Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a.i.h
    Newbiemmer
    • May 2008
    • 23
    • Kokkola

    F11 madallus

    Tuli tuossa tilattu 19" vanteet 8,5" eteen ja 9,5" taakse F11 koriin ja olen melko varma siitä että auto jää liian ylös kuin ei tuo ole mikään matala muutenkaan.
    Ongelma tuli siinä kuin aloin etsiä alustaa, perän vissiin saa alas ihan huollossa vai tarviiko se myös uudet jouset ?

    Entäs mistä keulaan löytyy jouset, sarjoja kyllä on myynnissä.
    Ajatus oli laskea sitä noin 35mm.

    Autossa on Sport alusta joka vissiin säätää iskarin jäykkyyttä joten en mielellään lähde niitä vaihtaan.
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Eikös näissäkin ole perässä ilmapussit joten madallus hoituu ohjelmoinnilla.
    Eli keulaan pikkasen matalammat jouset ja ohjelmalla perää vähän alaspäin.

    Kysy tarkemmin kust car (kokkola) tai Buksin-1 nimimerkiltä
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • a.i.h
      Newbiemmer
      • May 2008
      • 23
      • Kokkola

      #3
      Kustilla käyty eilen, Santtu ei oo noita tehnyt mutta meinas että onnistuu tuo perä varmaan tavalla tai toisella mutta ei ollut tietoa saako sen tarpeeks alas jotta tulee hyvään linjaan keulan kanssa jota tarkoitus saada alas sen 35mm.

      Kysymys heräsikin kuin koitin etsiä keulaan jousia ja huomasin että on vain sarjoja myynnissä että tarviiko se perä kuitenkin uudet jouset ?

      Pitää kaivaa lisää ja etsiä ne keulajouset jostain niin sittehän sen näkee miten käy.

      Comment

      • Boiga
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 1773
        • Ylöjärvi

        #4
        Originally posted by a.i.h View Post
        Kustilla käyty eilen, Santtu ei oo noita tehnyt mutta meinas että onnistuu tuo perä varmaan tavalla tai toisella mutta ei ollut tietoa saako sen tarpeeks alas jotta tulee hyvään linjaan keulan kanssa jota tarkoitus saada alas sen 35mm.

        Kysymys heräsikin kuin koitin etsiä keulaan jousia ja huomasin että on vain sarjoja myynnissä että tarviiko se perä kuitenkin uudet jouset ?

        Pitää kaivaa lisää ja etsiä ne keulajouset jostain niin sittehän sen näkee miten käy.
        Katso vanteen välistä että onko takana jousi vai ilmapalje. Jos jousi niin ei saa ohjelmallisesti säädettyä. Itsellä ei siis ole tietoa onko kaikki f11 farkut automattisesti ilmaperällä kuten e61 on. Ebaysta koettaa etsiä pelkät etujouset?
        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

        Comment

        • a.i.h
          Newbiemmer
          • May 2008
          • 23
          • Kokkola

          #5
          Pussit on takana ja ebay auki kokoajan

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #6
            Ilmajouset on takana automaattisesti ja inpalla tai istalla saa laskettua. Jos on edc tai adaptive drive niin silloin on säätyvät iskarit.
            Last edited by böntti; 27-02-2014, 10:07.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • a.i.h
              Newbiemmer
              • May 2008
              • 23
              • Kokkola

              #7
              Tämä tuli tilattua - http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...X:DERP:US:1120

              Aika näyttää mitä sieltä tulee ja mikä tuo perä kitti on mutta ainakin etujouset laskee keulaa sen halutun 35mm joka tänään todettiin hyväksi kuin käytettiin vanteet alla.

              Jos joku ET:tä miettii tuohon F sarjaan niin eteen tuli 32 ja taakse 35,
              vanteet eteen 8,5" ja taakse 9,5"

              Comment

              • 540iA
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 241
                • Klaukkala

                #8
                Takapään korkeudensäätö onnistuu myös ilman ohjelmointia.
                Sinne taakse saa säädettävät tangot mitkä kertoo potentiometrille perän korkeuden.


                Eli jousien vieressä kuvissa noi pienet säätötangot
                Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                Comment

                • a.i.h
                  Newbiemmer
                  • May 2008
                  • 23
                  • Kokkola

                  #9
                  Oh, Kiitos tiedosta. Jospa nuo ois mukana sitten.

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by 540iA View Post
                    Takapään korkeudensäätö onnistuu myös ilman ohjelmointia.
                    Sinne taakse saa säädettävät tangot mitkä kertoo potentiometrille perän korkeuden.


