Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Popeye
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 32
    • Etelä-savo

    Originally posted by PNM2 View Post
    xDrivessa kannattaa kiinnittää huomiota ekana etuvetareihin ja tokana jakolaatikkoon. Mä vaihdoin pari kuukautta sitten xDriveen ja siihen myyjäliike oli omissa tsekkauksissaan vaihdattamassa juuri etuvetarit. Jakolaatikon öljyt meinasin Bemarihuollossa vaihdattaa, kun seuraavan kerran asiaa sinne tulee eli loppukesästä takajarrut. Hintaluokka tälle noin 150-200€ huuhdellen.
    Juuri näin. Jos metrejä alkaa löytyä, kannattaa myös kiinnittää huomiota alustan osiin, sekä tietenkin farmarissa ilmajousituksen osat. Eivät ole välttämättä yksinään kauhean kalliita, mutta oman auton kohdalla huomanneena että pienistä puroista tulee äkkiä tuhansien lasku. Ja vetareiden hinta yllätti, 800,00€ kappale marmorilla. Onneksi netistä saa huomattavasti halvemmalla.
    Now:
    F11 530d X-Drive ///M-Sport


    EX:
    E60 530i LCI ///M-Sport

    Comment

    • Control^
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 198
      • Hki

      Originally posted by PNM2 View Post
      xDrivessa kannattaa kiinnittää huomiota ekana etuvetareihin ja tokana jakolaatikkoon. Mä vaihdoin pari kuukautta sitten xDriveen ja siihen myyjäliike oli omissa tsekkauksissaan vaihdattamassa juuri etuvetarit. Jakolaatikon öljyt meinasin Bemarihuollossa vaihdattaa, kun seuraavan kerran asiaa sinne tulee eli loppukesästä takajarrut. Hintaluokka tälle noin 150-200€ huuhdellen.

      Kiitos vinkistä! Mä onneksi luin täältä tyyppiviat topicin näille äffäläisille, niin henkisesti siihen valmistautunut
      Ex:
      Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

      Comment

      • Benzino
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1402
        • EFHK

        Alkupään F11 vajaavetoisena 535d mallina kiikarissa kun varusteltu yksilö näyttäisi löytyneen.. onko tästä mitään tiedossa että kannattaisi katsoa esim 313hv mallin 535d ennemmin?
        Kyseessä siis 2011 299hv 535d kaikilla myrkyillä (4-pyöräohjaukset jne jne)..
        Kilsoja ~180tkm

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Benzino View Post
          Alkupään F11 vajaavetoisena 535d mallina kiikarissa kun varusteltu yksilö näyttäisi löytyneen.. onko tästä mitään tiedossa että kannattaisi katsoa esim 313hv mallin 535d ennemmin?
          Kyseessä siis 2011 299hv 535d kaikilla myrkyillä (4-pyöräohjaukset jne jne)..
          Kilsoja ~180tkm
          Tuollainen itsellä,loistava peli.

          Egr pois ja kunnon ohjelma niin reipas peli tulee
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Spere
            Bimmer Rookie
            • Jun 2018
            • 78
            • Finland

            Hakusessa F11 530xd

            Myynnissä tuntuu olevan jonkun verran näitä 150-200tkm ajettuja alkupään (2011-2012) malleja, hinnat huitelee siellä 30k nurkilla yksilöstä riippuen.

            Mitäs erikoista näissä kannattaa ottaa huomioon? Vaihteistoöljyt sekä jakolaatikon öljyt ilmeisesti olisi hyvä olla vaihdettu noilla kilometreillä.

            Onko näillä kilometreillä/vuosimalleissa jotain johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota?

            Millaisia lukemia näillä on ajettu (nettiautossa myynnissä 9kpl F1x vm. 2010-2012 joilla mittarilukema yli 245tkm. Tämä yllätti minut, eikö näitä vain ole kaupan vai ovatko noilla kilometreillä jo paalitavaraa?)

            Ensimmäinen bemari hakusessa, joten merkistä ei omakohtaista kokemusta löydy.

            Comment

            • pyyn0
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 1053
              • Fin

              Originally posted by Spere View Post
              Hakusessa F11 530xd

              Myynnissä tuntuu olevan jonkun verran näitä 150-200tkm ajettuja alkupään (2011-2012) malleja, hinnat huitelee siellä 30k nurkilla yksilöstä riippuen.

