Tieto lisää tuskaa. Pitäsi varmaan tehdä niinku muutki toppahousut - käyttää auto kerran vuodessa katsastuksessa ja korjata ne mitä siinä tulee, eikä itse hommata vikakoodinlukulaitteita ja kytätä kaikkia koodeja jotka ei edes näy ajossa mitenkään.
Miten kmn:llä toiminut auto tuon poiston jälkeen? Kuluttaako se nyt siis enemmän vai vähemmän vai mitä siinä tapahtuu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9
Collapse
X
-
Originally posted by rizzo View PostMitä tästä voisi päätellä, onko minulla jo koko paska otettu pois käytöstä, vai tuo Appi ei osaa näyttää sitä oikein? Vai onko sitten poltto toiminut ja se on yksinkertaisesti tyhjä?
Leave a comment:
-
-
Mulla ei tästä vikakoodia tule, mutta Carlyllä katsoin livedataa ja "stored sulfur" -lukema pysyi nollassa.
Mitä tästä voisi päätellä, onko minulla jo koko paska otettu pois käytöstä, vai tuo Appi ei osaa näyttää sitä oikein? Vai onko sitten poltto toiminut ja se on yksinkertaisesti tyhjä?
Mulla on iPhone ja adapterina Carlyn Generation II.Last edited by rizzo; 09-03-2018, 08:06.
Leave a comment:
-
-
Seuraavat vikakoodit antaa mulla kun lukee koodit Carlylla:
Nitric oxide catalyst aging
Code: 0030E9
Nitrogen oxide sensor, electrically
Code: 002B07
Nitrogen oxide sensor, lambda linear
Code: 002B06
Nitrogen oxide sensor, binary lambda
Code: 002AFB
NOx näyttää lukemaa 62,08mg, mikä kuulostaa kovin pieneltä verrattuna lukemiin mitä tässä ketjussa on monella ollut...
Ois kuitenkin ilmeisesti koodien perusteella sopiva aika koodailla NOx pois käytöstä (ja tyhjentää pönttö)?
Löytyiskö foorumilta asianosaavaa tekijää Lahden seudulta tai tietääkö kukaan mikä pulju tällä seudulla näitä toimenpiteitä tekisi?
Kiitos jo etukäteen avusta
Leave a comment:
-
-
Onkohan se mahdollista,että tulevaisuudessa katsastuksessa alettaisiin tarkistaa , onko nox anturi käytössä ja nox pönttö toiminnassa? En tiedä,olisko sellainen toteutettavissa, mutta tuntuu katsastus tähtäävän tällä hetkellä noiden vilunkien paljastukseen.Itsekkin tarkoitus nox deletoida ja pönttö tyhjätä. Tuntuis vain hurjalta , jos nox pöntön joutuis ostaa uuden. Paaliin taitaisi sitten jo mennä:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Milko75 View PostKiitos infosta, taidan itsekin kallistua samaan operaatioon. Onko kattikin nyt tyhjennetty vai pelkästään NOx ohjelmoitu pois?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostNOx-anturi ohjelmoitu eilen 3.3. Ajettu autolla nyt noin 100km sekalaista ajoa ja kulutus näyttää 8,6l/100km. Vikakoodit loistaa poissaolollaan ja auto pelaa kuten aikaisemminkinVahva suositus: https://www.facebook.com/lisaatehoahelsinki/
Last edited by Milko75; 04-03-2018, 20:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostSoittelin tuonne lisäätehoa.fi ja sieltä löytyi hyvinkin asiantuntevaa tietoa tästä asiasta (nimim. VolvoTDi signaturessa numero). Meidän E93 menee ainakin työn alle ja NOx ohjelmoidaan pois käytöstä kokonaisuudessaan. Hyvästi ongelmat ja kalliit anturit.Vahva suositus: https://www.facebook.com/lisaatehoahelsinki/
Leave a comment:
-
-
Soittelin tuonne lisäätehoa.fi ja sieltä löytyi hyvinkin asiantuntevaa tietoa tästä asiasta (nimim. VolvoTDi signaturessa numero). Meidän E93 menee ainakin työn alle ja NOx ohjelmoidaan pois käytöstä kokonaisuudessaan. Hyvästi ongelmat ja kalliit anturit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostDIS:ssä oli myös joku NOx anturiin liittyvä vaihto/kalibrointi. ISTAa ei löydy itseltä, eikä ollut nyt tarkoituksena alkaa asentelemaankaan..
Suomeen tilanneet, tuleeko Noxem -anturi EU alueelta, eli ei mitään tullihäröilyä tai muuta? :think
Joltakin brittifoorumilta tuli luettua, että pulju sijaitsisi Latviassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Milko75 View PostHankinta alkaa kuulostamaan jo sijoitukselta
Tuo kalibrointi yms. onnistuu varmaan iisisti Bimmerprofsin ohjeiden mukaan ja nimenomaan ISTA softalla?
Suomeen tilanneet, tuleeko Noxem -anturi EU alueelta, eli ei mitään tullihäröilyä tai muuta? :thinkLast edited by kmn; 19-02-2018, 06:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vanquish View PostTäällä kulutus näyttäää kesällä matalia 5l/100km tasaisella ja suoralla 80km/h nopeudella tuolla anturilla. Tasanipeudella ei ole koskaan ennen näkynyt 4:lla alkavia lukemia. Kannattaa tehdä kalibrointiajo vaihdon jälkeen niin kone toimii erityisen tasaisesti.
Tuo kalibrointi yms. onnistuu varmaan iisisti Bimmerprofsin ohjeiden mukaan ja nimenomaan ISTA softalla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: