Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvi tulee, hermot menee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #91
    Joo kollega valittanut volkkareista ettei uskalla pestä talvisin kun ovet ei pysy kiinni. Hieman ihmetyttänyt asia kun meillä pestään viikottain molemmat autot ja ovet aukeaa ja menee kiinni. Nyt tosin ajossa 2x renault.

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #92
      Aikoinaan (vuonna 1987) oli E30 jossa takaovien lukot jäätyi auki. Veikkaan, että kysessä oli joku suunnitteluvirhe. Autohan oli ensimmäisiä neliovisia ja tuolloin melko uusi.
      Sen jälkeen ollut useampi VW, joista Passateissa jäätyi järjestään ovet auki pakkasilla. Hermot meni.
      Lämmin talli tuli samalla, kun BMW:t, niin en tiedä olisiko samoja ongelmia Bemareissa.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #93
        Originally posted by bittivirhe View Post
        Pakkasta mökiltä lähtiessä arktiset -2 astetta Celsiusta.

        Ensimmäistä kertaa eläessäni joudun menemään sisään matkustajan puolelta. No, ymmärtäähän sen, sadan tonnin laatuauto.

        Siis OIKEASTI.
        Eikai mökkinaapuri nähnyt?
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 502
          • Pohjois-Savo

          #94
          Originally posted by Antti O View Post
          En oikein ymmärrä mistä nuo lukko-ongelmat tulee. Minulla on ollut 5 eri bmw:tä talvisin ajossa, niiton pesty yleensä kerta viikkoon oli miten kova pakkanen tahansa. Ei koskaan ole mitään ongelmia ollut. Korimallit E34, E39 ja E46.

          Yleensä kun pesen laitan terminin pariksi tunniksi sisälle puhaltamaan, en ole edes kovin tarkkaan tiivisteitä kuivaillut. Enkä ole sumutellut mitään lukko/aseöljyjä lukkoihin koskaan.

          Onko tämä sitten joku uudempien 5-satasten ongelma?
          Lämpimästä tallista lähtiessä kaikki pelaa, mutta 2 vuorokautta ulkona on saksalaiselle liikaa. Pesusta ongelma ei tunnu riippuvan, mekanismi jäätyy olipa autoa pesty viimeisen viikon aikana tai ei. Pesun jälkeen auto on ollut muutenkin lämpimässä (+20) tallissa kuivumassa vuorokausikaupalla. Eikä ollut edes märkä keli menomatkalla vaan pakkanen ja kuivat tiet.

          Näyttäähän noita ongelmia olleen foorumilaisilla jo ainakin 6 vuotta takaperin eli mistään uudesta ilmiöstä ei ole kysymys.

          Pitää taas hilautua huoltoon. Menee työpäivä hukkaan enkä usko, että asia tulee kuntoon. Pistävät vaan lisää jumittuvaa vaseliinia lukkoon tms. :-(
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            #95
            Originally posted by bittivirhe View Post
            Lämpimästä tallista lähtiessä kaikki pelaa, mutta 2 vuorokautta ulkona on saksalaiselle liikaa. Pesusta ongelma ei tunnu riippuvan, mekanismi jäätyy olipa autoa pesty viimeisen viikon aikana tai ei. Pesun jälkeen auto on ollut muutenkin lämpimässä (+20) tallissa kuivumassa vuorokausikaupalla. Eikä ollut edes märkä keli menomatkalla vaan pakkanen ja kuivat tiet.

            Näyttäähän noita ongelmia olleen foorumilaisilla jo ainakin 6 vuotta takaperin eli mistään uudesta ilmiöstä ei ole kysymys.

