Joo kollega valittanut volkkareista ettei uskalla pestä talvisin kun ovet ei pysy kiinni. Hieman ihmetyttänyt asia kun meillä pestään viikottain molemmat autot ja ovet aukeaa ja menee kiinni. Nyt tosin ajossa 2x renault.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvi tulee, hermot menee?
Collapse
X
-
Aikoinaan (vuonna 1987) oli E30 jossa takaovien lukot jäätyi auki. Veikkaan, että kysessä oli joku suunnitteluvirhe. Autohan oli ensimmäisiä neliovisia ja tuolloin melko uusi.
Sen jälkeen ollut useampi VW, joista Passateissa jäätyi järjestään ovet auki pakkasilla. Hermot meni.
Lämmin talli tuli samalla, kun BMW:t, niin en tiedä olisiko samoja ongelmia Bemareissa.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostPakkasta mökiltä lähtiessä arktiset -2 astetta Celsiusta.
Ensimmäistä kertaa eläessäni joudun menemään sisään matkustajan puolelta. No, ymmärtäähän sen, sadan tonnin laatuauto.
Siis OIKEASTI.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEn oikein ymmärrä mistä nuo lukko-ongelmat tulee. Minulla on ollut 5 eri bmw:tä talvisin ajossa, niiton pesty yleensä kerta viikkoon oli miten kova pakkanen tahansa. Ei koskaan ole mitään ongelmia ollut. Korimallit E34, E39 ja E46.
Yleensä kun pesen laitan terminin pariksi tunniksi sisälle puhaltamaan, en ole edes kovin tarkkaan tiivisteitä kuivaillut. Enkä ole sumutellut mitään lukko/aseöljyjä lukkoihin koskaan.
Onko tämä sitten joku uudempien 5-satasten ongelma?
Näyttäähän noita ongelmia olleen foorumilaisilla jo ainakin 6 vuotta takaperin eli mistään uudesta ilmiöstä ei ole kysymys.
Pitää taas hilautua huoltoon. Menee työpäivä hukkaan enkä usko, että asia tulee kuntoon. Pistävät vaan lisää jumittuvaa vaseliinia lukkoon tms. :-(G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostLämpimästä tallista lähtiessä kaikki pelaa, mutta 2 vuorokautta ulkona on saksalaiselle liikaa. Pesusta ongelma ei tunnu riippuvan, mekanismi jäätyy olipa autoa pesty viimeisen viikon aikana tai ei. Pesun jälkeen auto on ollut muutenkin lämpimässä (+20) tallissa kuivumassa vuorokausikaupalla. Eikä ollut edes märkä keli menomatkalla vaan pakkanen ja kuivat tiet.
Näyttäähän noita ongelmia olleen foorumilaisilla jo ainakin 6 vuotta takaperin eli mistään uudesta ilmiöstä ei ole kysymys.
Pitää taas hilautua huoltoon. Menee työpäivä hukkaan enkä usko, että asia tulee kuntoon. Pistävät vaan lisää jumittuvaa vaseliinia lukkoon tms. :-(
On huollon paskuutta, että sitä lukkoa jäädyttävää ainesta ei saada sieltä pois, mutta eipä noi merkkiliikekäynnit ole itseäkään koskaan vakuuttanut.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostVäitän edelleen, että vika on siinä, että tuonne on joskus sörkitty jotain sinne kuulumatonta tavaraa. Minulla ei itselläni ole näiden vanhojen pommien (E38, 3xE46, E39, E60) kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia ikinä lukkojen kanssa. Olen myös seurannut vierestä muutaman pakasta vedetyn E83:n ja F25:n talvikäyttäytymistä ja ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia niissäkään, vaikka kilometrejä on tullut n. 100tkm.
On huollon paskuutta, että sitä lukkoa jäädyttävää ainesta ei saada sieltä pois, mutta eipä noi merkkiliikekäynnit ole itseäkään koskaan vakuuttanut.
