Egr vikoja taitaa olla noissa uusissa pikkudiesoissa jonku verran.. yhdelle tutulle vaihettiin about 30tkm kohalla.. Ei käsittääkseni kuitenkaan kovin kallis operaatio jos kohalle osuu.. saanee softattua pois myöskin..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Millaisia käytännön kulutuksia porukalla on tullut neliveto 530d vs 535d kosliin?
Moinen olisi hakusessa, ostohinta, kulutus yms puoltavat 530d suuntaan mutta sopivilla varusteilla ei meinaa löytyä enää kuin 535d. Tuolle tulee kuitenkin tuhansia enemmän hintaa kuin vastaavalle 530dlle.
Saa esittää mielipiteitä kummantahansa puolesta, tuntuu vaikealle saada perusteltua itselle miksi autoon pitäisi laittaa niin paljon rahaa kiinni.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMillaisia käytännön kulutuksia porukalla on tullut neliveto 530d vs 535d kosliin?
Moinen olisi hakusessa, ostohinta, kulutus yms puoltavat 530d suuntaan mutta sopivilla varusteilla ei meinaa löytyä enää kuin 535d. Tuolle tulee kuitenkin tuhansia enemmän hintaa kuin vastaavalle 530dlle.
Saa esittää mielipiteitä kummantahansa puolesta, tuntuu vaikealle saada perusteltua itselle miksi autoon pitäisi laittaa niin paljon rahaa kiinni.
535xd vm.-12, pitkää maantiesiivua yli 90% ajosta, niin auton oman ajotietokoneen mukaan kulutus on aika vakio 5,7l/100km. Ajotyyli vakkarilla nopeusrajoitus +10km/h todellista, ohituksissa kaikki irti mitä löytyy (pitäähän noista tehoista välillä hupia repiä...), autossa suht mieto softa n.370hp/750Nm. Kesät talvet samoja kulutuksia, molemmat renkaat 245/45R19. Talvirenkailla se mitä talvinopeuksilla kulutuksessa voittaa, tulee ilmeisesti talvikiekkojen isommalla vierintävastuksella takaisin. Muutaman kerran huvikseen pihistellyt, niin oikein ecoilemalla saa ajotietokoneeseen nelosella alkavia lukemia.
Tässä 535:ssa on mulle kaikki kohdallaan - tilaa, tehoa, mukavuutta, hiljaisuutta, kiva ajaa. Luotettavuuskin on aika ok, kun ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä. Tyyppivikoja sattunut kohdalle aika paljon, mutta kun tykkää autojen kanssa roplata muutenkin, niin ei ole ihan poskettomasti harmittanut.
Välillä autokuume hiukan yltynyt, mutta eipä ole tarvetta vaihdolle kun on toimiva kärry alla, ja jos vaihto tulee niin todennäköisesti seuraavakin on 535xd.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View Post535xd vm.-12, pitkää maantiesiivua yli 90% ajosta, niin auton oman ajotietokoneen mukaan kulutus on aika vakio 5,7l/100km. Ajotyyli vakkarilla nopeusrajoitus +10km/h todellista...
"rajoitus + 10 todellista"
Tuo on varma tapa saada kuva kotiin joka tolpasta
Toivottavasti lompakko kestää ja bussi- tai taksikortti löytyy kukkarosta...
Ellei ollut tarkoitus sanoa että "rajoitus + 10 mittarinopeutta"Last edited by Havis; 11-11-2018, 18:17."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOT:
"rajoitus + 10 todellista"
Tuo on varma tapa saada kuva kotiin joka tolpasta
Toivottavasti lompakko kestää ja bussi- tai taksikortti löytyy kukkarosta...
Ellei ollut tarkoitus sanoa että "rajoitus + 10 mittarinopeutta"
Ei kun todellista. Keskimäärin tuhat kilsaa viikossa tule ajettua työmatkaa ympäri Suomea ja tolppien paikat on aika hyvin muistissa, ja TomTom nopeuskamerasovellus kertoo ne mitä ei muista. Ni tolppien kohdalla höllätään eikä räpsyjä tuu. Poliisin tutka jos sattuu kohdalle ni ne tekee 3km/h teknisen vähennyksen, ja eipä ole siltä suunnaltakaan tullut lappuja tuolla ajotyylillä. Onneksi ei ole ohitusten kohdalla ollut valvontaa... Olisikohan edellinen sakko tullut kolmisen vuotta sitten kun muistin tolpalla nopeusrajoituksen väärin, ajoin 99km/h kameraan kasikympin alueella kun muistin väärin että siinä olisi ollut satasen rajoitus.
Comment
-
-
Faceliftissä näyttää olevan saatavilla led valot sekä kaukovaloille avustin mikä estää muita häikäistymästä(häikäisemätön kaukovalo/Glare-free high beam). Onko nämä hyviä varusteita ja millainen valoteho on verrattuna Xenoniin? Jos kiikarissa olisi facelift niin kannattaako nämä pyrkiä valitsemaan autoon?