            Pitää taas hilautua huoltoon. Menee työpäivä hukkaan enkä usko, että asia tulee kuntoon. Pistävät vaan lisää jumittuvaa vaseliinia lukkoon tms. :-(
            Väitän edelleen, että vika on siinä, että tuonne on joskus sörkitty jotain sinne kuulumatonta tavaraa. Minulla ei itselläni ole näiden vanhojen pommien (E38, 3xE46, E39, E60) kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia ikinä lukkojen kanssa. Olen myös seurannut vierestä muutaman pakasta vedetyn E83:n ja F25:n talvikäyttäytymistä ja ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia niissäkään, vaikka kilometrejä on tullut n. 100tkm.

            On huollon paskuutta, että sitä lukkoa jäädyttävää ainesta ei saada sieltä pois, mutta eipä noi merkkiliikekäynnit ole itseäkään koskaan vakuuttanut.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 502
              • Pohjois-Savo

              #96
              Originally posted by McBeast View Post
              Väitän edelleen, että vika on siinä, että tuonne on joskus sörkitty jotain sinne kuulumatonta tavaraa. Minulla ei itselläni ole näiden vanhojen pommien (E38, 3xE46, E39, E60) kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia ikinä lukkojen kanssa. Olen myös seurannut vierestä muutaman pakasta vedetyn E83:n ja F25:n talvikäyttäytymistä ja ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia niissäkään, vaikka kilometrejä on tullut n. 100tkm.

              On huollon paskuutta, että sitä lukkoa jäädyttävää ainesta ei saada sieltä pois, mutta eipä noi merkkiliikekäynnit ole itseäkään koskaan vakuuttanut.
              En oikein tiedä, miksi Saksassa olisi lukkoihin jotain työnnetty ainakaan muualla kuin merkkihuollossa (yrityskäytössä ollut vehje).

              Jos noiden vaijereiden kuoriin on tiivistynyt kosteutta, niin se varmaan riittää jumittamaan (ainakin sisäkahvan hervottomuus voisi selittyä vaijerin jumittumisella). Tiedä sitten, mikä silloin jumittaa, kun lukko jää auki-asentoon. Siinä vaiheessa sisäkahvaan ei ole koskettu lainkaan.
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #97
                Jos auto on useamman päivän kämpimässä tallissa, kuten kerrottu, siinä ajassa kyllä kaikki kosteus haihtuu pois. Joku muu siellä nyt on ongelmana.

                Jäi edellisestä postauksesta pois:
                Lopullinen korjaus noiden Passatttien lukko-ongelmaan oli brake cleaneria kunnolla lukkomekanismiin ja paineilmaa perään urakalla. Näin saatiin paska pois lukoista, ainakin suurin piirtein. Sitten aseöljyä vastaavaa tilalle, hieman paineilmalla avittaen.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Pex
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 353
                  • Kuusamo

                  #98
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Enkä ole sumutellut mitään lukko/aseöljyjä lukkoihin koskaan.

                  Onko tämä sitten joku uudempien 5-satasten ongelma?
                  Aikasemmin jo kirjoitin, että ikinä ei ole lukot jäätyny omassa E61:ssäni. Enkä ikuna ole lukkoihin mitään "ennaltaehkäisevää" jäätymisenestoainetta ruutaillu. Siitäkö johtunee ettei ole jäätyny?

                  Käyttö talvisin sellaista, että auto vuoronperään sulaa/kastuu kunnolla usein plussakelissä täällä perämeren pohjukassa ja sitten heti perään "märkänä" muutama päivä reissua kunnon pakkasissa lapissa...eikä ole lukot jäätäny. Muita jäätymisonkelmia sitten onkin kyllä ollu
                  Nykyään mennään Volkkarilla

                  Ex. E61 520dA 2006

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3103

                    #99
                    Originally posted by bittivirhe View Post
                    Lämpimästä tallista lähtiessä kaikki pelaa, mutta 2 vuorokautta ulkona on saksalaiselle liikaa. Pesusta ongelma ei tunnu riippuvan, mekanismi jäätyy olipa autoa pesty viimeisen viikon aikana tai ei. Pesun jälkeen auto on ollut muutenkin lämpimässä (+20) tallissa kuivumassa vuorokausikaupalla. Eikä ollut edes märkä keli menomatkalla vaan pakkanen ja kuivat tiet.

