Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rizzo
    replied
    Tieto lisää tuskaa. Pitäsi varmaan tehdä niinku muutki toppahousut - käyttää auto kerran vuodessa katsastuksessa ja korjata ne mitä siinä tulee, eikä itse hommata vikakoodinlukulaitteita ja kytätä kaikkia koodeja jotka ei edes näy ajossa mitenkään.

    Miten kmn:llä toiminut auto tuon poiston jälkeen? Kuluttaako se nyt siis enemmän vai vähemmän vai mitä siinä tapahtuu?

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Ei kai täysin toimivia N53 ole olemassakaan.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Mahdollista? Tosin tässä kohtaa hypoteesi olisi, että on olemassa auto, missä tuo NOx-anturi oikeasti toimii oikein ja on ehjä.
    En kyllä usko

    Pitää kesällä käydä jossain tyhjennyttämässä + koodauttamassa pois koko ripuli.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Mitä tästä voisi päätellä, onko minulla jo koko paska otettu pois käytöstä, vai tuo Appi ei osaa näyttää sitä oikein? Vai onko sitten poltto toiminut ja se on yksinkertaisesti tyhjä?
    Mahdollista? Tosin tässä kohtaa hypoteesi olisi, että on olemassa auto, missä tuo NOx-anturi oikeasti toimii oikein ja on ehjä.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Mulla ei tästä vikakoodia tule, mutta Carlyllä katsoin livedataa ja "stored sulfur" -lukema pysyi nollassa.

    Mitä tästä voisi päätellä, onko minulla jo koko paska otettu pois käytöstä, vai tuo Appi ei osaa näyttää sitä oikein? Vai onko sitten poltto toiminut ja se on yksinkertaisesti tyhjä?

    Mulla on iPhone ja adapterina Carlyn Generation II.
    Last edited by rizzo; 09-03-2018, 08:06.

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Seuraavat vikakoodit antaa mulla kun lukee koodit Carlylla:
    Nitric oxide catalyst aging
    Code: 0030E9
    Nitrogen oxide sensor, electrically
    Code: 002B07
    Nitrogen oxide sensor, lambda linear
    Code: 002B06
    Nitrogen oxide sensor, binary lambda
    Code: 002AFB

    NOx näyttää lukemaa 62,08mg, mikä kuulostaa kovin pieneltä verrattuna lukemiin mitä tässä ketjussa on monella ollut...
    Ois kuitenkin ilmeisesti koodien perusteella sopiva aika koodailla NOx pois käytöstä (ja tyhjentää pönttö)?
    Löytyiskö foorumilta asianosaavaa tekijää Lahden seudulta tai tietääkö kukaan mikä pulju tällä seudulla näitä toimenpiteitä tekisi?

    Kiitos jo etukäteen avusta

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Onkohan se mahdollista,että tulevaisuudessa katsastuksessa alettaisiin tarkistaa , onko nox anturi käytössä ja nox pönttö toiminnassa? En tiedä,olisko sellainen toteutettavissa, mutta tuntuu katsastus tähtäävän tällä hetkellä noiden vilunkien paljastukseen.Itsekkin tarkoitus nox deletoida ja pönttö tyhjätä. Tuntuis vain hurjalta , jos nox pöntön joutuis ostaa uuden. Paaliin taitaisi sitten jo mennä:think

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Kiitos infosta, taidan itsekin kallistua samaan operaatioon. Onko kattikin nyt tyhjennetty vai pelkästään NOx ohjelmoitu pois?
    Katalysaattori, tai mikä ikinä NOxin jälkeinen pönttö onkaan, ei ole vielä tyhjennetty. Mutta tullaan siis tyhjentämään.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    NOx-anturi ohjelmoitu eilen 3.3. Ajettu autolla nyt noin 100km sekalaista ajoa ja kulutus näyttää 8,6l/100km. Vikakoodit loistaa poissaolollaan ja auto pelaa kuten aikaisemminkin Vahva suositus: https://www.facebook.com/lisaatehoahelsinki/
    Kiitos infosta, taidan itsekin kallistua samaan operaatioon. Onko kattikin nyt tyhjennetty vai pelkästään NOx ohjelmoitu pois?
    Last edited by Milko75; 04-03-2018, 20:01.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Soittelin tuonne lisäätehoa.fi ja sieltä löytyi hyvinkin asiantuntevaa tietoa tästä asiasta (nimim. VolvoTDi signaturessa numero). Meidän E93 menee ainakin työn alle ja NOx ohjelmoidaan pois käytöstä kokonaisuudessaan. Hyvästi ongelmat ja kalliit anturit.
    NOx-anturi ohjelmoitu eilen 3.3. Ajettu autolla nyt noin 100km sekalaista ajoa ja kulutus näyttää 8,6l/100km. Vikakoodit loistaa poissaolollaan ja auto pelaa kuten aikaisemminkin Vahva suositus: https://www.facebook.com/lisaatehoahelsinki/

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Nevermind, opettelisi lukemaan

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Soittelin tuonne lisäätehoa.fi ja sieltä löytyi hyvinkin asiantuntevaa tietoa tästä asiasta (nimim. VolvoTDi signaturessa numero). Meidän E93 menee ainakin työn alle ja NOx ohjelmoidaan pois käytöstä kokonaisuudessaan. Hyvästi ongelmat ja kalliit anturit.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    DIS:ssä oli myös joku NOx anturiin liittyvä vaihto/kalibrointi. ISTAa ei löydy itseltä, eikä ollut nyt tarkoituksena alkaa asentelemaankaan..

    Suomeen tilanneet, tuleeko Noxem -anturi EU alueelta, eli ei mitään tullihäröilyä tai muuta? :think
    Ok. Kiitos tiedosta.

    Joltakin brittifoorumilta tuli luettua, että pulju sijaitsisi Latviassa.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Hankinta alkaa kuulostamaan jo sijoitukselta

    Tuo kalibrointi yms. onnistuu varmaan iisisti Bimmerprofsin ohjeiden mukaan ja nimenomaan ISTA softalla?
    DIS:ssä oli myös joku NOx anturiin liittyvä vaihto/kalibrointi. ISTAa ei löydy itseltä, eikä ollut nyt tarkoituksena alkaa asentelemaankaan..

    Suomeen tilanneet, tuleeko Noxem -anturi EU alueelta, eli ei mitään tullihäröilyä tai muuta? :think
    Last edited by kmn; 19-02-2018, 06:59.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Täällä kulutus näyttäää kesällä matalia 5l/100km tasaisella ja suoralla 80km/h nopeudella tuolla anturilla. Tasanipeudella ei ole koskaan ennen näkynyt 4:lla alkavia lukemia. Kannattaa tehdä kalibrointiajo vaihdon jälkeen niin kone toimii erityisen tasaisesti.
    Hankinta alkaa kuulostamaan jo sijoitukselta

    Tuo kalibrointi yms. onnistuu varmaan iisisti Bimmerprofsin ohjeiden mukaan ja nimenomaan ISTA softalla?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