Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    E60 diiselin automaatin lämmönvaihdin odottaa hyllyssä (n) vaihtoa.Vesiletkut on O-rengas tiivistein,jotka tajusin ostaa lämmönvaihtimen mukana.Mutta minkälainen tiivistys on vaihteiston öljyputkilla?En tajunnut ostovaiheessa niihin tiivisteitä hankkia.
    Noin sentin halkaisijalla olevat o renkaat. Ihan yleismalliset, vaan en muista paksuutta enkä tiedä halkaisijaa sen tarkemmin. Mut ihan wurthin orengas kokoelma mielestäni ne sisältää..
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9927
      • KVLA

      #32
      Originally posted by Mlatvala View Post
      Noin sentin halkaisijalla olevat o renkaat. Ihan yleismalliset, vaan en muista paksuutta enkä tiedä halkaisijaa sen tarkemmin. Mut ihan wurthin orengas kokoelma mielestäni ne sisältää..
      Ok.tämä tieto riittää.

      Comment

      • paste
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 22
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        E60 diiselin automaatin lämmönvaihdin odottaa (vieläkin) hyllyssä vaihtoa.Vesiletkut on O-rengas tiivistein,jotka tajusin ostaa lämmönvaihtimen mukana.Mutta minkälainen tiivistys on vaihteiston öljyputkilla?En tajunnut ostovaiheessa niihin tiivisteitä hankkia.
        Kysyn nyt vielä tarkennusta. Ostiko vesiletkut vai pelkät tiivisteet? Mulle kun sanottiin tiskillä, että pelkkiä tiivisteitä ei ole saatavana.
        E61 535d M-sport -05, G20 6,2d -90, XC60 D5 AWD -10

        Comment

        • mr81
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 300
          • PK-seutu

          #34
          Ei mitään
          Last edited by mr81; 16-03-2014, 17:42.
          E65 730d '08 Monaco blue
          Ex: E60 523iA '08

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9927
            • KVLA

            #35
            Originally posted by paste View Post
            Kysyn nyt vielä tarkennusta. Ostiko vesiletkut vai pelkät tiivisteet? Mulle kun sanottiin tiskillä, että pelkkiä tiivisteitä ei ole saatavana.
            Ostin (marmorilta) pelkän lämmönvaihtimen ja siihen tulevien vesiletkujen tiivisteet (O-renkaat).Nuo öljypuolen tiivisteet vaan unohtui tilata.Ei siis mitään letkuja.

            EDIT: ^^ Tuo aiemmin kirjoittamani on sittenkin "potaskaa".

            Kävin tänään marmorilta tilailemassa noita vaihteiston öljyputkien tiivisteitä.Soittelivat sitten perään,että ne aiemmin tilaamani O-renkaat on juurikin nuo tiivisteet.Ja noihin vesiletkuihin ei myydä erikseen tiivisteitä,kuten aiemmin kirjoitit.Eli ensimmäinen varaosa myyjä ei tiennyt mitä ensimmäisellä kerralla tuli tilattua.Itsekkään en niitä sen tarkemmin katsellut,kun kerran vesipuolen tiivisteet tilasin.No ei se homma tähän kaadu.
            Last edited by Heguli 31; 07-02-2014, 16:05.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #36
              Originally posted by Mlatvala View Post
              Vie se peili eli auto lämpimään muutamaks hetkeks niin korjaantuu.
              Auto oli juuri tässä pari viikkoa sitten yhden päivän hallissa, kun irroitin imusarjan läpät. Irroitin tänään itse peiliosan irti tutkiakseni, mutta siellä ei ollut kuin se lämmittimen liitin. Pitääköhän sitä lähteä irroittamaan peiliä vai saako tätä jollain tietokoneohjelmoinnilla hoidettua.

