Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 webaston toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2693
    • Tampere

    Originally posted by alspe View Post
    En tiedä, pisti vaan silmään kun -7C kelillä glykolin lähtölämpötila on -8C ja -14C kelissä se on -7C.
    Tulkitsen tämän niin, että havaitsemaasi eroa selittää mittauksia edeltävien tuntien vallinnut ulkoilman lämpötila ja moottorin jäähtymisaika. Kummallakin on merkitystä jäähdytinnesteen ja lohkon lämpötilan kannalta, ja lohkon ulkopinnan lämpötilan kohdalla on havaittavissa vastaavanlaista käyttäytymistä.

    Edellisessä tilanteessa (ulkoilma mittaushetkellä -7° C ja jäähdytinneste -10° C) moottori oli jäähtynyt noin 26 h ennen mittauksia ja ulkoilman lämpötila pysytellyt mittausvuorokauden ajan -10° C tienoilla ja noussut mittaushetkellä kirjattuun -7° C vasta parin edeltävän tunnin aikana (kts. oheinen kuva lämpötilahistoriasta 6.3.2018 jossa kyseinen mittausajankohta ympyröitynä ja moottorin käyttöajankohdat esitettynä).

    Vastaavasti jälkimmäisessä tilanteessa (ulkoilma mittaushetkellä -14° C ja jäähdytinneste -7° C) moottorilla oli ajettu enemmän edellisenä päivänä ja se oli jäähtynyt vain 12 h ennen mittauksia (kts. oheinen kuva lämpötilahistoriasta 7.3.2018, jossa mittausajankohta ympyröitynä).

    Click image for larger version

Name:	Ulkoilma.png
Views:	1
Size:	171.9 KB
ID:	4836117
    Last edited by JaniLap; 09-03-2018, 19:53.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1824
      • N/A

      Hyvää materiaalia! En kyllä stressaisi lohkon ja nesteen välisestä lämpötilaerosta, koska lohkon mittaus on ulkopinnasta. Tulos varmaan muuttuu melko paljonkin sen perusteella missä kohdin anturi sijaitsee; pääasia että mittaus on tehty johdonmukaisesti samalla tavoin joka kerta.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • jiivee530d
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 402
        • pohjois-savo

        tossa siis vielä kuvana mitä herjaa kun olen tehny sen parituksen. en vaan ymmärrä miks ei onnistu.

        e: ei nyt suostu lähettää kuvaa tähän
        Last edited by jiivee530d; 09-03-2018, 20:26.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          Originally posted by fraatti View Post
          Tiedätkö miten webastosi on kytketty tähän väliin ja mikä on kiertosuunta? Meneekö se alkuun lohkoon vai sisäkennolle? Mikäli muistan oikein niin se oli jälkiasennettu.
          Itse itselleni vastaten.

          Kuvassa jälkiasennuksessa (jos "yleismallin" asennus) taidetaan jättää tuo letku jonka raidoitin punaisella asentamatta. Ja vastaavasti itse lämmitin on vihreän rastin kohdalla. Tällöin tosiaan vesi menee aluksi kabiiniin josta se menee vesipumpulle. Vesipumpusta taas sitten lohkon läpi ja sen kyljestä takaisin webastolle. Tällöin jäähdytinnesteen lämpötila-anturi on jotakuinkin kylmimmässä paikassa kiertoon nähden. Webaston kiertopumpun teho lienee varsin vaatimaton ja lähtevän veden lämpötila taitaa olla vielä huomattavasti kuumempaa kuin mitä auton jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kertoo. Sinulla janilap on varmaan kierto myös tuohon suuntaan?


