Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenzu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1285
    • Vaasa

    Originally posted by Jsj75 View Post
    Helou!

    Maffin vaihdon yhteydessä löytyi turbon imuputkesta tällainen siipihäkkyrä. Tämä oli siinä turbon tiivisteen ja putken välissä. Yksi siipi oli jo murtunut puoliksi irti joten en uskaltanut laittaa sitä takaisin.

    RealOEM ei tuota ropellia tunne joten mikä tuo oikein on ja onko muilla tuollaisia löytynyt?

    Sitten vielä itse Maffin vaihtoon.
    Oliko se niin että tuota vaihtoa ei tarvitse autoon koodata?
    Yritin etsiä haulla mutta varmuutta en tuohon saanut.

    Vanha maf on 0 928 400 504
    Uusi on Maf-Shopista 0 928 400 529

    Kyseessä siis tuo E61 530da -05
    Sitä ropellia se ei tarvitse, lci mallissahan sitä ei enää ole! Ja maffik vaihto pitäis kyllä ilmoittaa autolle niin se nollaa arvot sieltä!
    Lamborghini Gallardo
    Ex:
    F87 M2
    F82 M4
    F15 X5M50d
    F31 330d
    E60 M5
    E46 M3
    E63 645ci
    E60 530d -07 M5D satinwhite
    E36 M3 Turbo
    E30 325 cäbi -92

    Comment

    • Jsj75
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 80
      • Hyvinkää

      Originally posted by Kenzu View Post
      Sitä ropellia se ei tarvitse, lci mallissahan sitä ei enää ole! Ja maffik vaihto pitäis kyllä ilmoittaa autolle niin se nollaa arvot sieltä!

      Ok!
      Kiitos nopeasta vastauksesta!

      Nyt vain täytyy löytää joku ketä sen vaihdon autolle ilmoittaa...
      Olisi autoon muutama muukin juttu tehtävänä esim. hiukkaskiihdyttimen tyhjennys ja polton pois koodaus + muutama muu tarkistus.

      Vapaaehtoisia??
      G21 320da M-sport -22
      e61 530da M-sport -05

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by jjanii View Post
        jos e6x ottaa egrn pois käytöstä, tukkii neste ja pakokaasukierron, moottorinhäiriövalo syttyy, mutta voiko niin ajella pidempäänkin ennenkuin saa koodattua eculle tiedon? ettei mitään haittaa ole?
        Voit ajella vaikka maailman tappiin saakka, mutta häiriövalo palaa, joka taas saattaa häiritä katsastusmiestä.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          Originally posted by Kenzu View Post
          Sitä ropellia se ei tarvitse, lci mallissahan sitä ei enää ole! Ja maffik vaihto pitäis kyllä ilmoittaa autolle niin se nollaa arvot sieltä!
          Siis mitä, onko tosiaan tehdas asennellu tuollasia häkkyröitä aitoihinsa??

          Comment

          • tsmoke
            Newbiemmer
            • Apr 2014
            • 3
            • Keski-Suomi

            Vaihdoin itelle tuon uudemman ilmamassamittarin ja ajelin jonkun aikaa ilma mitään ja sitten myöhemmin ilmoitin autolle autocomilla ja ei mitään muutosta auton toimintaan.

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              Mikäs helvetin ropelli se tuo on ja mistä löytyy? Tuohan pitää heittää mäkeen ennenku irtoo
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • Jsj75
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 80
                • Hyvinkää

                Originally posted by tsmoke View Post
                Vaihdoin itelle tuon uudemman ilmamassamittarin ja ajelin jonkun aikaa ilma mitään ja sitten myöhemmin ilmoitin autolle autocomilla ja ei mitään muutosta auton toimintaan.
                Luulisin että auto oppii uuden ilmamassamittarin itse ajan kanssa. Ilmoittamalla vaihdon auto oppii uuden tavat nopeammin. :think
                Tämä teoria siis ei perustu mihinkään faktaan vaan ihan arvaukseen.
                G21 320da M-sport -22
                e61 530da M-sport -05

                Comment

                • Jsj75
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 80
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by -rik View Post
                  Mikäs helvetin ropelli se tuo on ja mistä löytyy? Tuohan pitää heittää mäkeen ennenku irtoo
                  Tuo häkkyrä löytyi siis ilmanputsarilta turbolle menevästä putkesta. Siinä turbon ja imuputken tiivisteen välissä.
                  Onneksi irroitin koko putken ja huomasin tuon koska yhdessä siivessä oli murtuma puoleen väliin. Ei se siipi irronnut kun sitä vääntelin mutta kyllä se olisi jossain vaiheessa turboa tullut morjestamaan.
                  Mä en halua tietää minkälaista jälkeä olisi tullut kun se olisi irronnut reippaassa kiihdytyksessä.
                  G21 320da M-sport -22
                  e61 530da M-sport -05

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Se ropelli saa ilman pyörteilemään eli parantaa ilman kulkua turbolle, lci:ssä sitä ei enää ole, joten turhahan tuo on. Muutama tullut vastaan missä ropelli on ottanut yhteen turbon kanssa, siivet väkkyrällään.