              Mitäs erikoista näissä kannattaa ottaa huomioon? Vaihteistoöljyt sekä jakolaatikon öljyt ilmeisesti olisi hyvä olla vaihdettu noilla kilometreillä.

              Onko näillä kilometreillä/vuosimalleissa jotain johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota?

              Millaisia lukemia näillä on ajettu (nettiautossa myynnissä 9kpl F1x vm. 2010-2012 joilla mittarilukema yli 245tkm. Tämä yllätti minut, eikö näitä vain ole kaupan vai ovatko noilla kilometreillä jo paalitavaraa?)

              Ensimmäinen bemari hakusessa, joten merkistä ei omakohtaista kokemusta löydy.
              Tässä majorDraken tekemä listaus ,mistä löytyy f1x:n yleisimmät tyyppiviat ja se kannattaa lukasta läpi ennen kuin ostohousuja alkaa vetämään jalkaan.
              Toisen merkin omistajalle voi tulla yllätyksenä juu että näissä on käytettynä yleensä aika reiluja kilometrejä, mutta itse näkisin että 250tkm kohdalla ollaan vasta elinkaaren puolivälissä. Joten jos hyvin huollettu/pidetty yksilö löytyy en tuijottaisi kilometrilukemaa liian tarkkaan.
              -BMW F11 530xd -12
              -BMW E60 530dA -04
              -BMW E23 735iA -85
              Ex
              -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
              -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
              -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
              -BMW E39 528i 96

              Comment

              • Spere
                Bimmer Rookie
                • Jun 2018
                • 78
                • Finland

                Originally posted by pyyn0 View Post
                Tässä majorDraken tekemä listaus ,mistä löytyy f1x:n yleisimmät tyyppiviat ja se kannattaa lukasta läpi ennen kuin ostohousuja alkaa vetämään jalkaan.
                Toisen merkin omistajalle voi tulla yllätyksenä juu että näissä on käytettynä yleensä aika reiluja kilometrejä, mutta itse näkisin että 250tkm kohdalla ollaan vasta elinkaaren puolivälissä. Joten jos hyvin huollettu/pidetty yksilö löytyy en tuijottaisi kilometrilukemaa liian tarkkaan.



                Kiitos


                Pikapuoliin yhtä autoa lähdössä koeajamaan, Kyseessä 2011vm 170tkm ajettu 530xd.


                Tällaista chekkilistaa tuumailin:


                -Tietysti huoltohistoria.

                -Testaa kaikkien varusteiden toimivuus (ongelmia ollut mm. tutkat, istuinlämmitykset/jäähdytykset, vetokoukku, comfort access...)
                -Selvitä onko jakolaatikkoon/vaihteistoon vaihdettu öljyjä koskaan.
                -Ota pari vetoa 3-vaihteella, jossain yli 2000rpm kierroksilla veto päällä pitäisi tuntua jos jakolaatikko nyppii?
                -Kuulostele rattia kääntelemälle kuuluuko naksetta/kolketta, ohjauksessa ollut jossain (ohjausvaihde?) väljää joka ilmenee kolkkeena.


                Kuinkas pitkälle näillä päästään? Mitä jäi listasta pois?

                Comment

                • Mattix
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 83
                  • Tampereen seutu

                  Originally posted by Spere View Post
                  Kiitos
                  Pikapuoliin yhtä autoa lähdössä koeajamaan, Kyseessä 2011vm 170tkm ajettu 530xd.

                  Tällaista chekkilistaa tuumailin:
                  -Tietysti huoltohistoria.
                  -Testaa kaikkien varusteiden toimivuus (ongelmia ollut mm. tutkat, istuinlämmitykset/jäähdytykset, vetokoukku, comfort access...)
                  -Selvitä onko jakolaatikkoon/vaihteistoon vaihdettu öljyjä koskaan.
                  -Ota pari vetoa 3-vaihteella, jossain yli 2000rpm kierroksilla veto päällä pitäisi tuntua jos jakolaatikko nyppii?
                  -Kuulostele rattia kääntelemälle kuuluuko naksetta/kolketta, ohjauksessa ollut jossain (ohjausvaihde?) väljää joka ilmenee kolkkeena.
                  Kuinkas pitkälle näillä päästään? Mitä jäi listasta pois?
                  - Huriseeko kompura käynnistäessä/ nouseeko perä (=pussit vuotaa)
                  - Onko takapenkkien lattiamatot märät
                  - Etuvetareiden suojakumien kunto / naputtaako kääntäessä parkkipaikalla
                  - Jos aktiivinen rengaspainehälytys, niin näyttääkö mitään
                  - Vikakoodit ja herjat auton status - valikon takana
                  - Onko kummatkin renkaat ok, ei esim. keski-euroopan kirjoja

