Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Originally posted by alspe View Post
    Entä saako vakkaria päälle oletuksena? Vakkari on aina pois päältä kun auton on sammuttanut ja käynnistänyt.
    Että mitä?... Puhutko nyt vakionopeussäätimestä? Että heti kun laittaa auton käymään, sen pitäisi kulkea esim sataa?
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      Turhaa kettuilua.dellattu..
      Last edited by Ceeray; 05-02-2018, 22:10.
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        Originally posted by alspe View Post
        Ostin 12/2010 käyttöönotetun vajaa 200tkm ajetun F10 520d automaatin.
        Aika pikaisesti tein kaupat, luotin ensifiilikseen ja tuntumaan mitä moottorin ja vaihteiston toiminta antoi. Ja onhan autokauppojen kanssa sentään joku tolkku virhevastuun suhteen jos ihan totaalisesti kosahtaa.

        Autoon vaihdettu öljyä perushuolto-ohjelman mukaan, vaihtovälin ajattelin pudottaa jonnekin 20tkm tienoille ja laatikolle pitäisi varmaan tehdä huuhteluhuolto jossain välissä. Mielelläni otan osaa jonnekin Pirkanmaan miittiin jos vaikka joku spesialisti osaisi sanoa, että onko laite (kone) kunnossa vai ei.

        Webasto toisiaan on vain mukavuuslämmitin ja autossa ei edes ole lohkolämmitintä. Myyjän ja kaverini mukaan on aika yleistä, että lämmitintä ei ole. Kaveri jopa sanoi, että valmistaja ei suosi lämmintä jos se on sellainen ettei lämmitä lohkoa tasaisesti. Huuhaata vai ei?

        Enhän minä osaa edes käyttää näin teknistä laitetta, pitää tutustua valikkoihin ja siellä oleviin ominaisuuksiin. Heti ensimmäisenä tuli vastaan kuskin oven lukon tapin pärinä joka loppuu kun laittaa ovet lukkoon eli tapin alas. Saako ovia menemään lukkoon defaulttina kun autolla lähtee ajamaan? Entä saako vakkaria päälle oletuksena? Vakkari on aina pois päältä kun auton on sammuttanut ja käynnistänyt.

        Onko auto syytä käynnistää valot parkkiasennossa vai onko näissä joku suojaus, että kestävät piikin mitä käynnistyksessä tulee? Edellisellä autolla tein näin, että hehkuvalot kestäisi pidempään
        - lukot saa menemään automaattisesti kiinni kun auto alkaa liikkua. Katso valikot läpi
        - valot auto asennossa , aina. Jos jo ei ole niin koodauta takavalot palamaan myös aina
        - ja kuten jo heitin niin vakkari kytketään ensin päälle ja sitten valitaan nopeus. Äkkiä totut.
        - webastolle löytyy helppo niksi millä lämpiää myös moottori.

        Kyselepäs nick : Böntti mitä siihe saadaan sitten oikein tehtyä..
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1824
          • N/A

          Originally posted by touring39 View Post
          Että mitä?... Puhutko nyt vakionopeussäätimestä? Että heti kun laittaa auton käymään, sen pitäisi kulkea esim sataa?
          Eiköhän tässä tarkoiteta sitä mukavuusominaisuutta, joka BMW:ssä on iät ja ajat ollut, mutta poistettu Fxx:stä: että vakkari on stand-by kokoajan ja sen saa aktivoitua kytkemättä sitä ensin valmiustilaan. Nythän F:ssä se täytyy ensin laittaa päälle yhdestä napista ja sitten aktivoida toisesta. Aiemmissa malleissa pelkkä aktivointi riitti, tehtiin se sitten napista tai viiksestä. Itsekin kaipaan tätä.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            Originally posted by bmw323it View Post
            Eiköhän tässä tarkoiteta sitä mukavuusominaisuutta, joka BMW:ssä on iät ja ajat ollut, mutta poistettu Fxx:stä: että vakkari on stand-by kokoajan ja sen saa aktivoitua kytkemättä sitä ensin valmiustilaan. Nythän F:ssä se täytyy ensin laittaa päälle yhdestä napista ja sitten aktivoida toisesta. Aiemmissa malleissa pelkkä aktivointi riitti, tehtiin se sitten napista tai viiksestä. Itsekin kaipaan tätä.
            Niin, tietenkin tarkoitin, että vakionopeussäädin olisi aina käytettävissä yhden napin painalluksella. Nythän cruise pitää ensin aktivoida ja sitten toisesta napista lukita meneillään oleva menovauhti. Ymmärrän kyllä logiikan tässä, hieman turvallisempikin kuin sellainen jossa nopeus lukittuu yhdellä napilla.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7521
              • Jyväshyvä

