Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Mikä malli,nelikko?Etupään voimansiirrosta?Vai olisiko toisen puolen laakeri sitten menossa,jos vaan yhden vaihdoit?Kiviä jossain väärässä paikassa?Tuntuuko yhtään välyksiä missään.

    Leave a comment:


  • jumppakuutio
    replied
    Onkos muilla valmistunu noita pyöränlaakereita kuinka nopeesti? Vaihdoin tossa ehkä 4tkm sitten kuskin puolen etulaakerin ja kauhee jurnutus taas kun ajaa vähä reippaammin oikealle kaartuvaan ramppiin. Eikä oo mikään motonetin laakeri kun niitä kumminkin heti epäillään. Voiko siellä olla joku muu mistä moinen meteli johtuu? Pientä vapinaa rattiinkin on havaittavissa kun kovista vauhdeista kevyesti jarruttaa. Tiedä sitten onko osaa tuohon ääneen... Nostan auton jokatapauksessa nosturille viikonloppuna niin pitää vähä ihmetellä.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Mnederst View Post
    Mielenkiintoinen juttu. Oma autoni on ensirekisteröity 12/2008, jolloin se on rekisteröity Laakkoselle. Soitin tänään sinne ja varmistin asian.

    Mutta VIN-koodin mukaan auto on tullut ulos tehtaalta jo 30.4.2007. Missä se on tuon ajan pyörinyt?

    Vai onko tuollainen reilun vuoden viive normaali Baijerista Suomeen?
    Millä katsoit valmistus ajankohdan? Dissiin ei uudempien kohdalla ole luottamista.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Mnederst View Post
    Mielenkiintoinen juttu. Oma autoni on ensirekisteröity 12/2008, jolloin se on rekisteröity Laakkoselle. Soitin tänään sinne ja varmistin asian.

    Mutta VIN-koodin mukaan auto on tullut ulos tehtaalta jo 30.4.2007. Missä se on tuon ajan pyörinyt?

    Vai onko tuollainen reilun vuoden viive normaali Baijerista Suomeen?
    Olisiko nuo niitä ryssänmaalle menneitä, jotka jäivät Hankoon seisomaan aika pitkäksi ajaksi.

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Mielenkiintoinen juttu. Oma autoni on ensirekisteröity 12/2008, jolloin se on rekisteröity Laakkoselle. Soitin tänään sinne ja varmistin asian.

    Mutta VIN-koodin mukaan auto on tullut ulos tehtaalta jo 30.4.2007. Missä se on tuon ajan pyörinyt?

    Vai onko tuollainen reilun vuoden viive normaali Baijerista Suomeen?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by zdömii View Post
    Findieselin sivulla on listattu autot, joihin he ovat tehneet softan. Sattui silmään tällainen:

    BMW 530dA E60 -03: 210hv/510Nm -> 260hv ja 580Nm. Tässä mallissa ei hiukkassuodatinta ja pienemmät suuttimet vakiona kuin DPF-malleissa. Ahdin on alipainekellolla eikä servolla ja vanhempi GT2260V eikä GTB2260VK.

    Onkos nuita alkupään(2003?) kuuskymppejä tehty tosiaan vielä alipaineohjatulla turbolla ja ilman hiukkassuodatinta vai onko jostain syystä vaihdettu jälkeenpäin tuo vanhempi puhallin?
    On tehty niinku tuossa jo oliki mainittu, tosin näistä saa kyllä sen 300hp otettua silti.

    Leave a comment:


  • Rakkijake
    replied
    Terve,

    Olen törmännyt nyt muutamaan otteeseen tällaiseen mielenkiintoiseen ongelmaan viimeisen 4tkm aikana, eli kun auto on reilusti lämmennyt ( ajoa reippaat 150km+ ), ja auton pysäyttää, tärähtää tauluun Low oil pressure, stop engine - herja. Jos auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ilmoitusta ei tule enää. Näkyviä öljyn falskauksia ei ole, öljyn tasot ok. Muilla vastaavasta kokemusta ? Mittarissa kohta 200tkm, E60 520i.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    On tehty.

    Leave a comment:


  • zdömii
    replied
    Findieselin sivulla on listattu autot, joihin he ovat tehneet softan. Sattui silmään tällainen:

    BMW 530dA E60 -03: 210hv/510Nm -> 260hv ja 580Nm. Tässä mallissa ei hiukkassuodatinta ja pienemmät suuttimet vakiona kuin DPF-malleissa. Ahdin on alipainekellolla eikä servolla ja vanhempi GT2260V eikä GTB2260VK.

    Onkos nuita alkupään(2003?) kuuskymppejä tehty tosiaan vielä alipaineohjatulla turbolla ja ilman hiukkassuodatinta vai onko jostain syystä vaihdettu jälkeenpäin tuo vanhempi puhallin?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Ei todellakaan pomppaa farkun takaluukku ylösasti kun napista painaa jos ei ole automaattista takaluukkua (jossa on hydraulipumppu)...

    Luukku kyllä nousee ylös asti kun luukkua on avattu joku 3/4 jos kaasut on tallella alle sen luukku painuu alas tai jää paikalleen.

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    Kyllä se luukku ylös asti aukeaa, jos kaasujouset kunnossa.
    No sitten on näköjään naapurinkin auton jouset finaalissa.

    Täytyykin sitten korjata tuo saman tien. Jos tässä on yhtä fiksu systeemi kuin Volvossa, niin iso plussa baijerilaisen suuntaan.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by Mnederst View Post
    Bueno!

    Ja luukun ilmeisesti ei pitäisikään pompata yhtä iloisesti ylös kuin sedanissa tai Volvon farkuissa? Eli kuuluisi aueta vaan sen lukon verran?

    Kyllä se luukku ylös asti aukeaa, jos kaasujouset kunnossa.

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Itse pystyy vaihtamaan.
    Bueno!

    Ja luukun ilmeisesti ei pitäisikään pompata yhtä iloisesti ylös kuin sedanissa tai Volvon farkuissa? Eli kuuluisi aueta vaan sen lukon verran?

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by Mnederst View Post
    Omassa farkussa (E61) alkaa ilmeisesti olla takaluukun kaasujouset lopussa. Kädellä joutuu nostamaan luukun loppuun. Vastaavia laiskoja luukkuja on näkynyt enemmänkin, eli taitaa olla tyyppivika.

    Onko tuo mahdollista fiksata itse? Jousethan ei paljoa näytä maksavan.
    Itse pystyy vaihtamaan.

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Omassa farkussa (E61) alkaa ilmeisesti olla takaluukun kaasujouset lopussa. Kädellä joutuu nostamaan luukun loppuun. Vastaavia laiskoja luukkuja on näkynyt enemmänkin, eli taitaa olla tyyppivika.

    Onko tuo mahdollista fiksata itse? Jousethan ei paljoa näytä maksavan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