Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syncro^^
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 765
    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

    Originally posted by foreman View Post
    nyt vähän aiheen vierestä, millä etllä on nuo style128 vanteet?
    24/25
    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

    BMW G31 540D x-Drive
    BMW F11 530DA -12

    Ex:
    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
    BMW F30 320Da -12
    Bmw E70 3.0DA -07
    Bmw F10 525DA -10
    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

    Comment

    • TON-III
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2018
      • 480
      • Turku

      Oman F13 X-Driven alustasäätely mielessä, sain tietää että RWD:n jouset sopivat tähän sillä erotuksella että nuo takajouset ovat hieman nelaria lyhyemmät, pystyykö joku jo alustansa ropannut sanomaan pytyisikö sinne jompaan kumpaan päähän ( tod. näk. yläpää on 'tasainen') laittamaan sopivan kokoisen välipalan ?

      Se mitä ajan takaa on RWD M-Sport-jousien allesaanti, tuollaisen koeajo toi hymyn naamalleni alustatuntumansa puolesta.
      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

      Comment

      • Insomnia
        Newbiemmer
        • Dec 2013
        • 17
        • Sipoo

        Onkos porukka laittanu coilovereita?
        Taitaa olla orkkis 200tkm ajetut iskarit tiensä päässä.

        Onko BC-Racing coileista mihinkään 535d:ssä, vai onko rahan haaskausta?
        Lisäksi kiinnostaa onko kokemuksia EDC pois koodauksesta?

        Comment

        • M-ERiMiEs
          BTCF Member
          • Jun 2013
          • 210
          • Porvoo

          Originally posted by Insomnia View Post
          Onkos porukka laittanu coilovereita?
          Taitaa olla orkkis 200tkm ajetut iskarit tiensä päässä.

          Onko BC-Racing coileista mihinkään 535d:ssä, vai onko rahan haaskausta?
          Lisäksi kiinnostaa onko kokemuksia EDC pois koodauksesta?
          Coileista en nyt niinkään mutta ainakin yks EDC-alusta on tullu koodattua pois käytöstä eikä siinä ihmeitä tapahtunut.
          F11 LCI 535i M-Sport
          Voorti -12

          Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2221
            • Vantaa

            Olisiko kellään pk seudulla 530xd:tä madallettuna Einbachin jäykemmällä satsilla mitä pääsisi testaamaan?

            Jousien numero siis E10-20-022-05-20
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • atcc
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 373
              • Joensuu

              Originally posted by VilleP View Post
              Olisiko kellään pk seudulla 530xd:tä madallettuna Einbachin jäykemmällä satsilla mitä pääsisi testaamaan?

              Jousien numero siis E10-20-022-05-20
              Minulla on tuo jäykempi setti alla ja voisi olla vieläkin himpun jäykempi. Ehdottomasti kannattaa valita jäykemmät, vaikka ei noissa taida hirveä ero käytännössä olla.
              F15 X5 M50d -15
              Ex:
              F11 530dA xDrive -11
              E61 530xdA M-sport LCI -07

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2221
                • Vantaa

                Onko laittaa kuvaa sivuprofiilista? Korkeus kiinnostaa. Toi 04 sarja jää liian alas.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • Babitzin
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 463
                  • Kuopio

                  Originally posted by VilleP View Post
                  Onko laittaa kuvaa sivuprofiilista? Korkeus kiinnostaa. Toi 04 sarja jää liian alas.
                  Niin jää muuten meidän rouvankin mielestä.. 05 sarja oottas asennusta.
                  F20 118i M-sport
                  E63 M6
                  Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                  Comment

                  • Mattix
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 83
                    • Tampereen seutu

                    Itselläni oli 04-20 aluksi 530xd:ssa (adaptive drive), mutta pakko oli vaihtaa 05-20, kun olihan se loppujen lopuksi aikamoinen lumikola.

                    Tässä on sivukuva, kun etupäässä oli 04-20 ja takapää laskematta. Toki takapää laskettiin myöhemmin.

