Originally posted by PNM2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Now:
F11 530d X-Drive ///M-Sport
EX:
E60 530i LCI ///M-Sport
-
-
Originally posted by PNM2 View PostxDrivessa kannattaa kiinnittää huomiota ekana etuvetareihin ja tokana jakolaatikkoon. Mä vaihdoin pari kuukautta sitten xDriveen ja siihen myyjäliike oli omissa tsekkauksissaan vaihdattamassa juuri etuvetarit. Jakolaatikon öljyt meinasin Bemarihuollossa vaihdattaa, kun seuraavan kerran asiaa sinne tulee eli loppukesästä takajarrut. Hintaluokka tälle noin 150-200€ huuhdellen.
Kiitos vinkistä! Mä onneksi luin täältä tyyppiviat topicin näille äffäläisille, niin henkisesti siihen valmistautunutEx:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Originally posted by Benzino View PostAlkupään F11 vajaavetoisena 535d mallina kiikarissa kun varusteltu yksilö näyttäisi löytyneen.. onko tästä mitään tiedossa että kannattaisi katsoa esim 313hv mallin 535d ennemmin?
Kyseessä siis 2011 299hv 535d kaikilla myrkyillä (4-pyöräohjaukset jne jne)..
Kilsoja ~180tkm
Egr pois ja kunnon ohjelma niin reipas peli tuleeF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Hakusessa F11 530xd
Myynnissä tuntuu olevan jonkun verran näitä 150-200tkm ajettuja alkupään (2011-2012) malleja, hinnat huitelee siellä 30k nurkilla yksilöstä riippuen.
Mitäs erikoista näissä kannattaa ottaa huomioon? Vaihteistoöljyt sekä jakolaatikon öljyt ilmeisesti olisi hyvä olla vaihdettu noilla kilometreillä.
Onko näillä kilometreillä/vuosimalleissa jotain johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota?
Millaisia lukemia näillä on ajettu (nettiautossa myynnissä 9kpl F1x vm. 2010-2012 joilla mittarilukema yli 245tkm. Tämä yllätti minut, eikö näitä vain ole kaupan vai ovatko noilla kilometreillä jo paalitavaraa?)
Ensimmäinen bemari hakusessa, joten merkistä ei omakohtaista kokemusta löydy.
Comment
-
-
Originally posted by Spere View PostHakusessa F11 530xd
Myynnissä tuntuu olevan jonkun verran näitä 150-200tkm ajettuja alkupään (2011-2012) malleja, hinnat huitelee siellä 30k nurkilla yksilöstä riippuen.
Mitäs erikoista näissä kannattaa ottaa huomioon? Vaihteistoöljyt sekä jakolaatikon öljyt ilmeisesti olisi hyvä olla vaihdettu noilla kilometreillä.
Onko näillä kilometreillä/vuosimalleissa jotain johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota?
Millaisia lukemia näillä on ajettu (nettiautossa myynnissä 9kpl F1x vm. 2010-2012 joilla mittarilukema yli 245tkm. Tämä yllätti minut, eikö näitä vain ole kaupan vai ovatko noilla kilometreillä jo paalitavaraa?)
Ensimmäinen bemari hakusessa, joten merkistä ei omakohtaista kokemusta löydy.
Toisen merkin omistajalle voi tulla yllätyksenä juu että näissä on käytettynä yleensä aika reiluja kilometrejä, mutta itse näkisin että 250tkm kohdalla ollaan vasta elinkaaren puolivälissä. Joten jos hyvin huollettu/pidetty yksilö löytyy en tuijottaisi kilometrilukemaa liian tarkkaan.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostTässä majorDraken tekemä listaus ,mistä löytyy f1x:n yleisimmät tyyppiviat ja se kannattaa lukasta läpi ennen kuin ostohousuja alkaa vetämään jalkaan.
Toisen merkin omistajalle voi tulla yllätyksenä juu että näissä on käytettynä yleensä aika reiluja kilometrejä, mutta itse näkisin että 250tkm kohdalla ollaan vasta elinkaaren puolivälissä. Joten jos hyvin huollettu/pidetty yksilö löytyy en tuijottaisi kilometrilukemaa liian tarkkaan.