Tuleeko tämä tekniikka aina ledvalojen kanssa? https://youtu.be/-dvPZ3H1Vm4
Ledikään ei tunnetusti ole ikuinen, onko nämä osoittaneet hiipumisen merkkejä missään järkevissä kilometrilukemissa? Vaihtoon mennee sitten koko umpio?Last edited by fraatti; 23-11-2018, 20:08.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Myös Xenonit väistelee LCI mallissa jos on adaptiiviset valot kaukovaloavustimella...
Valotehossa ei mielestäni ole LCI:ssä Xenoneissa ja Ledeissä isoa eroa.
Ledeillä tietysti väistäminen vastaantulijan tai edessä ajavan kohdalla on lievempää kuin xenoneilla. Molemmat kun kuitenkin selvästi paremmat kuin pre-lcin valot.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMillaisia käytännön kulutuksia porukalla on tullut neliveto 530d vs 535d kosliin?
Moinen olisi hakusessa, ostohinta, kulutus yms puoltavat 530d suuntaan mutta sopivilla varusteilla ei meinaa löytyä enää kuin 535d. Tuolle tulee kuitenkin tuhansia enemmän hintaa kuin vastaavalle 530dlle.
Saa esittää mielipiteitä kummantahansa puolesta, tuntuu vaikealle saada perusteltua itselle miksi autoon pitäisi laittaa niin paljon rahaa kiinni.
Toi 535/530 valinta taitaa mennä tunteella, järkihän sanoo tietty et 530 - ite ostin tommosen enkä edes harkinnut 535:tä. Mielestäni yhdessäkin ahtimessa riittävästi riskiä luotettavuudelle ja voimaa on meikälle riittävästi 530:ssa. Edukkaasti sit softalla se 300hepoa jos ei meinaa riittää.
Oiskohan noi lci:t vähävikasempia, omassani on ainaski ropaamista riittäny - mukavaa puuhaa, mutta käy lompakolle..Last edited by janilind; 24-11-2018, 16:57.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postok...
Onkos pre-lci ja lci:ssä jotain oleellista eroa miksi kannataisi suunnata katse LCI:n? NBT toki tulee faceliftissä mutta hinnatkin sitten raketoivat aikas tavalla sekä autossa että veroissa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMillaisia käytännön kulutuksia porukalla on tullut neliveto 530d vs 535d kosliin?
Moinen olisi hakusessa, ostohinta, kulutus yms puoltavat 530d suuntaan mutta sopivilla varusteilla ei meinaa löytyä enää kuin 535d. Tuolle tulee kuitenkin tuhansia enemmän hintaa kuin vastaavalle 530dlle.
Saa esittää mielipiteitä kummantahansa puolesta, tuntuu vaikealle saada perusteltua itselle miksi autoon pitäisi laittaa niin paljon rahaa kiinni.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View Post7-8L/100km kulutuksiin kun asennoituu niin ei tule pettymyksiä. Pelkkää maantieajoa pitemmillä reissuilla sitten 6,5-7L/100km. Auton tietokone näyttää optimistisia lukemia. Tosin sen saa kalibroitua kohdilleen.F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View Post7-8L/100km kulutuksiin kun asennoituu niin ei tule pettymyksiä. Pelkkää maantieajoa pitemmillä reissuilla sitten 6,5-7L/100km. Auton tietokone näyttää optimistisia lukemia. Tosin sen saa kalibroitua kohdilleen.
Mulla on noita 3-litraisia kutosdieleseitä ollut e39, e60, e61, e65, F01, F10 ja F11. Luvatut kulutukset on aina tippunu joka faceliftin yhteydessä litralla...
Samat 7-8 litraa ne on kaikki vieny. Takavetona ja nelivetona. Hissukseen ajellessa hiukan vähemmän ja nurkissa hiukan enemmän.
Muistan, että kerran tein yhden pohjanmaanreissun talvinopeuksilla e60 530xda:lla, ja silloin laskettu kulutus alkoi vitosella.
Kaikki muut kulut meinaa paljon enemmän...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostTässä se on kiteytettynä.
Mulla on noita 3-litraisia kutosdieleseitä ollut e39, e60, e61, e65, F01, F10 ja F11. Luvatut kulutukset on aina tippunu joka faceliftin yhteydessä litralla...
Samat 7-8 litraa ne on kaikki vieny. Takavetona ja nelivetona. Hissukseen ajellessa hiukan vähemmän ja nurkissa hiukan enemmän.
Muistan, että kerran tein yhden pohjanmaanreissun talvinopeuksilla e60 530xda:lla, ja silloin laskettu kulutus alkoi vitosella.
Kaikki muut kulut meinaa paljon enemmän...F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment