Originally posted by VolvoTDi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvi tulee, hermot menee?
Collapse
X
-
Originally posted by bittivirhe View PostKun ajaa 80 km lumisateella, on ihan se ja sama, harjasiko takavalot lähtiessä vai ei (harjattiin kyllä). Perässä oli valehtelematta se 5-10 senttiä paksu lumikerros kohdasta riippuen.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostNo ei ne hehkulamput nyt noin montaa senttiä lunta sulata! Ledit on muuten kirkkaammat kuin hehkarit, joten ei se muutaman sentin lumikerros meinaa juuri mitään. Takasumaria kannattaa käyttää sulatukseen se on nimittäin hehkari. Xenonit (saatikka nokalla olevat lähivalo ledit) ei sulata jäätä yhtä hyvin kuin halogeenit, pitäiskö kieltää lailla moiset keksinnöt...
Toki hehkulamput pitää lämpimpänä takavaloja, ettei lumi kerry sinne. Mutta lumisista maisemista kotoisin, ja siellä ajelevana(en puhu Oulusta), niin kyllä tuon meikän kärryn perässä silti lunta oli, vaikka on orkkishehkutakalamput. Laittanut vaan merkille liikenteessä, että ledit tosiaan kirkkaammat, vaikka lunta kertyykin.Last edited by Mikiis; 07-12-2013, 02:30.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostNo ei ne hehkulamput nyt noin montaa senttiä lunta sulata! Ledit on muuten kirkkaammat kuin hehkarit, joten ei se muutaman sentin lumikerros meinaa juuri mitään. Takasumaria kannattaa käyttää sulatukseen se on nimittäin hehkari. Xenonit (saatikka nokalla olevat lähivalo ledit) ei sulata jäätä yhtä hyvin kuin halogeenit, pitäiskö kieltää lailla moiset keksinnöt...
Etuvalojen xenonrihin ei ole koskaan kertynyt ajaessa lunta, joten ei tartte kieltää.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Nonniin, nyt on premium-auto huollettu ja lukot öljytty merkkihuollossa. Pakkasta mökiltä lähtiessä arktiset -2 astetta Celsiusta. Kuskin oven kahva jäykkä avatessa ja "yllätys yllätys", ovi ei taaskaan pysy kiinni. Aseöljy ei auta. Tällä kertaa ovea saa läimiä ja renkata varmaan 10 minuuttia ennen kuin alkaa tapahtua:
Ovi menee lukkoon, kuski ulkopuolella. Ei aukea sisäkahvasta (joka on aivan hervoton) eikä ulkokahvasta.
Ensimmäistä kertaa eläessäni joudun menemään sisään matkustajan puolelta. No, ymmärtäähän sen, sadan tonnin laatuauto. Onneksi jalat taipuu vielä sen verran, että saan keinoteltua itseni kuskin paikalle.
30 km ajon jälkeen kahva herää eloon ja oven saa taas auki.
Siis OIKEASTI.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostEnsimmäistä kertaa eläessäni joudun menemään sisään matkustajan puolelta. No, ymmärtäähän sen, sadan tonnin laatuauto.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Kosteuttahan siellä on lukkomekanismissa, vaikka olis 5milj auto, ei sekään veden jäätymispistettä muuta. Tasan kerran on ollut tilanne ettei ole saanut ovea kiinni talvella, se oli e38, uutena maksanut varmastikin yli sata tonnia. Syy tähän jäätymiseen oli päivällä suoritettu pesu. Illalla sitten hiustenkuivaajalla lämmitystä, paineilmalla kuivaus ja aseöljyä perään joka lukkoon. Kaikki ongelmat loppuivat.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAjattele positiivisesti, onneksi tuli tuokin koettua vielä tässä elämässä. Toimisikohan soft close paremmin pakkasessa? Paljonko laitoit aseöljyä ja minne?G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostTässä on soft close. Kun lukkomekanismi oven sisällä on jäässä, ei taida olla soft closella mitään merkitystä. Aseöljyä yritin sumutella siitä lukon "kielen" ympäristöstä, mutta eihän se tietysti sinne oven sisään mene.
Comment
-
-
Topikin alkup. kysymykseen vastaus - meneekö hermot, ei.
Joka aamu lämmin auto lähtiessä, keksinnöllä nimeltä webasto..Luulisi löytyvän siitä sadantonnin autostakin.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Kuvasta kun katsoo, siine menee vaijeri (8) ulkokahvalta lukkoon, toinen vaijeri sisäkahvalta. Tuskin tuo ulkokahvan vaijeri jumittuu niin lujaa ettei lukko palauta. Lukko näyttää suljetulta ettei sinne pasuvedet pääse sisään. http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=51&fg=10
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVarma en ole, mutta lukkomekanismi on siinä samassa missä lukkokielikin. Eli siitä välistä kun sumuttaa reilusti niin kyllä se sinne lukkolaitteeseenkin päätyy. Lukkolaitteen vaseliinit jähmettyy eikä jouset jaksa enää vetää lukkoa kiinni. Näin ainakin toiminut useassa autossa, etenkin e39:ssä.
Pikku tipat 'aseöljyä' paikkoihin jotka liikkuvat toisiinsa nähden, ei muuta. Ei ole koskaan tämän jälkeen ollut ongelmia jäätymisen kanssa.
Tuolla 'sumuttaa reilusti' menetelmällä voi saada hetkellisen avun. Joka paikkaan roiskittu öljy kerää pölyä, joka kerää kosteutta ja kierre on valmis...E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
En oikein ymmärrä mistä nuo lukko-ongelmat tulee. Minulla on ollut 5 eri bmw:tä talvisin ajossa, niiton pesty yleensä kerta viikkoon oli miten kova pakkanen tahansa. Ei koskaan ole mitään ongelmia ollut. Korimallit E34, E39 ja E46.
Yleensä kun pesen laitan terminin pariksi tunniksi sisälle puhaltamaan, en ole edes kovin tarkkaan tiivisteitä kuivaillut. Enkä ole sumutellut mitään lukko/aseöljyjä lukkoihin koskaan.
Onko tämä sitten joku uudempien 5-satasten ongelma?
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostMuutaman lukon kanssa on tullut toimittua täysin päinvastoin. Eli mekanismi irti, ja kaikki rasva pois. Siis ihan kaikki, oli sitten mitä vaseliinia tms tahansa.
Pikku tipat 'aseöljyä' paikkoihin jotka liikkuvat toisiinsa nähden, ei muuta. Ei ole koskaan tämän jälkeen ollut ongelmia jäätymisen kanssa.
Tuolla 'sumuttaa reilusti' menetelmällä voi saada hetkellisen avun. Joka paikkaan roiskittu öljy kerää pölyä, joka kerää kosteutta ja kierre on valmis...
Originally posted by Antti O View PostEn oikein ymmärrä mistä nuo lukko-ongelmat tulee. Minulla on ollut 5 eri bmw:tä talvisin ajossa, niiton pesty yleensä kerta viikkoon oli miten kova pakkanen tahansa. Ei koskaan ole mitään ongelmia ollut. Korimallit E34, E39 ja E46.
Onko tämä sitten joku uudempien 5-satasten ongelma?
Comment
-
Comment