                    Maffin oppimisarvoja ei tarvitse nollata uuden anturin myötä, mutta kuten joku jo aavistelikin niin oppii uudet arvot nopeammin kun aloitetaan puhtaalta pöydältä. Mitään eroa ei arvojen nollaaminen pitäisikään aiheuttaa vaan vaikuttaa lähinnä päästöihin.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2844
                      • South Carelia

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      Sytytystulppien ja raitisilmasuodattimien vaihto olis ensi viikolla esissä sigun E60:iin (N52B30).

                      Olikos tulppien vaihto ihan vaan että suojamuovi koneen päältä pois ja johdot/tulpat irti vai odotettavissa jotain hankalampaa??

                      Entäpä raikkareiden vaihto... se pitkä muovi tuulilasin alapuolelta irti ja sillee...?
                      Nonii, tulihan nuo vaihdettua...

                      Raikkarikotelot helposti irti, kilo syksynlehtiä niiden alla... Samalla tuli hönkäistyä desinfiointiaineet kennolle kun se oli ihan kunnolla näkyvissä !! Meinasin tukehtua siihen dunkkikseen kun starttasin auton ekan kerran sen jälkeen...

                      Tulppien kanssa olikin isompi homma kun "hatut" oli himpun verran tiukassa eikä muutaman kanssa ollut oikein tilaa... Hytinpuolimmaiset tulpat sai vasta vaihdettua kun raikkarikotelot ja niiden alla oleva pitkä kaksiosainen muovilevy oli irroitettu...
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • Jasseri
                        Newbiemmer
                        • Dec 2012
                        • 1
                        • Ii

                        BMW e61 520 diesel farmari

                        Mistä löytyy etu- ja takalasin pyhyhkijän rele? Miten pääsee pyyhkijän moottorin (etu) liittimeen käsiksi. Pyyhkijät toimivat kahden sarjassa ja sittee viijen minsan tauko/ auto sammutettava.

                        Comment

                        • eiskalt
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2012
                          • 836
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Se ropelli saa ilman pyörteilemään eli parantaa ilman kulkua turbolle, lci:ssä sitä ei enää ole, joten turhahan tuo on. Muutama tullut vastaan missä ropelli on ottanut yhteen turbon kanssa, siivet väkkyrällään.
                          Nojoo, onhan noita aina välillä autotarvikekaupatkin mainostanu tollasia, mutta.... Eikö se nyt ole ihan humpuukia? Mikä lienee todellinen, mitattu vaikutus yhtään mihinkään? :think

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            Originally posted by Jasseri View Post
                            Mistä löytyy etu- ja takalasin pyhyhkijän rele? Miten pääsee pyyhkijän moottorin (etu) liittimeen käsiksi. Pyyhkijät toimivat kahden sarjassa ja sittee viijen minsan tauko/ auto sammutettava.
                            Rele on samassa boksissa moottorin ecun kans. Eli konehuoneen takaosassa vänkärin puolella raikkarikotelon alla. Lisäksi pyyhkiöitä ohjaa kbm moduli... Vikakoodien luvulla lähtisin liikkeelle jos ny ei releen vaihto muuta asiaa.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              Nyt kun pyyhkijöistä on puhe niin kysytään samalla, että saako sadetunnistimen jotenkin helposti pois käytöstä esim. sulakkeen poistamalla niin, että viiksestä toimisi normaali tihku asento nopeuden säädöllä? En tiedä onko tuo rikki vai ominaisuus, mutta mielestäni pyyhkii liian tiuhaan ihan pienelläkin tihku sateella.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9971
                                • KVLA

                                Originally posted by markok View Post
                                Nyt kun pyyhkijöistä on puhe niin kysytään samalla, että saako sadetunnistimen jotenkin helposti pois käytöstä esim. sulakkeen poistamalla niin, että viiksestä toimisi normaali tihku asento nopeuden säädöllä? En tiedä onko tuo rikki vai ominaisuus, mutta mielestäni pyyhkii liian tiuhaan ihan pienelläkin tihku sateella.
                                Kokeile uusilla (tai hyvin puhdistetuilla ja hyväkuntoisilla) sulilla.Ja pese se lasi siitä sadetunnistimen kohdalta jollain kunnon myrkyllä puhtaaksi.Minulla auttoi nykyisessä sigun autossa.Jos ei ala toimimaan oikein,niin uudelleen "alustaminen" voisi auttaa.Näin minulla kävi E39:ssä.Eli auto piuhaan ja...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