                    Näyttäähän noita ongelmia olleen foorumilaisilla jo ainakin 6 vuotta takaperin eli mistään uudesta ilmiöstä ei ole kysymys.

                    Pitää taas hilautua huoltoon. Menee työpäivä hukkaan enkä usko, että asia tulee kuntoon. Pistävät vaan lisää jumittuvaa vaseliinia lukkoon tms. :-(
                    Sä olet opettannu autos ihan liian hyvälle . Meillä seisoo käyttikset lähes kokoajan ulkona. Eikä ole ollut ongelmia ovien eikä pissapoikienkaan tms. kanssa.
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      Originally posted by Antti O View Post

                      Onko tämä sitten joku uudempien 5-satasten ongelma?
                      Ei ainakaan omassa ole ollut ongelmia, viime viikkolla kävin pesettämässä auton kun alko meneen plussalta pakkaselle, ja seuraavana aamuna pakkasta -13. Kaikki ovet aukes ilman mitään kikkailuja, samoin sähkönen peräkontti. Jos ne ei painepesun jäljiltä jäädy niin en usko että tuossa omassani ainakaan jäätyvät sitten ollenkaan. Luotto nousi taas yhden pisteen

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        Jo pariin autooni tehny käsittelyn elektronisten laitteiden puhdistamiseen tarkoitetulla sprayllä...tätä ovien sisään, lukkoihin ja jokapaikkaan.... kymmenen minuutin päästä aseöljyä perään vähän. Lähtee kosteus ja ei kertaakaan ole enää jäätyny rivat tai lukkopesät aukiasentoon ja loppu aamuisin töihin ajelu samalla pitäen toisella kädella ovea kiinni..

                        Tuonne oven sisään vaijereihin yms kerran tullu kosteus ei itsestään lähde sieltä pois varsinkaan talvella.
                        Last edited by Saarikoski; 20-12-2013, 19:01.

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Kuka perkele käyttää lukkoja(avain pesiä) uudessa autossa?

                          Mitä vitun virkaa niillä on?
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Kuka perkele käyttää lukkoja(avain pesiä) uudessa autossa?

                            Mitä vitun virkaa niillä on?
                            Tiedät sitten kun akku on tyhjä ja pitäisi päästä antamaan lisävirtaa,
                            ja just silloin satut olemaan jossan korvessa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Tai oot korjaamassa pirssiä, kaikki ovet ovat kiinni, otat akun miinuskaapelin irti ja lyöt automaattisesti peräkontin sulki.... onneksi on mekaaninen lukko!

                              Comment

                              • bittivirhe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 502
                                • Pohjois-Savo

                                Noniin, ensin hyviä uutisia: huolto vaihtoi oven lukkomekanismiin jonkin vaijerin ja ovi on toistaiseksi pelannut ongelmitta.

                                Mutta sitten, perjantaina reilun tunnin ajo lämpimästä tallista maalle -15 asteen pakkasessa ja tänään -20 asteen pakkasesta takaisin. Kun sammutin auton tallissa, ruutuun pamahti ilmoitus "Charge battery".

                                Siis että tunnin maantieajon jälkeen akku on tyhjä ja pitää ladata käsipelillä? HÄH??? Entä jos olisin ajanut tämän reissun paikkaan, jossa ei ole sähköä ja latausmahdollisuutta? Soittaisin hinausauton paikalle vai?

                                Perjantaista reissua edelsi torstaina 2x155 km maantieajo. Voisi KUVITELLA, että akku olisi yhteensä yli 6 tunnin maantieajossa latautunut niin, ettei heti perään tarvitsisi tallissa ladata.
                                G05 45e
                                ex: F11 530d xDrive
                                ex: E84 X1 xDrive 25d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