Kiitos
Pikapuoliin yhtä autoa lähdössä koeajamaan, Kyseessä 2011vm 170tkm ajettu 530xd.
Tällaista chekkilistaa tuumailin:
-Tietysti huoltohistoria.
-Testaa kaikkien varusteiden toimivuus (ongelmia ollut mm. tutkat, istuinlämmitykset/jäähdytykset, vetokoukku, comfort access...)
-Selvitä onko jakolaatikkoon/vaihteistoon vaihdettu öljyjä koskaan.
-Ota pari vetoa 3-vaihteella, jossain yli 2000rpm kierroksilla veto päällä pitäisi tuntua jos jakolaatikko nyppii?
-Kuulostele rattia kääntelemälle kuuluuko naksetta/kolketta, ohjauksessa ollut jossain (ohjausvaihde?) väljää joka ilmenee kolkkeena.
Kuinkas pitkälle näillä päästään? Mitä jäi listasta pois?
Comment
-
-
Originally posted by Spere View PostKiitos
Pikapuoliin yhtä autoa lähdössä koeajamaan, Kyseessä 2011vm 170tkm ajettu 530xd.
Tällaista chekkilistaa tuumailin:
-Tietysti huoltohistoria.
-Testaa kaikkien varusteiden toimivuus (ongelmia ollut mm. tutkat, istuinlämmitykset/jäähdytykset, vetokoukku, comfort access...)
-Selvitä onko jakolaatikkoon/vaihteistoon vaihdettu öljyjä koskaan.
-Ota pari vetoa 3-vaihteella, jossain yli 2000rpm kierroksilla veto päällä pitäisi tuntua jos jakolaatikko nyppii?
-Kuulostele rattia kääntelemälle kuuluuko naksetta/kolketta, ohjauksessa ollut jossain (ohjausvaihde?) väljää joka ilmenee kolkkeena.
Kuinkas pitkälle näillä päästään? Mitä jäi listasta pois?
- Onko takapenkkien lattiamatot märät
- Etuvetareiden suojakumien kunto / naputtaako kääntäessä parkkipaikalla
- Jos aktiivinen rengaspainehälytys, niin näyttääkö mitään
- Vikakoodit ja herjat auton status - valikon takana
- Onko kummatkin renkaat ok, ei esim. keski-euroopan kirjoja
Eiköhän noilla pääse pitkälle.ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View Post- Huriseeko kompura käynnistäessä/ nouseeko perä (=pussit vuotaa)
- Onko takapenkkien lattiamatot märät
- Etuvetareiden suojakumien kunto / naputtaako kääntäessä parkkipaikalla
- Jos aktiivinen rengaspainehälytys, niin näyttääkö mitään
- Vikakoodit ja herjat auton status - valikon takana
- Onko kummatkin renkaat ok, ei esim. keski-euroopan kirjoja
Eiköhän noilla pääse pitkälle.
Comment
-
-
Originally posted by Spere View PostKiitos erittäin paljon tästä! Helpottaa huimasti paikanpäällä kun tietää mitä tutkia.
Pienistä puroista tosiaan kertyy.. vähän yllättänyt itseni tämä et kuinka paljon tota saa laittaa(182tkm nyt), mutta toimiessaan on kyllä hieno kulkine..2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
211tkm kohta mittarissa eikä tässä nyt ns. perusvikoja kummempaa ole ollut.
vetarit, takapussit, EGR.. kaikki menee ns. tyyppivikaosastolle, joista puhuttu täällä monesti.
Mutta sitten olen koeajellut muita kotteroita ja aina se oma tuntuu paremmalta kuin pakkauusi skoda tms.
Rahalle siis saa vieläkin vastetta ja en aio ilmeisesti hetkeen tätä vaihtaa kun ei tästä silti kukaan mitään maksaisi vaikka kunnossa onkin.. kun on niin paljon ajettu!Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Aikaisemmin tässä jo viestiä tiputellut kun autonvaihto käsillä.
