Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macman_lahti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2017
    • 290
    • Lahti

    Originally posted by juha_s View Post
    Tuosta etupään keulimisesta niin tulihan kaikki tiukattua vasta kun paino täysin renkailla? Näin jossei tee niin jää kyllä keulimaan, painuu toki ajan kanssa mutta puslat ja helat kuluu nopeammin.
    Laskin auton alas tukivarret täysin löysällä ja mittasin jolloin mitta oli 390. Nostin takaisin ylös ja tunkkivirityksillä painoin napaa niin että pääsin siihen 390. Erikoista tosin oli että vaikka painelin sitä keulaa tallissa silloin kun se oli kiristämättä niin en saanut alemmas kuin 390, mutta ajossa se laski sen sentin. Mutta tuskin toi sentin muutos nyt kauheasti sitä reaktiotangon puslan kulmaa muuttaa..:think Sehän siinä kovimmilla taitaa olla jos jää kauhean kauhean ylös kun kiristää. Toki ainahan voi olla mahdollista että jouset on vielä ajaessa painunut hiukan paremmin paikalleen, mutta jotenkin en oikein siihenkään usko.
    -08 E60 LCI
    -13 F10 3.0 xDrive

    Comment

    • TON-III
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2018
      • 480
      • Turku

      Originally posted by macman_lahti View Post
      Mutta edelleen kyllä hiukan häiritsee etenkin isoissa töyssyissä pieni alustan pehmeys. Nyt kun ajoi hiukan enemmän niin tuntuu, että se johtuu perästä.


      Hiukan jää ikävä E60:n alustaa missä oli iskareina Konin Special Activet. D
      Onko sulla säätyvät iskarit ? Itsellenikin laitettiin Eibach-jouset ja ovat selkeästi ne oikeammat autooni vs. ne x-driven alkp perusmallin löysät jouset. Oma etupää tuntuu myös löysältä mutta se on kiinni omista aktiivi-iskareista, ne eivät ole oman tuntemuksen mukaan edes jäykimmillään tuollaisen erikoisiskarin tasolla. Ja Comfort + asennossa eivät hallinnoi alustaa juuri ollenkaan ja näin etupää keinuu minkä kerkiää, ei kiusaa liikkeellä mutta kynnysten yli hiljaa ajettaessa kyllä.
      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

      Comment

      • macman_lahti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2017
        • 290
        • Lahti

        Originally posted by TON-III View Post
        Onko sulla säätyvät iskarit ? Itsellenikin laitettiin Eibach-jouset ja ovat selkeästi ne oikeammat autooni vs. ne x-driven alkp perusmallin löysät jouset. Oma etupää tuntuu myös löysältä mutta se on kiinni omista aktiivi-iskareista, ne eivät ole oman tuntemuksen mukaan edes jäykimmillään tuollaisen erikoisiskarin tasolla. Ja Comfort + asennossa eivät hallinnoi alustaa juuri ollenkaan ja näin etupää keinuu minkä kerkiää, ei kiusaa liikkeellä mutta kynnysten yli hiljaa ajettaessa kyllä.
        Ei, toi on ihan karvalakkimalli. Perusiskareilla mennään. Toi on kyllä totta, että ihan perus tasaisessa ajossa ei niin häiritse, mutta isompiin heittoihin ajaessa tuntuu löysältä. Mutta täytyy nyt tosiaan seurailla kun pääsee tolla nyt vihdoin kunnolla liikenteeseen ja pääsee ajelemaan noita maakuntateitä. Saa vähän paremmin tuntumaa kummassa päässä se löysyys vaivaa. Etupäälle nyt ei ole kauheasti tossa tehtävissä, mutta taakse voisi ostaa uudet iskarit kun ei maksa paljon. Esim. jotkut "originaalit" Sachsit, on ne varmasti napakammat kuin 250tkm ajetut vakiot.
        -08 E60 LCI
        -13 F10 3.0 xDrive

        Comment

        • macman_lahti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2017
          • 290
          • Lahti

          Selailin vielä tätä samaa ketjua taaksepäin ja katselin, että ilmeisesti osalla on ollut XD:n korkeus 405-410 ennen madallusta. Harmittaa kun en muistanut mitata ennen purkamista, mutta siihen nähden toi etupään 380 olisi nyt ihan linjassa. Ja ilmeisesti noissa on ainakin osassa ollut vakionakin pientä "keulimista" :think
          -08 E60 LCI
          -13 F10 3.0 xDrive

          Comment

          • TON-III
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2018
            • 480
            • Turku

            Itellä tuo 2-ovinen versio mutta luvut kumminkin jokseenkin samat, muistaisin omien alkulukujen olleen etupää just yli 400 ja taka alle 400 samalla kun takaveto m-sport noin 380 kumpikin pää.
            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

            Comment

            • kvt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 236
              • Satakunta

              Istalla yrittänyt säätää tosta takapäätä. Onko tossa mun ohjelmassa jokin vika, kun saan vaan auki ohjeet perän säädölle ohjeiden mukaisesta oaikasta, mutta ei siitä pääse mitenkään eteenpäin säätämään alustaa. Käynnistyessä kyllä Ista valitti jotain, ettei koodaus toimi asennusvirheen takia. Onko tuo sitten koodausta muka ja ei vaan ohjelma toimi🤔
              -12 F11 530Da

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                Xdriven coilover

                Hiphei. F10 xdriveen on tullut Ksportilta täyssäädettävä coilover setti. Ei oo vielä pelkkää etupäätä missään myynnissä F11:sta?
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • juha_s
                  Alueaktiivi
                  • May 2008
                  • 447
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by juha_s View Post
                  Hiphei. F10 xdriveen on tullut Ksportilta täyssäädettävä coilover setti. Ei oo vielä pelkkää etupäätä missään myynnissä F11:sta?
                  Asia ratkaistu, tilasin tuon f10 xdriven sarjan ja otan siitä vaan etutolpat. Jos jollain on tarve niin kohta on kaupan K-Sportin street sarjan coilit f10 taakse myynnissä.
                  F11 535d xDrive M-Sport -13

                  Comment

                  • pyyn0
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 1053
                    • Fin

                    Originally posted by juha_s View Post
                    Asia ratkaistu, tilasin tuon f10 xdriven sarjan ja otan siitä vaan etutolpat. Jos jollain on tarve niin kohta on kaupan K-Sportin street sarjan coilit f10 taakse myynnissä.
                    Mites tuo muutoskatsastus ja TUV laput? ne pitäs olla kuitenkin f11 korille.
                    -BMW F11 530xd -12
                    -BMW E60 530dA -04
                    -BMW E23 735iA -85
                    Ex
                    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                    -BMW E39 528i 96

                    Comment

                    • juha_s
                      Alueaktiivi
                      • May 2008
                      • 447
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by pyyn0 View Post
                      Mites tuo muutoskatsastus ja TUV laput? ne pitäs olla kuitenkin f11 korille.
                      Samaa palikkaahan se etupää on, ja nyt käytetään pelkästään etupään osia. Ja mites ne katsastuskäytännöt muuttui, tarviiko tuota TUV paperia enää?
                      -Tuli tarkistettua tuo katsastuskäytäntö niin nykyään ei tarvitse TUV paperia, nelipyöräsuuntaus riittää sekä tietysti joku lappunen mistä käy selväksi akselimassat f10/f11 jos katsastushenkilö ei muuten usko.
                      Last edited by juha_s; 04-12-2020, 16:47.
                      F11 535d xDrive M-Sport -13

                      Comment

                      • [West]
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 19
                        • Lahti

                        Hyvää päivää.

                        Osaisiko joku auttaa kun ostettiin kaverin kanssa eibach prokit 30mm madaltavat jouset molempien autoon ja autoissa edc alusta. Istalla laskettiin perät sopivaan korkoon mutta ei löydy erikseen kalibrointia, löytyy vaan mikä se nyt olikaan ride height adjust. Tuntuu välillä siltä että takaiskarit pohjaa. Riippuuko ista versiosta vai mistä ettei kalibrointi hommaa löydy? Kyseessä oli rheingold ista+ mutta versio numeroa en nyt muista.

                        Toinen outo asia oli se että kaverilla on alkuvuodesta 11 rekisteröity auto ja minulla loppuvuodesta niin omassani pystyi valehtelemaan etu ja takapään korkeuden mutta kaverin autossa ei pystynyt valehtelemaan kun takapään korkeuden.

                        Comment

                        • anttiviis
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 369
                          • Kokkola

                          Auto 530xda 2011, adaptiivinen alusta+neliveto+M-Sport eli vakiojousilla.

                          Lähtökohtana rullamitalla mittailut. Edessä napakorkeus 395mm ja takana 390mm. (5mm toleranssi )

                          Eibach Pro-Kit E10-20-022-05-20 (jäykempi versio -30mm) + perän lasku ohjelmallisesti (Ride height adjustment tjs.). Tämän jälkeen napakorkeus edessä 360mm ja takana 365mm.
                          Samalla tosiaan vaihtui iskarien suojakumit, kun olivat aivan riekaleina.

                          Sitten mitä tulee vaihtoon. En muista, että näin helppoa iskaripaketin irroitusta olisi ennen ollutkaan ja helppous oli varmasti nosturin ansiota.
                          Siitä kun auto oli nosturilla niin n. 15min, että iskaripaketti oli pöydällä.
                          Täältä kun lueskeli niin vaikutti erittäin työläältä jos X-drive ja vielä EDC pömpelit lisänä, luultavasti hallitunkin avulla vaihdettuja. :think

                          EDC-pömpelin liitin irti -> jarruletkut sun muut "letkut" muutamasta pidikkeestä irti, että saa löysiä (tuskin oli edes tarpeen)
                          -> vetarin pultti irti -> "alatukivarren?" korin puoleinen pultti irti ja iskarin alapultti irti -> vakaajan mutteri irti
                          -> napaa hivenen sivulle niin vetarin mahtuu uittaan sivuun "iskarin haarukasta" -> yläpäästä iskarin 3 pulttia irti ja ei muuta kuin ujutti iskarin alakautta pois.

                          Mitä jousen vaihtoon tulee, merkkasin ylä- ja alalautasen paikat ja uusia jousia kun vertailin niin jousen katkaisukohta oli 90ast erikohdassa.
                          Pienet mittailut ja käänsin alalautasta 90ast ja paketti takaisin kasaan.

                          Paikalleen käänteisessä järjestyksessä. Alatukivarren pulttien kiristys vasta kun laatikkonostimella napakaarimitta oletettuun uuteen "nolla-asentoon".

                          Yhdyn jonkun aiempaan kommenttiin, että tämmöisenä se olisi pitänyt tehtaalta tulla ulos.
                          Keulan lullamaisuus häipyi ja omaan silmään tuli asiallisemman näköinen kun ei enään keuli.

                          Pahoittelut huonoista kuvista, mutta ehkä niistä saa irti tärkeimmät.
                          Raittaina 9x19 245/40 + 10x19 275/35
                          Attached Files
                          E30 325i Turbo -86
                          E30 325i M-tech2 -89
                          E30 316i Bavaria -91
                          E39 525iA -02
                          F11 530xd M-Sport -11

                          Comment

                          • Lenkka
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2019
                            • 183
                            • Kajaani

                            Hei,

                            Mikähän on vikana kun tuttu vaihtoi farkku 535 madallusjouset eteen ja laskettiin istalla perää valehtelemalla takapäähän suurempi arvo.

                            No takapää saatiin alas, mutta jäi 5mm korkeammalle, kuin etupää. Istalla jos arvoa nostaa takapäästä, niin ei ota arvoja enään vastaan ja kojetauluun syttyy "flat tyre" ilmoitus. Tällä hetkellä takapään arvo 690 ja siitä suurempia arvoja auto ei ota vastaan.
                            Toisaalta heti alussa kokeilin 720 arvoa ja silloin perä meni melkein tonttiin, mutta siltä väliltä ei saatu arvoja sisään..
                            Autossa Eibach, joka pudotti edestä -20mm ja samalla vaihtui joka kulmaan säästyvät iskarit, jotka ohjelmoitu ja alussa auto saatiinkin tasaan, mutta lopullisen asettumisen jälkeen ei.

                            Comment

                            • tozini
                              Newbiemmer
                              • Jul 2015
                              • 14
                              • Mikkeli

                              Mitä arvoa takapään korkeusanturien tulisi näyttää (testerissä) auton ollessa ajokorkeudessa?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by tozini View Post
                                Mitä arvoa takapään korkeusanturien tulisi näyttää (testerissä) auton ollessa ajokorkeudessa?
                                No se arvohan riippuu mikä vanne koko normi/sport. ISTA:sta löytyy nuo arvot.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