              Originally posted by alspe View Post
              Ostin 12/2010 käyttöönotetun vajaa 200tkm ajetun F10 520d automaatin.
              Aika pikaisesti tein kaupat, luotin ensifiilikseen ja tuntumaan mitä moottorin ja vaihteiston toiminta antoi. Ja onhan autokauppojen kanssa sentään joku tolkku virhevastuun suhteen jos ihan totaalisesti kosahtaa.
              Valitettavasti vain osalla ihmisistä on päässyt muodostumaan joku outo käsitys että autolle tulee automaattisesti joku takuu ja myyjä korjaa autoa pitkäänkin ihan hyväntekeväisyytenä. Valitettavasti se vain ihan noin mene, ~200 tkm ajetussa 7 vuotta vanhassa autossa omistajalle jää kyllä aika iso osa maksettavaksi jos joku "totaalisesti kosahtaa"...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Valitettavasti vain osalla ihmisistä on päässyt muodostumaan joku outo käsitys että autolle tulee automaattisesti joku takuu ja myyjä korjaa autoa pitkäänkin ihan hyväntekeväisyytenä. Valitettavasti se vain ihan noin mene, ~200 tkm ajetussa 7 vuotta vanhassa autossa omistajalle jää kyllä aika iso osa maksettavaksi jos joku "totaalisesti kosahtaa"...
                Niin, enhän minä niin sanonutkaan, että myyjä maksaisi esimerkiksi laatikon korjauksen kokonaan. Auton kunto paranee kun laatikko laitetaan uudeksi/korjatuksi joten kai sitä jopa "mielellään" maksaa osan itsekin jos huono tuuri kävisi ja loota hajoaisi. Tosin jos osa on 90% niin sitten korpeaisi.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  Originally posted by alspe View Post
                  Niin, enhän minä niin sanonutkaan, että myyjä maksaisi esimerkiksi laatikon korjauksen kokonaan. Auton kunto paranee kun laatikko laitetaan uudeksi/korjatuksi joten kai sitä jopa "mielellään" maksaa osan itsekin jos huono tuuri kävisi ja loota hajoaisi. Tosin jos osa on 90% niin sitten korpeaisi.
                  Kuluttajansuojalaki käytännössä loppuu 200tkm/10v. Siitä eteenpäin mennään pitkälti kirjavan käytännön mukaan. Järjettömän epäselvä systeemi sinänsä ja vain liikkeet jotka haluaa korvata rikkoontumisia edes yli 30% arvosta on käytännössä asiakassuhteiden ja maineen ylläpitämistä.
                  Ikävä kyllä asiakkaat joskus rinnastaa virhevastuun täydelliseen takuuseen.

                  Nykypäivän autoilla, missä korjaukset/vianhaut on yleensä tuhottoman kalliita,niin kannattaa keskittyä liikkeisiin jotka ymmärtää merkistä mahdollisimman paljon ja vikojen hakeminen ja korjaaminen voidaan hoitaa molemminpuolin järkevin kustannuksin.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4988
                    • Paimio

                    Originally posted by exautisti View Post
                    Nykypäivän autoilla, missä korjaukset/vianhaut on yleensä tuhottoman kalliita,niin kannattaa keskittyä liikkeisiin jotka ymmärtää merkistä mahdollisimman paljon ja vikojen hakeminen ja korjaaminen voidaan hoitaa molemminpuolin järkevin kustannuksin.
                    Tai sitten vain hyväksyä se tosiasia että on ostamassa vanhaa käytettyä autoa mihin voi jopa tulla joskus jotain vikaa mikä pitää korjata ja vielä (käääk) ihan omin kustannuksin omasta autosta (tuplakääk).
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2845
                      • South Carelia

                      Jälleen kerran satunnaisen mielenhäiriön ja akuutin autokuumeen yhdistyessä tuli tehtyä aivan vailla järkeä ostopäätös ja hommattua helevetin kallis harrastus... elikkäs Bmw !!

                      Tällä kertaa elämäni ensimmäinen F-sarjan baijerilainen, kymmenen E-sarjalaisen jälkeen...

                      Ensi puraisu 50km lenkillä... aivan järjetön ero edellisiin !! Ihan kuin olisi siirtynyt 70-luvulta 2000-luvulle näin kuvainnollisesti... On kyllä uskomattoman upea auto, ja mitä se vielä tarjoaa kun kilometrejä saa lisää !!