                    Eli jousien vieressä kuvissa noi pienet säätötangot
                    Alkuperäiset tangot ilmeisesti vaihdetaan noihin? Onko sulla tuommoset? Itse suosittelen kuitenkin laskemaan esim inpalla jos semmoinen on, pääsee helpommalla. Sinäänsä nuo kyllä varmaankin toimii ok.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • jiivee530d
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2013
                      • 400
                      • pohjois-savo

                      #11
                      madallusjouset tilattu eteen f11 bemuun ja oon lukenut tosta jousien kalibroinnista sen mitä siitä vaan on löytyny tietoa.

                      mut missään ei neuvota et miten toi kalibrointi tapahtuu istalla. oisko jollain ohjeita siihen? vai pitääkö käyttää jollain foorumilaisella sitte kun sen aika on.

                      Comment

                      • Kimmo-R
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 400
                        • Tampere

                        #12
                        Viikko sit laitoin F11:een Eibachin -30mm Pro-Kitin. Todellinen tiputus oli ehkä sentin. Ei tarttenu perään koskea nyt balanssissa eikä keuli. Saa nähä asettuuko alemmas ajan kanssa. Toivottavasti. Meno kuiteski jämäköity joka tärkeintä. Aika lulla toi x-driven vakioalusta.
                        Perä jäykisty myös hieman uusilla Arnottin kasseilla ja nyt on sopivasti balanssissa.
                        Last edited by Kimmo-R; 18-10-2017, 17:36.
                        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                        --Audiokit.fi--
                        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                        BMW i4 M50 Supercharged -23
                        BMW i3 60Ah -14

                        Comment

                        • pyyn0
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 1053
                          • Fin

                          #13
                          Originally posted by jiivee530d View Post
                          madallusjouset tilattu eteen f11 bemuun ja oon lukenut tosta jousien kalibroinnista sen mitä siitä vaan on löytyny tietoa.

                          mut missään ei neuvota et miten toi kalibrointi tapahtuu istalla. oisko jollain ohjeita siihen? vai pitääkö käyttää jollain foorumilaisella sitte kun sen aika on.
                          Jos tarkoitat jousien kalibroimisella tota perän korkeussäätöä. Niin tässä ohjeet lontooksi miten tapahtuu. Ihan vinkkinä että kannattaa aina kalibroimisen jälkeen ajaa ne pussit tyhjiksi ja sen jälkeen nostaa automatikalla ylös kun tota korkeutta säätää, Tavittaessa taas uus säätö.
                          Parikertaa saattaa joutua tekemään että perä on ihan kohdallaan.
                          Näin ainakin itse olen pariin autoon tehny.
                          -BMW F11 530xd -12
                          -BMW E60 530dA -04
                          -BMW E23 735iA -85
                          Ex
                          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                          -BMW E39 528i 96

                          Comment

                          • jiivee530d
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2013
                            • 400
                            • pohjois-savo

                            #14
                            Originally posted by Kimmo-R View Post
                            Viikko sit laitoin F11:een Eibachin -30mm Pro-Kitin. Todellinen tiputus oli ehkä sentin. Ei tarttenu perään koskea nyt balanssissa eikä keuli. Saa nähä asettuuko alemmas ajan kanssa. Toivottavasti. Meno kuiteski jämäköity joka tärkeintä. Aika lulla toi x-driven vakioalusta.
                            Perä jäykisty myös hieman uusilla Arnottin kasseilla ja nyt on sopivasti balanssissa.
                            ite tilasin -50mm jouset kun keulii nii rajusti auto että ihan sääliks käy. saa nähä meneekö liian alas
                            Last edited by jiivee530d; 18-10-2017, 19:05.

                            Comment

                            • jiivee530d
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2013
                              • 400
                              • pohjois-savo

                              #15
                              Originally posted by pyyn0 View Post
                              Jos tarkoitat jousien kalibroimisella tota perän korkeussäätöä. Niin tässä ohjeet lontooksi miten tapahtuu. Ihan vinkkinä että kannattaa aina kalibroimisen jälkeen ajaa ne pussit tyhjiksi ja sen jälkeen nostaa automatikalla ylös kun tota korkeutta säätää, Tavittaessa taas uus säätö.
                              Parikertaa saattaa joutua tekemään että perä on ihan kohdallaan.
                              Näin ainakin itse olen pariin autoon tehny.
                              tarkotin siis etupään kalibroimista. mut vissiin kun takapää säädetään haluttuun korkeuteen nii säätää samalla etupään? pitääkö etupään korkeus ilmottaa madalluksen verran isommaksi?

                              ja ettå tehäänkö tämä homma istan valikosta sieltä mistä säädetään takapään korkeus (rear axle) vai onko erikseen tälle ad/dd alustalle keulaan joku säätö valikko siellä?

                              jos oikeen ymmärsin mitä oon lukenu nii vaikuttaa ajettavuuteen ja valojen korkeudensäätö hommiin se keulan nollapisteen kalibrointi?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