Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janilind
    Bimmer Rookie
    • Nov 2017
    • 165
    • Pirkanmaa

    Egr vikoja taitaa olla noissa uusissa pikkudiesoissa jonku verran.. yhdelle tutulle vaihettiin about 30tkm kohalla.. Ei käsittääkseni kuitenkaan kovin kallis operaatio jos kohalle osuu.. saanee softattua pois myöskin..
    2011 530d x-drive
    2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      Millaisia käytännön kulutuksia porukalla on tullut neliveto 530d vs 535d kosliin?

      Moinen olisi hakusessa, ostohinta, kulutus yms puoltavat 530d suuntaan mutta sopivilla varusteilla ei meinaa löytyä enää kuin 535d. Tuolle tulee kuitenkin tuhansia enemmän hintaa kuin vastaavalle 530dlle.

      Saa esittää mielipiteitä kummantahansa puolesta, tuntuu vaikealle saada perusteltua itselle miksi autoon pitäisi laittaa niin paljon rahaa kiinni.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • HV530XD
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 399
        • Lappeenranta

        Originally posted by fraatti View Post
        Millaisia käytännön kulutuksia porukalla on tullut neliveto 530d vs 535d kosliin?

        Moinen olisi hakusessa, ostohinta, kulutus yms puoltavat 530d suuntaan mutta sopivilla varusteilla ei meinaa löytyä enää kuin 535d. Tuolle tulee kuitenkin tuhansia enemmän hintaa kuin vastaavalle 530dlle.

        Saa esittää mielipiteitä kummantahansa puolesta, tuntuu vaikealle saada perusteltua itselle miksi autoon pitäisi laittaa niin paljon rahaa kiinni.

        535xd vm.-12, pitkää maantiesiivua yli 90% ajosta, niin auton oman ajotietokoneen mukaan kulutus on aika vakio 5,7l/100km. Ajotyyli vakkarilla nopeusrajoitus +10km/h todellista, ohituksissa kaikki irti mitä löytyy (pitäähän noista tehoista välillä hupia repiä...), autossa suht mieto softa n.370hp/750Nm. Kesät talvet samoja kulutuksia, molemmat renkaat 245/45R19. Talvirenkailla se mitä talvinopeuksilla kulutuksessa voittaa, tulee ilmeisesti talvikiekkojen isommalla vierintävastuksella takaisin. Muutaman kerran huvikseen pihistellyt, niin oikein ecoilemalla saa ajotietokoneeseen nelosella alkavia lukemia.
        Tässä 535:ssa on mulle kaikki kohdallaan - tilaa, tehoa, mukavuutta, hiljaisuutta, kiva ajaa. Luotettavuuskin on aika ok, kun ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä. Tyyppivikoja sattunut kohdalle aika paljon, mutta kun tykkää autojen kanssa roplata muutenkin, niin ei ole ihan poskettomasti harmittanut.
        Välillä autokuume hiukan yltynyt, mutta eipä ole tarvetta vaihdolle kun on toimiva kärry alla, ja jos vaihto tulee niin todennäköisesti seuraavakin on 535xd.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          Originally posted by HV530XD View Post
          535xd vm.-12, pitkää maantiesiivua yli 90% ajosta, niin auton oman ajotietokoneen mukaan kulutus on aika vakio 5,7l/100km. Ajotyyli vakkarilla nopeusrajoitus +10km/h todellista...
          OT:
          "rajoitus + 10 todellista"
          Tuo on varma tapa saada kuva kotiin joka tolpasta
          Toivottavasti lompakko kestää ja bussi- tai taksikortti löytyy kukkarosta...

          Ellei ollut tarkoitus sanoa että "rajoitus + 10 mittarinopeutta"
          Last edited by Havis; 11-11-2018, 18:17.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • HV530XD
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 399
            • Lappeenranta

            Originally posted by Havis View Post
            OT:
            "rajoitus + 10 todellista"
            Tuo on varma tapa saada kuva kotiin joka tolpasta
            Toivottavasti lompakko kestää ja bussi- tai taksikortti löytyy kukkarosta...

