Originally posted by Ceeray
View Post
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Yäk. Meillä on 210 tkm mittarissa, ja meinasin jo ripotella tuhkaa päälleni, mutta sitten havahduin tuohon lyhenteeseen EDC. Huoh.
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
-
Täällä menee 19" vakiokumilla sen 6.5 litraa sadalle comfort+ ajellessa, tankatusta mitattuna. Pelkkää valtatietä ja matkaa vähän yli rajoitusten. Webaston käyttö kompensoi aikalailla talvirajoituksista saadun kulutushyödyn.
Ecoprolla tuntus menevän 6 litraan, mutta ei sitä kaasuvastetta jaksa edes matka-ajossa.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
F11? Onko EDC kaikissa farkuissa ja mistä löysit tuon hinnan?Originally posted by Ceeray View PostVeku: löysin halvimmillaan noita EDC pumppuja noin 450€ kipale, mitäs muuta siihe tarvitaan kun itse iskari? Suojakumi, laakeri?
Meinaan takapää kaipaa kohta vaihtoa, tärinät tulee läpi ja jäätyy talvellaa.. onhan noilla 223 ajettu.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Nyt on kyse sähköisestä iskunvaimennuksen säädöstä Electronic Damping Control. Sitä ei "onneksi" ole vakiona farkussakaan.Originally posted by Laku View PostF11? Onko EDC kaikissa farkuissa ja mistä löysit tuon hinnan?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Originally posted by Ceeray View PostVeku: löysin halvimmillaan noita EDC pumppuja noin 450€ kipale, mitäs muuta siihe tarvitaan kun itse iskari? Suojakumi, laakeri?
Meinaan takapää kaipaa kohta vaihtoa, tärinät tulee läpi ja jäätyy talvellaa.. onhan noilla 223 ajettu.
Suojakumit ainaski.
Mun 1200E hinta sis asennuksen bemarin huollossa ja nuo suojakumit ja viissiin vaatii koodauksen että uudet toimii.
Mulla menty 244tkm ja toinen ihan loppu kolisee ja pohjaa koko ajan.
Eilen vaihdoin x3 jossa kanssa tuo AD\DD alusta,kädet ristissä saa olla nyt
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Mahtava varuste tosin,mökkitiellä comfort ja mutkapätkällä sport.Originally posted by touring39 View PostNyt on kyse sähköisestä iskunvaimennuksen säädöstä Electronic Damping Control. Sitä ei "onneksi" ole vakiona farkussakaan.
Osia uusiessa vaan vähän hanurista
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Katsoin ihan mielenkiinosta spritmonitor.de:stä löytyykö sieltä mitään statistiikkaa. Kyseessä nelivetomallit.Originally posted by janilind View PostKeskikulutus 7-8l, riippuen vuodenajasta - tommosiin alle kuuden lukemiin ei mitään mahkuja jos vähänkään kaupunkia ajoissa. Ite olen aiemmilla autoillani päässyt suurin piirtein ilmotettuihin keskikulutuksiin omissa ajoissa, mutta bemari vie litran-pari ilmotettua enempi. Autossa saattaa olla kyllä jotakin pientä häikkää myös, mutta ei kannata pettyä jos meneekin ton 7-8 keskimäärin..
Toi 535/530 valinta taitaa mennä tunteella, järkihän sanoo tietty et 530 - ite ostin tommosen enkä edes harkinnut 535:tä. Mielestäni yhdessäkin ahtimessa riittävästi riskiä luotettavuudelle ja voimaa on meikälle riittävästi 530:ssa. Edukkaasti sit softalla se 300hepoa jos ei meinaa riittää.
Oiskohan noi lci:t vähävikasempia, omassani on ainaski ropaamista riittäny - mukavaa puuhaa, mutta käy lompakolle..
535:

530:

