Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Vajaa 200 tkm? Kierompi olis voinut sanoa että lähempänä 200 kuin 300 tkm ajettu... Kuitenkin se 36 tkm on keskivertoihmiselle n. 2 vuoden ajot...
    Taitaa olla monille dieselin ostajille lähempänä vuotta kuin kahta. Osa tietysti ostaa väännön takia, mutta ainakin itse ostaisin (isolla) bensakoneella jos ajaisin 18tkm/v.
    Last edited by alspe; 10-02-2019, 17:46.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6775
      • PK-seutu

      Karvalakkien tai M-sportittomien fani en ole, mutta pakko myöntää, että itsekin saattaisin harkita sellaista ujoa 10 000 euron säästöä ja valita vaikka tällaisen, enkä maanantai aamun harmaata

      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7544
        • Jyväshyvä

        Originally posted by pyroz View Post
        Karvalakkien tai M-sportittomien fani en ole, mutta pakko myöntää, että itsekin saattaisin harkita sellaista ujoa 10 000 euron säästöä ja valita vaikka tällaisen, enkä maanantai aamun harmaata

        http://gebrauchtwagen.bmw.de/#/b/veh...ouring%20white
        Niin no, 535 on kuitenkin 535...

        Minä kyllä ennemmin maksaisin sen 9k€ enemmän tuosta harmaasta vaikka värinä valkoinen onlisi mieluisampi, mutta 8 k€ voit laskea 530 vs. 535 hintaeroa tuossa hintaluokassa ja varusteissa on 535:n hyväksi aika monta tonnia eroa... Tietysti jos sitä 9 kiloa ei ole niin valinta on helppo ;-)
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6775
          • PK-seutu

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Niin no, 535 on kuitenkin 535...

          Minä kyllä ennemmin maksaisin sen 9k€ enemmän tuosta harmaasta vaikka värinä valkoinen onlisi mieluisampi, mutta 8 k€ voit laskea 530 vs. 535 hintaeroa tuossa hintaluokassa ja varusteissa on 535:n hyväksi aika monta tonnia eroa... Tietysti jos sitä 9 kiloa ei ole niin valinta on helppo ;-)
          Minä taas en ottaisi dieseliä ollenkaan jos kiire on

          Pari tonnia kun nostaa budjettia niin saa 35d:tä. Kaamean hintainen tuo harmaa on ei siitä mihinkään pääse...
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            Kannattaa venata se minkä oikeasti haluaa. Sitten ei tarvi koko ajan olla tatti otassa kun jättää kivan lelun ostokiimassa pois.

            Markus kiikutti mun auton mulle, pitkään piti etsiä ja pikku kompromissinkin tein värin suhteen, mutta ei vielä ole tullut parempaa vastaan vaikka montaa olen kokeillu. Nyt joku outo tauti iski ja 3008 GT hybrid4 syksyllä pitää testata , mutta..

            530XDA toukka hyvillä hilppeillä niin ei siinä moni auto ohi mene laadullisesti.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7544
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Ceeray View Post
              joku outo tauti iski ja 3008 GT hybrid4 syksyllä pitää testata , mutta..
              Hyi, tuollaiset kaveri pitäisi heti poitkia pois foorumilta ;-)

              Hyvä että olet ollut tyytyväinen
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • OVi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2016
                • 517
                • Oulu

                Noh, noh! Sitikat ja Pösöt ovat ihan yhtä hyviä autoja, kuin muutkin paskat autot.
                Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                Comment

                • andy74
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 52
                  • Espoo

                  Itselläni nyt toinen F10 menossa. Eka oli 520 vajaavetoinen m-sport, sillä ajoin vähän alle kolmessa vuodessa 152tkm. Joku etupyörän laakeri siinä vaihdettiin.
                  Nyt mulla on (ostettaessa 17tkm) 245tkm mittarissa, F10 530XDrive, m-sport.
                  Vikoja tähän asti: Etupyörän laakerit noin 200tkm kohdilla, jakolaatikko ostettaessa, nypytti, meni takuuseen. Molemmat etuvetarit 220tkm kohdalla, tai siis uloimmat nivelet a 400eur kpl+vaihtotyö jokunen satanen. <imusarja putsattiin samalla, oli sikana karstaa. Eli melko vähällä selvinnyt ottaen huomioon 50-60tkm vuodessa ajoa, ja että autossa on AJ-Techin softa sekä noi häkäpöntöt ja egr:t poistettu. Ajattelin kohta laittaa tuon ehkä myyntiin / vaihtoon kuitenkin. Ja mitä tulee hinnan tippumiseen niin tässä se on ollut vaatimattomasti noin 1000 eur / kk. Mutta elämä on jne.
                  Seuraava olisi G30 530 dsl ja neljällä vetarilla jne..Jos löytyy sopiva.
                  F10 530 dA xdrive m-sport

                  Comment

                  • HellFire
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 280
                    • Turku

                    Originally posted by Jaskaxx View Post
                    Miltäs tämä asiantuntijoiden mielestä vaikuttaa?

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/10092291
                    Tosi asiallinen varustelista kyllä. B&O stereot ovat parasta mitä on ollut tarjolla ja melko harvinainen varuste F10/F11:ssä, joku 5k€ rammari muistaakseni.

                    Kilsoja on varmasit vielä edessä reippaasti.
                    I wanted a faster horse.

                    Comment

                    • NRou
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 96
                      • Helsinki

                      Originally posted by HellFire View Post
                      Tosi asiallinen varustelista kyllä. B&O stereot ovat parasta mitä on ollut tarjolla ja melko harvinainen varuste F10/F11:ssä, joku 5k€ rammari muistaakseni.

                      Kilsoja on varmasit vielä edessä reippaasti.
                      Varustelista on komea. Vaikea laittaa paremmaksi.

                      Silti, melkein 43 kiloa 160tkm ajetusta. Isoja huoltoja tiedossa.
                      Kyllä kilsat itseä tossa hintaluokassa häiritsisi. Oma valinta olisi 1-3vuotta vanhempi, +-100tkm taulussa ja about samalla tilpehööri määrällä. Lapun ollessa n. 32-37 kiloa miinus tinkiminen.

                      Toisaalta jos on autoon laittaa tuo 43 kiloa, niin miksi ei suoraan sitä puuttuvaa 5-10 lisää ja vähemmän mentynä? Valintoja on monia.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6775
                        • PK-seutu

                        Originally posted by NRou View Post
                        Toisaalta jos on autoon laittaa tuo 43 kiloa, niin miksi ei suoraan sitä puuttuvaa 5-10 lisää ja vähemmän mentynä? Valintoja on monia.
                        Taikka sitten.....

                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          Tuo viimesin 550d on varusteiltaan karvalakki mun mielestä..
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17559
                            • Turku

                            Originally posted by NRou View Post
                            Varustelista on komea. Vaikea laittaa paremmaksi.

                            Silti, melkein 43 kiloa 160tkm ajetusta. Isoja huoltoja tiedossa.
                            Kyllä kilsat itseä tossa hintaluokassa häiritsisi. Oma valinta olisi 1-3vuotta vanhempi, +-100tkm taulussa ja about samalla tilpehööri määrällä. Lapun ollessa n. 32-37 kiloa miinus tinkiminen.

                            Toisaalta jos on autoon laittaa tuo 43 kiloa, niin miksi ei suoraan sitä puuttuvaa 5-10 lisää ja vähemmän mentynä? Valintoja on monia.
                            Itse ajanut 160-260 tkm vajaassa 3 vuodessa ja huoltojen lisäksi tehty:
                            - CA ovenkahvan korjaus
                            - Takaiskareiden pohjaanlyöntikumien uusinta
                            - Etu- ja keskipohjapanssareiden uusinta (madallus ja lumivallit)
                            - Etujarrupalat uusittu
                            - Tuulilasi uusittu

                            Varsin viaton auto tähän asti ollut . Eli se siitä isoista remonteista. E46:ssa sai koiranluitakin vaihtaa 60tkm jälkeen....
                            Last edited by Laku; 12-02-2019, 10:55. Reason: Lisätty tekstiä
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • janilind
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2017
                              • 168
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Laku View Post
                              Itse ajanut 160-260 tkm vajaassa 3 vuodessa ja huoltojen lisäksi tehty:
                              - CA ovenkahvan korjaus
                              - Takaiskareiden pohjaanlyöntikumien uusinta
                              - Etu- ja keskipohjapanssareiden uusinta (madallus ja lumivallit)
                              - Etujarrupalat uusittu
                              - Tuulilasi uusittu

                              Varsin viaton auto tähän asti ollut . Eli se siitä isoista remonteista. E46:ssa sai koiranluitakin vaihtaa 60tkm jälkeen....
                              Vähällä olet päässy.. mulla 1v4kk takana 170-195tkm ja huoltojen lisäksi..
                              -Jousipussit taakse
                              -palat eteen ja taakke + levyt eteen
                              -reaktiotanko eteen oik
                              -välijäähy
                              -lootaöljyt+jakolootan öljyt
                              -mekatroniikka+lootaöljyt(turhaan molemmat)
                              -laatikkoöljyjen jäähyn termari(tällä parani)
                              -takaluukun vasen umpio
                              -egr vena
                              -imusarjan rassaus
                              -maf, map, pakopaineanturi(turhaan kaikki) - edelleen egr virhettä ja aivan hienoista nykimistä ajossa.
                              -akku

                              Ja tiedossa, mutta ei viä korjattua..
                              -hieman katoaa nestettä(1l/10tkm), egr jäähy?
                              -sähkönen koukku kiukuttelee(mikrokytkin jumii)
                              -kuskin penkin selkänojan lämmityksessä jotakin - lämpiää hitaammin ku istuinosa.
                              -alustassa jotakin ku hieman ravistaa motarijarrutuksissa ajoittain

                              Olikohan tossa kaikki.. turhiakin juttuja seassa ku vikakooditta hankalia diagnosoitavia.. Ei tarvis olla ihan näin tarkka kaikesta niin pääsis vähemmällä🤔
                              2011 530d x-drive
                              2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Meillä on nyt parisen vuotta ollut F11 530xd. Ostettaessa oli lähelle 200 tkm ja nyt on muutama kymppi lisää.

                                Mitään eio tehty. Paitsi yks pallonivel, joka pomppas katsastuksessa. Suppari vaihtoi sen muutamalla kympillä.

                                Hyvä auto se on.
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