            Ellei ollut tarkoitus sanoa että "rajoitus + 10 mittarinopeutta"

            Ei kun todellista. Keskimäärin tuhat kilsaa viikossa tule ajettua työmatkaa ympäri Suomea ja tolppien paikat on aika hyvin muistissa, ja TomTom nopeuskamerasovellus kertoo ne mitä ei muista. Ni tolppien kohdalla höllätään eikä räpsyjä tuu. Poliisin tutka jos sattuu kohdalle ni ne tekee 3km/h teknisen vähennyksen, ja eipä ole siltä suunnaltakaan tullut lappuja tuolla ajotyylillä. Onneksi ei ole ohitusten kohdalla ollut valvontaa... Olisikohan edellinen sakko tullut kolmisen vuotta sitten kun muistin tolpalla nopeusrajoituksen väärin, ajoin 99km/h kameraan kasikympin alueella kun muistin väärin että siinä olisi ollut satasen rajoitus.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Faceliftissä näyttää olevan saatavilla led valot sekä kaukovaloille avustin mikä estää muita häikäistymästä(häikäisemätön kaukovalo/Glare-free high beam). Onko nämä hyviä varusteita ja millainen valoteho on verrattuna Xenoniin? Jos kiikarissa olisi facelift niin kannattaako nämä pyrkiä valitsemaan autoon?
              Tuleeko tämä tekniikka aina ledvalojen kanssa? https://youtu.be/-dvPZ3H1Vm4

              Ledikään ei tunnetusti ole ikuinen, onko nämä osoittaneet hiipumisen merkkejä missään järkevissä kilometrilukemissa? Vaihtoon mennee sitten koko umpio?
              Last edited by fraatti; 23-11-2018, 20:08.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7521
                • Jyväshyvä

                Myös Xenonit väistelee LCI mallissa jos on adaptiiviset valot kaukovaloavustimella...

                Valotehossa ei mielestäni ole LCI:ssä Xenoneissa ja Ledeissä isoa eroa.
                Ledeillä tietysti väistäminen vastaantulijan tai edessä ajavan kohdalla on lievempää kuin xenoneilla. Molemmat kun kuitenkin selvästi paremmat kuin pre-lcin valot.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  ok...

                  Onkos pre-lci ja lci:ssä jotain oleellista eroa miksi kannataisi suunnata katse LCI:n? NBT toki tulee faceliftissä mutta hinnatkin sitten raketoivat aikas tavalla sekä autossa että veroissa...
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • janilind
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2017
                    • 165
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Millaisia käytännön kulutuksia porukalla on tullut neliveto 530d vs 535d kosliin?

                    Moinen olisi hakusessa, ostohinta, kulutus yms puoltavat 530d suuntaan mutta sopivilla varusteilla ei meinaa löytyä enää kuin 535d. Tuolle tulee kuitenkin tuhansia enemmän hintaa kuin vastaavalle 530dlle.

                    Saa esittää mielipiteitä kummantahansa puolesta, tuntuu vaikealle saada perusteltua itselle miksi autoon pitäisi laittaa niin paljon rahaa kiinni.
                    Keskikulutus 7-8l, riippuen vuodenajasta - tommosiin alle kuuden lukemiin ei mitään mahkuja jos vähänkään kaupunkia ajoissa. Ite olen aiemmilla autoillani päässyt suurin piirtein ilmotettuihin keskikulutuksiin omissa ajoissa, mutta bemari vie litran-pari ilmotettua enempi. Autossa saattaa olla kyllä jotakin pientä häikkää myös, mutta ei kannata pettyä jos meneekin ton 7-8 keskimäärin..

                    Toi 535/530 valinta taitaa mennä tunteella, järkihän sanoo tietty et 530 - ite ostin tommosen enkä edes harkinnut 535:tä. Mielestäni yhdessäkin ahtimessa riittävästi riskiä luotettavuudelle ja voimaa on meikälle riittävästi 530:ssa. Edukkaasti sit softalla se 300hepoa jos ei meinaa riittää.

                    Oiskohan noi lci:t vähävikasempia, omassani on ainaski ropaamista riittäny - mukavaa puuhaa, mutta käy lompakolle..
                    Last edited by janilind; 24-11-2018, 16:57.
                    2011 530d x-drive
                    2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7521
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by fraatti View Post
                      ok...

