Ok voinee sitten hylätä nekin yhtälailla, kun nuo N47 koneiset :( On se ihme touhua ettei tollasia ongelmia saada korjattua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kiinnostaisi kysellä onko iso virhe lähteä vaihtamaan E90 LCI --> F10 525 automaatti 2010-2011 malliseen sedaniin?
Onko mitään sähkösarja ongelmaa esim kun e60 yms löytyi. Onko tuossa 8portaisessa lootassa mitään robleemia ollut? Onko muita "tyyppivikoja" mihin pitäisi varautua. Puuta koputellen E90 LCI kanssa ei ole ollut ongelmia eli ei mielellään ehdoin tahdoin ottaisi jotain tiedossa olevia ongelmia
Muutenkin toki mielipiteet kelpaa kyseisestä autosta suuntaan tai toiseen.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostKiinnostaisi kysellä onko iso virhe lähteä vaihtamaan E90 LCI --> F10 525 automaatti 2010-2011 malliseen sedaniin?
Onko mitään sähkösarja ongelmaa esim kun e60 yms löytyi. Onko tuossa 8portaisessa lootassa mitään robleemia ollut? Onko muita "tyyppivikoja" mihin pitäisi varautua. Puuta koputellen E90 LCI kanssa ei ole ollut ongelmia eli ei mielellään ehdoin tahdoin ottaisi jotain tiedossa olevia ongelmia
Muutenkin toki mielipiteet kelpaa kyseisestä autosta suuntaan tai toiseen.
Moottorihan tuossa on tosiaan luotettava n57. Kovinkaan kummoista suorituskykyä toi ei vakiona tarjoile, softattuna kulkee mutta toi 525d:n miinus eli pikkulaatikko 8hp45 ei valmistajan mukaan ole speksattu kuin 450nm väännölle. Itsessään nää 8hp laatikot on kyllä erinomaisia ja ilmeisen luotettavia. Itsellä ollut nyt 530d f11 reilu vuoden ja 25tkm. Todella tyytyväinen kyllä olen ollut autoon. Tyyppivioista vois sanoa Comfort acces kahvat, tuntuu kaikilla hajoavan. Itselläkin syksyllä yksi päästi toimintasavut. Hehkuja/ohjainpurkkeja menee. Lisäksi f11 ilmapussit. Reilusti varusteltua autoa vaan kiikariin, tarjoaa aika paljon enemmän ajamisen iloa kuin karvalakkimallit.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Juuh N57 ei ole ainakaan tämän 330D e90 lci kanssa ollut ongelmia. Tuota loota asiaa hieman pelkäsin sama ongelmahan oli jo aikasemmin m57 kanssa 325/330 välillä, hyvä tietää tuokin. 530d enempi mieleen olisikin mutta hinnat pomppaa taas
Paljolti toki riippuu paljonko tästä nykyisestä saisi mahdollisesti vaihdossa. Hyvä tietää nuokin tyyppiviat niin osaa hieman etukäteen katsella, itse varmaan tulee sedaniin päädyttyä. 330D F korikin kävisi, mutta sen hinta on jotenkin poskettomasti kalliimpi yleisesti kun näiden 530d, mistä lie johtuu.
Juuh mieluusti toki varusteita ottaisi ja ihan karvalakkia suostu ottamaankaan. Noilla sportti penkeillä nyt kahdessa BMW istuneena en niitä vakio lättänöitä kyllä ota mistään hinnasta, se on ainakin ehdoton varuste mikä pitää löytyä. Vakkari on toinen mikä 5sarjalaisista toki löytynee kaikista, aktiivivakkaria voi olla vaikeampia löytää. Keyless go saa olla myös, sekin lienee kyllä jo Fsarjan melkein vakiovaruste.
Muuta ihan must have juttua ei tule mieleen, sähkö koukka ei olisi pahitteeksi tai edes irroitettava.
edit: Olikos muuten N57 eroja eri vuosien välillä, niinkun M57 oli? Toki voidaan pois sulkea esim 2014 ja uudemmat pois.Last edited by lassiv; 08-12-2017, 00:22.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostKiinnostaisi kysellä onko iso virhe lähteä vaihtamaan E90 LCI --> F10 525 automaatti 2010-2011 malliseen sedaniin?
