Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Originally posted by Ceeray View Post
    Veku: löysin halvimmillaan noita EDC pumppuja noin 450€ kipale, mitäs muuta siihe tarvitaan kun itse iskari? Suojakumi, laakeri?

    Meinaan takapää kaipaa kohta vaihtoa, tärinät tulee läpi ja jäätyy talvellaa.. onhan noilla 223 ajettu.
    Yäk. Meillä on 210 tkm mittarissa, ja meinasin jo ripotella tuhkaa päälleni, mutta sitten havahduin tuohon lyhenteeseen EDC. Huoh.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      Täällä menee 19" vakiokumilla sen 6.5 litraa sadalle comfort+ ajellessa, tankatusta mitattuna. Pelkkää valtatietä ja matkaa vähän yli rajoitusten. Webaston käyttö kompensoi aikalailla talvirajoituksista saadun kulutushyödyn.

      Ecoprolla tuntus menevän 6 litraan, mutta ei sitä kaasuvastetta jaksa edes matka-ajossa.
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17559
        • Turku

        Originally posted by Ceeray View Post
        Veku: löysin halvimmillaan noita EDC pumppuja noin 450€ kipale, mitäs muuta siihe tarvitaan kun itse iskari? Suojakumi, laakeri?

        Meinaan takapää kaipaa kohta vaihtoa, tärinät tulee läpi ja jäätyy talvellaa.. onhan noilla 223 ajettu.
        F11? Onko EDC kaikissa farkuissa ja mistä löysit tuon hinnan?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by Laku View Post
          F11? Onko EDC kaikissa farkuissa ja mistä löysit tuon hinnan?
          Nyt on kyse sähköisestä iskunvaimennuksen säädöstä Electronic Damping Control. Sitä ei "onneksi" ole vakiona farkussakaan.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by Ceeray View Post
            Veku: löysin halvimmillaan noita EDC pumppuja noin 450€ kipale, mitäs muuta siihe tarvitaan kun itse iskari? Suojakumi, laakeri?

            Meinaan takapää kaipaa kohta vaihtoa, tärinät tulee läpi ja jäätyy talvellaa.. onhan noilla 223 ajettu.

            Suojakumit ainaski.
            Mun 1200E hinta sis asennuksen bemarin huollossa ja nuo suojakumit ja viissiin vaatii koodauksen että uudet toimii.
            Mulla menty 244tkm ja toinen ihan loppu kolisee ja pohjaa koko ajan.
            Eilen vaihdoin x3 jossa kanssa tuo AD\DD alusta,kädet ristissä saa olla nyt
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4630
              • Tampere

              Onkos NBT:n navin päivittämisessä mitään sen kummempaa kuin tuon CIC:nkään?
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by touring39 View Post
                Nyt on kyse sähköisestä iskunvaimennuksen säädöstä Electronic Damping Control. Sitä ei "onneksi" ole vakiona farkussakaan.
                Mahtava varuste tosin,mökkitiellä comfort ja mutkapätkällä sport.
                Osia uusiessa vaan vähän hanurista
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Onkos NBT:n navin päivittämisessä mitään sen kummempaa kuin tuon CIC:nkään?
                  Ei ole, FSC:n toki tarvitsee siihenkin

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4630
                    • Tampere

                    Originally posted by vallu View Post
                    Ei ole, FSC:n toki tarvitsee siihenkin
                    Tuota kun tutkinkin niin näyttää että jossain NBT on mainittu olevan CIC high eli samasta värkistä kait uusi kehitysversio.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

                      Originally posted by janilind View Post
                      Keskikulutus 7-8l, riippuen vuodenajasta - tommosiin alle kuuden lukemiin ei mitään mahkuja jos vähänkään kaupunkia ajoissa. Ite olen aiemmilla autoillani päässyt suurin piirtein ilmotettuihin keskikulutuksiin omissa ajoissa, mutta bemari vie litran-pari ilmotettua enempi. Autossa saattaa olla kyllä jotakin pientä häikkää myös, mutta ei kannata pettyä jos meneekin ton 7-8 keskimäärin..

                      Toi 535/530 valinta taitaa mennä tunteella, järkihän sanoo tietty et 530 - ite ostin tommosen enkä edes harkinnut 535:tä. Mielestäni yhdessäkin ahtimessa riittävästi riskiä luotettavuudelle ja voimaa on meikälle riittävästi 530:ssa. Edukkaasti sit softalla se 300hepoa jos ei meinaa riittää.

                      Oiskohan noi lci:t vähävikasempia, omassani on ainaski ropaamista riittäny - mukavaa puuhaa, mutta käy lompakolle..
                      Katsoin ihan mielenkiinosta spritmonitor.de:stä löytyykö sieltä mitään statistiikkaa. Kyseessä nelivetomallit.

