellä uudella solenoidilla kokeiltu turbojen puolle säädintä niitä mitä on kaksi kpl.
Onko tuo alipainekellon säädöstä miten nuuka se mikä on helposti säädettävissä ja näkyvissä?
EDIT: tämä kuvio yleensä tulee herkiten esille, kun vedetään lappu lattiaan alakierroksilta ja pienemmillä vaihteilla (kierrosten nousu nopeampaa).Last edited by ///THe; 10-06-2016, 17:18.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostTuleeko millä kierroksilla? Voi johtua, että pakosarjassa olevan läpän alipainekello liian tiukalla/takertelee tai sitä ohjaava solenoidi juonittelee. Mahdollisesti käy pakopaineet korkealla ja jätättää pakoventtiilejä auki. Aiheuttaa helvetinmoista savua ja puutuu pienen rytinän kanssa hetkeksi, kunnes veto taas jatkuu läpän avauduttua suuremmalle ahtimelle.
Onko siis toi mikä helpoite säädettävissä oleva tanko?
Comment
-
-
Niihin ahtolämpöihin vielä, nyt hain uuden lämpötila-anturin.
Tasakaasulla ~80kmh, Ilma +14C, imuilma ~14,5C, ahtoilma ~16,5-17C.
Poljettaessa (muutama veto) nousi sinne 23C. Kaupunkiajon jälkeen taajamarajoituksella nousi imuilman lämmöt jopa yli ahtolämpöjen.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Ne moottorinohjaukselle lämpötilan kertovat anturit ovat hyvin suuntaa-antavia ja hitaita. Todellinen lämpötila ei selviä niiden avulla. Mittasin joskus 530d E39:sta erilaisia välijäähdyttimen ilmankiertomodauksia ja aluksi luulin ettei niillä ollut juuri merkitystä kun ei lämmöt yhdessä tai kahdessa vedossa kuumalla kesäkelillä nousseet yli 45 asteen vaikka mitä teki. Paikallaan ollessa lämmöt nousivat ja jäivät ylös pitkäksi aikaa.
Laitoin termoparin alkuperäisen kaveriksi ja totuus alkoi paljastumaan. Siinä missä alkuperäinen anturi kertoi vedossa 40 astetta, näytti termopari 65 astetta. Alkuperäinen vaati varmaan 10 km tasakaasulla ajoa ennen kuin alkoi näyttämään oikein. Sen reagointi on sama kuin katsoisi lämmön sääennustuksesta.
Ei ole vain BMW-ongelma. Mittasin imuilmajärjestelyn vaikutuksia viime viikolla GM-tuotteesta ja siinäkin lämpöanturi imuputkessa kertoi kaiken noin 10 minuutin keskiarvona.. Vesi-metanoliseoksen suihkutus ennen anturia saa sen nopeammaksi mutta vain siksi aikaa kun ilman seassa on riittävästi märkää.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNe moottorinohjaukselle lämpötilan kertovat anturit ovat hyvin suuntaa-antavia ja hitaita. Todellinen lämpötila ei selviä niiden avulla. Mittasin joskus 530d E39:sta erilaisia välijäähdyttimen ilmankiertomodauksia ja aluksi luulin ettei niillä ollut juuri merkitystä kun ei lämmöt yhdessä tai kahdessa vedossa kuumalla kesäkelillä nousseet yli 45 asteen vaikka mitä teki. Paikallaan ollessa lämmöt nousivat ja jäivät ylös pitkäksi aikaa.
Laitoin termoparin alkuperäisen kaveriksi ja totuus alkoi paljastumaan. Siinä missä alkuperäinen anturi kertoi vedossa 40 astetta, näytti termopari 65 astetta. Alkuperäinen vaati varmaan 10 km tasakaasulla ajoa ennen kuin alkoi näyttämään oikein. Sen reagointi on sama kuin katsoisi lämmön sääennustuksesta.
Ei ole vain BMW-ongelma. Mittasin imuilmajärjestelyn vaikutuksia viime viikolla GM-tuotteesta ja siinäkin lämpöanturi imuputkessa kertoi kaiken noin 10 minuutin keskiarvona.. Vesi-metanoliseoksen suihkutus ennen anturia saa sen nopeammaksi mutta vain siksi aikaa kun ilman seassa on riittävästi märkää.
Edit. Tänään täyskaasuvedoissa 40-->160kmh nousi lämmöt sinne 29C tienoille ja tosi nopeaan. Siitä sitten jäähtyi nopeaan takaisin sinne 17C. Ulko- ja imuilma 14.5C. Saa nähdä miten nopeaan tuo anturin ikä vanhenee ja mittaustulokset heikkenee kun öljyisenä koko ajan..
BTW. Ei lähtenyt vikakoodi 41AB Boost Pressure Sensor Control...Last edited by Juspa; 14-06-2016, 17:13.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostOnko x35d isomman ahtimen alipainekello niin jäykkä että imemällä ei saa tankoa kun hievahtamaan vai jumittaako mulla ?
Oletko koettanut ilman ahtimen imuputkea kokeilla.
Alipainejärjestelmässä paine on pienimmillään pikkukierroksilla, ei enää kolmessa tonnissa.
Alipaineen määrää on helppo mitata.
Jos se hankala kohta liittyy ahtimien vaihtokohtaan, niin voisikko olla pakopuolella vuoto, joka riittävän ankaran rasituksen jälkeen antaa periksi vähän aikaa, mutta normiajolla ei helposti vaivaa.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostLuulisin että on.
Oletko koettanut ilman ahtimen imuputkea kokeilla.
Alipainejärjestelmässä paine on pienimmillään pikkukierroksilla, ei enää kolmessa tonnissa.
Alipaineen määrää on helppo mitata.
Jos se hankala kohta liittyy ahtimien vaihtokohtaan, niin voisikko olla pakopuolella vuoto, joka riittävän ankaran rasituksen jälkeen antaa periksi vähän aikaa, mutta normiajolla ei helposti vaivaa.
Comment
-
Comment