          Originally posted by alspe
          Ainakin minulla mittariston salavalikossa on coolant temp ja oil temp.
          jälkimmäinen = viisarimittarin lukema.
          Öljyn tasoanturissa on tosiaan lämpötila-anturi sisäänrakennettuna. Mielenkiintoinen olisi nähdä kuinka säteilylämmitin vaikuttaa öljyn lämpötilaan vs webasto.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2693
            • Tampere

            Originally posted by fraatti View Post
            Kuvassa jälkiasennuksessa (jos "yleismallin" asennus) taidetaan jättää tuo letku jonka raidoitin punaisella asentamatta. Ja vastaavasti itse lämmitin on vihreän rastin kohdalla. Tällöin tosiaan vesi menee aluksi kabiiniin josta se menee vesipumpulle. Vesipumpusta taas sitten lohkon läpi ja sen kyljestä takaisin webastolle. Tällöin jäähdytinnesteen lämpötila-anturi on jotakuinkin kylmimmässä paikassa kiertoon nähden. Webaston kiertopumpun teho lienee varsin vaatimaton ja lähtevän veden lämpötila taitaa olla vielä huomattavasti kuumempaa kuin mitä auton jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kertoo. Sinulla janilap on varmaan kierto myös tuohon suuntaan?

            Öljyn tasoanturissa on tosiaan lämpötila-anturi sisäänrakennettuna. Mielenkiintoinen olisi nähdä kuinka säteilylämmitin vaikuttaa öljyn lämpötilaan vs webasto.
            Jälkiasenteinen lämmitin on kyseessä. Kävin vilkaisemassa asennustavan ja näytti olevan juurikin "yleismallin" asennuksena toteutettu.

            Öljyn lämpötilaseurantaan liittyen öljypohjassa sijaitsevassa öljyntasoanturissa on lämpötilasensori, kuten TIS asian kuvaa. N-sarjan moottoreissa öljyn lämpötilaa ilmeisesti on mahdollista seurata erikseen, mutta M-sarjan koneissa öljyntasoanturin lämpötilasensori taitaa olla olemassa vain öljytason seurannan määrittämseksi? Vai kuinka öljyn lämpötilan saa kaivettua esille esim. INPA:lla M-sarjan koneesta? Vaihteiston lämpötilan saa helposti esille, samoin jäähdytinnesteen.
            Last edited by JaniLap; 10-03-2018, 01:23.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Originally posted by JaniLap View Post
              Jälkiasenteinen lämmitin on kyseessä. Kävin vilkaisemassa asennustavan ja näytti olevan juurikin "yleismallin" asennuksena toteutettu.

              Öljyn lämpötilaseurantaan liittyen öljypohjassa sijaitsevassa öljyntasoanturissa on lämpötilasensori, kuten TIS asian kuvaa. N-sarjan moottoreissa öljyn lämpötilaa ilmeisesti on mahdollista seurata erikseen, mutta M-sarjan koneissa öljyntasoanturin lämpötilasensori taitaa olla olemassa vain öljytason seurannan määrittämseksi? Vai kuinka öljyn lämpötilan saa kaivettua esille esim. INPA:lla M-sarjan koneesta? Vaihteiston lämpötilan saa helposti esille, samoin jäähdytinnesteen.
              Löytyiskö näin mahdollisesti myös M57:sta:
              Yes (no matter if N57D30A, B etc. or UL, OL, TOP) The oil level sensor no.16 measures the oil temperature.Then it can be read with Tool32 under status_oelniveau -> status_oeltemperatur_wert -> run job.
              Parameter for M57N2 oil sensor_read



              apiJob ( "D60M57A0" "oelsensor_lesen")



              Sentence: 0

              OBJECT = d60m57a0

              SAFETY = 1

              JOBNAME = oelsensor_lesen

              VARIANTE = D60M57A0

              JOB STATUS =

              UBATTCURRENT = -1

              UBATTHISTORY = -1

              IGNITIONCURRENT = -1

              IGNITIONHISTORY = -1

              Sentence: 1

              JOB_STATUS = OK

              OEL_TEMP_VALUE = 94.80

              OEL_TEMP_EINH = degrees Celsius

              OEL_NIVEAU_VALUE = 73.54

              OEL_NIVEAU_EINH = mm

              OEL_QUALITAET_VALUE = 0.000

              OEL_KURZMW_VALUE = 59.12

              OEL_KURZMW_EINH = mm

              OEL_LANGMW_VALUE = 60.59

              OEL_LANGMW_EINH = mm

              _TEL_AUFTRAG = 6 bytes

              0000: 83 12 F1 22 0E 01?. "" ..