                  Eiköhän noilla pääse pitkälle.
                  ex: 530xda F11 2012 Msport
                  ex: 530xda E61 2008 Msport

                  Comment

                  • Spere
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2018
                    • 78
                    • Finland

                    Originally posted by Mattix View Post
                    - Huriseeko kompura käynnistäessä/ nouseeko perä (=pussit vuotaa)
                    - Onko takapenkkien lattiamatot märät
                    - Etuvetareiden suojakumien kunto / naputtaako kääntäessä parkkipaikalla
                    - Jos aktiivinen rengaspainehälytys, niin näyttääkö mitään
                    - Vikakoodit ja herjat auton status - valikon takana
                    - Onko kummatkin renkaat ok, ei esim. keski-euroopan kirjoja

                    Eiköhän noilla pääse pitkälle.
                    Kiitos erittäin paljon tästä! Helpottaa huimasti paikanpäällä kun tietää mitä tutkia.

                    Comment

                    • janilind
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2017
                      • 165
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Spere View Post
                      Kiitos erittäin paljon tästä! Helpottaa huimasti paikanpäällä kun tietää mitä tutkia.
                      Näin ite vaihteistovikaiseen törmänneenä koittaisin katsoa ton toiminnan aikas tarkkaan, mieluiten auto kylmänä koeajoon vaatien.
                      Pienistä puroista tosiaan kertyy.. vähän yllättänyt itseni tämä et kuinka paljon tota saa laittaa(182tkm nyt), mutta toimiessaan on kyllä hieno kulkine..
                      2011 530d x-drive
                      2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        211tkm kohta mittarissa eikä tässä nyt ns. perusvikoja kummempaa ole ollut.

                        vetarit, takapussit, EGR.. kaikki menee ns. tyyppivikaosastolle, joista puhuttu täällä monesti.

                        Mutta sitten olen koeajellut muita kotteroita ja aina se oma tuntuu paremmalta kuin pakkauusi skoda tms.

                        Rahalle siis saa vieläkin vastetta ja en aio ilmeisesti hetkeen tätä vaihtaa kun ei tästä silti kukaan mitään maksaisi vaikka kunnossa onkin.. kun on niin paljon ajettu!
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Spere
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2018
                          • 78
                          • Finland

                          Aikaisemmin tässä jo viestiä tiputellut kun autonvaihto käsillä.


                          Kohteena olevaan 170tkm ajettuun F11 530xd ei ilmeisesti ole vaihdettu öljyjä vaihteistoon tai jakolaatikkoon koskaan. Menisikö nämä heti kättelyssä vaihtoon?


                          Onko näihin (lähinnä vaihteistoon) ilmestynyt ongelmia öljynvaihdon jälkeen, vai voiko öljyt vaihdattaa huoletta? Kokemuksena Volvo joka vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen kävi nykimään, eikä parantunut koskaan. Paheni vain.


                          Tuo jakolaatikon öljyn vaihdon hintaa täällä on huudeltu tuonne 200e kantturoille, paljonkos laatikkoöljyjen vaihto kustantaa (voisi koittaa hintaa puhua sen verran alemmas...)?



                          Kyseisessä autossa on rattivaihteet, poikkeaako tuo laatikko kuinka paljon normaalista, eritoten keston osalta?


                          Myöskin vetarit ilmeisesti alkuperäiset, taitaa olla ehtoopuolella?

                          Comment

                          • Mattix
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 83
                            • Tampereen seutu

                            Originally posted by Spere View Post
                            Aikaisemmin tässä jo viestiä tiputellut kun autonvaihto käsillä.

                            Kohteena olevaan 170tkm ajettuun F11 530xd ei ilmeisesti ole vaihdettu öljyjä vaihteistoon tai jakolaatikkoon koskaan. Menisikö nämä heti kättelyssä vaihtoon?
                            Suosittelen. ZF taitaa suositella oliko se nyt 100 000 km tai 100 000 mailia vaihtoväliksi. Itse vaihtaisin.