Onko mitään sähkösarja ongelmaa esim kun e60 yms löytyi. Onko tuossa 8portaisessa lootassa mitään robleemia ollut? Onko muita "tyyppivikoja" mihin pitäisi varautua. Puuta koputellen E90 LCI kanssa ei ole ollut ongelmia eli ei mielellään ehdoin tahdoin ottaisi jotain tiedossa olevia ongelmia
Muutenkin toki mielipiteet kelpaa kyseisestä autosta suuntaan tai toiseen.
Valmistajan mukaan tuo laatikko kestää 450Nm bensassa ja 500Nm diisselissä.Last edited by Driver22; 10-12-2017, 11:18.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostKiinnostaisi kysellä onko iso virhe lähteä vaihtamaan E90 LCI --> F10 525 automaatti 2010-2011 malliseen sedaniin?
Onko mitään sähkösarja ongelmaa esim kun e60 yms löytyi. Onko tuossa 8portaisessa lootassa mitään robleemia ollut? Onko muita "tyyppivikoja" mihin pitäisi varautua. Puuta koputellen E90 LCI kanssa ei ole ollut ongelmia eli ei mielellään ehdoin tahdoin ottaisi jotain tiedossa olevia ongelmia
Muutenkin toki mielipiteet kelpaa kyseisestä autosta suuntaan tai toiseen.F10 525dA -10
E90 320dA -09
E36 320i -95
E60 525dA -05
Comment
-
-
Itsekin siirryin luokkaa isompaan eli pre-lci e91:stä m47-koneisesta 525da f10 n57-koneiseen. Olen tykännyt kutoskoneen äänestä, väännöstä ja yhteistyöstä zf:n 8-pykäläisen kanssa. 70tkm on reiluun vuoteen tullut kilsoja ja tällä hetkellä mittarissa se 360tkm. Mun aikana on mennyt laturi ja termari, joka irtosi paikaltaan ja rikkoi mennessään jäähdyttimen. Tai näin epäilen, kun lämmöt nousi ja alkoi hukata jäähdytinnestettä. Termarin osat löytyi syvemmältä kierrosta. Liike maksoi jäähdyttimen. Mutta eipä tää mikään uusi auto olekaan enää.
Jotenkin laadukkaampi mitä 3-sarjalainen. Aika iso toisaalta, joka on kivaa maantieajossa ja ikävää kaupungissa ja pysäköitäessä (tutkat eteen ja taakse vähintään, kiitos). 3-sarjalainen oli hyvin varusteltu ja m-sport ja niitä puolia tässä nykyisessä kaipaan.
Mun ajoilla keskikulutus on ollut 6,2 litraa, joka on puolisen litraa vähemmän mitä nelosdieselillä! Tää kuitenkin painaa sen 200 kiloa enemmän helpostiBMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Mielessä olis F11 kutoskoneella (en halua n47 ongelmia tietoisesi ja välillä pitää koukkuun laittaa 2000kg ). Täydellinen m-sport paketti pitäis olla ja budjetti rajaa nuo vaihtoehdot semmosiin lähemmäs 200tkm ajettuihin. Ainakin edellinen e60 530d oli kyllä aikalailla ongelmaton 200tkm=> 350tkm välin ja 6 vuotta.
Mutta se mikä eniten mietityttää tuo takakontti. Mahtuuko sinne lastenvaunuja 1kpl ja 1 iso koira yhtäaikaa? Aika vähissä on vaihtoehdot kun e70 x5 kontti taitaa olla pienempi kuin F11.
Lisäksi tosiaa vuodenmittaan perässä tarttis kulkea 2000kg vaunu ongelmitta eli kutoskone ja neliveto vois olla aika passeli tuohon. Auto mikä tuohon menis vaihdossa olis pitkähyttinen sprinteri joten tilojen suhteen tehdään Aika iso kompromissi jos tehdään. Ei vaan oiken sytytä laittaa 30-40ke välirahaa että sais sopivan sprinterin kutoskoneella koneella , varsinkaan kun auto on 5 vuotiaana siinäkunnossa että se pitää pellittää ja maalata. (Nykyinen tulee nyt 10v ikään ja siinä on kolmas moottori ja kahdesti maalattu. 300tkm tuli just täyteen eli 100tkm ja moottori ja 5 v välein maalaus).