              _TEL_ANTWORT = 13 bytes

              0000: 89 F1 12 62 0E 01 03 B4 00 FB 00 00 AF? Ñ.b ... '.û..¯

              _TEL_AUFTRAG_1 = 6 bytes

              0000: 83 12 F1 22 40 00?. "" @.

              _TEL_ANTWORT_1 = 51 bytes

              0000: AF F1 12 62 40 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ¯ñ.b @ .ÿÿ ÿÿÿÿÿÿÿÿ

              0010: FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ÿÿÿÿÿÿÿÿ ÿÿÿÿÿÿÿÿ

              0020: FF FF FF FF FF FF FF 00 D5 00 FB 00 C8 CD 00 00 ÿÿÿÿÿÿÿ. Õ.û.ÈÍ ..

              0030: C9 CE 2F ÉÎ /
              Jos näin niin testolla saanee käppyrää tehtyä öljynlämpötilasta ja jäähdytinnesteen lämpötilasta?

              Itse anturin toiminnasta:
              Last edited by fraatti; 10-03-2018, 11:54.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                Originally posted by jiivee530d View Post
                yritin parittaa weban kaukosäädintä mut ei onnistu.

                painoin ohjeen mukaan stop napin pohjaan ja sen jälkeen kolme kertaa start nappulaa mut sanoo vaan näin:
                operation of the telestart transmitter buttons was not detected

                mitä teen väärin?
                F sarjan kaket paritetaan istalla ja jos ei onnistu niin venäjän resetti on muutaman kerran auttanu. Paljon on myös kakeja rikki eivätkä siksi parittele.
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • jiivee530d
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2013
                  • 402
                  • pohjois-savo

                  Originally posted by exautisti View Post
                  F sarjan kaket paritetaan istalla ja jos ei onnistu niin venäjän resetti on muutaman kerran auttanu. Paljon on myös kakeja rikki eivätkä siksi parittele.
                  venäjän resetti?

                  Comment

                  • jiivee530d
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2013
                    • 402
                    • pohjois-savo

                    uudet patterit laitettu kakeen ja niin vaan parittaminen onnistui ja weba pelaa kakesta. kiitos kaikille auttaneille ja vastanneille

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      Originally posted by jiivee530d View Post
                      venäjän resetti?
                      Akku irti.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • Rio
                        Newbiemmer
                        • May 2009
                        • 18
                        • Naantali

                        Vihreä ei jää päälle

                        Mikä on kun vihreä ledi ei jää päälle vaan sammuu heti kun päästää napista irti.
                        Muutaman kymmenen kokeilukerran jälkeen saattaa toimia?

                        Comment

                        • Terou
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 791
                          • Tampere

                          Originally posted by Rio View Post
                          Mikä on kun vihreä ledi ei jää päälle vaan sammuu heti kun päästää napista irti.
                          Muutaman kymmenen kokeilukerran jälkeen saattaa toimia?
                          Ne patterit?
                          E46 M3 perän lukkoyksikkö
                          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                          Comment

                          • Rio
                            Newbiemmer
                            • May 2009
                            • 18
                            • Naantali

                            Vois tietty vielä kokeilla. Vaihdoin kyllä äskettäin ja silloin vilkutti punaista kun oli huonosti virtaa.

                            Comment

                            • Cädi
                              Newbiemmer
                              • Feb 2009
                              • 18
                              • Espoo

                              Pystyykö käytetyn kaukosäätimen ohjelmoimaan toiseen autoon?
                              e46 M3 Cab.
                              535xd F11
                              F15

                              Comment

                              • Driver22
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2093
                                • *

                                Pystyy.
                                F31 330D Xdrive M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