Kohteena olevaan 170tkm ajettuun F11 530xd ei ilmeisesti ole vaihdettu öljyjä vaihteistoon tai jakolaatikkoon koskaan. Menisikö nämä heti kättelyssä vaihtoon?
Onko näihin (lähinnä vaihteistoon) ilmestynyt ongelmia öljynvaihdon jälkeen, vai voiko öljyt vaihdattaa huoletta? Kokemuksena Volvo joka vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen kävi nykimään, eikä parantunut koskaan. Paheni vain.
Tuo jakolaatikon öljyn vaihdon hintaa täällä on huudeltu tuonne 200e kantturoille, paljonkos laatikkoöljyjen vaihto kustantaa (voisi koittaa hintaa puhua sen verran alemmas...)?
Kyseisessä autossa on rattivaihteet, poikkeaako tuo laatikko kuinka paljon normaalista, eritoten keston osalta?
Myöskin vetarit ilmeisesti alkuperäiset, taitaa olla ehtoopuolella?
Comment
-
-
Originally posted by Spere View PostAikaisemmin tässä jo viestiä tiputellut kun autonvaihto käsillä.
Kohteena olevaan 170tkm ajettuun F11 530xd ei ilmeisesti ole vaihdettu öljyjä vaihteistoon tai jakolaatikkoon koskaan. Menisikö nämä heti kättelyssä vaihtoon?
Originally posted by Spere View PostOnko näihin (lähinnä vaihteistoon) ilmestynyt ongelmia öljynvaihdon jälkeen, vai voiko öljyt vaihdattaa huoletta? Kokemuksena Volvo joka vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen kävi nykimään, eikä parantunut koskaan. Paheni vain.
Originally posted by Spere View PostTuo jakolaatikon öljyn vaihdon hintaa täällä on huudeltu tuonne 200e kantturoille, paljonkos laatikkoöljyjen vaihto kustantaa (voisi koittaa hintaa puhua sen verran alemmas...)?
Originally posted by Spere View PostKyseisessä autossa on rattivaihteet, poikkeaako tuo laatikko kuinka paljon normaalista, eritoten keston osalta?
Originally posted by Spere View PostMyöskin vetarit ilmeisesti alkuperäiset, taitaa olla ehtoopuolella?
Kriittisin tekijä on suojakumit, koska bemarissa vetarin kulma voi olla tosi jyrkkä. Se asentajan mukaan syö suojakumin, jos kumi on asennettu tiukalle.ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostSuosittelen. ZF taitaa suositella oliko se nyt 100 000 km tai 100 000 mailia vaihtoväliksi. Itse vaihtaisin.
Itselläni ei pahentunut, kuten ei useilla muillakaan foorumilla. Vaihtotyö pitää tehdä oikein eli huuhtelemalla. Suodattimen vaihto syytä tehdä samalla. Minusta ikiöljyjä ei ole, miten siis moottori ja vaihdelaatikko eroaisi toisistaan?
Jakolaatikon öljynvaihto maksaa sen 100-200€, laatikkoöljyt pohjineen lienee edullisimmaan 500-600€ haarukassa uuden suodattimen (=pohjan) kanssa sisältäen 14-20 litraa öljyjä.
Ei kai se poikkea. Rattivaihteiden ominaisuudet ovat ihan siinä vaihdekepissä eli manuaalipuoli siitäkin löytyy.
Jos suojakumit ok ja ei naksu parkkipaikalle käännellessä, niin ei kannata mitään tehdä. Jos taas naksuu, niin naparuuvin kautta rasvaa sisälle.
Kriittisin tekijä on suojakumit, koska bemarissa vetarin kulma voi olla tosi jyrkkä. Se asentajan mukaan syö suojakumin, jos kumi on asennettu tiukalle.Last edited by Spere; 11-06-2018, 13:01.
Comment
-
-
Originally posted by Spere View Postpaljonkos laatikkoöljyjen vaihto kustantaa (voisi koittaa hintaa puhua sen verran alemmas...)?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Comment