F11 tosiaan sais olla m-sport, valkoinen, sähköllä taittuva koukku, nahkasisustus (mieluiten ruskea). Jälkiasennus webastosta iso + mutta tän voi asentaa itsekkin kuten edelliseen. Eikai noita lastenvaunuja ikuisesti kuskata mukana että selviäiskö tuollaisella vai miten ahdas se kontti onkaan?
Edit tässä yks mitä jo hetken miettinyt mut ei ainakaan mainintaa sähköllä taittuvasta koukusta. Tuo on ihan ehdoton varuste löytyy meiltä e91. Koukusta ei näy palaakaan mutta tarvittaessa se on napin painalluksesta esillä
Last edited by joko; 26-12-2017, 18:06.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostMielessä olis F11 kutoskoneella (en halua n47 ongelmia tietoisesi ja välillä pitää koukkuun laittaa 2000kg ). Täydellinen m-sport paketti pitäis olla ja budjetti rajaa nuo vaihtoehdot semmosiin lähemmäs 200tkm ajettuihin. Ainakin edellinen e60 530d oli kyllä aikalailla ongelmaton 200tkm=> 350tkm välin ja 6 vuotta.
Mutta se mikä eniten mietityttää tuo takakontti. Mahtuuko sinne lastenvaunuja 1kpl ja 1 iso koira yhtäaikaa? Aika vähissä on vaihtoehdot kun e70 x5 kontti taitaa olla pienempi kuin F11.
Lisäksi tosiaa vuodenmittaan perässä tarttis kulkea 2000kg vaunu ongelmitta eli kutoskone ja neliveto vois olla aika passeli tuohon. Auto mikä tuohon menis vaihdossa olis pitkähyttinen sprinteri joten tilojen suhteen tehdään Aika iso kompromissi jos tehdään. Ei vaan oiken sytytä laittaa 30-40ke välirahaa että sais sopivan sprinterin kutoskoneella koneella , varsinkaan kun auto on 5 vuotiaana siinäkunnossa että se pitää pellittää ja maalata. (Nykyinen tulee nyt 10v ikään ja siinä on kolmas moottori ja kahdesti maalattu. 300tkm tuli just täyteen eli 100tkm ja moottori ja 5 v välein maalaus).
F11 tosiaan sais olla m-sport, valkoinen, sähköllä taittuva koukku, nahkasisustus (mieluiten ruskea). Jälkiasennus webastosta iso + mutta tän voi asentaa itsekkin kuten edelliseen. Eikai noita lastenvaunuja ikuisesti kuskata mukana että selviäiskö tuollaisella vai miten ahdas se kontti onkaan?
Edit tässä yks mitä jo hetken miettinyt mut ei ainakaan mainintaa sähköllä taittuvasta koukusta. Tuo on ihan ehdoton varuste löytyy meiltä e91. Koukusta ei näy palaakaan mutta tarvittaessa se on napin painalluksesta esillä
https://m.nettiauto.com/bmw/530/8989...nt=19&vifNav=YF11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostPitäis käydä jossakin liikkeessä testaamassa vaunujen kanssa mutta voi se tosiaan olla vähän ahdista kun pitäis tosiaan saada sinne berninpaimenkoira vielä kaveriksi. Mut F11 on varmaan isoin kontti mitä bemarilla on tarjota?B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostPitäis käydä jossakin liikkeessä testaamassa vaunujen kanssa mutta voi se tosiaan olla vähän ahdista kun pitäis tosiaan saada sinne berninpaimenkoira vielä kaveriksi. Mut F11 on varmaan isoin kontti mitä bemarilla on tarjota?Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Kyllä X5:ssä on isompi kontti kuin 5-sarjan touringissa. Meilläkin iso koira (rotikka) ja osittain sen takia piti vaihtaa auto e61 -> e70, kun autosta loppui tila aina pitempään reissuun lähdettäessä. Edellisessä autossa (e61) koira joutui makaamaan kontissa, kun tuossa e70:ssä se mahtuu seisomaan/istumaan eikä pää ota kattoon ja lisäksi konttiin mahtuu koiran lisäksi useampi laukku mukaan.