              Jotain peilin osia/koko peili on vaihdettu varmaan joskus, kun siinä itse peiliosan sisäpuolella luki päivämäärä ja 2010. Kuskin puolella 07 :think

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by -MiQ View Post
                Auto oli juuri tässä pari viikkoa sitten yhden päivän hallissa, kun irroitin imusarjan läpät. Irroitin tänään itse peiliosan irti tutkiakseni, mutta siellä ei ollut kuin se lämmittimen liitin. Pitääköhän sitä lähteä irroittamaan peiliä vai saako tätä jollain tietokoneohjelmoinnilla hoidettua.

                Jotain peilin osia/koko peili on vaihdettu varmaan joskus, kun siinä itse peiliosan sisäpuolella luki päivämäärä ja 2010. Kuskin puolella 07 :think
                No oon minäkin oman peilin purkanut saman ongelman takia jos se sun peilis liikkuu valtoimenaan päästä päähän. Sä oot vaan pessy autos tässä välissä ja se lukitustappi on nyt jäässä
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Jussi530d
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 55
                  • .

                  #38
                  Saisikohan tuon " SOS call system failure " - pimputuksen koodattua pois?

                  Ei tule jokaisella käynnistyskerralla ja kaikki toimii ok vaikka tulisikin mutta tuo piippaus ja siitä jäävä varoituskolmio mittaristoon hieman ärsyttää.
                  E61 530d LCI -07

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #39
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    No oon minäkin oman peilin purkanut saman ongelman takia jos se sun peilis liikkuu valtoimenaan päästä päähän. Sä oot vaan pessy autos tässä välissä ja se lukitustappi on nyt jäässä
                    Ei kun se oli ihan ostettaessa jo Ajattelin, että jos sillä resetoinnilla lähtisi toimimaan. Ajossa kanssa huomaa, että se hanttarin peili on yleensä päivällä sellainen kultavan värinen kuskin peilin ollessa ihan normaali kirkas. Varusteissahan on se dippi ja lämmitys peileille.

                    Comment

                    • Tenojono
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 1753
                      • Pohjanmaa

                      #40
                      N47D20 -> M57306D3
                      Onko sattunut silmiin moisen swapin tehneitä?
                      Ja mitä hallintalaitteita tuolloin muuttuu?
                      Työmatkat: E46 preface 323 4d
                      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                      Comment

                      • GuGi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 700
                        • Vantaa city

                        #41
                        Semmoone kymysys. Koskien tota rengaspaineen valvontaa. Eikös toi järjestelmä mittaa noita renkaitten pyörimisnopeuksia joiden perusteella mietiskelee joskos ois kummi puhki? Tossa kun tiputettiin yhen 61:sen perää ni kaikki ok, kunnes homman jälkeen löi tauluun "tyre puncture system failure". Eikä päässy enää inpalla kyseiseen boksiin käsiks. Sanoo että "no response from control unit". Ei anna vikakoodia inpalla, mutta i-driven fault listasta löytyy kyseinen fraasi. Ilmoittaa kyseisen järjestelmän olevan kykenemätön seuraamaan rengaspaineita. Mun järki sanoo ettei tolla peränlaskulla pitäs olla asian kanssa mitään tekemistä. Vai oonko ihan hakoteillä? Perää on jo aiemmin laskettu ja nyt mentiin vielä sentin verran alemmas. Eikä kyllä ole vielä ihan tontissa kun ei edes rengas painu kaaren sisään kunnolla. Ei ollu aikaa alkaa muilla ohjelmilla kokeilemaan nyt kun inpalla.
                        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                        F11 525d -11
                        E60 M5 -05
                        E12 530i -75
                        E32 730i - 91
                        Chevy Silverado 3500 -93
                        R33 Skyline GTS-T -93