                    Vaihdoin myöhemmin 05-20 ja hitusen lähti napakkuudesta pois. Auto nousi vajaan kaksi senttiä, tarkkaa lukua en nyt muista. Silti on huimasti parempi kuin orggis-lulla ja uskaltaa mennä rotvallien yli paremmin. Laittaisin siis ehdottomasti nelikkoon ja/tai isokoneiseen 05-20.
                    ex: 530xda F11 2012 Msport
                    ex: 530xda E61 2008 Msport

                    Comment

                    • TON-III
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2018
                      • 480
                      • Turku

                      Tarkistelin tuoho F13 varaamiani Eibach E10-20-029-4-22 jousiani ja en missään nimessä halua laskea autoani liikaa, muitten kokemuksista päätellen toiseksi viimeisen numeron vaihtaminen 5:eksi edessä ?
                      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2221
                        • Vantaa

                        Ei varmaan ihan suoraan voi verrata F11. Eri tuote kuitenkin kyseessä.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • TON-III
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2018
                          • 480
                          • Turku

                          Varmaan näin etenkin kun F13 korissa tuon sarjan kattavuus on niinkin laaja kuin 640 D / 650 I / 650 I X-Drive.
                          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                          Comment

                          • TON-III
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2018
                            • 480
                            • Turku

                            Kas joku olikin kaivellut heidän suosituslistansa esiin, F13 on eri jäykkyyksiä tarjolla, pienempi/löysempi on 3 ja jäykempi 4 (joka minulla on) joten ei syytä huoleen.

                            Mukava knoppitieto tuo jousivahvuuden muutos sarjojen välillä, täytynee tsekata oma, odotettavissa 13,50 mm. vahvuus.



                            Originally posted by Mattix View Post

                            Ihmettelin hieman, miksi auto laski 30mm, kun moni täällä on todennut laskun olevan pienempi. Arvelen nyt tietäväni syynkin. Pro-Kit versioita riittää ja Eibachin sivujen mukaan menevät seuraavasti:
                            E10-20-022-04-20 = Max. 1170 kg. Jousen paksuus 13,25 mm, pituus 318 mm. Suositus neloskoneet + 530d / 530 xd.
                            E10-20-022-05-20 = Max. 1250 kg. Jousen paksuus 13,50 mm, pituus 324 mm. Suositus 535d, 535xd, 550xd ja myös 530d, mutta ei 530 xd.

                            Eibachin sivut kertovat "löysemmän" 04-20 olevan se oikea malli 190 kw 530xda:lle. Moni kauppa tosin tarjoaa tuota jäykempää 05-20 versiota.
                            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                            Comment

                            • TON-III
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2018
                              • 480
                              • Turku

                              Vaikka nyt meneekin hieman topiikin ohi (kun auto F13) niin löyty vähän tarkempaa lisätietoa tuolta Eibach:in sivuilta TUV-todistusten lomasta, F06/12/13 etujousten paksuudet etu 13,25 (vain bensa 3.0) tai 13,75 (muut) ja takana 12,0 ( muut kuin coupe) ja 11,75 (coupe). Myös pituuksissa eroja. Pelkään vähän perän 'notkahtamista', olisi ehkä pitänyt ottaa rätin/4-ovisen sarja. Toisaalta jossain foorumilla joku kuittasi että joku sarja/auto on (rakenteellisesti) matalampi, oli laittanut (ehkä) väärän sarjan Gran Coupeen ja perä 'notkahti' liian alas.
                              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                Sorry sotkennasta, mittailin jousieni vahvuuksia, etuset olivat 14,25 ja takaset 12 mm. eli eivät mitään speksien mukaisia vai olisiko (tupla) maalille uhrattava paksuudesta 0,25 mm ?

                                FRONT AXLE
                                -20-029-01-VA / 11-20-029-02-VA

                                Wire diameter 13,25 13,75

                                untensioned length 311 308
                                l
                                Total number of coils 7,75 7,75

                                REAR AXLE

                                Identification 11-20-029-01-HA / 11-20-029-03-HA

                                Outer diameter 114 114

                                Wire diameter 12,0 11,75

                                untensioned length 326 313

                                Total number of coils 8,25 7,75
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