Netin syövereistä kaivelemalla löytyi, että kontin tilavuus e70 on 650 litraa takapenkin yläasennossa ja 1850 litraa takapenkit kaadettuna. Vastaavasti F11 mallissa 560 litraa penkit ylhäällä ja 1670 litraa penkit kaadettuna.Tesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
-
-
Kyllä se merkin sisältä sais löytyi se seuraava auto. Tämä nykyinen ja sitä edeltävä hairahdus mersuihin on vienyt kyllä kaikki rahat, hermot ja järjen. Onneksi on tuo e91 millä on kuitenkin päässyt kulkemaan silloin kun mersulle on huono päivä tai se on maalattavana tms. Sinne vaan juuri sopii koira tai vaunut yksistään. Senjälkeen sinne ei sitten mitään muuta mahdukkaan. Takapenkit pitäis olla käyttöasennossa silloin kun koira ja vaunut kulkee mukana. Tosin aika harvoin ne nykyisellään kulkee yhtäaikaa mut kun on tottunu siihen että vaunut menee kokonaisena takakonttiin ja koira saa olla jatko-ohjaamon lattialla niin se hyppy tilojen suhteen voi olla aika iso. Pitäis käydä katsomassa molemmat ja sellainen budjetin yläpää kulkee siellä 30ke nurkilla. Tosin vaihtoehto B on ollut vaihtaa tuo e91 F11 tai e70 mut ei huvittaisi siitä luopua sinänsä kun on ollut melkeinpä täysin viaton ja on sellaisilla varusteilla että aivan jokapäivä ei tule vastaan pikkukonetta tuolla kombolla. On edullinen pitää (verot ja vakuutukset) mutta kuitenkin aika tasokasta kyytiä. Vaikka auto on kohta 12 vuotias se menee muiden silmissä vielä kategoriaan uudehko. Muotoilu m-sportina ja alpinweiss väri tekee siitä aika hyvin aikaa kestävän mallin.
Tuollainen x70 vois tietysti olla vetohommissa parempi joskaan en ole niin vakuuttunut korkeaprofiilisten renkaiden käytöstä veturissa. Mut sehän ei ongelma ole kyllä sinne äksän alle renkaat saa vaihdettua.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKoira ja lastenvaunut ei oikein järkevästi mahdu F11 konttiin samanaikaisesti ilman penkkien taittamista. Sen sijaan X5 tarjoaa enemmän konttitilaa, mikäli merkin sisältä täytyy vertailu tehdä.
Koiran turvallisuus on ratkaistu rakentamalla väliseinä joka jakaa kontin 50/50. Berninpaimenkoiran kanssa jakoa varmasti joutuu hieman muuttamaan.
Originally posted by MarkM View PostNetin syövereistä kaivelemalla löytyi, että kontin tilavuus e70 on 650 litraa takapenkin yläasennossa ja 1850 litraa takapenkit kaadettuna. Vastaavasti F11 mallissa 560 litraa penkit ylhäällä ja 1670 litraa penkit kaadettuna.
Omaa valintaa kun tein niin mittanauhan perusteella E70 kontti ei ole kovin paljoa syvempi. Ts. lastenrattaat mahtuu yhtä huonosti pitkittäin konttiin. E70 takalasi on kuitenkin vähän pystympi, joten leveät rattaat kyljellään mahtuu paremmin.
Meidän koira on myös suhteellisen huono hyppäämään niin sen olisi joutunut joka kerta nostamaan tuonne X5 konttiin.
Useimmiten reissuun lähdettäessä ½ takakontti ei kuitenkaan riitä rattaille ja kaikille matkatavaroille. Tätä varten katolta löytyy Thulen suurin malli.
Meillä päätös F11 ja E70 välillä lopulta kitetytyi siihen, että E70 olisi ollut samaa tavaraa kuin E61 vähän eri kuorissa, mutta F11 tuntui selkeästi uudemmalta.F11 LCI 535d xDrive
ex E61 LCI 530d
Comment
-
Comment