Jos noiden vaijereiden kuoriin on tiivistynyt kosteutta, niin se varmaan riittää jumittamaan (ainakin sisäkahvan hervottomuus voisi selittyä vaijerin jumittumisella). Tiedä sitten, mikä silloin jumittaa, kun lukko jää auki-asentoon. Siinä vaiheessa sisäkahvaan ei ole koskettu lainkaan.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Jos auto on useamman päivän kämpimässä tallissa, kuten kerrottu, siinä ajassa kyllä kaikki kosteus haihtuu pois. Joku muu siellä nyt on ongelmana.
Jäi edellisestä postauksesta pois:
Lopullinen korjaus noiden Passatttien lukko-ongelmaan oli brake cleaneria kunnolla lukkomekanismiin ja paineilmaa perään urakalla. Näin saatiin paska pois lukoista, ainakin suurin piirtein. Sitten aseöljyä vastaavaa tilalle, hieman paineilmalla avittaen.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEnkä ole sumutellut mitään lukko/aseöljyjä lukkoihin koskaan.
Onko tämä sitten joku uudempien 5-satasten ongelma?
Käyttö talvisin sellaista, että auto vuoronperään sulaa/kastuu kunnolla usein plussakelissä täällä perämeren pohjukassa ja sitten heti perään "märkänä" muutama päivä reissua kunnon pakkasissa lapissa...eikä ole lukot jäätäny. Muita jäätymisonkelmia sitten onkin kyllä olluNykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostLämpimästä tallista lähtiessä kaikki pelaa, mutta 2 vuorokautta ulkona on saksalaiselle liikaa. Pesusta ongelma ei tunnu riippuvan, mekanismi jäätyy olipa autoa pesty viimeisen viikon aikana tai ei. Pesun jälkeen auto on ollut muutenkin lämpimässä (+20) tallissa kuivumassa vuorokausikaupalla. Eikä ollut edes märkä keli menomatkalla vaan pakkanen ja kuivat tiet.
Näyttäähän noita ongelmia olleen foorumilaisilla jo ainakin 6 vuotta takaperin eli mistään uudesta ilmiöstä ei ole kysymys.
Pitää taas hilautua huoltoon. Menee työpäivä hukkaan enkä usko, että asia tulee kuntoon. Pistävät vaan lisää jumittuvaa vaseliinia lukkoon tms. :-(. Meillä seisoo käyttikset lähes kokoajan ulkona. Eikä ole ollut ongelmia ovien eikä pissapoikienkaan tms. kanssa.
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Post
Onko tämä sitten joku uudempien 5-satasten ongelma?
Comment
-
-
Jo pariin autooni tehny käsittelyn elektronisten laitteiden puhdistamiseen tarkoitetulla sprayllä...tätä ovien sisään, lukkoihin ja jokapaikkaan.... kymmenen minuutin päästä aseöljyä perään vähän. Lähtee kosteus ja ei kertaakaan ole enää jäätyny rivat tai lukkopesät aukiasentoon ja loppu aamuisin töihin ajelu samalla pitäen toisella kädella ovea kiinni..
Tuonne oven sisään vaijereihin yms kerran tullu kosteus ei itsestään lähde sieltä pois varsinkaan talvella.Last edited by Saarikoski; 20-12-2013, 19:01.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostKuka perkele käyttää lukkoja(avain pesiä) uudessa autossa?
Mitä vitun virkaa niillä on?
ja just silloin satut olemaan jossan korvessa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Noniin, ensin hyviä uutisia: huolto vaihtoi oven lukkomekanismiin jonkin vaijerin ja ovi on toistaiseksi pelannut ongelmitta.
Mutta sitten, perjantaina reilun tunnin ajo lämpimästä tallista maalle -15 asteen pakkasessa ja tänään -20 asteen pakkasesta takaisin. Kun sammutin auton tallissa, ruutuun pamahti ilmoitus "Charge battery".
Siis että tunnin maantieajon jälkeen akku on tyhjä ja pitää ladata käsipelillä? HÄH??? Entä jos olisin ajanut tämän reissun paikkaan, jossa ei ole sähköä ja latausmahdollisuutta? Soittaisin hinausauton paikalle vai?
Perjantaista reissua edelsi torstaina 2x155 km maantieajo. Voisi KUVITELLA, että akku olisi yhteensä yli 6 tunnin maantieajossa latautunut niin, ettei heti perään tarvitsisi tallissa ladata.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
Comment