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9091
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by GuGi_ View Post
                          Semmoone kymysys. Koskien tota rengaspaineen valvontaa. Eikös toi järjestelmä mittaa noita renkaitten pyörimisnopeuksia joiden perusteella mietiskelee joskos ois kummi puhki? Tossa kun tiputettiin yhen 61:sen perää ni kaikki ok, kunnes homman jälkeen löi tauluun "tyre puncture system failure". Eikä päässy enää inpalla kyseiseen boksiin käsiks. Sanoo että "no response from control unit". Ei anna vikakoodia inpalla, mutta i-driven fault listasta löytyy kyseinen fraasi. Ilmoittaa kyseisen järjestelmän olevan kykenemätön seuraamaan rengaspaineita. Mun järki sanoo ettei tolla peränlaskulla pitäs olla asian kanssa mitään tekemistä. Vai oonko ihan hakoteillä? Perää on jo aiemmin laskettu ja nyt mentiin vielä sentin verran alemmas. Eikä kyllä ole vielä ihan tontissa kun ei edes rengas painu kaaren sisään kunnolla. Ei ollu aikaa alkaa muilla ohjelmilla kokeilemaan nyt kun inpalla.
                          Ainakin DIS:llä kyseistä hommaa tehdessä menee transport modeen ja homman jälkeen voi joutua erikseen alustamaan rengaspainevalvonnan, jota varten on oma testiproseduuri.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Pex
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 353
                            • Kuusamo

                            #43
                            alkuviikosta reissun päällä alkoi kolisemaan etuoikealta sekä jonki verran myös vasemmalta. Pientä kolinan alkua oli jo marraskuussa, katsastuksessa alkavaa väljyyttä koiranluussa. Ei kuitenkaan nytkään mitään hirmu pahaa ääntä. 1300 kilsaa ajelin vielä sen jälkeen tässä parin viime päivän aikana ja samaa vaimeaa kolinaa vielä tuossa kotipihaan ajaessa. Kattelin keulille ja syykin selvis. Oikea koiranluu yläpäästään kokonaan irti, toinen pää kiinni vakaajatangossa ja irti oleva yläpää lepäsi tukivarsien päällä nätisti.
                            Kolina ainoa havaittava oire. Mikä se on loppuviimein noiden pystyssä olevien tukitankojen merkitys kun ei ainakaan mitään vetelyä aiheuta ajossa eikä muutenkaan häiritse vaikka on kokonaan irti?
                            Nykyään mennään Volkkarilla

                            Ex. E61 520dA 2006

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9091
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by Pex View Post
                              Mikä se on loppuviimein noiden pystyssä olevien tukitankojen merkitys kun ei ainakaan mitään vetelyä aiheuta ajossa eikä muutenkaan häiritse vaikka on kokonaan irti?
                              Ei välttämättä näin liukaalla kelillä hirveästi tunnu, mutta kokeilepa kesäkelillä kaarreajoa ilman kallistuksenvakaajaa. Suoraan ajaessahan kallistuksenvakaaja ei tee mitään, muuten kuin esim. toisen pyörän osuessa kuoppaan.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • GuGi_
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 700
                                • Vantaa city

                                #45
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Ainakin DIS:llä kyseistä hommaa tehdessä menee transport modeen ja homman jälkeen voi joutua erikseen alustamaan rengaspainevalvonnan, jota varten on oma testiproseduuri.
                                Ei jäänyt transport mode päälle. Ainakaan inpan mukaan. Vähän aavistelin että dissillä se ois varmaan siitä alkanu pelittään, ei vaan ollu nyt aikaa sitä enää alkaa värkkäämään. Ja miksei inpa päästäny kyseiseen boksiin sisään ollenkaan? Ja mikä tossa perän säädössä vaikuttaa ton järjestelmän toimintaan? Aika paljon on periä pumpattu ylös alas eikä oo koskaan aiemmin tommosta tehny. Vaikka on laskettu ihan pohjaanki asti.
                                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                                F11 525d -11
                                E60 M5 -05
                                E12 530i -75
                                E32 730i - 91
                                Chevy Silverado 3500 -93
                                R33 Skyline GTS-T -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