                            Originally posted by Spere View Post
                            Onko näihin (lähinnä vaihteistoon) ilmestynyt ongelmia öljynvaihdon jälkeen, vai voiko öljyt vaihdattaa huoletta? Kokemuksena Volvo joka vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen kävi nykimään, eikä parantunut koskaan. Paheni vain.
                            Itselläni ei pahentunut, kuten ei useilla muillakaan foorumilla. Vaihtotyö pitää tehdä oikein eli huuhtelemalla. Suodattimen vaihto syytä tehdä samalla. Minusta ikiöljyjä ei ole, miten siis moottori ja vaihdelaatikko eroaisi toisistaan?

                            Originally posted by Spere View Post
                            Tuo jakolaatikon öljyn vaihdon hintaa täällä on huudeltu tuonne 200e kantturoille, paljonkos laatikkoöljyjen vaihto kustantaa (voisi koittaa hintaa puhua sen verran alemmas...)?
                            Jakolaatikon öljynvaihto maksaa sen 100-200€, laatikkoöljyt pohjineen lienee edullisimmaan 500-600€ haarukassa uuden suodattimen (=pohjan) kanssa sisältäen 14-20 litraa öljyjä.

                            Originally posted by Spere View Post
                            Kyseisessä autossa on rattivaihteet, poikkeaako tuo laatikko kuinka paljon normaalista, eritoten keston osalta?
                            Ei kai se poikkea. Rattivaihteiden ominaisuudet ovat ihan siinä vaihdekepissä eli manuaalipuoli siitäkin löytyy.

                            Originally posted by Spere View Post
                            Myöskin vetarit ilmeisesti alkuperäiset, taitaa olla ehtoopuolella?
                            Jos suojakumit ok ja ei naksu parkkipaikalle käännellessä, niin ei kannata mitään tehdä. Jos taas naksuu, niin naparuuvin kautta rasvaa sisälle.
                            Kriittisin tekijä on suojakumit, koska bemarissa vetarin kulma voi olla tosi jyrkkä. Se asentajan mukaan syö suojakumin, jos kumi on asennettu tiukalle.
                            ex: 530xda F11 2012 Msport
                            ex: 530xda E61 2008 Msport

                            Comment

                            • Spere
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2018
                              • 78
                              • Finland

                              Originally posted by Mattix View Post
                              Suosittelen. ZF taitaa suositella oliko se nyt 100 000 km tai 100 000 mailia vaihtoväliksi. Itse vaihtaisin.



                              Itselläni ei pahentunut, kuten ei useilla muillakaan foorumilla. Vaihtotyö pitää tehdä oikein eli huuhtelemalla. Suodattimen vaihto syytä tehdä samalla. Minusta ikiöljyjä ei ole, miten siis moottori ja vaihdelaatikko eroaisi toisistaan?


                              Jakolaatikon öljynvaihto maksaa sen 100-200€, laatikkoöljyt pohjineen lienee edullisimmaan 500-600€ haarukassa uuden suodattimen (=pohjan) kanssa sisältäen 14-20 litraa öljyjä.


                              Ei kai se poikkea. Rattivaihteiden ominaisuudet ovat ihan siinä vaihdekepissä eli manuaalipuoli siitäkin löytyy.


                              Jos suojakumit ok ja ei naksu parkkipaikalle käännellessä, niin ei kannata mitään tehdä. Jos taas naksuu, niin naparuuvin kautta rasvaa sisälle.
                              Kriittisin tekijä on suojakumit, koska bemarissa vetarin kulma voi olla tosi jyrkkä. Se asentajan mukaan syö suojakumin, jos kumi on asennettu tiukalle.
                              Kiitosta taas ripeistä vastauksista.
                              Last edited by Spere; 11-06-2018, 13:01.

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1071
                                • Espoo

                                Originally posted by Spere View Post
                                paljonkos laatikkoöljyjen vaihto kustantaa (voisi koittaa hintaa puhua sen verran alemmas...)?
                                Motonet myy foorumilta saadun tiedon mukaan alkuperäispohjaa laatikkoon 79€, joten väittäisin että tuon itse ostamalla säästää satasen. Mulla taisi olla edelliseen autoon vaihdettuna pohjan hinta 179€.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