                      Aiemmin olen opetellut kaikki autot käyttämällä, mutta tämän kohdalla halusin käteeni heti käyttöohjekirjan... mutta prkl se oli kyntterin kielelle väännetty !! Noh, ehkä tästä selvitään...
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • atcc
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 373
                        • Joensuu

                        Originally posted by nappe74 View Post
                        Jälleen kerran satunnaisen mielenhäiriön ja akuutin autokuumeen yhdistyessä tuli tehtyä aivan vailla järkeä ostopäätös ja hommattua helevetin kallis harrastus... elikkäs Bmw !!

                        Tällä kertaa elämäni ensimmäinen F-sarjan baijerilainen, kymmenen E-sarjalaisen jälkeen...

                        Ensi puraisu 50km lenkillä... aivan järjetön ero edellisiin !! Ihan kuin olisi siirtynyt 70-luvulta 2000-luvulle näin kuvainnollisesti... On kyllä uskomattoman upea auto, ja mitä se vielä tarjoaa kun kilometrejä saa lisää !!

                        Aiemmin olen opetellut kaikki autot käyttämällä, mutta tämän kohdalla halusin käteeni heti käyttöohjekirjan... mutta prkl se oli kyntterin kielelle väännetty !! Noh, ehkä tästä selvitään...
                        Alkuun auttaa i-Drivesta löytyvä manuaali
                        F15 X5 M50d -15
                        Ex:
                        F11 530dA xDrive -11
                        E61 530xdA M-sport LCI -07

                        Comment

                        • HV530XD
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 399
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by atcc View Post
                          Alkuun auttaa i-Drivesta löytyvä manuaali
                          Voi myös ladata netistä sähköisen version: http://www.bmw.com.hr/fi/fi/owners/b...ers_guide.html

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2845
                            • South Carelia

                            Originally posted by atcc View Post
                            Alkuun auttaa i-Drivesta löytyvä manuaali
                            Juu, kiitti... tämän huomasinkin kun käpälöin autoa...

                            Originally posted by HV530XD View Post
                            Voi myös ladata netistä sähköisen version: http://www.bmw.com.hr/fi/fi/owners/b...ers_guide.html
                            Tattista vaan !!
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • kailinds
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2015
                              • 230
                              • Vantaa

                              Myin tänään pois F10 520da:n ja nyt pitäis päättää, että mikä BMW tulee seuraavaksi. F11, F25 vai E70. X5 on ehkä vähän wanha malli jo ja kallis ylläpitää. F25 30d tai vaikka 28i/35i vois olla mielenkiintoinen. Harmi kun noita bensakoneisia ei hirveästi löydy.
                              F11:sta on harkinnassa 530xda, 535xda ja 535xia.
                              Mitä mieltä tuosta bensakoneesta - voisi olla parempi lyhyessä ajossa kun ei tarvitsisi huolehtia dpf:stä.
                              Tuolle bensakoneiselle ei vaan löydy veroarviota sitten millään, tiedä sitten meniskö samoihin dieselin kanssa? Hyvillä varusteilla tietty ja Saksasta. Hakija pitäis löytää kun en taida ehtiä itse ajamaan sitä sieltä pois.
                              Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                              ex showroomit:
                              BMW F11 535dA xDrive
                              BMW F10 520dA ///M-Sport
                              BMW E92 335dA

                              Comment

                              • kailinds
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2015
                                • 230
                                • Vantaa

                                No niin, ens viikolla tulee uusi auto Saksasta.
                                Varattuna maanantaihin asti olisi F11 530xda M-Sport tosi hyvillä varusteilla eli on komforttia, navi pro, hud, panoraama, softclose, webasto, koukku, jne. Vaalea väri, joten korisarjan muodot tulevat hyvin esille.

                                Kakkosvaihtoehtona on 535xda. Siinä on vielä paremmat varusteet (topview, Hi-Fi pro), mutta se on peruspuskureilla, mikä pre-LCInä on aika huono asia. Lisäksi se on musta (Sapphire Schwartz), joka on huonoin värivaihtoehto Milano Beigen jälkeen.

                                Lähinnä tässä pähkäilen, että onko 535:sta käytännön hyötyä/iloa verrattuna 530? Hintaero noissa on kuitenkin 5000€. Ajo suurimmalta osin pääkaupunkialueella suhaamista (johon riittää 520da:kin) ja satunnaista mökkireissailua Länsi-Suomeen.
                                Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                                ex showroomit:
                                BMW F11 535dA xDrive
                                BMW F10 520dA ///M-Sport
                                BMW E92 335dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