Tässä bemarin ilmoittamat kulutukset faceliftille, vannekoon pompatessa pykälää suuremmaksi yhdistetty kulutus näyttää nousevan pari desiä per tuuma. Toki renkaissakin on sitten käytännössä eroja eri merkkienkin kesken... Luulisi että runflateista eroon hankkiutuminen ei ainakaan nostaisi kulutusta...
Nelivedon tappioksi yhdistetyssä kulutuksessa näyttää tulevan 0,3-0,4l/100km. Tuplaturbon tappioksi taas noin 0,2l/100km yhdistetyssä ja kaupungissa vielä hiukan enemmän. Mahtaako maantiekulutuksien samankaltaisus taas sitten johtua siitä että tuossa 535d:ssä on hiukan harvempi välityksinen perä... :think
Bemarin kulutukset taitavat olle hiukan turhan optimistisia...
xdrivet sedaneina

Takatuupparit sedaneina:

Hiukan yllättäen myös se että auto on farkku kasvattaa kulutusta noin 0,3l/100km kautta linjan. :think
xdrivet farkkuina:

takatuupparit farkkuina:

Täällä tietoa muistakin LCI-malleista: http://forum.bmw5.co.uk/applications...t.php?id=83652F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Viimeisiä N47ja vai ekoja B47?
Moi
Jos välttämättä haluaa pikkukoneen, osaako joku sanoa kumpi mieluummin B47 vai N47?
Onko 518 nuhanen ja onko 525:n merkittävästi epäluotettampi toisella turbolla? 525d:ta löytyy paremmin semi vollina kuin kahta muuta konetta
Comment
-
Originally posted by skt View PostMoi
Jos välttämättä haluaa pikkukoneen, osaako joku sanoa kumpi mieluummin B47 vai N47?
Onko 518 nuhanen ja onko 525:n merkittävästi epäluotettampi toisella turbolla? 525d:ta löytyy paremmin semi vollina kuin kahta muuta konetta
Jos noista on pakko valita niin ehdottomasti sitten B47...siinä sentään ainakin yritetty parantaa jakopäätä vaikka edelleenkin vikoja kaiketi on ihan riittävästi mutta silti huomattavasti vähemmän kuin N47.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Ai, jokos näistä B47:stakin on mennyt ketjuja? Vai tarkoititko EGR vikoja?Originally posted by TheRipper View PostJos noista on pakko valita niin ehdottomasti sitten B47...siinä sentään ainakin yritetty parantaa jakopäätä vaikka edelleenkin vikoja kaiketi on ihan riittävästi mutta silti huomattavasti vähemmän kuin N47.BMW 520d F11 LCI
Comment
-
Löysin tuollaisen:Originally posted by -=DmR=- View PostAi, jokos näistä B47:stakin on mennyt ketjuja? Vai tarkoititko EGR vikoja?
Voi siis olla, että viimeiset N47t on parempia kuin ensimmäiset B47t. 2016 B47t on vielä hieman hintavia.Originally posted by MajorDrake View PostKun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,
seuraavia on tullut vastaan.
-2.0 diesel B47 alkupään malleissa öljypohja murtuu nurkasta, 2016 mallissa on jo vahvistettu osa. Aiheuttaa öljyvuotoa.
Comment
-
525d:tä ei ole kuin N47-koneella. Kyllähän se toki mukavampi on kuin 520d. 518d:ssä on ollut joidenkin käyttäjien mielestä nihkeää toimintaa laatikon kanssa, kun ei ole tarpeeksi tehoa isolle autolle. Ei kai 520d mikään raketti ollut, joten 518d vielä vähemmän. T nimim: vaihdoin N47 520d -> N47 525d.Originally posted by skt View PostMoi
Jos välttämättä haluaa pikkukoneen, osaako joku sanoa kumpi mieluummin B47 vai N47?
Onko 518 nuhanen ja onko 525:n merkittävästi epäluotettampi toisella turbolla? 525d:ta löytyy paremmin semi vollina kuin kahta muuta konettai4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
Comment