                      Onkos pre-lci ja lci:ssä jotain oleellista eroa miksi kannataisi suunnata katse LCI:n? NBT toki tulee faceliftissä mutta hinnatkin sitten raketoivat aikas tavalla sekä autossa että veroissa...
                      NBT tulee jos 2013 vuosimalliin 9/2012 tienoilla. Tosin rulla siinä on vielä vanha.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1238
                        • Kainuu

                        Originally posted by fraatti View Post
                        Millaisia käytännön kulutuksia porukalla on tullut neliveto 530d vs 535d kosliin?

                        Moinen olisi hakusessa, ostohinta, kulutus yms puoltavat 530d suuntaan mutta sopivilla varusteilla ei meinaa löytyä enää kuin 535d. Tuolle tulee kuitenkin tuhansia enemmän hintaa kuin vastaavalle 530dlle.

                        Saa esittää mielipiteitä kummantahansa puolesta, tuntuu vaikealle saada perusteltua itselle miksi autoon pitäisi laittaa niin paljon rahaa kiinni.
                        7-8L/100km kulutuksiin kun asennoituu niin ei tule pettymyksiä. Pelkkää maantieajoa pitemmillä reissuilla sitten 6,5-7L/100km. Auton tietokone näyttää optimistisia lukemia. Tosin sen saa kalibroitua kohdilleen.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • -kiki-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1160
                          • Hämeenkyrö

                          Originally posted by makebm5 View Post
                          7-8L/100km kulutuksiin kun asennoituu niin ei tule pettymyksiä. Pelkkää maantieajoa pitemmillä reissuilla sitten 6,5-7L/100km. Auton tietokone näyttää optimistisia lukemia. Tosin sen saa kalibroitua kohdilleen.
                          F11 535xd 20tkm matkalla ajokone näyttää 7.1/100km pitää aikalailla kutinsa, keskinopeus 58kmh. Lapinmatka 2000km isolla kärryllä nosti kulutusta 0.1l/100km
                          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by makebm5 View Post
                            7-8L/100km kulutuksiin kun asennoituu niin ei tule pettymyksiä. Pelkkää maantieajoa pitemmillä reissuilla sitten 6,5-7L/100km. Auton tietokone näyttää optimistisia lukemia. Tosin sen saa kalibroitua kohdilleen.
                            Tässä se on kiteytettynä.

                            Mulla on noita 3-litraisia kutosdieleseitä ollut e39, e60, e61, e65, F01, F10 ja F11. Luvatut kulutukset on aina tippunu joka faceliftin yhteydessä litralla...

                            Samat 7-8 litraa ne on kaikki vieny. Takavetona ja nelivetona. Hissukseen ajellessa hiukan vähemmän ja nurkissa hiukan enemmän.

                            Muistan, että kerran tein yhden pohjanmaanreissun talvinopeuksilla e60 530xda:lla, ja silloin laskettu kulutus alkoi vitosella.

                            Kaikki muut kulut meinaa paljon enemmän...
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by touring39 View Post
                              Tässä se on kiteytettynä.

                              Mulla on noita 3-litraisia kutosdieleseitä ollut e39, e60, e61, e65, F01, F10 ja F11. Luvatut kulutukset on aina tippunu joka faceliftin yhteydessä litralla...

                              Samat 7-8 litraa ne on kaikki vieny. Takavetona ja nelivetona. Hissukseen ajellessa hiukan vähemmän ja nurkissa hiukan enemmän.

                              Muistan, että kerran tein yhden pohjanmaanreissun talvinopeuksilla e60 530xda:lla, ja silloin laskettu kulutus alkoi vitosella.

                              Kaikki muut kulut meinaa paljon enemmän...
                              Juu näin ..kuluista sen verran että takaiskarien vaihto maanantaina ja 1200e
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1399
                                • Kuopio

                                Veku: löysin halvimmillaan noita EDC pumppuja noin 450€ kipale, mitäs muuta siihe tarvitaan kun itse iskari? Suojakumi, laakeri?

                                Meinaan takapää kaipaa kohta vaihtoa, tärinät tulee läpi ja jäätyy talvellaa.. onhan noilla 223 ajettu.
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