                      535:


                      530:


                      Tässä bemarin ilmoittamat kulutukset faceliftille, vannekoon pompatessa pykälää suuremmaksi yhdistetty kulutus näyttää nousevan pari desiä per tuuma. Toki renkaissakin on sitten käytännössä eroja eri merkkienkin kesken... Luulisi että runflateista eroon hankkiutuminen ei ainakaan nostaisi kulutusta...
                      Nelivedon tappioksi yhdistetyssä kulutuksessa näyttää tulevan 0,3-0,4l/100km. Tuplaturbon tappioksi taas noin 0,2l/100km yhdistetyssä ja kaupungissa vielä hiukan enemmän. Mahtaako maantiekulutuksien samankaltaisus taas sitten johtua siitä että tuossa 535d:ssä on hiukan harvempi välityksinen perä... :think

                      Bemarin kulutukset taitavat olle hiukan turhan optimistisia...

                      xdrivet sedaneina


                      Takatuupparit sedaneina:


                      Hiukan yllättäen myös se että auto on farkku kasvattaa kulutusta noin 0,3l/100km kautta linjan. :think
                      xdrivet farkkuina:


                      takatuupparit farkkuina:


                      Täällä tietoa muistakin LCI-malleista: http://forum.bmw5.co.uk/applications...t.php?id=83652
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • skt
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 348
                        • Etelä-Pohjanmaa

                        Viimeisiä N47ja vai ekoja B47?

                        Moi

                        Jos välttämättä haluaa pikkukoneen, osaako joku sanoa kumpi mieluummin B47 vai N47?

                        Onko 518 nuhanen ja onko 525:n merkittävästi epäluotettampi toisella turbolla? 525d:ta löytyy paremmin semi vollina kuin kahta muuta konetta
                        F11 LCI 520d -14
                        F45 225xe -17
                        Ex. E61 LCI 520d -08,
                        Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5075
                          • Paimio

                          Originally posted by skt View Post
                          Moi

                          Jos välttämättä haluaa pikkukoneen, osaako joku sanoa kumpi mieluummin B47 vai N47?

                          Onko 518 nuhanen ja onko 525:n merkittävästi epäluotettampi toisella turbolla? 525d:ta löytyy paremmin semi vollina kuin kahta muuta konetta

                          Jos noista on pakko valita niin ehdottomasti sitten B47...siinä sentään ainakin yritetty parantaa jakopäätä vaikka edelleenkin vikoja kaiketi on ihan riittävästi mutta silti huomattavasti vähemmän kuin N47.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • -=DmR=-
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 152
                            • Mikkeli

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Jos noista on pakko valita niin ehdottomasti sitten B47...siinä sentään ainakin yritetty parantaa jakopäätä vaikka edelleenkin vikoja kaiketi on ihan riittävästi mutta silti huomattavasti vähemmän kuin N47.
                            Ai, jokos näistä B47:stakin on mennyt ketjuja? Vai tarkoititko EGR vikoja?
                            BMW 520d F11 LCI

                            Comment

                            • skt
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 348
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Originally posted by -=DmR=- View Post
                              Ai, jokos näistä B47:stakin on mennyt ketjuja? Vai tarkoititko EGR vikoja?
                              Löysin tuollaisen:

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Kun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,
                              seuraavia on tullut vastaan.

                              -2.0 diesel B47 alkupään malleissa öljypohja murtuu nurkasta, 2016 mallissa on jo vahvistettu osa. Aiheuttaa öljyvuotoa.
                              Voi siis olla, että viimeiset N47t on parempia kuin ensimmäiset B47t. 2016 B47t on vielä hieman hintavia.
                              F11 LCI 520d -14
                              F45 225xe -17
                              Ex. E61 LCI 520d -08,
                              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1124
                                • Espoo

                                Originally posted by skt View Post
                                Moi

                                Jos välttämättä haluaa pikkukoneen, osaako joku sanoa kumpi mieluummin B47 vai N47?

                                Onko 518 nuhanen ja onko 525:n merkittävästi epäluotettampi toisella turbolla? 525d:ta löytyy paremmin semi vollina kuin kahta muuta konetta
                                525d:tä ei ole kuin N47-koneella. Kyllähän se toki mukavampi on kuin 520d. 518d:ssä on ollut joidenkin käyttäjien mielestä nihkeää toimintaa laatikon kanssa, kun ei ole tarpeeksi tehoa isolle autolle. Ei kai 520d mikään raketti ollut, joten 518d vielä vähemmän. T nimim: vaihdoin N47 520d -> N47 525d.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