Entiiä kyselenkö nyt tyhmiä, mutta mites muilla. Silloinkun ilmastointi toimi sen 2viikkoa, niin kun ilmastoinnin kytki päälle, niin tyhjäkäynnillä auton kierrokset nousivat noin 300rpm? Kun ilmastointi oli vähitellen vuotanut kuiviin, niin ei tätä kierrosten nousemista enään tapahtunut vaikka ilmastoinnin kytkikin päälle? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 Ilmastointi vuotaa
Collapse
X
-
Originally posted by djs^ View PostEntiiä kyselenkö nyt tyhmiä, mutta mites muilla. Silloinkun ilmastointi toimi sen 2viikkoa, niin kun ilmastoinnin kytki päälle, niin tyhjäkäynnillä auton kierrokset nousivat noin 300rpm? Kun ilmastointi oli vähitellen vuotanut kuiviin, niin ei tätä kierrosten nousemista enään tapahtunut vaikka ilmastoinnin kytkikin päälle? :thinkBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by jamato View PostMikäli näin tapahtuu niin puretaan uudestaan.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Sain juuri vaihdettua höyrystimen, paisuntaventtiilin ja samalla vaihdoin myös puhaltimen... ihan varoiks, kun piti pientä ääntä kurveissa. Aikaa meni joku 16h kaikkineen (+osien odottelut) ja vain yksi klipsu rikki. Toisella kertaa saisi varmaan 6h pois ajasta... ehkä. :think
Ei ollut mahdoton homma, mutta tarvi myös purkaa imusarja kun ei tuossa kolmelitrasessa mahtunut se muovi konehuoneen puolelta muuten ulos. Mikäli joku alkaa samaa tekemään, niin hommatkaa ilmastoinnin tiivisteet paisuntaventtiilin molemmille puolille hyvissä ajoin, koska marmori + lentokone oli ainoa yhdistelmä kun ns. kiireellä tarvi saada.
Comment
-
-
Originally posted by Bemjari View PostSain juuri vaihdettua höyrystimen, paisuntaventtiilin ja samalla vaihdoin myös puhaltimen... ihan varoiks, kun piti pientä ääntä kurveissa. Aikaa meni joku 16h kaikkineen (+osien odottelut) ja vain yksi klipsu rikki. Toisella kertaa saisi varmaan 6h pois ajasta... ehkä. :think
Ei ollut mahdoton homma, mutta tarvi myös purkaa imusarja kun ei tuossa kolmelitrasessa mahtunut se muovi konehuoneen puolelta muuten ulos. Mikäli joku alkaa samaa tekemään, niin hommatkaa ilmastoinnin tiivisteet paisuntaventtiilin molemmille puolille hyvissä ajoin, koska marmori + lentokone oli ainoa yhdistelmä kun ns. kiireellä tarvi saada.E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Bump.
Oman koslan ilmastonti tuntui eilen "hieman" löyhältä joten tänään vein auton pajalle kylmäaineiden täyttöön.
Viimeksi kylmäaineet on täytetty 17.3.2014.
Tänään eivät saaneet grammaakaan talteen öljyä tai kylmäainetta vaan sinne meni 700g ainetta sukkana sisään.
Tyhjiöintiaika oli 20 minuuttia jolloin vuotoa ei havaittu.
Kysymys kuuluu, miten on mahdollista, että joka vuosi talven jälkeen kylmäaineet on loppu jollei kerran alipainevuotoa ole?
Perjantaina tällä viikolla auto menee nyt sitten kylmälaitehuoltoon tutkittavaksi, löytävätkö typellä jotain vuotopaikkaa. Epäilivät kompressorin akselin tiivistettä, eivät uskoneet ainakaan höyrystimen putken olevan puhki kun alipaine testerillä pysyi ja valunut suoraan aineet pellolle.Last edited by Hakkapeliitta; 05-05-2015, 13:58.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View Post
Tyhjiöintiaika oli 20 minuuttia jolloin vuotoa ei havaittu.
Kysymys kuuluu, miten on mahdollista, että joka vuosi talven jälkeen kylmäaineet on loppu jollei kerran alipainevuotoa ole?
Perjantaina tällä viikolla auto menee nyt sitten kylmälaitehuoltoon tutkittavaksi, löytävätkö typellä jotain vuotopaikkaa. Epäilivät kompressorin akselin tiivistettä, eivät uskoneet ainakaan höyrystimen putken olevan puhki kun alipaine testerillä pysyi ja valunut suoraan aineet pellolle.
alipainetesti on aika turha jos aineet on vuosi sitten lisätty,
silloin siellä on takuuvarmasti vuotoa.
Typpi+väriaine niin vuoto löytyy jos löytyy (sisäkennolle ei oikein tahdo nähdä jos sieltä vuotaa, joutuu purkamaan...)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Oma vuoto paljastui lauhduttimen kennon vuodoksi. Kolmessa päivässä vuoti 85g ainetta pois ja typellä näkyi vuoto kennossa.
Typpikoe 50€
Uusi kenno suomalaiselta varaosaliikkeeltä 170€, Nissens-merkkinen. Ite vaihdan.
Uusi typpikoe ja kylmäaineiden laitto 85€, pelkkä täyttö 50€.
Asentaja sanoi että menee 3h tuon vaihtamiseen, á 81,25€. Kokonaisuutena olisi heillä maksanut "avaimet käteen" 600€...
Iteltä meni ehkä 1 ½h, ei meinannut nuo linjat lähteä irti heti.
Originally posted by djs^ View PostMerkkihuollossa sanoivat mulle, että ilmastointi järjestelmään on laitettavissa samanlaisia paikkaus aineita kun syyläriin, jos kyseessä on pieni vuoto.:think
Lisäksi, saattaa estyä kylmäaineiden täyttö tulevaisuudessa joillain asemilla koska muistaakseni Boschin laitteilla ei saisi imeskellä järjestelmiä (ohjekirjan mukaan) joihin noita vuodonestoaineita on laitettu.Last edited by Hakkapeliitta; 09-05-2015, 13:52.
Comment
-
-
Meillä vuotoja ei löydy mutta lähes joka kevät saa olla täyttämässä kylmäainetta. Sain vinkin että ilmastointi pitää pitää päällä myös talvella jolloin stefat ei pääse kuivumaan. Jos tämä teoria pitää kutinsa niin ehkä 2016-kesällä ei tartte enää täytellä.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by MazterI View PostJahas. Ittellä realisoitui 2005 e60:ssä myös toi höyrystimen vuoto. Näkyy löytyvän ihan järkihintaan itse höyrystintä + sitä paisuntaventtiiliä. Tarvikkeissa ei taida tulla tiivisteitä mukana? Onko ajatusta mimmoiset pitäis tilata?
Eihän kukaan tiedä hyvää diy ohjetta kojelaudan purkuun ��530dA E60 -orientblau metallic
Comment
-
Comment