Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #46
    Originally posted by e46touring View Post
    pitää katsoa arvot kun maantielle lähden. Vasta tallista ulos ajettu ja paikoillaan käytetty niin
    arvo on 0,00 mg
    Mahtaako laskea joskus ja jouluna noi mg määrät?
    On nyt ainakin 30min nollauksen jälkeen tullu ajeltua ja vielä 0 näyttää.

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1327
      • Tornio

      #47
      Originally posted by jake2710 View Post
      Mahtaako laskea joskus ja jouluna noi mg määrät?
      On nyt ainakin 30min nollauksen jälkeen tullu ajeltua ja vielä 0 näyttää.
      Jep taas sama havainto ei kertynyt alle 100Km ajolla yhtään mg arvoa.
      Nox anturi otti nokkiinsa pakkopolttoajosta ja alkoi vikakoodia puskemaan.
      Havaintona tuosta Nox vikakoodista= ei lähde laihaseos moodi päälle ajossa AINOASTAAN koko ajan päällä pelkkä homogenous mode.

      Nox anturin adaptioarvojen nollaus ja vikakoodi pois dme:ltä.
      niin taas toimii pienellä kuormalla pinta kaasulla vaihtaa hyvin sukkelaan laihaseos puolelle.
      taas kun tulee rasitusta koneelle niin ensin siirtymä vaihe mode päälle ja rasituksen lisääntyessä vaihtuu homogenous mode päälle. eli toimii kuten pitää !!

      on nämä "koneita" !!
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #48
        Originally posted by e46touring View Post
        Jep taas sama havainto ei kertynyt alle 100Km ajolla yhtään mg arvoa.
        Nox anturi otti nokkiinsa pakkopolttoajosta ja alkoi vikakoodia puskemaan.
        Havaintona tuosta Nox vikakoodista= ei lähde laihaseos moodi päälle ajossa AINOASTAAN koko ajan päällä pelkkä homogenous mode.

        Nox anturin adaptioarvojen nollaus ja vikakoodi pois dme:ltä.
        niin taas toimii pienellä kuormalla pinta kaasulla vaihtaa hyvin sukkelaan laihaseos puolelle.
        taas kun tulee rasitusta koneelle niin ensin siirtymä vaihe mode päälle ja rasituksen lisääntyessä vaihtuu homogenous mode päälle. eli toimii kuten pitää !!

        on nämä "koneita" !!
        Hienosti se kyllä vaihteli kolmen moden välillä. Näki heti kulutuksessa joka on nyt huomattavasti pienempi. Täytyy seurata tota kertymää, et jollei ala mitään ilmestymään, niin eiköhän se siinä laskennassa silloin vika ole.

        Edit. Millaisella alueella sulla NOx-anturin ppm oli?
        Last edited by jake2710; 21-01-2014, 08:26.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #49
          Originally posted by jake2710 View Post
          Hienosti se kyllä vaihteli kolmen moden välillä. Näki heti kulutuksessa joka on nyt huomattavasti pienempi. Täytyy seurata tota kertymää, et jollei ala mitään ilmestymään, niin eiköhän se siinä laskennassa silloin vika ole.

          Edit. Millaisella alueella sulla NOx-anturin ppm oli?
          en huomannut edes lopussa katsoa tuota ppm arvoa.
          ekan 40km aikana ei kumpikaan mg ja ppm arvo muuttunut 0,00:sta mihinkään.

          parin viikon kuluttua palataan aiheeseen uudelleen niin pitää silloin kurkata arvot uusiksi.

          oletettaisin tuon laskennan tapahtuvan syötetyn polttoaine määrän mukaan jollakin aika vakiolla. seurataan arvoja täälläkin.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • arne525
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 97
            • 02600

            #50
            Täällä mg arvot senkun vaan kasvaa, pari päivää sitten yritettiin pakkopolttoa kun arvo oli noussut 492 mg:n. Pakkopoltto ei aiheuttanut mitään muutosta, pakokaasun lämmöt vaan seilas ylös alas.

            Tänään auto sitten ilahdutti moottorin varoitusvalolla. Ei vielä tietoa mikä sen sytytti, mutta veikkaisin nox juttuja.

            Viimeksi testeri kiinnitettynä kolme moodia toimi hienosti.

            Mitähän sit tekis?

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              #51
              Originally posted by arne525 View Post
              Täällä mg arvot senkun vaan kasvaa, pari päivää sitten yritettiin pakkopolttoa kun arvo oli noussut 492 mg:n. Pakkopoltto ei aiheuttanut mitään muutosta, pakokaasun lämmöt vaan seilas ylös alas.

              Tänään auto sitten ilahdutti moottorin varoitusvalolla. Ei vielä tietoa mikä sen sytytti, mutta veikkaisin nox juttuja.

              Viimeksi testeri kiinnitettynä kolme moodia toimi hienosti.

              Mitähän sit tekis?
              Käy lukaisemassa mitä koodeja on. Jos NOx-kat vanhentunut, niin katsokaa paljonko mg määrä on.
              Paljonko lämmöt näytti kun yrititte pakkopolttoa ja mikä moodi silloin oli?

              Edit. Oliko nopeus +110km/h polttoyrityksessä?
              Last edited by jake2710; 23-01-2014, 13:18.

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                #52
                Originally posted by jake2710 View Post
                Mahtaako laskea joskus ja jouluna noi mg määrät?
                On nyt ainakin 30min nollauksen jälkeen tullu ajeltua ja vielä 0 näyttää.

                Määrä 40.96mg, 110km ajon jälkeen.


                Edit.

                163.84mg / 40.96mg = 4
                Taitaa siirtää 40.96mg kerrallaan. Luetut lukemat on kaikki ollut tälla jaollisia, 163.84, 40.96, 778.24....

                arne525: Oliko toi 492mg tarkemmin 491.52mg ? Edit2. Tietysti jos määrä on katsottu esim. DIS:llä niin ei näytä noita desimaaleja.

                Edit3. Nyt ajettu 200km ja määrä 81.92mg. Tulee näköjään 100km välein 40.96mg.
                Last edited by jake2710; 28-01-2014, 10:50.

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #53
                  600mg ei ole vielä yläraja toimivalle järjestelmälle. Omassa käväisi 600mg rajalla ja lähti heti laskuun kun ajoi motaria. Ei vikakoodeja.

                  Comment

                  • jake2710
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 828

                    #54
                    Originally posted by Vanquish View Post
                    600mg ei ole vielä yläraja toimivalle järjestelmälle. Omassa käväisi 600mg rajalla ja lähti heti laskuun kun ajoi motaria. Ei vikakoodeja.
                    Print screeniä kehiin niin saadaan vähän vertailua muista arvoista.
                    Oliko 600 vai vähän alle (573.44)? Mikä moodi kun lähti laskuun?

                    Comment

                    • arne525
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 97
                      • 02600

                      #55
                      Originally posted by jake2710 View Post
                      Print screeniä kehiin niin saadaan vähän vertailua muista arvoista.
                      Oliko 600 vai vähän alle (573.44)? Mikä moodi kun lähti laskuun?
                      Mulla päivän lukema 614mg. Sen verran tuli tänään opittua, että moottorilämpöjen pitää olla siellä sadan korvilla että lähtee polttamaan. Mä ajelin pitkät pätkät motaria 93..94 lämmöillä eikä poltto käynnistynyt, mutta toisessa vastaavassa autossa poltto alkoi heti kun lämmöt nous sadan korville ja auhtia yli 110.

                      Korjaan mahd pian lämpöongelmat ja sit motarille polttelemaan. Jäähdytin on nyt vuorossa seuraavana. Jos se ei auta, en enää keksi komponentteja joita vaihtaa.

                      Noissa ei näy mg luvuissa ei ole desimaaleja, tasalukuja vaan.

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        #56
                        Originally posted by arne525 View Post
                        Mulla päivän lukema 614mg. Sen verran tuli tänään opittua, että moottorilämpöjen pitää olla siellä sadan korvilla että lähtee polttamaan. Mä ajelin pitkät pätkät motaria 93..94 lämmöillä eikä poltto käynnistynyt, mutta toisessa vastaavassa autossa poltto alkoi heti kun lämmöt nous sadan korville ja auhtia yli 110.

                        Korjaan mahd pian lämpöongelmat ja sit motarille polttelemaan. Jäähdytin on nyt vuorossa seuraavana. Jos se ei auta, en enää keksi komponentteja joita vaihtaa.

                        Noissa ei näy mg luvuissa ei ole desimaaleja, tasalukuja vaan.
                        Ok, eli 614.4mg.
                        Mihin asti ne moottorin lämmöt sitten nousi ajossa siinä missä poltto alkoi? Pakolämmöt?
                        Jotenkin tuntuu, että ne nousee sitten sadan päälle, kun polttokin alkaa ja varmaan sen takia tuo nopeus on yksi tärkeä tekijä jäähdytyksen kannalta.
                        Luulisi että silloin olisi moottorinlämpö riittävä, kun korkeapainepumppu nostaa 150bar -> 200bar.

                        Comment

                        • arne525
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 97
                          • 02600

                          #57
                          Originally posted by jake2710 View Post
                          Ok, eli 614.4mg.
                          Mihin asti ne moottorin lämmöt sitten nousi ajossa siinä missä poltto alkoi? Pakolämmöt?
                          Jotenkin tuntuu, että ne nousee sitten sadan päälle, kun polttokin alkaa ja varmaan sen takia tuo nopeus on yksi tärkeä tekijä jäähdytyksen kannalta.
                          Luulisi että silloin olisi moottorinlämpö riittävä, kun korkeapainepumppu nostaa 150bar -> 200bar.
                          Moottorilämmöt pysy aika tarkkaan 100 asteessa ja pakolämmöt nousi yli 650, vai maihtoikohan olla jopa vielä korkeammalle, nyt en muista. Ne lähti kiipeemään suht kovalla vauhdilla. Polttoaineen paineesta en osaa sanoa.

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            #58
                            Originally posted by arne525 View Post
                            Moottorilämmöt pysy aika tarkkaan 100 asteessa ja pakolämmöt nousi yli 650, vai maihtoikohan olla jopa vielä korkeammalle, nyt en muista. Ne lähti kiipeemään suht kovalla vauhdilla. Polttoaineen paineesta en osaa sanoa.
                            Ok. Meinasin et sulla on varmaankin ihan ok lämmöt, jos sulla toimii laihaseos, kun se taitaa vaatia ton 200bar ja se nousee mielestäni siihen, kun moottorilämpö on tarpeeksi.

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #59
                              Originally posted by Vanquish View Post
                              Saksan foorumeilla on ollut juttua. Mutua, mutta saikohan inpasta pakotettua homogenous moodin päälle, jolloin säiliö puhdistuu. Eli ei vain pyydetä polttoa vaan muutetaan 'operating modea'. Lähde olis varmasti plussaa...
                              gay ride nimellä kutsuttiin operaatiota.
                              Mulla toimii ok, ilman vikakoodeja ja 210mg oli tavaraa. Odotellut itsekin tässä polttoa, mutta ei oikein talvella pääse posottelemaan yhtäjaksoisesti. Laihaseos menee päälle. Poltosta en tiedä kun ei sitä kuljettajalle erikseen ilmoiteta.

                              Voisiko olla, että polton aloittamis mg ei ylity?

                              Kerran oli moottorin lämmöt 105c ja luulen silloin polton olleen käynnissä. Muutenhan normi lämmöt motarilla on aika tarkkaan 98-99c.
                              Tossa noi Inpan systeemit. En tiedä meneekö noissa missään lambda alle 1, täytyy kokeilla.
                              Ehkä toi ylin homo voi olla mahdollinen.


                              edit. Edit. Löydetty
                              Last edited by jake2710; 04-02-2014, 14:35.

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                #60
                                Sai ne pakolämmöt kerrankin nousemaan yli 650C, mutta oli siinä vauhtia ja kierroksiakin.

                                Lyhyt poltto, mutta laski jo 163.84mg ->122.88mg.

                                NOx anturista tulee välillä offset valitus.


                                Tämän kun sais INPA:lla toimimaan: https://www.dropbox.com/s/zfk67lbxackeupj/error_ecu.JPG

                                Tai tämän shift+F3: https://www.dropbox.com/s/fdtnxew4dvls3x7/INPA2.JPG

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